{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.038 visninger | Oprettet:

Jackie J
Jackie J
Tilmeldt:
20. jun 2016
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6

Samojede {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg har lavet et indlæg før om det, men jeg har faktisk nogle spørgsmål som jeg gerne ville have svar på omkring avl.
Skal en hund være et bestemt år for at må avle (Han hund)?
Og har i nogl links eller erfaring om hvordan man finder en der kan avle med ens hund? Mest af alt, hvordan man gør og får det hele på plads
Tak:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Samojede
  • #1   24. jun 2016 Jeg synes det er super godt at du vil søge mere viden uden bare at kaste dig ud i det smiley MEN det lyder til at du ved meget meget lidt om hvordan det generelt fungerer, fx. at du ikke ved hvad en opdrætter er osv, det er bestemt ikke noget negativt, men jeg tænker om du ikke skulle lægge planerne om avl lidt til side, til du har ordentligt styr på tingene smiley
    Hvis du meget gerne vil avle på din hund, så vil jeg på det kraftigste anbefale dig at tage kontakt til din opdrætter, eller eventuelt andre opdrættere/hundekyndige i den virkelige verden, der kan vejlede dig når du er på meget bar bund - du får ikke den ordentlige vejledning du har brug for uden at have en erfaren i "den virkelige verden" på sidelinjen smiley


  • #2   24. jun 2016 Hvis din hund er testet for de ting, som man normalt tester samojeder for, så er det egentlig "bare" at udstille og håbe at tæveejerne finder din hund så interessant at de vil bruge den i avlen.

  • #4   24. jun 2016 Nå hold da op havde godt nok ikke lige set at han var 14.
    Ja så er det nok en rigtig god idé at vente smiley Men der er jo intet i vejen med at blive klogere på emnet


  • #5   24. jun 2016 Som jeg skrev sidst, så starter du på www.polarhund.dk samt www.DKK.dk. Der finder du alt om reglerne før avl.

  • #6   25. jun 2016 Et andet godt råd kunne være, at tage ud på skuer og udstillinger rundt omkring - med eller uden hund - og snak med de forskellige opdrætter. Gerne inden for racen, men det kan også sagtens være andre racer.

    Lån bøger på biblioteket om avl, opdræt og hunde generelt. Og kig lidt rundt på fx www.dkk.dk - så finder du nok lidt mere viden.

    Umiddelbart tænker jeg ikke, at du får så meget ud af at kontakte opdrætter (den person I har købt hunden af), da det tilsyneladende var over DBA, og ikke lyder til at være en seriøs opdrætter som sådan. Men du kan prøve at kontakte nogle af de andre samojedeopdrættere der er, måske du kan få lov at komme ud og få en snak med dem. :o)


  • Jackie J
    Jackie J Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6
    #7   26. jun 2016 Hej alle, jeg er ikke 14 år, jeg er 42 jeg kom bare til at taste 2001 ind:)

Kommentér på:
Samojede

Annonce