{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.583 visninger | Oprettet:

Tandrensning - hvor ofte? {{forumTopicSubject}}

Min hund fik renset tænder i januar måned. Dyrlægen sagde, hundes tandemalje var meget ru og at det var noget genetisk. Synes, hun går lidt fra foderet, men hun er også i løbetid, så måske er det derfor.

Tænker, at det også KAN være, hun trænger til en tandrensning igen. Så spørgsmålet er: Hvor ofte får i renset tænder på jeres hunde, hvis de har problemer med deres emalje?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tandrensning - hvor ofte?
  • #1   10. aug 2012 Aldrig -begge mine kan klare rensningen med ben, tørrede sener og den slags, men de har osse begge gode tænder.

    Min gamle hund fik renset tænder 1 gang da jeg fik hende -hun havde dårlig tandstilling og ikke ret pæne tænder, men efter rensning, kunne det holdes ved lige med ben o.l.


  • #2   10. aug 2012 Kan de der Dentasticks ikke afhjælpe det lidt også?

  • #3   10. aug 2012 Hvad hjælper dentastix? -medmindre self man har en meget lille hund der ikke kan sluge den i en mundfuld smiley

  • #4   10. aug 2012 Det tvivler jeg på.
    Hun har altid fået masser af ben, men det har ikke rigtig hjulpet.

    Tror faktisk, man kan give noget specialfoder for det, men har ikke meget lyst til at skifte, da hun fungerer optimalt på det, hun får nu.



  • #5   10. aug 2012 Michelle - Ja jeg er ikke lige hundeejer på tiende år, så derfor spurgte jeg smiley
    Desuden kan en hund på en labrador størrelse sagtens æde den ved at skulle tygge sig igennem dem - i hvert fald mine forældres hunde.


  • #6   10. aug 2012 Ok -har bare til dato ikke set en hund ret meget over chi-størrelse tygge mere end max 3 gange på sådan en smiley

    Helle -man kan osse give et tilskud der hedder plaque off. Det er vidst pulver der strøes over foderet og skal man tro brugerne herinde, så er det ret effektivt. Har dog ingen erfaringer med det selv, men det var da måske et forsøg værd


  • #8   10. aug 2012 Det er meget meget meget forskellig om ens hund har behov for tandrensning og hvor ofte det kan man slet ikke sammenligne med andre(heller ikke samme race), nogle hunde får fast renset deres tænder en gang om året da det er nødvendigt andre hver andet år og igen er der nogle som aldrig har behov for det.
    Men hvis du tager et kig på din hunds tænder ville du kunne se om de trænger eller ej. Er de meget gule eller ligefrem brune op mod tandkødet ja så trænger de til at få en tur. Hvis man er heldig kan man holde det lidt nede ved at børste hundens tænder og give store rå knogler(men det er ikke alle hunde dette virker ved) Man kan også få noget som hedder Plaque off som hjælper på nogle hunde, men der er ikke andet end at prøve sig frem og løbende tjekke hundens tænder.


  • #9   10. aug 2012 Min lille baby fik tjekket tænder i forbindelse med en vaccine her den ene dag, og alt så fint ud smiley Og han har endnu ikke fået tandrensning. Han er to smiley



  • #10   10. aug 2012 Jeg børster tænder på Cody hver dag, og jaaa, så får han nogle ben osv. at tygge i.

  • #11   10. aug 2012 Tandbørstning er ikke en mulighed.

    Og nu er der jo noget med hendes emalje, men umiddelbart ser de fine ud, så måske har det bare været pga. løbetid. Hun spiser ihvertfald igen, men holder lige øje med hende. Hun skal ihvertfald ikke gå og have tandpine.


Kommentér på:
Tandrensning - hvor ofte?

Annonce