{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.078 visninger | Oprettet:

Skal jeg have en hund??? {{forumTopicSubject}}

jeg har i lang tid ønsket mig hund.

og da jeg nu er blevet enlig og noget ensom, ville det jo være den perfekte erstatning til kærlighed ..

er der nogle der kan komme med et billigt bud da jeg er studerende og har svært ved at lægge større beløb af gangen!
eller med evt mulighed for afdragsordning .

Mvh jannie wilken


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal jeg have en hund???
  • #1   27. jun 2013 Et billigt bud på hvad??

  • #5   27. jun 2013 hvad er et større beløb ... synes tit man kan finde hunde til rimelige penge ..
    Men har du ikke råd i dit månedlige budget til ordentligt foder, samt at ligge fra så du har til både ansvars- og sygeforsikring, ville jeg nok tænke mig om en ekstra gang ... der er af og til tråde herinde hvor folk er dybt ret kede af det fordi hunden er kommet til skade, eller er blevet syg og de har svært ved at finde pengene til dyrlæge og behandling


  • #6   27. jun 2013 Det Isabelle skrev ^

  • #7   27. jun 2013 På internaterne står der mange mange hunde og venter på et godt hjem -de koster så vidt jeg ved omkring de 2000.
    Og ellers er der jo masser af omplaceringshunde herinde, på DBA o.l. steder.

    Vær dog opmærksom på at omplaceringshunde, både fra internat og private har både gode og dårlige ting med i rygsækken, så selvom man får en måske voksen hund ind af døren, er det ikke ensbetydende med at den ikke kræver en god del træning og opdragelse.
    Og man skal se sig lidt for, så man ikke ender med at takke ja til en problemhund der er en større mundfuld end man magter.

    Alternativt må du, ligsom de fleste andre, væbne dig med tålmodighed og så spare op til drømmehunden. Det er de færreste af os der lige kan smide 10.000 når som helst... men sparer man op, kan der jo alligevel blive råd smiley

    Hvilken hund du skal vælge, skulle ikke gerne afgøres af prisen alene, men i høj grad osse af hvad du ønsker af en hund og hvad du kan tilbyde den.

    Prøv at skriv lidt om dig selv/hvad du ønsker -ting som aktivitetsniveau, selvstændig eller pleasende", vagtsom eller "hilstetosse", gør det noget hvis den er gøende eller bor du f.eks. i lejlighed så den helst skal være lidt stille.

    At gøre sig den slags overvejelser, kan spore dig ind på hvilken type/race der ville passe til dit liv, uanset om det så er en hvalp eller voksen du søger


  • #8   27. jun 2013 Troll...

  • #9   27. jun 2013 Du skal nok ikke regne med at ret mange vil gå med til en afdragsordning, for alt for mange har brændt nallerne på den konto med 'dårlige købere'.
    Der er jo altid muligheden for en 'billig blandingshund', men her kan du altså være uheldig at købe katten i sækken.
    Med de realistiske briller på.. hvad siger økonomien hvis der sker noget med hunden og du står overfor en dyr dyrlægeregning?


  • #10   27. jun 2013 Hvad med at vente til du har sparet sammen? En hund er en virkelig stor udgift, og det er den hele dens liv. Jeg er selv på SU, og derfor har jeg også valgt at priotere og har intet til mig selv om måneden, udover selvfølgelig til mad.. Men det har jeg vidst fra starten, så sådan er det bare:)..
    Selvom du sparer op til en hund, med tingene i orden, så vil den stadig være en stor udgift, hver sikker på, at du har råd, selvom der skulle ske noget uventet.. Ikke sagt, at folk med lav indkomst ikke kan have hund!
    Og så lad vær med, at køb den første og den bedste hund du ser, det kan virkelig komme til at bide dig bagi på et senere tidspunkt...


  • #11   27. jun 2013 Spar op til den ønske hund du allerhelst kunne tænke dig og som passer til dit liv, istedet for at fare ud og købe det første det bedste der tilbyder sig.
    Det kan man faktisk godt med selv en lav indkomst.. F.eks. Afsæt 500kr hver måned til din hundekonto, det er også hvad det ca. Koster at holde en mindre hund. Så skal du se, så er der tidsnok råd til hund smiley


  • #12   27. jun 2013 Syndes ikke rigtigt TS er med.
    Tænker "en lækker" måske har ret.
    Det lugter lidt af troll


  • #13   27. jun 2013 *Klik* på det Allergisk og Isabelle skrev, og tilføjer: man bør ikke købe en hund som erstatning for noget eller fordi man er ensom, men af den grund at man Vil en hund og hvad det måtte bringe en af ændringer i hverdagen at havde en :o) og med mindre du kan spare op til den (internathund eller med stambog) vil mit svar være Nej til dit spørgsmål, for når du først har hunden koster den hvorpå det vil være svært at lægge penge på f.eks. afdrag.....

  • #14   27. jun 2013 -- billig hund
    -- afdrag
    --erstatning for menneskelig kærlighed.

    uh, nej du børvente.


  • #15   27. jun 2013 ...nej du bør ikke få hund. Du gør det sikkert alligevel, og nogle ville nok mene du godt kan -og nogle klarer det også fint smiley

    Men set ud fra mit synspunkt...der altid har ønsket mig en hund, men netop ventet fordi rammerne bare ikke er til det på en SU -ikke sådan som jeg ønsker at have hund i hvert fald....så er det ikke hvad jeg vil råde dig til...


Kommentér på:
Skal jeg have en hund???

Annonce