{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.311 visninger | Oprettet:

Jeg fodrer med et skodfoder {{forumTopicSubject}}

... og er stolt af det smiley :D

Nej, seriøst så undrer det mig altid at der er så mange, der skal kloge sig over royal canin og har så meget imod det.

Vi har brugt det i årevis, og er glade for det.

Vi har / har haft / har i vores omgangskreds :

2 cane corso - opfodret på RC, som begge har hd A/A og ad 0/0
3 schæferhunde - opfodret på RC, begge A/A og 0/0
1 bouvier - opfodret på RC, A/A og 0/0
3 maller - opfodret på RC, A/A og 0/0

Så har vi her i husstanden 3 stk maller, der allesammen får RC. De er alle tre aktive brugshunde, der bliver trænet 4-5-6 gange om ugen. De kan alle 3 uden problemer holde både vægt og kondition. De har alle 3 0 sygedage.
Corsoen, som også lever på RC, har som sagt A og 0, ingen sygedage, lever på 8. år nu.

Så jeg får det sådan lidt .. hvad er problemet med det foder (og det er et RETORISK spørgsmål, mind you smiley ) - for her i huset, og hos venner og bekendte, ligger hundene temmeligt godt repræsenteret både sundheds- og træningsmæssigt, og er det ikke det, det handler om ?
For mig er det ihvertfald smiley

Så seriøst - fair nok at I ikke bryder jer om det .. men ligefrem "skod" .. nej, det er jeg sq ikke enig med jer i smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg fodrer med et skodfoder
  • #1   14. jul 2012 Synes ofte de foder-debatter bliver lidt for "religiøse"

    Fie fik en del forskelligt, meget af det med indhold, som ofte bliver "skudt" ned herinde og tænk sig jeg købte også hos dyrlægen.....

    Floyd får nutra nuggets og der er til aften også tit rester i smiley


  • #3   14. jul 2012 Er enig... og enig med Rene i at foderdebatterne næsten bliver religiøse:)



  • #5   14. jul 2012 Jeg fodre med RC Sensitivity pga. Alba har haft allergi symptomer og går til udredning. Hun fik orijen 6 fisk men det fik hun forhøjet nyretal af pga. Protein indholdet smiley og det var også dyrlægen der anbefalede RC smiley så ja jeg fodre også med 'skod' foder smiley

  • #8   14. jul 2012 Ved voksen hund: 
    Protein: 26%
    Kulhydrat: 37%
    Fedt: 38%
    Aske: 7,3%
    Fibre: 3,7%
    Vand: 9%

    Indeholder dit foder ca dette er det et godt foder
    Og selfølgelig ser light prudukter anderledes ud
    Eks mindre fedt og mere fiber det er typisk for light produkter


  • #9   14. jul 2012 Mine eneste problemer med RC er 1. Min hund nægter at spise det om så han ikke får andet i op til 3 dage
    2. Jeg synes det er for dyrt i forhold til indholdet
    Men jeg er da helt ligeglad med im andre bruger det.
    Hvis man vil betale for det og ens hund trives på det så er det jo ikke et skod foder for den hund/ejer


  • #10   14. jul 2012 Lena - ja der er bare lidt for meget protein i til at alle hunde kan tåle det smiley

  • #13   14. jul 2012 Jeg bruger også RC til min leonberger, enstor hund som jo har brug for det rigtige forder, og hun fungere super godt på RC.. Vi har aldrig problemer med maven, og hun har fin energi smiley

  • #14   14. jul 2012 Min foder ideologi er MEGET af det GODE og LIDT af det mindre GODE....eksempelvis jeg fodre med ZW og/eller K9 Natural som hoved kilde og når det er sagt får hun da osse en vingummi i ny og næ om ikke rugbrød og franskbrød som sagt for mit vedkommende skal der være balance i regnskabet *S* ...herudover får hun osse forskellige produkter som er gode at gnave i og plejer tænderne.

  • #15   14. jul 2012 Wuhu - jeg vil være med i klubben! Jeg fodrer også med skodfoder og er lykkelig for det. Har 4 hunde der kørerperfekt på Eukanuba. Heraf to meget aktive konkurrencehunde, der skal yde meget. Brugshunde med højt energibehov og niveau.
    Og ja der er korn i - og jeg er ligeglad. Kornfrimafiaen kan bare passe sig selv smiley



  • #16   14. jul 2012 Floyd får faktisk også ris, når der er overskud efter min mad, samt hans helt store hit...pasta smiley

  • #17   14. jul 2012 Det gør både Spot og Otto også! Mon de overlever? De får også leverpostej og ris i deres Kong indimellem...

