{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.888 visninger | Oprettet:

Acana vs Orijen {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg står og skal til at have hund, og derfor skal jeg jo også finde ud af hvilket foder den skal have smiley Jeg fodre i forvejen min kat med Orijen, og er virkelig glad for produktet, men det er jo også noget peberet smiley Har så kigget lidt på Acana og syntes også det lyder som om at være et godt foder og i en lidt bedre prisklasse.

Er der nogen af jer som har erfaringer med Acana? Vil gerne både høre gode og dårlige smiley Og kan det overhovedet måle sig med Orijen ren kvalitets mæssigt? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Acana vs Orijen
  • #1   2. feb 2016 Acana og orijen har ca næsten samme indpakning. Mon ikke det næsten er det samme? Har du prøvet at sammenligne indholdsfortegnelserne? Jeg Fodrer min hvalp med orijen. Det er vi vældig glade for, og hun har aldrig fået andet tørfoder. To sække koster kun 1200 kr, det syntes jeg ikke er dyrt. Taget fx wolfsblut i betragtning, som min anden tæve er vokset op på, hun er dog, sidste år, skiftet til purizon.

  • #3   2. feb 2016 Tea: Har prøvet at sammenligne indholds mæssigt smiley Og det er ca det samme, det største minus er at Acana har en smugle valset havre i sig også har det ikke alt det speciale kød som Orijen har. Her tænker jeg på vildsvin, bison osv smiley
    Men jeg er studerende, så for mig er det meget dyrt at skulle fodre med Orijen smiley Men jeg vil jo samtidig også min hund det bedste smiley


  • #5   2. feb 2016 Lis: Kender godt til Wilderness, har nemlig arbejde i maxi zoo smiley Derfor vil mit foder også være et jeg kan købe der smiley Og kan fortælle at der er kommet en variant mere, med hestekød smiley
    Jeg skifter bestemt over til Orijen når jeg ikke længere er studerende smiley


  • #7   2. feb 2016 Vi bruger hovedsageligt Orijen, men supplerer en gang imellem med en sæk Acana, eller Purizon.
    Så længe du vælger den kornfrie udgave af Acana, så ligger det tæt op af Orijen. - ikke det samme, men et rigtig godt alternativt. Dog er prisen dér (hvis det er den der afgør det) ikke meget mindre end Orijen.


  • #8   2. feb 2016 Lis: Tak, så bliver det nok det jeg vælger. Var oprindeligt også det foder jeg havde haft tænkt mig at bruge, men kom bare i tanke om Acana. Så syntes jeg lige ville undersøge tingene.

    C&N: Syntes ikke jeg har set en kornfri variant af Acana til hvalpe?


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #9   2. feb 2016 Jeg forstår godt man vil sin hund det bedste. Prøv med et foder og fungere hunden på det,så forsæt.

    Det er i mine øjne gået over gevind. Folk kører glad forbi MD med ungerne men er skrækslagen for om hunden får foder med korn. Mærkelig verden vi lever i.


  • #10   2. feb 2016 Max H: Din mening er imod for sig fin nok. Nu har jeg så ikke børn, så skal ikke sige hvordan mine holdninger vil være der, men jeg vil nu nok vælge det sunde valg smiley Selvfølgelig skal de have lov til at få noget usundt en gang i mellem, men ikke hver dag.

    Og nu ved jeg bare at rigtig mange hunde har problemer med korn og at korn ikke er godt for den, derfor vil jeg selvfølgelig ikke fylde et kornholdigt foder i min hund hver dag. Men skulle den få en godbid der indeholder korn, så overlever den nok.

    Men syntes der er forskel på om det er noget som forekommer dagligt, eller blot en gang i mellem smiley og den der "fungerer hunden på det, så er det godt" kommentar er noget jeg ryster på hovedet af, for bare fordi hunden "fungerer" på foderet betyder det ikke at foderet er godt.


  • #11   2. feb 2016 Orv. Det beklager jeg. Jeg havde ikke lige fået fat i, at det var hvalpefoder du søgte smiley
    - ellers så er Lis' forslag heller ikke skidt smiley - og der er også Purizon som jeg nævner ovenover.


  • #12   2. feb 2016 C&N: Det er også helt i orden smiley Purizon forhandles ikke i maxizoo, og når jeg nu arbejder der så vil jeg vælge et foder som de forhandler smiley Så jeg ender nok med Wilderness, indtil jeg ikke længere er studerende og vil have råd til at fodre både hund og kat med Orijen.

