876 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

En hund skal da have en seng! En hund skal da have en seng!

Hej HG.
Jeg er hundepasser for en labrador blanding for 2 dage, da dens familie skulle til et sommerland med en enkelt overnatning, så jeg har taget hunden med mig hjem smiley
Har selv en hvalp på 5 måneder, og de kommer ok ud af det med hinanden.
Men dagen før de tog af sted var jeg ovre hos ejerene for at få foder og hundens seng eller tæppe. Men det har hun ikke?
Altså fair nok at man har hund på forskellige måder og sådan, men at hunden slet ikke har noget? Det bryder jeg mig ikke rigtig om?
Kan godt være det er os (mig) som er sippet at den "stakkels" hund skal da ikke bare kun ligge på gulvet?
Vores egen kommer IKKE i møblerne, men den har da hele 2 senge. Både i stuen og i soveværelset.
Men grunden til at jeg synes en hund skal have en "seng" (eller kurv, bur, tæppe evt. what ever smiley forlanger ikke at alle hunde skal have den helt store prinsesse seng, selvom det er det min egen hund har ;p) er da at hunden skal have et sted den kan gå hen og være sig selv? Og der ER altså forskel på at ligge ude i græsset eller på jord, og så på trægulv, klinker og gulvtæppe? Jeg synes bare personligt at når de er indenfor, skal de have mulighed for at vælge hvordan de vil ligge. Altså hårdt eller blødt underlag.
Og personligt ved jeg da at min egen hvalp foretrækker sine senge, græs, gulvtæppe og så det hårde trægulv.

Men hvad synes i?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En hund skal da have en seng!
  • Kris C
    Kris C Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
    #1   2. jul 2012 Ligenu har vores heller ikke en seng.. Jo de har vores seng - men de har ikke deres kurv.. Fordi den har de bidt i atomer!
    - De får en ny..
    men det er såmænd ikke noget der haster..

• #3   2. jul 2012 Jeg skulle for nylig passe en 2-årig blanding af Border Collie og Fransk Bulldog.. Hun havde dog en seng, men fik ikke et eneste stykke legetøj med til hende??

Det synes jeg ikke var helt i orden, så vi måtte ud og låne smiley

(Har lidt legetøj, men dette er helt nyt og ligger og venter på min egen hund kommer hjem, og den lille jeg passede er en smule destruktiv smiley )

• #4   2. jul 2012 Man kan sige at hvis ligger i vores egne senge eller sofaer så har de også et valg smiley

Det er mere det jeg er sådan lidt hmf over. Altså som sagt må folk da helt selv bestemme hvordan de har hund, skal jeg slet ikke blande mig i smiley Men synes de skal have et valg, det synes jeg da selv er dejligt at jeg kan vælge mellem om jeg vil sidde i sofaen eller på en stol fx. smiley

Skulle heller ikke lyde som om at det er synd for hunden, den virker jo ret ligeglad smiley Jeg kunne bare ikke have en hund uden at give den en seng smiley

Min hund har også en hundegård, og inde i dens hundehus er der da også en seng så den ikke fx får liggesår. (ved ikke hvor stor risikoen reelt er for dette, men hvis man nu får ondt i skulderen af at ligge på de hårde fliser skal den da have lov til at vælge noget andet - synes jeg) smiley

• #5   2. jul 2012 Sabrina S
    hihi - der er jeg lidt som dig smiley når min lille hvalp skal passes får den også masser af legetøj med! smiley hihi.
    Men den hund jeg passer nu er SÅ ligeglad med legetøj smiley Hvis man bare gider kaste en pind er hun lykkelig. Haha.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
    #6   2. jul 2012 Min hund har en kurv men bruger den aldrig og smed jeg kurven ud ville hun ikke engang opdage det.Den får så også lov til at være hvor den har lyst.Jeg syntes ikke at det er synd at den ikke har sit eget sted og må gå ud fra at den aldrig har prøvet andet

• #7   2. jul 2012 Det er jo ikke alle hunde der elsker legetøj eller gider ligge i en kurv.
    De få gange mine bliver passet, får Silas ingen legetøj med, det kommer ingen til gavn. De har heller ikke kurv med.
    Hjemme har de massere af kurve, men sover helst i sofaen.

