1.124 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Hvepsestik hals hund Hvepsestik hals hund

Vores hund åd lige en hveps - spyttede den dog ud men den var uden brod - Vi leder efter dyrlæge hvis den nu skulle være stukket i halsen

men hvad gør man hvis det hæver og man skynder sig afsted - Kan man overhovedet gøre noget ??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvepsestik hals hund
  • #1   3. jul 2012 Hvis den hæver skynder du dig self af sted, hvis det lukker til i halsen må du jage et sugerør ned så han kan få luft. Indtil i ankommer til dyrlægen.

• #2   3. jul 2012 Kan ikke se den er hævet nogen steder smiley Vi leder efter tegnene på hvepse stik ved hende (smasken, savlen) men hun lavede sådan en gylpe (bræk) lyd men ikke noget piv

• #3   3. jul 2012 Benadryl og hundeis er altid vigtige at have hjemme som hundeejer. Nogle hunde er overfølsomme overfor hvepse og bier og for disse hunde kan det medføre døden. De fleste hæver dog kun ganske lidt uden andre reaktioner. Dog vil jeg ikke turde andet end at kontakte dyrlægen og forlange akut behandling hvis min hund blev stukket i munden eller i halsen.

• #4   3. jul 2012 Måske er jeg hys, men jeg var kørt til dyrlæge nu. Jeg ved, af egen erfaring, hvor forbandet hurtigt det kan gå smiley

• #5   3. jul 2012 --men hvad gør man hvis det hæver og man skynder sig afsted --
    jamen, så skynder man sig afsted.
    og lægger self, hunden så den kan få vejret.

• #6   3. jul 2012 Vi har lige snakket med en dyrlæge som står parat hvis der skulle være det mindste, men til at starte med skal vi holde øje med tegn i 30 min hvis der ikke er sket noget inden da skulle der ikke ske noget - For det var ikke sikkert der ville ske noget

• #7   3. jul 2012 Håber ikke der sker noget med hende. Det er noget forbandet noget fordi det går så stærkt smiley

• #8   3. jul 2012 Ja det også noget af det som jeg altid har frygtet både hund og mennesker smiley Men her ca 2½-3 timer efter er der ikke noget så den gik denne gang smiley

Har nu sat 3 x bifangere op (hæhæ) smiley

• #9   3. jul 2012 Det håber vi det gjorde smiley

• #10   3. jul 2012 Godt der ikke var problemer. Men jeg vil anbefale Vivis råd,

• #11   3. jul 2012 Nelly æder alle slags bier hele tiden, og hun er umulig at få til at holde op.
    Er også lidt nervøs for at hun en dag bliver stukket I halsen eller lignende..
    Men godt at der ikke var noget(:

• #12   3. jul 2012 Jeg smider antihistamin i kæften på Kia så snart jeg opdager hun er blevet stukket. For en sikkerheds skyld.
    Og hun er efterhånden blevet stukket mange gange da hun ikke kan lade de insekter være.

Håber ikke der sker noget med jeres vov. Godt I lige ringede i tilfælde af at der skulle ske noget.
    Det er langt fra alle hunde der er allergiske over for bier/hvepse heldigvis.

Men vil råde til at I altid har antihistamin hjemme.

Antihistamin skl gives INDEN der kommer symptomer = så hurtigt som muligt efter vovsen er blevet stukket.

Er der først symptomer skal hunden behandles med binyrebarkhormon etc.

Jeg har allergihund så har altid begge dele med alle vegne.

• #13   3. jul 2012 Da ziga var hvalp åd hun også en hveps, hun blev stukket pev meget. Ringede til dyrlægen, han sagde vi skulle komme, bare for en sikkerheds skyld, og hun fik så en indsprøjtning. Men hun var jo hellere ikke så gammel.

• #14   3. jul 2012 Sanne M, Kradsebørsten og hundehvalpens moar smiley ) - Den vil jeg lige skrive mig bag øret for vores kan heller ikke lade de hvepse være (eller noget flyvende for den sags skyld)

• #15   3. jul 2012 Sådan laver jeg hundeis:
    Kogt afkølet vand, enten med en bouillion terning i eller kogt med en suppehøne, blandes med hundens foder. Lader det trække og laver en tyk grød af det. Så skærer jeg et stykke mad folie af i ca 20 cm længde og ligger et par store gryde skefulde snask på. Ruller det som en roulade og twister enderne og ruller den rundt så det bliver en helt tæt pølse. Ligesom når man feks laver fiskeroulade. Disse portioner puttes i fryseren og gives eks. på en varm sommerdag eller hvis hunden er blevet stukket.
    Flora jagter alt hvad der sværmer så hun har allerede 2 gange præsteret at blive stukket af humlebier. Første gang på siden af mulen anden gang lige på læben så hun lignede Linse Kessler smiley

Kommentér på:
Hvepsestik hals hund

Annonce