  • #18   14. jul 2012 Jeg har brugt Royal canin: jeg synes under ingen omstændigheder at det er et skod produkt, men det er som med alle andre foderprodukter/metoder ikke alle hunde der trives på det.
    Selv har jeg valgt at skifte til barf, men jeg kan absolut ikke se noget problem i Royal canin eller mange andre tørfoder produkter.
    Men det ændre ikke på at jeg vil anbefale noget andet hvis den pågældende hund ikke trives på rc, det være sig det produkt som et hvilket som helst andet, og det kan jeg ikke se noget problem i?
    Herhjemme giver jeg stadig olivers training bitres selvom hovedmåltiderne er barf, og det er der sgu sikkert også nogle der ville have ondt i r... Over.


  • #19   14. jul 2012 Mit problem med RC er at ulvehunde ikke trives på det.
    Hvalpe vokser alt for hurtigt og bliver skæve i bentøjet og de voksne bliver simpelthen fede...
    Men hvis RC fungerer hos dig så vil du aldrig høre et ondt ord herfra - jeg er helt enig i at foderemnerne herinde ofte går over gevind.

    Jeg fodre med et foder der både er majs i og ris og alt muligt andet FY FY, men mine hunde stortrives og elsker deres mad... Så er jeg sådan set ligeglad med nogen ikke bryder sig om indholdsfortegnelsen.


  • #20   14. jul 2012 Fodrer mine to Chier med henholdsvis " RC Gastro Intestinal" og "RC Chihuahua Adult". Det elsker de begge hver især og trives fantastisk på det. Man kan jo netop få utallige forskellige variationer af RC til alle typer hunde og til div. individuelle behov. Men jeg tror også at de fleste hundeejere, mener at de har fundet det helt rigtige til deres hund. Og det er jo helt fint :o)

  • #21   14. jul 2012 Jeg har også fodret med RC både den fra dyreforretningerne og den fra dyrlægen og min hund trivdes godt på det foder, men desværre er han blevet træt af det ellers havde jeg fortsat. Jeg oplevede at hans afføring var mere fast end den er på de mærker jeg nu forsøger at få kræet til at spise ( Ziwipeak, Olivers, Acana og WB)

  • #22   14. jul 2012 Alle 4 på en gang?

    Har ikke noget mod RC, har selv brugt det i en periode. smiley


  • #23   14. jul 2012 Helle, nej da ikke alle 4 på en gang men de er alle testet over 5-6 mdr. smiley

  • #24   14. jul 2012 Melder mig lige ind i skodfoderklubben, jeg fodrer også med RC og er yderst tilfreds. Jeg er ikke kornforskrækket, og det er hundene heldigvis heller ikke smiley Så uanset hvor religiøse foderdebatterne er, så holder jeg nu fast i mit skodfoder - jeg kigger på hundene, og det er egentlig svar nok for mig.

  • #26   14. jul 2012 Vores Landseer hvalp får RC giant puppy fordi flere opdrættere af racen vi har talt med har gode erfaringer med dette foder og vi vil ikke eksperimentere med noget så farligt som opvæksten af en gigant hund, det kan gå så frygteligt galt.
    Vores voksne labrador blanding får Orijen og trives godt på dette.


  • #27   14. jul 2012 Herhjemme:
    En OEB fodret på RC Bulldog HD D
    En schæfer fodret på RC HD C og konstant dårlig mave og spiste egen lort.
    Nu får oeben MM og schæferen Orijen.


  • #28   14. jul 2012 Nå, da jeg så overskriften tænkte jeg på det der billige supermarked-foder..
    Det er op til folk selv, hvad de vil fodre med, dog er jeg personlig af den holdning, at man skylder dyrene at fodre med et "ordenligt" produkt, så min hund får Acana og mine heste får St. Hippolyt. Men som sagt, det er jo op til folk selv, det er ikke noget andre skal blande sig i smiley + det er forskelligt fra hund til hund, hvad der fungerer bedst.


  • #29   14. jul 2012 Jeg er imod RC fordi de har enormt høj pris selvom indholdet er væsentligt dårligere end mange andre mærker. RC har sat sig på markedet med deres brand, og det er det man betaler for, altså brandet (udtales på engelsk, hvis nogen er i tvivl).
    Vi vælger mærker hvor man betaler for indholdet, ikke mærket.


