{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.949 visninger | Oprettet:

Lopper trods behandling {{forumTopicSubject}}

Mine hunde har fået lopper trods de bliver behandlet med Bayvantic smiley

Jeg har tidligere brugt frontline og advantage, og har aldrig oplevet at mine hunde fik lopper. Da jeg så skulle have nyt loppemiddel sidste gang fik jeg et godt tilbud på Bayvantic, og nu har de lopper.
Er det tilfældigt eller har andre oplevet at deres hunde har fået lopper trods behandling??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lopper trods behandling
  • #1   19. aug 2012 Det har vi .. hunde og kat er blevet behandlet imod lopper - Frontline i nakken, behandlet huset = stadig lopper. smiley

    Nu er vi inde på, at alle de lopper kommer med ind fra haven. Vi flyttede ind for 2 mdr siden (og de havde 2 hunde) vi bor i et villakvater hvor der render mange katte igennem vores have ... tror simpelhen det må være forklaringen. Vi har ellers altid kunne holde lopper fra døren, om ikke andet så hurtigt få dem udryddet - men ikke denne gang.
    Vi bekæmper stadig. smiley


  • #2   19. aug 2012 Vi har aldrig haft lopper trods vi har haft katte og hunde. Vi har altid behandlet og har alting kunnet holde dem fra døren, men nu skal jeg lige love for at de er kommet smiley
    Det værste er at de er ved at æde datteren op.
    Min dyrlæge nævnte, at der var kommet et nyt loppehalsbånd på markedet som skulle virke rigtig godt. Måske man skulle ringe og få fat i et par stykker i næste uge


  • #4   19. aug 2012 Tak Anita& Patrick S

  • #5   19. aug 2012 Anita & Patrick S

    Vi har også selv kat, men ikke desto mindre har vi et rendt af katte (tamkat som vildkatte) Men jeg vil skam prøve med kattegrus, for de lopper er ved at drive os til vanvid. smiley

    Tak for tippet.


  • #6   19. aug 2012 De gange vi har haft lopper, er de forsvundet efter behandling med bayvantic eller advantage og efter at ha sprøjtet med trinol i hele hjemmet.

  • #8   19. aug 2012 Vi går heller ikke tiden ud - vi sørger for de får INDEN den udgår smiley

    For det ikke skal være løgn, så er der lige flyttet nogle på modsatte siden af vejen af os - de har 8 katte + killinger og 3 hunde. Og lidt længere nede af vejen bor en ældre dame (sød dame, og god med dyr) Hmm - hun fodrer alle katte og mer til ... vi er nogle som er ved at få nok. Men hvor er det svært ... vil jo ikke blive uvenner med folk i kvarteret - vi er jo de "nye"


  • #9   19. aug 2012 Jeg lapper altid over med et par dage netop for at være sikker.
    Nu er 1 sal total cleanet og alle tæppe m.v. er smidt til vask. Datterens bamser er jeg lidt på glatis med hvad jeg kan gøre ved. Nogle kan vaskes men hun har et par gigabamser som hverken kan være i fryser eller vaskemaskine??


  • #10   19. aug 2012 Faldt lige over denne tråd.
    Måske er det værd at prøve selvom det virker ret hokus-pokus-agtigt.

    http://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/517769-tic_clip___er_der_nogen_med_erfaring


  • #11   19. aug 2012 Super KD - den skal jeg klart se nærmere på ... tusinde tak for linket smiley

  • #12   19. aug 2012 Tror mange døjer med lopper i år, vi bruger aldrig gift i nakken, vi bruger program vet, altså forebyggende piller og det virker fint her.

  • #13   19. aug 2012 Husk lige, at der er flere loppemidler, som katte ikke må få. Hvis katten ikke bliver behandlet, så kan den slæbe lopperne med ind.

    Mange glemmer også at smide posen fra støvsugeren ud, når de har gjort rent. Hvis man lader posen sidde i, er lopperne hurtigt klar igen.


  • #14   19. aug 2012 Velbekommen smiley

  • #15   19. aug 2012 med fare for at lyde lidt new age agtig smiley
    jeg loppe behandler med naturlige ting.. LuQuit fra vetcur til hund og kat.. er mere omstændigt, da de skal sprøjtes 7 dage i træk.. men det virker smiley
    både kat og hund er loppe fri..
    kan også bruges i møbler, tæpper osv..



  • #16   19. aug 2012 elin b
    Måske virker den hos nogen, vi har prøvet da jeg ikke tåler alt det andet og ønskede mine hunde også skulle slippe, men vi fik lopper


  • Mikkel K
    Mikkel K Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 20
    #17   30. aug 2012 Jeg tror ikke på effekten af tic-clip, men vil meget gerne høre det, hvis nogen har erfaringer med den. Lidt det samme gælder "natur" midlerne, men... jeg tror at de kan være effektive som forebyggelse! Jeg tror ikke på at du på nogen måde slipper uden om diverse smågiftige midler som decideret behandling.

    Den behandling jeg altid anbefaler og som virker i de fleste tilfælde er først at give Capstar, der effektivt slår voksne lopper ihjel på blot 24 timer. Dernæst behandle med Bayvantic, hvis man KUN har hunde og ikke katte. Ellers behandles alle dyr med Advantage(Frontline er altså ikke helt så effektivt i alle tilfælde). Så skal huset støvsuges og posen smides ud eller brændes. Støvsug gerne mere end én gang og grundigt! Alle hundens tæpper smides ud eller vaskes ved min. 60 grader. Så skal der ellers støvsuges ofte og behandlingen skal gentages hver 3-4 uge minimum 3 gange også selvom du ikke har set lopper i et stykke tid.

    Det er altså et langt sejt træk at slippe af med lopper - og ikke noget man kan regne med lykkes efter første behandling. Hvis du et stykke inde i behandling stadig oplever problemer med voksne lopper på dyret, så giv gerne en kur mere med Capstar en gang imellem, det er enormt effektivt.

    MVH Mikkel
    http://loppemidler.eu


Kommentér på:
Lopper trods behandling

Annonce