Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ryd min altan 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.060 kr.
  • brusearmatur 970 kr.
  • Repareret en sendebud 700 kr.
  • udskift vindue på 2.sal 5.000 kr.
  • Dimmer not working and check power trip 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  prævention
  • #1   1. jul 2012 Holde dem adskilt eller få hannen passet.

• #2   1. jul 2012 P-sprøjte.. Gives hver 5. måned af dyrelægen og når I vil have hvalpe stopper I så med p-sprøjten. Så vidt jeg ved : )

• #3   1. jul 2012 Du mangler måske lig et "ikke" i startindlægget (:

• #4   1. jul 2012 jeg har bare læst nogle steder at det skulle give kræft, kan det passe? smiley

• #5   1. jul 2012 Alt kan efterhånden give kræft...

• #6   1. jul 2012 tja det måske rigtig nok, mange tak alle sammen smiley

• #7   1. jul 2012 Heller ikke jeg.

• #8   1. jul 2012 Det er nu normalt kun ca 3 uger tæven er i løb. Jeg har ingen som helst problemer med at holde mine adskilt det meste af løbetiden. Det er kun ca 5 dage hvor tæven er højløbsk at en af dem sendes på ferie -de kunne såmænd osse sagtens holde adskilt der uden at splitte mit hjem ad, men hanhunde stresser noget over det og det synes jeg er unødvendigt når der er mulighed for at sende en af dem på ferie.

Ang p-sprøjte så ville jeg aldrig vælge det som løsning. Der er alt for mange bivirkninger.
    HVIS det skulle være noget i den retning, ville det blive en kemisk kastration af hanhunden, men heller ikke dette ville jeg bryde mig om at benytte gentagne gange

• #9   1. jul 2012 Christina, af nysgerrighed, hvorfor skal Gilbert passes og ikke tæven? smiley

• #10   1. jul 2012 det lyder rigtig, 1000 tak for hjælpen der bliver ikk noget med p-piller:) tror vi prøver det med at få en af dem passet smiley
    når vi kommer så langt.

• #11   2. jul 2012 Det er altså ikke ret svært at holde 2 hunde adskilt -de ups-kuld jeg har set eller hørt om i den forbindelse har været hos folk der ikke holdt dem adskilt men blot holdt øje (og altså troede at de ville kunne nå at stoppe det hvis hanhunden skulle springe på -de var jo selv i rummet osv) og kun et enkelt tilfælde hvor hanhunden har gnavet sig gennem en dør og ad den vej brudt ind til tæven.

Mine holdes adskilt af et børnegitter + en lukket dør (gitteret er bare en lille ekstra sikkerhed HVIS nu jeg skulle glemme at låse døren e.l.)

Det kunne osse uden problemer lade sig gøre på den måde mens tæven er højløbsk, men da hanhunden som nævnt stresser i de dage, er det nemmere at få en af dem passet.
    -så om pasning er nødvendigt, er mere et spørgsmål om hvor meget hyleri man selv kan udholde og om hensynet til hanhunden end om at forhindre uønsket parring, medmindre man da har en hund der uden problemer kan æde sig gennem en væg eller dør

• #12   2. jul 2012 Jeg ville helt sikkert få hende steriliseret!
    Jeg fik Chelsy steriliseret i April (har også han + tæve) - og er SÅ glad for det, har slet ikke fortrudt det.
    Og så mindsker det jo også risiko for at hun får sygdomme som kræft i mælkekirtlerne, og livmoderbetændelse samt hun bliver ikke falsk drægtig.

• #14   2. jul 2012 Nå okay, overså jeg lige - troede det var ang. tæven i hendes nyeste tråd smiley

• #16   2. jul 2012 undskyld forvirrelsen, hvis jeg ender med at købe den lille pige i den nyeste tråd vil jeg ikk have hvalpe, men hvis det er en sund og rask hund jeg køber som ikk har været ude for alt alt alt fortidlig føsel, vil jeg gerne have små hvalpe. men det kræver jeg ved alt om den og det betyder den skal være hvalp når jeg får den.

Kommentér på:
prævention

Annonce