{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.576 visninger | Oprettet:

acana vs orijen {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen ja jeg har nu valgt at skifte over på nyt foder til Frida og efter massere læsen har jeg valgt barf tørfoder,
Har læst meget omkring acana & orijen
Men hvad siger jeres erfaring? Hun er en fransk bulldog på 12 uger og vejer 5 kilo, og utrolig aktiv


Kender i evt nogle online hjemmesider hvor man kan købe det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  acana vs orijen
  • #1   30. jul 2012 Acanas hvalpefoder er ikke kornfrit hvis det er det du tænker på. smiley Men har gode erfaringer med både acana og orijen. smiley

  • #2   30. jul 2012 Begge typer foder er rigtig gode - jeg oplevede dog at Silas skulle pølle meget da han var på Acana. Oplever ikke det samme nu hvor han er på Orijen smiley

  • #3   5. aug 2012 kan varmt anbefale Orijen. min store tamp på næsten 60 kr/ 18 mdr. er vokset op på det. super smuk pels og vokset i et roligt tempo, ingen vokseværk i perioden - det har været en rigtig fantastisk oplevelse ;0)
    mvh marlene


  • #5   5. aug 2012 Min tæve er på Acana, og det er de to hvalpe på 6 uger også.

    Jeg er meget tilfreds med det. Og synes det er dejligt at kunne kifte lidt mellem smagsvarianter indenfor det kornfrie uden at skulle lave et foderskift, da det jo er det samme mærke.

    Light foderet var ikke light nok til min kastrerede hanhund, så han får det ikke.

    Jeg køber det her:

    http://www.porcani.dk/group.asp?group=131

    De har mange varianter, god pris, god service, gratis levering og også de nye varianter fra Arcana har de.

    Nogle gange bestiller jeg dog en sæk med hjem hvis jeg alligevel bestiller andet fra Zooplus.de
    De har knap så mange varianter, men de er lidt billigere.


    Jeg er meget tilfreds med Acana, men skulle jeg lave et foderskift, hvilket jeg ikke planlægger, så ville jeg kigge på Wolfsblut eller ZiwiPeak.


  • #6   5. aug 2012 og så vil jeg lige tilføje, at det ikke altid er ønskeligt at have mindst mulig mængde af afføring.

    Dermed ikke sagt at det ikke er en god guide-line, men det er ikke 100% ensbetydende med at det så er det der er bedst, eller bedst for netop din hund.

    Bergkamp er nu på Hills r/d calorie-let diet foder, som indeholder mange flere fiber end sædvanligt foder.
    Det gør at han skider meget mere end da han var på Acanas ligt foder, men hans krop optager hurtigt fiberet så han får en bedre fornemmelse af mæthed, men kroppen kommer af med affaldet hurtigere.

    bare lige en lille sidebemærkning. smiley


  • #7   5. aug 2012 Jeg har blandet erfaringer med orijen.
    Albas pels blev rigtig flot, hun fældede minimalt, spiste med velbehag og pøllede minimalt.

    Men.
    Hun var meget sulten på det foder - og fik faktisk foder 4 gange om dagen - det kunne vi så sagtens få til at hænge sammen.
    Hun fik dog også forhøjet nyretal og derfor måtte det stoppe.

    Jeg anbefaler stadig orijen da jeg kender så mange hunde der fungere godt på det - jeg mener blot der skal holdes øje med hunden pga. Det store protein indhold.


  • #8   5. aug 2012 Karina - Acana hvalpefoder er der altså brune ris og hvalset havre i.

  • #9   5. aug 2012 Helena: ja, det ved jeg. Tror ikke jeg har skrevet nogen steder at der ikke er?
    Jeg giver min tæve Almunia det kornfrie. Og skifter mellem de kornfrie varianter til hende.

    Der er dog ikke hverken hvede eller majs i nogen af varianterne, men ja, der er korn i hvalpefoderet, light foderet og nogle af de andre varianter.
    Det er jeg godt klar over. smiley


  • #10   5. aug 2012 Jeg er begyndt på orijen fordi Fridas mave fungere ikk på korn eller andet hun har dårlig mave dagen lang, orijen er hun helt vild med men er dog kun begyndt i fredags så kan ikk rigtig vudere endnu smiley

  • #12   6. aug 2012 Du kan købe 2,5 kilo afgangen jeg købte dog 7 dag det koster 100 mere

    Og på dyrelageret er der gratis levering uanset pris?


Kommentér på:
acana vs orijen

Annonce