En hund skal da have en seng! En hund skal da have en seng!
Hej HG.
Jeg er hundepasser for en labrador blanding for 2 dage, da dens familie skulle til et sommerland med en enkelt overnatning, så jeg har taget hunden med mig hjem
Har selv en hvalp på 5 måneder, og de kommer ok ud af det med hinanden.
Men dagen før de tog af sted var jeg ovre hos ejerene for at få foder og hundens seng eller tæppe. Men det har hun ikke?
Altså fair nok at man har hund på forskellige måder og sådan, men at hunden slet ikke har noget? Det bryder jeg mig ikke rigtig om?
Kan godt være det er os (mig) som er sippet at den "stakkels" hund skal da ikke bare kun ligge på gulvet?
Vores egen kommer IKKE i møblerne, men den har da hele 2 senge. Både i stuen og i soveværelset.
Men grunden til at jeg synes en hund skal have en "seng" (eller kurv, bur, tæppe evt. what ever forlanger ikke at alle hunde skal have den helt store prinsesse seng, selvom det er det min egen hund har ;p) er da at hunden skal have et sted den kan gå hen og være sig selv? Og der ER altså forskel på at ligge ude i græsset eller på jord, og så på trægulv, klinker og gulvtæppe? Jeg synes bare personligt at når de er indenfor, skal de have mulighed for at vælge hvordan de vil ligge. Altså hårdt eller blødt underlag.
Og personligt ved jeg da at min egen hvalp foretrækker sine senge, græs, gulvtæppe og så det hårde trægulv.
Men hvad synes i?
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
- De får en ny..
men det er såmænd ikke noget der haster..
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 160 Svar: 2.149
Det synes jeg ikke var helt i orden, så vi måtte ud og låne
(Har lidt legetøj, men dette er helt nyt og ligger og venter på min egen hund kommer hjem, og den lille jeg passede er en smule destruktiv
maj 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 82 Svar: 488
Det er mere det jeg er sådan lidt hmf over. Altså som sagt må folk da helt selv bestemme hvordan de har hund, skal jeg slet ikke blande mig i
Skulle heller ikke lyde som om at det er synd for hunden, den virker jo ret ligeglad
Min hund har også en hundegård, og inde i dens hundehus er der da også en seng så den ikke fx får liggesår. (ved ikke hvor stor risikoen reelt er for dette, men hvis man nu får ondt i skulderen af at ligge på de hårde fliser skal den da have lov til at vælge noget andet - synes jeg)
maj 2005
hihi - der er jeg lidt som dig
Men den hund jeg passer nu er SÅ ligeglad med legetøj
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.775
De få gange mine bliver passet, får Silas ingen legetøj med, det kommer ingen til gavn. De har heller ikke kurv med.
Hjemme har de massere af kurve, men sover helst i sofaen.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Floyd har vetbed-tæppe, sækkepude og sengen at flyde på, han ligger alle steder, men ofte smider han sig på trægulvet midt i det hele
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Gad vide hvorfor mine hunde ikke gider deres kurv
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 10.947
De har deres " go' nat " senge/ bure i soveværelset......og en 2 personers sofa i stuen.
Ellers kan de lægge sig hvor de vil.............. ( Bare ikke i MIN seng )....
Kik Her...
http://www.hundegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hund/69757-go_nat_sovebure_?status=2
Mine hunde har iøvrigt MASSER af legetøj.......... men gider det ikke.....kun hvis de kan flænse en bamse..... så er der ok.... *GG*
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 160 Svar: 2.149
maj 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 374 Svar: 2.882
Så tror ikke hunden "lider" skade...