  • #30   14. jul 2012 Bente H. Fuldstændig enig! Det må komme an på øjet der ser. Og om hundens pels, hele dens fysiske fremtoning, samt humør og livlighed er tilfredsstillende :o)

  • #31   14. jul 2012 Jeg har fodret med det her i mange år, og mine hunde fungerer fint på det, selvom nogen måske ville betegne det som noget billigt møg : http://www.csjk9.com/productcart/pc/viewPrd.asp?idproduct=23&idcategory=6

    Så hvis man synes, at hunden fungerer fint, kan det jo være op til en selv. Vi mennesker, spiser nok heller ikke det optimale, for vores krop hele tiden, men man kan jo supplere med noget godt ved siden af, nogen gange får mine da også råt kød og grøntsager.


  • #32   14. jul 2012 Jeg har fodret med RC i 10 år, og mine elsker det. De har flot pels, nemme at regulere foderstanden på og bedst af alt sunde hofter og albuer( A og 0 alle sammen)
    Vi fik store sunde hvalpe sidste år og så skider alle vores hunde kun en gang om dagen.
    Har prøvet en del forskelligt andet foder og det har bare ikke samme effekt. Er vendt tilbage til RC hver gang.


  • #33   14. jul 2012 I bund og grund er det fuldstændig ligemeget hva foder man bruger.. så længe ens hund trives på det...

    Om det er det billigste fra supermarkedet eller det dyreste af det dyreste..





  • #34   14. jul 2012 Vi har en hund der får RC, og det fungere han perfekt på. Der er overhovedet ingen problemer.

    En hund vi havde før i tiden en fungerede aldeles dårligt på RC. Hans vækst var fuldstændig ude af kontrol, og hans mave fungerede slet ikke optimalt. Da han røg hen på Eukanuba blev han en flot og velfungerende hund.

    Min anden hund voksede tilgengæld helt af helvede til på Eukanuba, og fik dårlig mave, pose på brystet og blev oppustet af Eukanuba. Hun røg hen på Taste of the Wild, og det fungere hun perfekt på.

    En ven af familien fodrer sin hund med foder fra Aldi. Han har forsøgt alverdens fodermærker, og enten har hunden ikke ville spise det, selv ikke efter flere dage, ellers har han haft det virkelig dårligt i længere perioder. Men lige dét foder har der ikke været noget med, og han har aldrig haft det bedre.

    Så alt i alt mener jeg det kommer an på hvordan den enkelte hund fungere på foderet. Nogle hunde fungere på det ene, og andre på det andet. Det kan være en ren jungle at finde rundt i. Selvfølgelig findes der foder man vil kategorisere som 'skod', hvis man ser på indholdet, men jeg vil ikke mene man kan skære alt over én kam, og det kommer an på hvad den enkelte mener passer til ens hund.


  • #35   14. jul 2012 Sportsmann pride lam og ris det får vores , til ca 350 kr pr sæk med 15 kg i der er aldrig nogen problemer med maven eller andet

  • #36   14. jul 2012 Fodre med Symply fra Madbussen og det fungerer min Shar Pei tæve rigtig godt på. Det har hun fået fra helt lille, og hun har aldrig været syg.

    det er kornfrit og ikke få mange proteiner; det må Shar Pei ikke så gerne få


  • #37   14. jul 2012 Jeg er langtfra kornforskrækket, men hvad jeg ikke bryder mig om er deres anvendelse af BHT og BHA i deres foder. Om de stadig anvender det i foderet skal jeg ikke kunne sige med sikkerhed, men ved at de gjorde det forhen i nogle af deres varianter.
    Hvis det ikke var deri ville jeg muligvis anvende foderet smiley


  • #38   14. jul 2012 Skodfoder..
    Det er moderne for tiden at definere alt foder, der indeholder skyggen af kornprodukter som værende skodfoder.
    Jeg har ikke helt forstået argumentationen.

    For mig er et skodfoder noget, en hund fungerer dårligt på. Altså noget individuelt. Jeg har nogle kæpheste fodringsmæssigt, andre har nogle andre - men det gør jo ikke at noget foder pr. definition er skodfoder.



  • #40   14. jul 2012 Maiken -

    Skal jeg forstå dit indlæg på den måde at jeg spiller russisk roulette med mine hundes helbred, eller misforstår jeg hvad du skriver ?

    Susanne -

    Er sådan lidt græsk-katolsk med hvordan et foder til mine hunde virker på katte .. beklager, men det kan jeg ikke rigtigt tage mig af. Tror heller ikke min venindes hest ville trives skidegodt på det.

    Mht pris - jamen altså .. det er jeg sådan helt og aldeles ligeglad med. Ikke forstået på den måde at jeg er Rockefeller .. men at jeg via noget kennelrabat kan få det til en helt OK pris.
    Så jeg er fint tilfreds - og tror hundene er det også.


