{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.766 visninger | Oprettet:

Samojede? {{forumTopicSubject}}

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om hvordan denne race er.
Kan den klare at være med ud til familie hvor der vil være børn og aktivitet?
Kan den finde ro, når den blir bedt om det eller vi er rolige..
Er den pleasende eller skal man arbejde lidt med den?
Kan den være til lydighed/agility
Vil den ku lære at gå uden snor og ik stikke af når chancen byder sig?
Hvordan er den med andre hunde/dyr?
tendens ti lkønsagressivitet?
forskel på han og tæve?
Kan de lide vand (svømme)?

andet om den jeg ik lige har fået spurgt om?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Samojede?
  • #1   29. jul 2012 Den er rolig indenfor, hvis den trives.
    Det er en spidshund og en arbejdende hund, ergo ligger der meget arbejde i den, men giver man sig tid til det, så har man en fantastisk hund.
    Lydighed vil jeg ikke anbefale, den er meget selvstændig, så det vil blive en kæmpe udfordring.
    IKKE gå med den uden snor, det er den for selvstændig til. Det kan muligvis trænes, men som udgangspunkt behold snoren på.
    Den er rigtig god med andre hunde, er min erfaring.
    Den er ikke voldsom glad for vand, men det hurtigt komme.

    Ovenstående er min erfaring med racen, desuden er der forskel på en samojedhund og en samojedspids. Det er en rigtig fantastisk familiehund, hvis man formår at tilgodese dens behov. Men det er ikke en hund, som man bare kan stille hen i hjørnet, men skal trænes og aktiveres hver dag. Der kan selvfølgelig være forskel på individer, men som sagt er ovenstående blot min erfaring smiley


  • #3   29. jul 2012 Den er jo en slædehund, så den skal have lov til at trække. Enten via cykel om sommeren og en kælk om vinteren.

    Det er ikke en lydighedshund. Nogle kan måske være, men det er ikke generelt en race, man ser i Toppen af poppen indenfor lydighed.

    Du kan ikke forvente at kunne have en samojede løs, nej. Nogle kan, men de er en meget selvstændig race. Og hvis de vil en vej, så går de den vej og så kan du rende og hoppe.

    Nogle kan godt lide vand. De 3 jeg kender, der er 2 af dem ellevilde med vand, den sidste synes det er okay.


  • #5   29. jul 2012 det er nu heller ikke en nødvendighed at den skal kunne gå uden snor, men det ville da være dejligt at kunne slippe den et sted hvor den må, og den så lige kan rende og tosse som den vil, men stadig komme når vi så skal videre i forløbet..

    Har heller ikke noget imod, at der skal arbejdes lidt med den, vil gerne ha en hund der er lidt selvstændig men også kan høre efter smiley

    At den kan trække en slæde om vinteren er jo bare et hit, især for sønnen er jeg sikker på hehe


  • #7   29. jul 2012 Har selv en samojede på 8 måneder (Skal lige siges at han er uden stamtavle så om han er 100% ren kan jeg ikke garantere, men det er ihvertfald hvad der står i hans sundhedsbog smiley )

    Vores var lidt sky overfor børn til at starte med, men han var også en 4 måneder før han rigtig begyndte at få børne besøg (4-6 årige) men det var ikke noget med at han hapsede efter børnene, han gøede lidt og gik så væk. Nu er han glad for børn især små babyer, dem kommer han og aflevere legetøj til smiley

    Lydighed siger mange er svært at samojeder hvilket jeg langt fra er enig i, Aslan lystre mig rigtig godt og kan en hel del efterhånden! Han lyste også mine forældre men han lystre mest mig da samojeden er en hund der har det med at knytte sig meget til én person hvilket her i familien så er blevet mig smiley Agility kan jeg ikke svare dig på da han stadig er for ung til den slags smiley

    Aslan lystre som sagt rigtig godt, jeg vil dog ikke gå med ham uden snor da han har det med at være opfaren og intresseret hvis der er andre hunde, katte, heste, fugle osv så hvis du vil have en der skal gå uden snor skal det nok ikke være sådan en. TIlgengæld er han rigtig dygtig til at komme når man kalder på "lukkede" områder (behøver ikke at være helt lukkede, men bare sådan overfladisk lukket) og i hundeskove smiley

    Vi har 4 katte som var her før ham og dem har han lært at acceptere, han vil dog meget gerne lege med dem hvilket de ikke er helt enige i smiley men han har ALDRIG været ude på at gøre dem noget smiley

    Aslan er rigtig vild med vand, dog kun hvis det er i søer da han syntes tanget på stranden er væmligt, men til gengæld skal man heller ikke spørge 2 gange om han skal ud og bade! smiley



  • #8   29. jul 2012 Jeg vil anbefale dig at kontakte en opdrætter og så møde voksne hunde og høre mere om racen. Folk, der kun ejer et enkelt individ, kan ikke udtale sig om generelle racetræk, men kun egen hunds personlighed.
    Du kan finde opdrætterlisten på Samojed.dk


  • #9   29. jul 2012 tak, det var da en god idé

    Det lyder som om det er meget individuelt hvordan der er generelt


  • #10   29. jul 2012 Træner sammen med en der har samojeder, og den ene er lydigheds champion.. og har været udtaget til DM så det kan lade sig gøre smiley

Kommentér på:
Samojede?

Annonce