{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.153 visninger | Oprettet:

Så skete det, min hund blev angrebet... {{forumTopicSubject}}

Jeg havde virkelig ikke regnet med, at dette nogensinde ville ske for mig. Og hvis det skete ville jeg have troet, at det ville ske, mens jeg havde min hund løs, da jeg hører så meget skidt om hunde uden snor. Men sådan skulle det ikke være.

Jeg gik en tur på stranden imorges med min hund Spooky, som er en Kinesisk Hårløs aka Chinese Crested, der lige har rundet 1 år. Jeg har ham altid løs på stranden, men holder altid øje med, om der er andre hunde i nærheden, man har jo godt udsyn, så da vi drejer ind mod et skovområde vælger jeg at tage ham i snor, fordi jeg ikke lige ved, hvad der venter derinde.

Jeg når lige op til kanten af skoven, da der pludselig springer en stor brun hund, at ubestemmelig race (tror det var et gadekryds) og uden snor, ud fra en busk og flyver lige i flæsket på Spooky, der straks hyler op. Jeg kunne simpelthen ikke nå, at reagere, så hurtigt gik det. Og Spooky var jo i snor, så han kunne ikke løbe nogen steder.

Jeg lægger mig imellem og tager fat i hunden, mens jeg skriger: Stop, nej, slip, fy...alle ord jeg kunne komme på, der kunne være en kommando for køteren om at holde op. Det resulterer så i, at hunden slipper Spooky, men vender sig om og bider fat i min hånd. Og lige i det sekund kommer der en stor mand, ca i 40'erne stormende ud og river hunden væk fra mig. Den nåede ikke, at bide hul heldigvis.

Jeg trækker mig selvfølgelig straks tilbage og undersøger Spooky, der heldigt nok er okay, fordi han havde tøj på. Den eneste grund til, at jeg ikke endte med, at bruge dagen hos dyrlægen, var fordi han bar den tykke vinterjakke jeg har til ham, og egentlig havde jeg bare tænkt mig, at give ham en t-shirt på, men ændrede mening lige inden vi gik, heldigvis. Hunden har flået hul i hans jakke, men er ikke nået igennem til huden.

Jeg tager ham op og bakker længere væk. Og så spørger jeg ellers manden hvad fanden han tænker på, at lade den hund løbe løs!? Især i et område hvor der luftes rigtig mange andre hunde!?

Så får jeg bare af vide, at jeg skal slappe af og at der ikke skete noget og desuden, så kunne jeg jo bare få en rigtig hund, der var stor nok til, at forsvare sig selv!? Magen til nævenyttighed!? Har da aldrig hørt noget så langt ude!!!

Jeg beder ham så om at bytte oplysninger, i det tilfælde, at der ER sket Spooky noget, der først bliver klart senere, men det nægter han og jeg kunne jo ikke rigtig tvinge ham...

Og nu er Spooky nervøs omkring store hunde. Når han ser dem på afstand, så knurrer han og det har han aldrig gjort for, der var en golden retriever, som han da hilste på, men da den vendte sig om og ville snuse til ham, så blev han så forskrækket, at han sprang i vejret, gav et højt hyl fra sig og løb om bagved mig og det er altså også helt nyt. Han har altid været så glad for ALT og ALLE; voksne, børn, hunde, katte. Bare løbet lige op til dem og sagt: "Hej, vil i lege". Det stoppede idag.

Er der nogen der ved, om det er noget, der er permanent eller om det måske går over efter et stk tid? Hvad skal jeg regne med?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så skete det, min hund blev angrebet...
  • #1   11. aug 2012 Har du nogen idé om hvem han er eller hvor han bor? For så er det jo bar at melde ham?
    Jeg havde nok sagt at hvis ikke han gav de oplysninger, så ville jeg ringe til politiet omgående.

    Puha, håber ikke det tog for hårdt på jer. smiley


  • #2   11. aug 2012 Jeg kender ham ikke, har aldrig set ham før. Var på besøg hos mine forældre, så jeg bor ikke i byen og har ikke mulighed for, at identificere ham, medmindre han går med til det. Hvad nytter det jeg ringer til politiet, hvis han bare skrider? Kan jo ikke stoppe ham, da han er meget stærkere end mig?

  • #3   11. aug 2012 Åh stakkel vuffe og stakkels dig,
    Først vær sød at anmelde hændelsen til politiet, så har de den liggende hvis idiotens hund angriber andre igen. Og ja han er f.. en idiot at komme med sådanne udtalelser.
    Om din hund kommer sig over overfaldet af sig selv eller du skal til ar arbejde med ham for at få ham tryg igen, tror jeg kommer an på hundens psyke. Hvad jeg til gengæld tror har en stor indflydelse er hvordan du i fremtiden reagerer på andre hunde, da din hund kan mærke hvis du er nervøs.
    Krydser fingre for at vuffen ikke har taget psykisk skade, og husk lige lav den anmeldelse


  • #4   11. aug 2012 Du kan sagens anmelde selvom du ikke ved hvem han er, beskriv ham og hans hund for politiet, måske kender de ham allerede fra tidligere ellers har de hans beskrivelse i deres register hvis der sker noget igen.