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #13   2. feb 2016 Det handler jo netop om at hunden trives. Jeg har prøvet de dyre mærker uden korn og hunden trives ikke på det. Er det så et godt foder for os?.

    Jeg har også fodret med et foder,som ikke får de bedste anmeldelser. Det har min hund haft det godt på. Hvorfor så ændre på det,alene fordi at folk er blevet bildt ind at korn er noget fanden har skabt


  • #14   2. feb 2016 Max. Jeg har ingen unger (endnu) - så her er det eksempel ikke brugbart.
    Jeg er ikke fanatisk med korn, bæstet her får en gang imellem en kiks eller snack med korn. - hun får sågar en Skive rugbrød med massere af kerner en sjælden gang imellem, hvis der skulle være knas med maven, eller hvis jeg lige har en skive der ikke bliver spist.
    Men jeg fodrer med kornfrit fordi min hund fungerer bedst på det. Fordi det for mig kommer tættest på at fodrer med råt (de dage den ikke får råt), og fordi jeg ikke gider betale for noget min hund ikke kan optage, og derfor bare skider ud igen. - og så gider jeg ikke fylde min hund med skidt, som ben-affald og andre rester, som forhandlerne ellers skal betale for at køre på forbrænding, men som de i stedet kan få lidt skilling for, hvis de sælger det til at komme i hundefoder.


  • #15   2. feb 2016 Max. Fordi din hund ikke trives på kornfrit, er ikke ens betydende med, at en anden hund heller ikke gør? - hvad hvis TS' hund netop trives på kornfrit?


  • #16   2. feb 2016 Max: Det er så ikke noget der er bildt ind, det er et faktum smiley Men igen, din mening er fair nok. Jeg vil bare aldrig proppe et "supermarkedet" foder i min hund, og ikke så meget pga korn indhold - men pga det faktisk ikke indeholder rigtig kød men derimod "animalske biprodukter" smiley Og at hunden ikke rigtigt udnytter noget af foderet men nærmest skider det hele ud.

    Også vil jeg sige at dyrt ikke nødvendigvis er lig med kvalitet, Royal C f.eks er mega dyrt - men ikke just et kvalitetsfoder.
    Men nu spørger jeg så ikke til om jeg skal foder med "supermarked foder" eller kvalitets foder, jeg spørger ind til erfaringer med et specifikt mærke og evt lignede produkter smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #17   2. feb 2016 Læser i overhovedet hvad jeg skriver. Foder med det hunden fungere bedst på.

    Den med at betale for noget man ikke mener er kvalitet ,tror jeg nu ikke holder. De folk der laver foder er jo ikke dumme. I dag kan de tage kassen for foder,så længe der bare står korn fri på posen


  • #18   2. feb 2016 Max: Jamen dyrt er ikke lig kvalitet smiley Og jeg er bestemt heller ikke kornfri fanatiker, men foderet skal nu primært bestå af kød og det kød skal så være kød og ikke diverse affaldsprodukter. Der er også dyre foderprodukter som næsten udelukkende bruger affaldsprodukter, og jeg må ærligt erkende at jeg ikke gider bruge penge på et foder (billigt eller dyrt) hvor hunden intet udnytter men bare skider det hele ud.
    Men nu vil jeg bede dig holde dig inde for mit spørgsmål, for jeg har gjort op med mig selv hvad jeg vil byde min hund af foder. Så at få afvide at jeg da bare kan købe det billigste, det kan jeg faktisk ikke bruge til noget smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #19   2. feb 2016 Det har jeg aldrig skrevet. Hvordan skal folk kunne forudse hvad din hund trives på?. Det er der jeg skriver at man må se hvad hunden trives på.

    Hvad er det du forventer at der skulle ske i forhold til de to produkter. Hvis din hund har det fint med det ene foder og du samtidig sparer 100kr er det vil fint.


  • #20   2. feb 2016 Jeg spørger til folks erfaringer, hverken mere eller mindre smiley

  • #21   15. jan 2017 Ved godt det er en gammel tråd!

    Har lige købt en pose Acana Large Breed til Benzo, Rottweiler, han var ikke synderlig interesseret i det, men spiser da af det. Vi startede i fredags og han får små portioner 3 gange om dagen indtil mandag aften hvor han får fuld portion. Det var den metode der blev anbefalet fra forhandleren.

    Dyreste foder jeg nogensinde har købt, mine hunde har haft den flotteste pels, altid fået ros af lægen, på Alldogs, kan kun sige godt om det, og så er prisen helt i kælderen.


Kommentér på:
Acana vs Orijen

Annonce