{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

Så gik det rigtig galt...... {{forumTopicSubject}}

Folk har i nedenstående tråd både været forstående og ment at vi skulle prøve med en adfærdsterapeut, men nu stopper legen...... Nanoq sad her til morgen i hånden på mig, da jeg ville sætte mig ved siden af ham i sofaen. Vi må erkende at vi desværre ikke kan gøre mere for Nanoq, syns ellers vi har prøvet, ved at give ham en chance til. Men han er eftehånden der hvor vi ikke engang tør have gæster på besøg, for slet ikke at tale og mine drenge hveranden weekend. Har enormt blandede følelser omkring det her. For på den ene side, vil jeg jo gerne give ham en chance mere hos en anden, men vil endnu et skifte, bare gøre ham endnu mere frustreret? Ja en adfærdsterapeut, kunne måske hjælpe. Men jeg er nået dertil hvor jeg heller ikke stole på ham længere, så tror ikke det er løsningen. Igår vi havde været væk i en times tid splittede ahn hjemme totalt ad... Det er ikke derfor vi går af med ham, for det kan trænes væk, men må indrømme at det er med til at forstærke vores beslutning. Hvis ikke vi finder en løsning idag, så må jeg desværre gå den tunge gang til Dr. dyr i morgen, for Dorthe tør ikke længere have ham hjemme og jeg kan ikke længere have ham med på arbejde smiley
Dette er ikke ment som et debat indlæg, men bare noget jeg havde brug for at skrive, og hvis ikke HG kan bruges til det, hvad kan så???
Vil gerne frabedes "kloge" kommentarer, da det her er svært nok i forvejen og har ikke brug for "bedrevidende" typer lige pt. (Håber i forstår)

Jannick

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=48867§


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så gik det rigtig galt......
  • #1   26. jun 2006 Det gør mig rigtigt ondt at høre. Knus og rigtig mange tanker. Ved at der har været lang vej til at nå den beslutning.

  • #2   26. jun 2006 Jannick, jeg føler med jer, helt sikkert - men jeg vil sige sim DROPS, man skal ikke skrive hvis man ingen kommentare vil have.

    Jeg kan godt se det er svært for jer, og vil heller ikke give nogen råd.
    Men har i spurgt folkene bag www.redhunden.dk ?
    For i må jo være interesseret i at han får en chance mere, hvis det er muligt?


  • #3   26. jun 2006 Drops.... Det skal lige siges at for det første er det ikke Dorthe der har oprettet tråden, men Jannick. Og ja, måske er jeg uforskammet osv, men det jeg beder om er blot at folk ikke siger har i prøvet dit og har i prøvet dat.... Vi står med en hund, der bider ud efter folk for et godt ord og fuldstændig umotiveret..... Jeg har 2 små børn at tænke på, og tør for at være helt ærlig ikke at have dem har, før Nanoq er væk! Så kan du kalde mig nok så uforskammet og provokerende!!!! Fint at du har dine meninger til hvad vi BURDE have gjort eller måske BØR gøre, men vi tog Nanoq af et godt hjerte, gav ham en chance for ellers ville han ALLEREDE være blevet aflivet!


    Jeniki: Ja vi har været i kontakt med www.redhunden.dk, men desværre uden det store held.


  • #4   26. jun 2006 Fik i ikke fat på dem Jannick?
    For så vil da gerne prøve at kontakte dem for dig?


  • #5   26. jun 2006 JEG mangler der indimellem :o)

  • #6   26. jun 2006 hva med bare at ringe og snakke med en adfærdsterapeut??? det kan jo ikke skade at vende det med sådan en.... om ikke andet kan det jo være han bekræfter jeres beslutning... jeg har engang selv måtte tage den meget svære beslutning om aflivning, fordi min hund havde, nogle store adfærds problemer.... men jeg må indrømme at jeg tit senere har kæmpet med tanken "ku jeg have gjort mere, eller noget andet"....
    og det ville dengang have være rart, at få at vide hos en adfærdsterapeut, at min beslutning var rigtig....

    (link fjernet)

    70 20 19 19

    det her er et af de førende steder...

    Lykke


  • #7   26. jun 2006 Jeniki: jo vi fik fat på dem, men umiddelbart kunne de ikke hjælpe, da de allerede havde en hund i pleje og ikke umiddelbart kunne have en mere...... Noget med at de manglede pleje familier

  • #8   26. jun 2006 Nå, det var sgu ærgeligt Jannick.
    For nok samme svar så, har lige skrevet til dem*GGG*


  • #9   26. jun 2006 Jannick....det gør mig meget ondt på jeres vegne, at i skal opleve dette.......jeg ved hvor svært i har det ved denne beslutning. Jeg kan forstå jer 100 %.......og jeg har selv prøvet noget ligende engang og det er en rigtig møjsituation at stå i.

    Skriv blot hvis i trænger til luft....vi tænker på jer alle sammen herhjemme.


  • #10   26. jun 2006 Jeg tror at problemet opstår, fordi i har et par helbrødrer.