  • #5   11. aug 2012 Jeg tror også jeg ringer til politiet og i det mindste anmelder det. Just in case. Ikke at de kan bruge det til så meget, da jeg hverken kan identificere mand eller hund.

    Jeg bliver ikke nervøs omkring andre store hunde af denne oplevelse. For jeg dømmer ikke alle dyr ud fra hvad et af dem har gjort og jeg har tillid til, at det er de færreste hunde, der er sådan og jeg bare har været uheldig. Elsker sgu hunde, stadigvæk. Alle hunde. Selv om jeg godt ved, at der findes eksemplarer, der er farlige. Jeg prøvede da også, at vise Spooky idag, at den der golden ikke ville gøre ham noget, jeg var helt afslappet og han fulgte da også med, det var først da den bevægede sig hurtigt hen imod ham, at han flippede ud.

    Normalt er han ikke en piverøv, ikke i forhold til hvordan racen normalt er, så det kan måske godt være, at han kommer over det, der skal bare gå mere end 1 dag smiley


  • #6   11. aug 2012 Nu skal hunden lige lande ovenpå chokket, og så skal du ellers bede en professionel om hjælp til at takle problemet helt korrekt.
    Brug fx DKKs adfærdsbehandlere som man ringer gratis til som medlem.


  • #7   11. aug 2012 Jeg himlede sgu også op, men jeg står der alene, uden nogen mennesker i nærheden, med en fremmed mand jeg ikke kender og hans psykopat hund, ved ikke hvor klogt det ville have været, at pisse ham mere af, når jeg intet backup har med :S Hvem ved om han "snapper"?

    Og ja, det kunne have været et barn. Så nemt. Hunden er farlig, den vil uden tøven bide andre hunde og mennesker. Det går jo ikke, at have sådan en rendende løs, er ikke sikker på jeg overhovedet synes det er en god ide, at den får lov, at leve videre, hvad hvis den slår en andens hund ihjel næste gang?


  • #8   11. aug 2012 Jeg er ikke medlem af DKK. Spooky har ikke nogen nævneværdig stamtavle.

  • #9   11. aug 2012 Sikke noget svineri !!! Stakkels jer, jeg ved hvordan det føles når ens hund bliver angrebet ligepludselig og den anden hundeejer er komplet ligeglad "når der ikke skete noget". Måske er der ikke slet noget fysisk med hunden men hvad med psykisk???
    Min mops løber "skrigende" væk fra alle dobbermann hunde da han er blevet overfaldet 3 gange af en dobbermann.


  • #10   11. aug 2012 Sådan noget går så hurtigt, og det er først bagefter, at man begynder at tænke over, hvad man burde have gjort.
    Da det skete for mig og Dina (hun blev overfaldet af to løse Huskyer), blev jeg så chokeret over, at jeg ikke kunne nå at gøre noget, og bagefter tænkte jeg kun på, at komme hjem og se hvor meget der var sket.

    Både Dina og jeg blev bidt, og uanset hvad, så havde jeg aldrig kunnet tvinge en adresse ud af den person, som stod på afstand af hundene, og ikke prøvede på, at kalde dem til sig, eller hjælpe mig.
    Hendes bemærkning var, at det var min hunds skyld, for den kunne bare lade være med at skrige, for så troede hendes hunde jo, at den var et bytte.

    Det er utroligt chokerende, at man ikke kan nå at gøre noget, selvom man har sin hund i snor.
    Jeg ville ønske, at jeg havde hevet Dina op i armene, men jeg havde jo hørt, at det var en dårlig ide.
    Idag står jeg med en hund, som er meget usikker overfor løse hunde, når jeg går tur med hende. Måske ville hun også være blevet det, hvis jeg havde nået at tage hende op, men jeg ved det ikke.

    Jeg håber I kommer Jer over det, uden men.


  • #11   11. aug 2012 "Hendes bemærkning var, at det var min hunds skyld, for den kunne bare lade være med at skrige, for så troede hendes hunde jo, at den var et bytte."

    Arh, hvad fanden er det for noget, at fyre af! Nu bliver jeg sur!

    Muffin: Er ked af, at din mops er blevet så mærket, men det er forståeligt smiley

    Krydsede fingre for, at Spooks er stærk nok til at komme over det...


  • #13   11. aug 2012 Dch har også adfærds konsulenter, du behøver vist ikke være medlem , det eneste du betaler er kørselspenge. Du kan finde dem på DCHs hjemmeside.
    Held og lykke
    og jeg siger det lige igen anmeld hændesen.:-)


  • #14   11. aug 2012 Christina, det gør mig så ondt, at du mistede din hund på sådan en grusom måde smiley Men jeg er glad for, at dine hunde kom videre i livet før eller siden.

    Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke er bange, men det har nok noget at gøre med, at jeg besidder en helt utrolig naivitet og positivitet. Jeg er altid den der: "det sker ikke for mig" type og nu hvor det er sket, så er jeg: "det kan da umuligt ske igen, ingen er så uheldig", typen.