  • #41   14. jul 2012 Enig med CH det er også for mig at se noget individuelt, det handler om hvad den enkelte hund trives på.....

    Og ja vores får da også rester ind imellem, det helt store hit er sværen fra en flæskesteg


  • #42   14. jul 2012 Jeg er sådan set fuldstændigt ligeglad med hvad folk fodre med, så længe hunden fungerer på det.

    Grunden til JEG selv ikke køber eksempelvis RC, Pedigree og så videre er såre simpel, at jeg har en hund med sart hud, og fordi jeg synes det er ALT for dyrt i forhold til hvor meget næring der er i foderet.


  • #43   14. jul 2012 Susanne -

    Ja, det ved jeg godt det gør. Vores to racekatte bliver også fodret med RC.

    Jeg kan bare ikke helt bruge dit argument om at når det er dårligt for katte, bør man heller ikke bruge det til hunde. Blot der jeg ville hen.

    Ryan -

    Ja netop er det individuelt. Også derfor jeg svarer - når nye hundeførere spørger mig om hvad de skal fodre med - "et foder, du ikke skal køre hundredevis af kilometer efter, et foder, der ikke koster så jorden ryster og et foder, som du kan se din hund trives på".

    Jeg er ikke ekspert udi fodring - jeg kigger på mine hunde, og kan de præstere på en konkurrencebane og i den daglige træning så er jeg overbevist om at foderet er godt nok.

    At andre bruger argumenter magen til om deres hunde, der ikke bliver presset så meget hverken fysisk eller psykisk har jeg umiddelbart svært ved at se relevansen i. En hund, der bliver brugt så meget og sådan som mine gør, er ikke at sidestille med en familiehund .. beklager, men sådan er det.
    Jeg prøvede Wolfsblut til Flax en overgang men sprang fra, da hans energi dalede betydeligt på det.
    Tilbage på RC og han kom op i de rette omdrejninger igen.

    Siger jeg at WB er skod ? Nope, jeg siger at det ikke duede til Flax smiley


  • #44   14. jul 2012 Kathrine N: hvordan ved du at korn er allergifremkaldende? Det vil jeg gerne læse om, hvis du har links?
    Så vidt jeg ved kan korn være allergifremkaldende... Altså for hunde med allergi. Har aldrig hørt om at korn skulle fremprovokere allergi hos en ikke-allergisk hundM

    Der er ikke ret mange hunde der laver ligeså meget som mine bordere og skal jeg fodre med et af de smarte kor fri mærker, så skal de spise ca 550 gr om dagen for at gode vægten. Det kan de simpelthen ikke spise

    Jeg tror helt enket det handler om at se på sin hund. Hvordan ser den ud, hvordan præsterer den. Hvis de to ting er i orden, så er foderet godt.


  • #46   14. jul 2012 Jeg har selv prøvet en pose fra RC og jeg synes ikke det er særlig godt. Min hund sked fuldstændig tosset og fældede helt vild. Men det derfor kan der jo godt være andre hunde der trives på det.

    Man jeg enig er at man betaler rigtig mange penge for brandet, når man køber RC. De ved at de kan tjene penge på deres navn, fordi det er blevet det nye sort inden for hundefoder.


  • #47   14. jul 2012 Maiken -

    Tak for svar og godt at jeg misforstod dig smiley

    Jeg er enig i, at der nok ganske sikkert findes hunde, der lever et ok liv på et foder, der ikke er optimalt for dem.
    Men - som allerede skrevet én gang - så vil det i mine hundes tilfælde skinne igennem forholdsvist hurtigt.
    Da jeg satte Flax på Wolfsblut var det allerede i løbet af den første uge han for det første tabte sig, for det andet mistede energi, og så var han iøvrigt ikke ret glad for det.
    Disse tre ting sammenlagt gjorde naturligvis at han røg tilbage på rc og så gik det fint med ham igen.

    Jeg kan på ingen måde være sikker på, at der ikke findes et foder, der er bedre end RC til Flax. Problemet er bare, at jeg ikke "har råd" til at finde frem til det. Jeg kan ikke tillade mig at forlange så meget af ham, hvis han ikke får det han skal have for kunne yde - så skulle jeg skifte foder på ham, skulle jeg enten være sikker på at vælge rigtigt i første forsøg, eller også skulle jeg tage ham ud af konkurrencerne imens "forsøget" stod på.

