{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Samojede
  • #1   21. apr 2014 Jeg har haft Samujede for mange år siden Jeg havde to hanhunde Hvor jeg gik til udstilling med den en.Jeg syntes det var nogle herlige hunde Og når de blev rigtig beskitte ,skulle de bare tørre så var de hvide igen
    Men der kommer nok nogen på banen som har Samujede i dag smiley


  • #3   21. apr 2014 Jeg har en...eller en blanding er det. Hun er en meget følsom hund som man skal være yderst varsom med at tale vredt eller højlydt til.
    Hun er let at opdrage på, men det har taget en del arbejde at lære hende at gå uden snor. Hendes jagtinstinkt var meget kraftigt indtil hun var omkring 2 år....men så pludselig vendte det.
    Anskaffer du dig sådan en skal du være opmærksom på at "lære" den pelspleje fra lille.....det skal være hyggeligt og dejligt at blive kæmmet og redt flere gange ugentligt.

    Min hund har ikke et overdreven behov for motion, og er meget got til børn. Hun elsker katte og andre hunde og er en god vagthund. Hun gør kun når der kommer nogen og når vi leger. Hun er nem at få til at stoppe med at gø.


  • #4   21. apr 2014 Det er hende der hedder Zofi i min profil

  • #6   21. apr 2014 Jeg opfatter ikke at den er meget viljestærk.....som f.eks. nogle jagthunde....overhovedet ikke...men hunde kan jo være meget forskellige af sind....
    Min veninde opdrætter samojeder og det karaktertræk jeg kan se er meget ens vores hunde imellem....det er jagtinstinktet.....de er svære at stoppe når først de har besluttet at sætte efter et bytte....


  • #7   21. apr 2014 Ja da jeg havde Samujede ,kunne jeg heller ikke stoppe dem hvis de feks. fik øje på en hare Men det er jo nok ikke nemmere når de er to

  • #9   21. apr 2014 Jeg har ikke haft to samojeder....den ene er en dansk spids og en ganske anden hund.....
    Bugsy....hvordan opfatter du samojedens "egen vilje"...?


  • #11   22. apr 2014 OK...det første er ikke noget jeg ser hos min men det andet kan jeg genkende smiley


  • #12   22. apr 2014 Mange tak for alle jeres svar smiley

  • #13   22. apr 2014 Samojeden er en fantastisk hund, og smuk.. men man skal virkelig vide hvad man går ind til så man ikke ender op med en misforstået hund som til sidst bare bliver kastebold... Man skal overveje om pelsplejen er noget man vil begive sig ud i, de har meget lyd, og kræver en del motion, og en masse hjerne arbejde.. plus det ikke lige er en hund man slipper løs alle steder smiley og så som de andre skriver har de deres helt egen vilje.. men det er en dejlig hund smiley

  • #14   22. apr 2014 Så man ville heller ikke kunne lukke den ud i en hunde skove? smiley

  • #15   22. apr 2014 altså man skal i hvertfald have trænet indkald virkelig godt, men de kan godt "låse" sig lidt fast i noget, som en fugl en hare eller andre dyr og så kan de godt finde på at løbe meget langt.. så man skal være meget varsom med det smiley

  • #18   22. apr 2014 jo det kan de, men de kan altså meget hurtigt glemme det.. Hvis man ikke træner det virkelig godt, det kommer jo også an på hunden tænker jeg, nogle er vel mere selvstændige end andre.. jeg ved det ikke, har bare hørt og læst alle steder at det ikke er noget man skal regne med de kan komme til.. og de kan virkelig mange lyde specielt hvis de ikke bliver aktiveret nok smiley og det er det som jeg tænker man skal være opmærksom på når man vil have denne race..


  • #20   22. apr 2014 Ja ja, siger bare at nogle racer er værre end andre, og samojeden er meget selvstændig og kendt for vælge til og fra i hvad den lige har lyst til på det tidspunkt.. Siger hverken det er en dårlig hund eller noget andet.. siger bare at man skal have styr på det og hun spørg jo hvordan de er, det er jo ikke for at skræmme hende væk men hun skal jo være forberedt på at der er de her ting ved racen..

Kommentér på:
Samojede

Annonce