    Han skal måske se en anden hund imorgen, men det er en lille en, så håber ikke det skaber problemer og han kommer også til, at tage det i eget tempo uden pres smiley


  • #15   11. aug 2012 Mim...nu er han jo hårløs, de skal altså klædes på fra tid til anden, det undgår man ikke. I så fald ville jeg kalde det dyreplageri, at lade en hårløs hund rende rundt nøgen i frostvejr smiley

  • #16   11. aug 2012 Tak Jordnødden smiley Det er værdsat smiley Og det bliver anmeldt!

  • #17   11. aug 2012 husk til en anden gang når du har din tlf. med at tage foto af mand og hund, og hvis politi ikke kan finde ham, ja så hæng a4 ark med hans foto op over det hele og fortæl folk i området hvad for et svin han er

  • #18   11. aug 2012 Jan....tage foto, det ved jeg ikke om jeg ville turde, især ikke hvis personen virker aggressiv smiley Jeg er jo en lille spinkel kvinde, intet match for en fyr som ham.

    Tak Suzy. Og nej, det er det nemlig ikke. Derfor det er rent held, at han ikke røg til dyrlægen. Jeg havde også tænkt mig, at give ham en t shirt på, som jeg skriver, men skiftede mening i sidste øjeblik, fordi vi gik kl 05.30 om morgenen, hvor det stadig var køligt. Angrebet skete ved 8 tiden (jeg går lange ture).


  • #19   11. aug 2012 Kianna K jo det kan jeg godt forstå, men det er alligevel noget af et skridt op af straffe rammen hvis han lægger hånd på dig eller stjæler din tlf. ved at rive den ud af hånden, og så er politi nød til at gribe ind og finde ham, tit har sådan nogle bølle det hele i munden.
    ps. du ser da eller rimelig rå ud på nogle af dine foto, kunne du ikke lige puste dig og spille psykopat eller fortælle at du smitter med en farlig virus og så lige huske at have lidt fråde om munden, hehe


  • #20   11. aug 2012 Det var sørme et held, at han havde tøj på, Kianna.

    Dina havde også dækken på, fordi det var midt om vinteren.
    Heldigvis da, selvom det blev flået i stykker, men så var det da ikke hende der fik flængerne.

    Jeg ville heller ikke turde fotografere, medmindre jeg var på god afstand eller min mand var med.



  • #21   11. aug 2012 Rå og rå....skindet kan bedrage, jeg er blid som en killing smiley

    Tror Hanne og jeg ser anderledes på det, fordi vi er kvinder Jan smiley


  • #22   11. aug 2012 ja det kan godt ske, jeg var tit oppe og slås i mine yngre dage og synes ikke en på hoved gjorde mig noget, men tror nu heller ikke der ville ske dig noget med sådan en mand, der nok mest ville skræmme dig, kunne ikke forstille mig han ville slå på en pige, husk ham på et slag i hovedet er = 30 dage i fængsel

  • #23   11. aug 2012 30 dage...really...tak for info smiley

  • #25   12. aug 2012 Sådan en idiot! Hvor er det godt der ikke skete din hund noget! (fysisk).

  • #26   12. aug 2012 Skaldet mexicaner? Det er en Kinesisk Hårløs. Mexicaner er så vidt jeg ved en helt anden race, sammen med den fra Peru smiley Det ved jeg ikke, jeg fik min via gul og gratis fra Jylland, uden nogen tavle, da jeg er ligeglad med det. Og jeg har fået den dejligste sunde hund, så har ikke fortrudt.

    Tak for støtten alle smiley


  • #27   13. aug 2012 Hej Katrine, desværre blev Spooky angrebet igen idag, af en vens hund. De kom op og slås om et kødben og selv om jeg fik dem hurtigt fra hinanden, så fik han denne gang skrammer og sår og nu er han ret hysterisk, især med høje lyde. Han gøer og gøer og han plejer aldrig at sige noget.

    Det er anmeldt, men de havde ikke hørt om nogen lignenede hændelser.


  • #28   13. aug 2012 Mim, nåh...dem. Ja, dem ser jeg tit. Men det skader jo ikke dyret, det er vel total ligeglad, så ejeren må selv om det smiley

  • #29   13. aug 2012 Suzy: Ja...det er nemlig pisse koldt, især p¨å stranden så tidligt på dagen...

  • #30   22. aug 2012 Hej.

    Føj en omgang. Jeg har en veninde der har været ude for lidt det sammen med hendes lille hund, der blev overfaldet i skoven af en større hund, du skal få hjælp til din hund, du risikere at det bliver en permanent ting for din hund at den er bange.

    Hendes er stadig bange den dag i dag, for andre hunde, og det er ikke blevet bedre, tvært imod værre, hun kan den ikke med andre end hendes anden hund.



  • #31   22. aug 2012 Han er okay. Han lader ikke til, at være påvirket af det mere. Om jeg fatter det? Hans race skulle normalt være så nervøs, men han trodser alle race standarder og det har han gjort lige siden jeg fik ham. Han løber direkte over til alle hunde igen. Det er som om, at det ikke er sket smiley

Kommentér på:
Så skete det, min hund blev angrebet...

Annonce