    Ingen af tingene har jeg den store lyst til - så derfor bliver han på RC indtil han ikke skal konkurrere mere. Så kan det være, at han ryger over på noget andet.

    Jeg har en idé om at Acana er rigtigt godt - men det, der svarer til den RC Flax kører på indeholder korn ... og så kan det ligesom være ligemeget smiley


  • #48   14. jul 2012 Således kan alle former for protein potentielt skabe allergiske reaktioner.

    Det giver mening at holde sig fra det, hvis der et problem. Men hvis ikke der er, så er det efter min bedste overbevisning alt for meget at gøre for ingenting.



  • #49   14. jul 2012 Det svarer til, at vi ikke skal købe os en hund fordi der er risiko for, at vi udvikler allergi...

    Ingen grund til at tage chancen, når det er muligt at undgå det smiley

    Jeg kan ikke helt følge det, det erkender jeg. Tager problemet når det kommer, hvis det kommer.
    Sandsynligheden for, at hunden bliver allergisk overfor lagermiderne er ligeså stor, som at den bliver allergisk overfor proteinkilden i foderet.


  • #50   14. jul 2012 Hvad CH sagde... smiley

  • #51   14. jul 2012 Hvorfor så ikke bare starte med at fodre med hypyallergenic-foder. Enhver proteinkilde kan forårsage allergi.

  • #52   14. jul 2012 Det er nemlig der, det står og falder - ved tro smiley

  • #53   14. jul 2012 Jeg er med i klubben af "skod-fodrere" smiley Men kun ½ medlem!! Lotus får nemlig RC Satiety og Kaido får Wolsblut smiley

    Jeg har brugt RIGTIG lang tid på at finde foder til dem begge, som de hver især trives på. Det har jeg fundet nu og jeg skifter næppe smiley

    Iøvrigt køber jeg RC i England, så der spares en del smiley


  • #54   14. jul 2012 Allergi er arveligt, det er ikke indholdsstofferne i foderet, der er problemet, det er alle de opdrættere, der fortsætter med at avle på hunde, selv om de ved, at der er allergi i linierne.

    Jeg er meget glad for RC 4800 til whipperne, Alfa får ikke andet, Ghini får halvt 4800 + halvt af noget andet.
    Noget andet kan være alt fra eukanuba til acana.

    Stik mod alle anbefalinger har jeg 8-10 forskellige slags stående som hun skifter mellem dagligt.

    Wolfsblut har jeg samme erfaringer med som martine, whipperne skal have en enorm mængde men taber sig alligevel og bliver dvaske og sløve.

    I øvrigt tror jeg der er forskel på hundes evne til at fordøje forskellige fødeemner.
    Alfa har aldrig i sit 4-årige liv haft dårlig mave, til trods for, at hun indimellem sætter nogle temlige mærkværdige ting til livs eks.
    knap et kg frosne majs og indimellem ½-3/4 kg marsvinemad, alt kommer ud som afføring med samme konsistens, som var det hendes vanlige mad, der var røget gennem systemet.

    Spiser Xingu hele majs, kommer en stor del ud stort set ufordøjede.




  • #55   14. jul 2012 Kirsten, ja, jeg er enig med dig i, at allergi er arveligt.

    Men den proces der foregår i dyret handler om indholdstoffer. Om hvordan immunsystemet reagerer uhensigtsmæssigt når proteiner går igennem tarmbarrieren og forårsager en overreaktion.


  • #56   14. jul 2012 Nu ligger det jo så sådan man ikke kan spørge sin hund om den trives på et fodder så har nu hentet en pose RC til store hunde og har spist det siden klokken 14.30 og status PT er:

    Jeg er ikke død på RC.
    Jeg har ikke kastet op af RC.
    Jeg har ikke fået diarré af RC.
    Jeg har ikke fået tørt hår af RC (måtte gå i bad for at få det vådt).
    Jeg har ikke fået glansløs hud af RC (skinner rigtigt fint efter badet).
    Jeg er ikke blevet tynd af at være på RC (sorry piger - Nupo er nok bedre).
    Jeg har ikke hørt om spontan aborter eller dødsfødsler skyldet jeg spiser RC.

    Jeg kan dog tilføje til listen:
    Jeg har ikke fået højere energi niveau af at være på RC.
    Jeg har fået en smule hård mave af at være på RC, så overvejer at finde noget korn frit RC.
    Jeg har fået problemer med hundene tigger ved bordet når jeg spiser min RC.
    Jeg har ikke fået bedre stedsans af at være på RC så har stadig ikke fundet træningscenteret.
    Jeg har fået mere kræsne unger efter jeg er gået på RC, de vil ikke spise det samme som mig, så prøver nok noget hvalpefodder til dem.