    De har jo lige den alder, hvor homonerne ræser rundt i kroppen, og de er ved at finde ud af hvem der skal være førerhund osv.

    Har i overvejet at kastrerer dem begge to ?

    Kan kun sige, at det løste min datters problem, hun fik også et par brødrer, som røg i flæsken på både dem og hinanden. I dag er drengene 12 år.


  • #11   26. jun 2006 Undskyld Jannick, det er selvfølgelig jeres beslutning, og jeg har stor forståelse for, at i måske har fået nok nu.

    Det skal ikke forstås som en anklage, kunne bare ikke lade være med at tænke på, at min datters situation var nøgagtig som du beskriver din. men endte lykkeligt.


  • #12   26. jun 2006 susie: ja det er som sagt med blødende hjerter at vi må give fortabt, og erkende at det var en for stor mundfuld. Men sådan er det desværre at have så store dyrehjerter som vi begge har.


    Team flatcoat:

    Jo vi har overvejert at få dem begge kastereret, men problemet ligger slet ikke hos eddie. Han slås ikke, han er nok den kærligste hund der findes. For hans vedkomne var det godt vi fik nanoq, men det er det ikke mere, Eddie skal ikke også have ødelagt hans dejlige temperement. Og sådan helt ærligt så tvivler vi på at kasteration vil hjælpe. Desuden har de allerede fundet ud af hvem der bestemmer og det gør storebror Eddie. Og mange gange kan man se at Eddie virkeligt prøver at hjælpe os hvis Nanoq bliver agressiv, det er som om han prøvet at mægle mellem de to parter, men det kan også blive for emget for ham, når Nanoqs aggresivitet vender sig mod ham.


  • #13   26. jun 2006 føler med jer.
    kendte nogle engang som havde en døv spids, den dejligste hund, som pludselig blev aggresiv, temmelig sikker pga dens handicap, den endte også hos dyrlægen da de også var en børnefamilie.
    den kunne ikke klare pludselige bevægelser, at der pludselig stod nogle ved siden af ham osv, at der kom nogle bagfra, en hånd som den ikke opdagede. hunden var jo total døv. og når den er klar over sin svaghed, ja så reagerer den jo ved et forsvar.


  • #14   26. jun 2006 Hej Jannich og Dorte!

    Jeg kan forestille mig hvor svær jeres beslutning har været, og det gør mig ondt på jeres vegne.

    Derudover tror jeg at I har truffet den helt rigtige beslutning...


  • #15   26. jun 2006 Hej Jannick.
    Jeg er adfærdsbehandler, og jeg tror jeg kan hjælpe jer, hvis i får lyst til at give det en chance mere.
    Jeg ansøger om venskab, så kan i få mit nr, og vi kan få en snak.
    Det er selvfølgelig helt op til jer, men det er vel et forsøg værd at høre hvad jeg kan fortælle.

    Mvh Britt


  • #16   26. jun 2006 REESE: Vi vil klart også hellere have at han kommer til et hjem, der kan og vil have ham, resten af hans dage, frem for at skulle aflive ham..... Men at finde et hjem til den slags hund er bestemt ikke nemt. men kender du nogen er vi åbne..... Mht lederskab, så er Nanoq ikke i tvivl om at jeg er hans leder. Episoden i morges kom ud af den blå luft, men i hverdagen ved han godt jeg bestemmer.....

  • #17   26. jun 2006 jeg mener det bedste man kan gøre for alle parter er at give ham fred!!!!!!!!!!!

  • #18   26. jun 2006 Hej Jannick

    Jeg føler virkelig med jer. Det er en meget svær beslutning at tage. Det lyder som om, at i har prøvet rigigtig meget for at hjælpe nanoq. Kan 100% følge jeres nervøsitet ang. det at i har børn og det ville da være skrækkeligt hvis hunden bider en af dem voldsomt. Da jeg var barn havde mine forældre en aggresiv hund som bed. Den bed mig i ansigtet, men aligevel blev der ikke gjort noget ved problemet. Da den tilsidst havde bidt ca 5-6 mennesker og den så bed min far, blev den aflivet. Det var også utroligt svært for dem/os for de havde virkelig prøvet en masse, men intet hjalp. Der er ingen andre end jer, som kan tage beslutningen, for det er jer som lever med hunden og nervøsiteten. I ved med jer selv, at i har gjort meget for at hjælpe nanoq. Det var noget andet, hvis i slet ikke havde gjort noget


  • #19   26. jun 2006 Jeg er enig med jane D,

  • #20   25. jul 2006 hey.. det mg gør mig ondt med hunden, det må være mega hård føler med jer, det sku aldrig nemt..

    også til alle jer der kommer med tusinde gode råd og nærmest giver janik dårlig samvittighed over valget.. drop det dog, har selv prøvet det og det er ikke nemt at stå med sårn et problem.. ja ja det er et spørgsmål om at kende sin hund.. ingen tvivl om det, men når nu valget er taget så støt dog op i steddet for at træd mere i problemet..


Kommentér på:
Så gik det rigtig galt......

Annonce