{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.765 visninger | Oprettet:

Foder (: {{forumTopicSubject}}

Heej alle sammen.

Jeg har lige et spørgsmål omkring foder, for før hen købt vi royal canin til vores hund, men nu er vi gået over til pedigree Small Dog Vitality, men det er bare det, hvad er bedst? For jeg har nemlig hørt at det ene er bedre end det andet, så jeg er lige i tvivl hvad der er rigtigt (: Og kan ens hund godt tåle gulerødder, for vores elskeeeeer dem smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af toiletstol 900 kr.
  • Instalation of washing mashine and drain work 1.500 kr.
  • Ophængning af to billeder, et spejl og en loftslampe 1.650 kr.
  • vinduespudsning 1.000 kr.
  • Gammel dørlås smurt med forkert olie 750 kr.
  • Ophæng af reol og hylder 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder (:
  • #2   14. jul 2012 I mine øjne er pedigree = junkfood.

Så er RC bedre.

• #4   14. jul 2012 maj-britt - man kan jo lige så godt give sin hund de bedste muligheder for at leve længe, istedet for at fylde dem med korn, sukker og div. ubrugelige ting som man betaler overpris for pga. reklamer smiley

TS: Vil anbefale dig at kigge rundt på zooplus.dk og læse om foderet, og derefter bestille fra en af de udenlandske. vil foreslå mærker som orijen, taste of the wild og acana derfra, og ellers så findes der wolfsblut og kingsmoor, som alle er rigtig kvalitetsfoder, uden noget som hunden ikke har brug for/kan tåle, og samt sørger for at der er mindst mulighed for at udvikle allergi smiley det er tilmed billigere end det andet som du selv nævner smiley

men ellers, vil jeg til en hver tid anbefale RC frem for pedigree smiley

• #6   14. jul 2012 Hvad der er bedst og hvad du vil fodre med er op til dig. Bare dine hunde fungerer og har fin og fast afføring smiley

I øvrigt er det samme firma der laver Pedigree og Royal Canin.

• #7   14. jul 2012 ja, de kan godt leve på det, men derfor er det jo stadig bevist i undersøgelser, at de ting der er i, ikke er sundt for hunden? hvorfor så give den det, når man kan få det der er bedre, til billigere penge? smiley og ja, barf er jo nok at foretrække, for de hunde hvis mave kan tåle det..

sjovt som folk føler sig angrebet, bare fordi man fortæller hvad undersøgelser og erfaringerne siger... men ja, man skal da fodre med det man har det bedst med, det mener jeg også!

• #8   14. jul 2012 Pedigree produceres af Colgate... ligesom Whiskas.

Så vidt jeg ved er RC ikke en under enhed af noget?

• #9   14. jul 2012 nå kan se det er rykket over til MARS - dvs dem der sælger slik.

• #10   14. jul 2012 Det er Waltham der laver både Pedigree og Royal Canin smiley det står i øvrigt på poserne smiley

http://www.waltham.com/brands.htm - her er listen med de mærker som Waltham producere smiley

• #11   14. jul 2012 Tjek ejerinformation på pedigree.dk

• #12   14. jul 2012 Jeps, har set det. Men Mars og Waltham er så at sige samme firma.

Edit: citat fra walthams.com
    "In addition to supporting our mainstream brands, we also help to drive the Mars® pet care business’s market leadership in clinical diets to treat particular diseases."

Waltham er dem der står for nærmest alt inde for dyreprodukter/foder, som Mars står bag. Der af samme firma.

• #13   14. jul 2012 Anyway, det er ikke hvem der ejer hvad at tråden skal handle om går jeg ud fra, men det er måske okay at have i baghovedet at det er samme firma der laver "opskrifterne" til både Pedigree og Royal Canin smiley

Ikke ensbetydende med at Pedigree bliver bedre af den grund....

• #14   14. jul 2012 Jeg bruger Aktiv fra Aller petfood, det er et forholdsvis billigt men godt produkt.

Her er hvad deres dyrlæge skriver :
    http://www.vet.dk/dansk/bille/index.html
    "Jeg er tilknyttet Aller Petfood A/S som dyrlæge. Her laves der rigtig god dansk kvalitets kæledyrsmad af efter min mening særdeles høj kvalitet."

(link fjernet)

• #15   14. jul 2012 en god regel er når du kigger på indholdsfortegnelsen er at se hvad der står som det første som er det der er mest af, det skal være kød og ikke korn eller ris eller andet skrammel.

• #16   14. jul 2012 det da lige meget at det bliver lavet samme sted ?? derfor er det jo ikke det samme ?

Ford og Fiat bliver jo også produceret på samme fabrik, men det er da ikke ens betydning med at de er ens ??

• #17   14. jul 2012 Lene - der er da ingen der siger at det er det samme?

• #18   14. jul 2012 Nina, du får det til at lyde som om det er det samme, eller er kommentaren med at det bliver lavet samme sted jo ligegyldig :)?

• #19   14. jul 2012 Lene - Nej nej, jeg siger på ingen måde at det er det samme smiley jeg siger at det er samme firma der står bag. Stor forskel.

Grunden til at jeg nævnte at det var samme firma der står bag, er fordi at det jo netop var RC og Pedigree der blev "sammenlignet" i TS' startindlæg. Det var blot som en info, for det er der mange der ikke ved. Det er jo ikke ensbetydende med at RC er lige så grelt som Pedigree.

Personligt ville jeg nok i bund og grund være ligeglad med hvilket mærke der stod på foderet, bare min hun fungerede optimalt på det smiley jeg fodre selv med Uniq, hvilket mange nok også ville vælge fra, men af alt det foder jeg har prøvet på Bella gennem tiden er Uniq bare det er fungere bedst smiley

Kommentér på:
Foder (:

Annonce