    Er der mere i vil vide så spørg endelig.


  • #57   14. jul 2012 Ryan bare et spørgsmål, smagte det godt smiley

    Forøvrigt ville jeg ønske at Peanut ville spise RC da hans mave var perfekt mens han fik det, med Ziwipeak, WB og alt andet vi har prøvet er den lind.


  • #58   14. jul 2012 Jeg har brugt RC til min som hvalp og en del andre mærker(Eucanuba, Acana, Orijen osv). Prøvede også RC 4800, men ingen af førnævnte kunne hun holde vægten på,

    Hun lignede en Rottweiler med opkneben bug og det ser sgu lidt forkert ud. Wolfsblut prøvede jeg så og pludselig lignede hun en Rottweiler smiley


  • #59   14. jul 2012 CH - Helt enig, men dispositionen for at reagere uhensigtsmæssigt er overvejende arvelig.
    Stress og dårligt immunforsvar kan tricke den.


  • #60   15. jul 2012 Jeg vil ikke kalde RC et skodfoder, men dyrt til pengene vil jeg måske kalde det. Når det så er sagt så er jeg sk*de ligeglad om andre folk bruger det, for fungere deres hunde på det, jamen så er det jo perfekt! smiley

    Jeg kan nævne andre fodermærker jeg syntes værre om end lige RC.

    Jeg bruger selv Wolfsblut, dog ikke til min gigt hund, hun får J/D foder fra dyrlægen, jeps MED korn i! Men hun har godt af det, da det hjælper hendes led og hun fungere på det trods de korn der er i.

    Sådan noget som Aldis foder og Pedigree tager prisen som skodfoder i mine øjne.


  • #61   15. jul 2012 Til Anita
    Så er det jo fordi
    Det er allergi hund
    Mine tal er kun de tal ,man kan gå efter hvis han har en alm sund voksen hund
    Som jeg skrev ser tallene anderledes ud så snart det er et light foder


  • #63   15. jul 2012 En fedt% på 38 ?!? Det lyder godt nok lige i overkanten da

  • #66   15. jul 2012 Jeg fodrer med RC men har snart prøvet stort set hvad der er på markedet af andet foder fordi jeg ikke var vil med tanken om at der er BHA i det. Jeg har tilmed været inkarneret "Barfer" med katastrofale følger for mine hunde der endte op med forhøjet nyretal og ødelagte nyrer... Jeg er altid vendt tilbage til RC. Jeg går og tumler med tanken om, at kaste mig ud i hjemmelavet tilberedt hundemad for at gøre det lidt mere spændende men det vil i så fald blive supleret op med RC...
    Er skide træt af selvudlærte fodereksperter herinde som himler op når når spørger om andres erfaringer med et "korn foder".... Man skal vælge det ens hund trives bedst på hvad enten det er den ene eller anden slags smiley


  • #67   15. jul 2012 pia H -

    Please please please ... UD AF MIN TRÅD vil du ikke nok ???

    Du er simpelthen for fanatisk og hellig at høre på så jeg magter ikke dine indlæg og det nytter ikke at jeg bliver anti-barf pga dine missionerende og mavesure indlæg.

    Det kan godt ske at du ved hvad du skriver om - men din måde og fremturen er mere end jeg orker .. så vær sød, ikke ??? Skriv dine fanatiske manifester i BARF trådene hvor du garanteret kan finde andre ligesindede.

    Det her er en tråd om skod-foder og det er jo alligevel ikke det, du fodrer med .. så adios, good-bye og over n´ out, ikk ????


  • #68   15. jul 2012 <i>Er skide træt af selvudlærte fodereksperter herinde som himler op når når spørger om andres erfaringer med et "korn foder".</i>

    Som Sebastian sang i 80´erne .. "du er ikke alene" smiley


  • Dan L
    Dan L Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Svar: 2
    #69   15. jul 2012 Vores gamle rotte fik noget foder fra kvickly den gang.
    Til under 200 kr for 12 kg.
    Hver gang vi kom til dyrelægen sukkede de over hvor flot hun var på alle punkter og spurgte hvilket foder vi gav hende. Og aldrig har de tilbudt eller anbefalet deres eget eller dyrer foder. Så derfor foder vi med *skod* foder her hos os smiley


  • #70   15. jul 2012 Nej, bestemt ikke alene - jeg er SÅ træt af de selvudlærte/selvudnævnte fodereksperter - specielt fordi det nærmer sig religiøsitet og fodrer man ikke kornfrit, så er man "vantro", dyremishandler eller det, der er værre. Jeg hader enhver form for missioneren, og det har stik modsat effekt på mig. Jeg er voksen nok til selv at vælge og træffe beslutninger.