• #8   2. jul 2012 Nogen hunde kører også alt for meget op omkring legetøj og derfor det måske er gemt helt væk.

Floyd har vetbed-tæppe, sækkepude og sengen at flyde på, han ligger alle steder, men ofte smider han sig på trægulvet midt i det hele

• #9   2. jul 2012 Hov, han har også en kurv, den bliver brugt til opbevaring af legetøj, nøjagtig som Fie´s kurv....

Gad vide hvorfor mine hunde ikke gider deres kurv

• #10   2. jul 2012 Mine hunde har hverken kurve....senge...tæpper........( dem har jeg givet væk )
    De har deres " go' nat " senge/ bure i soveværelset......og en 2 personers sofa i stuen.
    Ellers kan de lægge sig hvor de vil.............. ( Bare ikke i MIN seng )....
    Kik Her...

http://www.hundegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hund/69757-go_nat_sovebure_?status=2

Mine hunde har iøvrigt MASSER af legetøj.......... men gider det ikke.....kun hvis de kan flænse en bamse..... så er der ok.... *GG*

• #11   2. jul 2012 Det gør hun nu ikke.. Hun legede med det når hun havde lyst og det kunne sagtens ligge fremme uden der var noget smiley

• #12   2. jul 2012 Mine har senge og tæpper og hvad ved jeg, de små hundene bruge dem meen de store er glad hvis de bare har en dør eller lignede at ligge op ad smiley Eccola er dog vild med et tæppe men hun ligger ikke på det kun klør snude mm.

Så tror ikke hunden "lider" skade... smiley

• #13   2. jul 2012 Jeg har taget hundesengen ud nå .. da de ikke bruger den og bare står og fylder...

mine ligger på sofaene eller i min seng og gulv hvis de vil det...

men skal mine passes en anden plads enn hjemme hos mig får de med seg tæppene sine som jeg lægger oven på hverandre så det bliver mykt ( har maange tykke gode tæpper ) men normalt bliver de passet hjemme hos mig...

skal passe på 2 hunder her snart og de får sove på træningsrummet mit og får min gamle madrass og ligge på , de og eieren har lige prøvesovet hjemme hos os i weekend ,så laken blir ikke skiftet så det lugter lidt af ejeren...de har også med sine tæpper som skal ligge på gulvet og noget legetøj...

ja og mine har forøvrig en vannseng de deler med mig nu smiley og de nyder det smiley

Men synes at hvis hundene ikke får være i møblene så bør de have en myk plads de kan ligge på...

• #14   2. jul 2012 Vi købte legetøj og en dejlig stor kurv i dyre domme da vi overtog Cocio, men han gider ik bruge noget af det. Vi observerede ham og fandt ud af hvor han bedst kunne lide at være i lejligheden og stillede kurven der, med det resultat at han bare lægger sig ved siden af den. Af legetøj har han kun en bold nu som vin har med når vi tager på stranden eller i skoven, men han kan ik rigtig finde ud af den. Han elsker når den piber, han slipper den så snart vi kalder på ham, og han gider ik hente den igen. Så derfor synes jeg ik nødvendigvis det er synd hvis hunen ikke har noget..

• #15   2. jul 2012 Tja Tayson har hveken seng, tæppe eller legetøj smiley

• #16   2. jul 2012 også er der os der har ALT for mange "senge" til sin hund.... doh !

kan dog ikke se problemet, og ser det i hvert fald ikke som et tegn på dårlige hundeejere eller lign ! smiley

• #17   2. jul 2012 Nelly har hverken tæppe eller kurv..
    Hun har haft begge dele, men nægter at bruge nogle af delene, så de er røget ud..
    Tilgengæld er det bedste hun ved er, at smide sig op af hoveddøren eller havedøren og sove der. Hun må også gerne ligge i min fodende af sengen.
    Og hun bliver altså ikke forsømt, og er ganske tilfreds.. Men hun får også altid fred, når hun ligger for at slappe af eller sove.