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.293
mine ligger på sofaene eller i min seng og gulv hvis de vil det...
men skal mine passes en anden plads enn hjemme hos mig får de med seg tæppene sine som jeg lægger oven på hverandre så det bliver mykt ( har maange tykke gode tæpper ) men normalt bliver de passet hjemme hos mig...
skal passe på 2 hunder her snart og de får sove på træningsrummet mit og får min gamle madrass og ligge på , de og eieren har lige prøvesovet hjemme hos os i weekend ,så laken blir ikke skiftet så det lugter lidt af ejeren...de har også med sine tæpper som skal ligge på gulvet og noget legetøj...
ja og mine har forøvrig en vannseng de deler med mig nu
Men synes at hvis hundene ikke får være i møblene så bør de have en myk plads de kan ligge på...
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 1.420
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.496
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.387
kan dog ikke se problemet, og ser det i hvert fald ikke som et tegn på dårlige hundeejere eller lign !
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.081
Hun har haft begge dele, men nægter at bruge nogle af delene, så de er røget ud..
Tilgengæld er det bedste hun ved er, at smide sig op af hoveddøren eller havedøren og sove der. Hun må også gerne ligge i min fodende af sengen.
Og hun bliver altså ikke forsømt, og er ganske tilfreds.. Men hun får også altid fred, når hun ligger for at slappe af eller sove.
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 251
Og hun måtte heller ikke komme i møblerne
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.573
Hihihi..Og jeg har aldrig lært det, = at lade VÆRE med at købe nye senge til en ny hund.
De vil ALTID helst ligge sammen med mig og/ eller de andre hunde.
Det er først for 2½år siden da jeg fik Cookie at Een seng/pude på gulvet faktisk blev taget i brug "men kun når den står under sofabordet"
Hun fortrækker at ligge på ryggen af en af de store hunde eller hos mig i MIN sofa.
Legetøjet har ellers også bare ligge i årevis uden at nogen gad lege med det, kun når den ene blir falsk drægtig kommer pivedyrene i brug som hvalpe, ellers har de ingen interesse for de 2 store. Cookie har kun 3stk legetøj hun gider at lege LIDT med, men hun er tilgengæld totalt afhængig af hendes sutteklud, så afhængig at hun " græder".så jeg tror hun er syg, indtil jeg en dag opdagede at det er pga.hende sutteklud/ hendes elskede KO er væk. "sutteklud da alt indholdet er flået ud så kun plys"skindet" er tilbage og så ligger hun og sutter på den om natten nærmest som om at hun dier.
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 43 Svar: 573
I stuen har de en gammel hovedpude og en hynde fra en fletstol, plus Mille har overtaget kattens lænestol, en brun læder-rædsel, men hun elsker den jo det arme kræ
Borset fra alle deres senge/puder så er en solplet på gulvet nu det allerbedste, ligesom Mille ofte går udenfor og ligger i godt vejr
Derudover får de ind imellem, efterhånden lidt for ofte, lov til at komme op i sofaen til os, he he
Legetøj derimod, det har de ikke meget af, Qela er ret effektiv og ødelægger ret hurtigt stort set alt, men de lader nu heller ikke til at mangle det...
maj 2005
prøver lige kort igen så
Jeg mente/mener IKKE at de er dårlige hundeejere.
Jeg mente/mener IKKE at det er synd for hunden.
Jeg har det bare personligt sådan at uanset om det er et tæppe, kurv, bur med pude, sofaen, sengen osv. osv., så synes bare det er vigtigt at de har valget til at vælge gulvet/hårdt underlag fra.
Og det er da fair nok hvis man har haft en seng og hunden aldrig brugte den, og man så vælger ikke at have den. Fair nok. Jeg taler skam ikke ned til nogen eller synes I er nogle dumme nogle
Jeg har så bare den mening at jeg synes skal have valget om at komme væk fra det hårde underlag, så hvis nu min hund holdte op med at bruge sine senge, ville jeg nok ligge den ene væk, men der ville altid være 1 seng fremme.
Og jeg synes IKKE i er en dårlige ejere hvis man ikke gør det som jeg gør :o)
Ville jo bare hører andres holdning om dette :o)
- Ellers tak for jeres super gode og fine svar :o)
En hund skal da have en seng!