  • #72   15. jul 2012 De dør da af tørfoder? Er det ikke derfor man vælger tørfoder... For at få over awesome zombiehunde! Da derfor jeg fodrer mine med tørfoder - For at de kan være zombier! Hvad skal man med en pitbull, hvis man kan have en mega farlig zombiehund!

    Jeg har ikke det store mod Royal Canin. Udover jeg aldrig ville give mine hunde noget med kød, der ikke var økologisk, pga. antibiotikaresistens... Og så vidt jeg ved af, laver Royal Canin ikke nogen øko-udgaver endnu?


  • #73   15. jul 2012 De dør også af BARF..... Jeg har da endnu ikke set en udødelig hund?

  • #74   15. jul 2012 pia H -

    Du tager fejl - jeg vil rigtigt gerne høre andres erfaringer .. bare ikke <b>dine</b> !

    Af den simple årsag at du i min verden fuldstændigt ukritisk forherliger en fodringsmetode og at dine indlæg er for fanatiske og missionerende.

    Jeg gider dig ikke - så derfor en henstilling om at du fiser ud herfra. Jeg kunne vælge den nemme løsning og sætte dig på filter, men hvorfor skulle jeg det ? Som jeg har skrevet er der en masse tråde om fodring og BARF som du kan smide dine hellige indlæg i - bare ikke her.

    Du er vel voksen nok til at forstå at det er OK at smutte når man ikke er rigtig velkommen ..


  • #75   15. jul 2012 TrustNoOne

    Hvilke fodertyper indeholder økologisk kød ?



  • #76   15. jul 2012 Pia H: Jeg søgte viden om andres erfaringer med foderet Gourmix inde i Barf gruppen. Det gjorde jeg fordi der står at det kan kombineres med råt (ikke at jeg kunne drømme om at fodre med råt igen) men jeg tænkte at nogen af jer "Barfere" måske havde erfaringer med det. Jeg fik dette svar tilbage af dig:

    "hvorfor? - det er jo uanset hvad, et forarbejdet convinience produkt.

    Der er supermeget majs og soja i, så alene det, gør det i mine øjne uegenet til hundeføde "

    Jeg spurgte til andres ERFARINGER med foderet og ikke HVORFOR. Ligesom du gerne vil have lov at dele din mening med os andre herinde kunne jeg også godt tænke mig at kunne få lov til at stille et spørsmål andetsteds uden at skulle forsvare overfor dig hvorfor jeg vælger at fodre med tørfoder der indeholder korn eller majs.

    P.s
    Jeg havde faktisk en lille Fransk Bulldog der døde som følger, af at være blevet fodret med råt kød. Nyrerne var så beskadiget af alle de affaldsstoffer kødet indeholdt at hun ikke kunne reddes. En anden hvalp fra kuldet måtte igennem en længere behandling pga. Campylobactor bakterier, en 3 hund fra kuldet havde også alt for høje nyreværdier og blev sat på et skodfoder som RC´s nyrediæt og det reddede hans liv. Sidstemand i kuldet havde for høje nyrer og levertal også han blev fremover fodret med skodfoder fra RC. Så lad nu være med at kæfte sådan op om disse fodertyper der har DOKUMENTERET virkning på en lang række lidelser.


  • #77   15. jul 2012 Martine du skriver til Pia hvad jeg tænkte, så helt enig med dig! Det er trættende i længden at glo på.

  • #78   15. jul 2012 Jeg læste i en anden tråd noget med at hunde fik kræft af foder fra udlandet eller hvad det var for noget smiley Så pas på derude smiley

  • #79   15. jul 2012 Nu uden at være foder ekspert og kun have spist RC i et døgn nu, så kan jeg så tilføje jeg nu har fået lidt lind mave, men det er nok det hurtige foderskifte uden overgang.

    Jeg har så andre bivirkninger, når jeg går forbi en lygtepæl ryger det ene ben op, og da jeg ikke har 3 støtteben triller jeg ofte rundt under dem.
    Der næst er jeg begyndt a læse aviserne der ligger spredt langs plankeværker osv..........

    Og nu kommer jeg med en tanke/påstand som jeg ikke har noget hold i men syntes alligevel den er tankevækkende.......

    Nu bliver der nævnt råt er eneste vej frem, det bliver nævnt billigt foder, foder special udviklet til enkelte racer osv.