• #19   2. jul 2012 Vores tidligere hund havde ingen seng. Eller det vil sige, at hun fik en seng, men hun lå aldrig i den, og derfor solgte vi den. Hvorfor have noget stående, som aldrig bliver brugt?

Og hun måtte heller ikke komme i møblerne smiley

• #20   2. jul 2012 Alle mine hunde "gennem 40år" har altid haft deres egen sofa/er, "jeg har jo altid haft flere hunde af gangen" og selv om jeg hver gang jeg har fået en ny hund/hvalp hjem så har jeg købt et par nye kurve/senge til den, men det har ALTID resulteret i at de bare har fået lov til at stå Ubrugt og opfyldt min gulvplads, for hundene har bare ikke ville bruge dem.
    Hihihi..Og jeg har aldrig lært det, = at lade VÆRE med at købe nye senge til en ny hund.
    De vil ALTID helst ligge sammen med mig og/ eller de andre hunde. smiley

Det er først for 2½år siden da jeg fik Cookie at Een seng/pude på gulvet faktisk blev taget i brug "men kun når den står under sofabordet" smiley de andre bruger hun kun til at smide sit legetøj op i.
    Hun fortrækker at ligge på ryggen af en af de store hunde eller hos mig i MIN sofa.
    Legetøjet har ellers også bare ligge i årevis uden at nogen gad lege med det, kun når den ene blir falsk drægtig kommer pivedyrene i brug som hvalpe, ellers har de ingen interesse for de 2 store. Cookie har kun 3stk legetøj hun gider at lege LIDT med, men hun er tilgengæld totalt afhængig af hendes sutteklud, så afhængig at hun " græder".så jeg tror hun er syg, indtil jeg en dag opdagede at det er pga.hende sutteklud/ hendes elskede KO er væk. "sutteklud da alt indholdet er flået ud så kun plys"skindet" er tilbage og så ligger hun og sutter på den om natten nærmest som om at hun dier. smiley

• #21   2. jul 2012 Her har de såmænd to senge i køkkenet under bordet, hvor de pt ligger og får en eftermiddagslur, det er dog en hjemmelavet trækasse og en platicseng med tæpper i, da Qela har ødelagt stort set alt andet, men nu er vi (7-9-13), heldigvis ved at være ovre den fase smiley
    I stuen har de en gammel hovedpude og en hynde fra en fletstol, plus Mille har overtaget kattens lænestol, en brun læder-rædsel, men hun elsker den jo det arme kræ smiley
    Borset fra alle deres senge/puder så er en solplet på gulvet nu det allerbedste, ligesom Mille ofte går udenfor og ligger i godt vejr smiley
    Derudover får de ind imellem, efterhånden lidt for ofte, lov til at komme op i sofaen til os, he he smiley
    Legetøj derimod, det har de ikke meget af, Qela er ret effektiv og ødelægger ret hurtigt stort set alt, men de lader nu heller ikke til at mangle det... smiley

• #22   2. jul 2012 Skal lige siges at jeg er ked af hvis jeg ud udtrykt mig forkert :o)
    prøver lige kort igen så smiley

Jeg mente/mener IKKE at de er dårlige hundeejere.
    Jeg mente/mener IKKE at det er synd for hunden.

Jeg har det bare personligt sådan at uanset om det er et tæppe, kurv, bur med pude, sofaen, sengen osv. osv., så synes bare det er vigtigt at de har valget til at vælge gulvet/hårdt underlag fra. smiley
    Og det er da fair nok hvis man har haft en seng og hunden aldrig brugte den, og man så vælger ikke at have den. Fair nok. Jeg taler skam ikke ned til nogen eller synes I er nogle dumme nogle smiley Hihi.
    Jeg har så bare den mening at jeg synes skal have valget om at komme væk fra det hårde underlag, så hvis nu min hund holdte op med at bruge sine senge, ville jeg nok ligge den ene væk, men der ville altid være 1 seng fremme.

Og jeg synes IKKE i er en dårlige ejere hvis man ikke gør det som jeg gør :o)
    Ville jo bare hører andres holdning om dette :o)

- Ellers tak for jeres super gode og fine svar :o)

Kommentér på:
En hund skal da have en seng!

Annonce