    Når jeg så kigger på hvad hunde udsættes for er mange af de ting ikke naturligt som sådan så kan det tænkes (hvis vi ser bort fra allergi) :

    <b>"Alt" foder er godt - Det handler mere om hvordan hunden bliver motioneret, aktiveret og stimuleret?</b>

    Her tænker jeg Protein, Kulhydrat og Fedt forbrændes forskelligt alt efter hvordan kroppen bliver udfordret (både fysisk og mentalt), så min tanke falder igen på det er individuelt fra hund til hund, race til race og ejer til ejer - altså der er flere faktorer der spiller ind end bare nogle fine % på siden af posen?


  • #81   15. jul 2012 Jeg er også løbet tør, men får levering i morgen, så tror, jeg vover at købe noget råt til hende i dag smiley

  • #82   15. jul 2012 Spar havde tilbud på kylling smiley

  • #83   15. jul 2012 Det har undret mig lidt at i disse korn debatter ikke bliver nævnt om protein kilder - jeg mener, der burde også være mere fokus på allergi over for protein kilder, såsom kylling, svin og okse? Mange tror at det ofte er korn, som hunden reagere negativt på, men det kan meget vel også være protein kilden. Jeg ved godt det intet har med indlægget at gøre - det er bare en lille tanke. God aften HG smiley

  • #86   15. jul 2012 Ketchup er sundt, hvis det indeholder mange tomater smiley

  • #87   15. jul 2012 Min hund er ligeglad. Den lever for at æde smiley

    Det gør Beauvais. Det har jeg selv set i reklamerne smiley smiley


  • #88   15. jul 2012 Og så klister det ikke fast til bøjlen lol

  • #89   15. jul 2012 Brun sovs kan ikke anbefales det fik Peanut på sin mad iaften og kastede op , øv
    Imorgen blvier det ketchup smiley


  • #92   16. jul 2012 Informativ underholdning på højt plan smiley

  • #93   16. jul 2012 Har fået tallene af en dyrelæge der er uddandet inden for foder og forsker i det
    Så går ekstremt ud fra hun ved hvad hun taler
    Om


  • #94   16. jul 2012 Mit er ikke kommet endnu, men har da heldigvis kylling til i dag også smiley

  • #95   16. jul 2012 Jeg er på ingen måde religiøs. Vi vinder rigtigt meget foder og så får de lov at æde det der nu er... Lige nu er det Kingsmoor Sport blandet med Sams Field og Robur. Sams Field ser ikke ud til at være et hit - det er ihvertfald det der som oftest ligger tilbage i skålen... Men det er sådan set bare ærgerligt, eftersom der står 4 kg mere af det og venter *lol*

    Når tønden er tom er det de 4 kg Sams Field, 8 kg RC maintenance, 4 kg Arion Adult og 12 kg Kingsmoor Pure der venter på dem...

    Det eneste de ikke får når jeg vinder det, er Eukanuba - dette skyldes ikke en religiøs overbevisning, men det faktum at den ældste får mat trist pels af eukanuba, så det forærer vi væk istedet....


  • #96   17. jul 2012 kender en lille hund der levede 16 år på Frolic. Uden anden sygdom end patte kræft, som mange hunde får. også dem på "fint " foder, der skal indkøbes fra udlandet.

  • #97   17. jul 2012 Hvad dælan er pattekræft?

  • #98   17. jul 2012 man skal fodre med det foder ens hund fungerer på - hvor svært kan det være?

    Det tørfoder mine hunde skider mest på er Orijen & TOW - det tørfoder de skider mindst på (og faktisk også mindre end BARF) er Pro Plan.

    Det tørfoder de ser flottest ud på er også ProPlan

    Det er jo ingen skade at fodre med majs og korn hvis ens hund kan tåle det - folk bestemmer altså selv. Hvad der er skodfoder for mig - er måske ikke skodfoder for dig. Nogle fungerer faktisk også upåklageligt på Pedigree


  • #99   17. jul 2012 Min gamle schæfer (købte hende faktisk af dig Martine:0) levede i næsten 14 år. Hun havde jernmave og spiste hvad økonomien tillod. Jeg husker der var lange perioder hvor hun fik Chappi (kan godt korse mig over det idag) men hun fik faktisk også rigtig tit chili con carme som var livretten på det tidspunkt :0)

  • #100   17. jul 2012 Well, jeg fodre også med "skod-foder".. Og med masser af korn i...

    Men HEY, det er det MINE hunde bedst kan lide og fungerer bedst på...


Kommentér på:
Jeg fodrer med et skodfoder

Annonce