{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.046 visninger | Oprettet:

Sele til lille hund {{forumTopicSubject}}

Jeg står og overvejer, om drenge skal have nye seler, for dem de har, er ved at være godt slidte..

De har hurrta seler pt, dem der går vandret over brystet.

Fordi de er lidt langhårede, skal det helst være nogle der er nemme at få på, og ikke vil ødelægge pelsen.

Nogle der har erfaringer med dette?

Det er jo lidt en jungle, og ville ærgre mig over, hvis jeg fx bestilte over nettet, og de så slet ikke fungerede til den type hund


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sele til lille hund
  • #1   23. aug 2012 rundsyede seler egner sig godt til hunde med lidt længere pels.

  • #2   23. aug 2012 Har du evt link til hvor jeg kan finde disse?

    Da de var hvalpe, havde de rundsyede fra hunter, men spændet var træls, og synes også den kunne være lidt bøvlet af få på. det var dem man ser mange steder, i sort skind, med små sten. Hvis det siger dig noget

    For vil gerne, at de er dejligt nemme at få på, og bekvemme for hundene.


  • #3   23. aug 2012 tag ud i din lokal butik og prøv dig frem... forskellige hunde passer forskellige seler...

  • #4   23. aug 2012 Lykkelig:
    Synes ikke udvalget er så stort her, desværre
    Derfor jeg forsøgte at høre hvilken erfaring andre kunne have, for der er jo immervæk et større udbud online smiley


  • #5   23. aug 2012 jamen så har du bøvlet med at skulle returnere.hvis den ikke passer. google og find forhandler.

  • #6   23. aug 2012 nu har jeg selv en butik og man SKAL jo ikke købe noget bare fordi man prøver det og butikkerne kanikke hav alt på lager men hvis du finder en sele pånettet somdu gerne vil prøver/købe såfinde en forhandler tæt pådig, tag ud og prøv den og køb den der så er du også sikker på at den passer og sidder godt på hunden...

    Min ene har en easy-walker da han strækker helt vildt, dette er den eneste sele somjeg har fundet der virker på ham og som ikke gør skade på nogen måde.
    Min anden har en fra macleather super lækker blød kunstelæder sele som sidder godt på hunden...


  • #7   23. aug 2012 Har bare ikke alverdens transport muligheder, da jeg ikke har bil smiley
    Men må på rundtur endnu engang her i byen en af dagene, og prøve alt hvad jeg kan jeg komme i nærheden af smiley


  • #8   23. aug 2012 lyder som en god idé... shoppe tur med hunden er altid sjovt...

  • #9   23. aug 2012 Lykkelig:
    Absolut
    Og det kan jo være, når jeg får afprøvet de seler jeg tidligere har set, bliver positivt overrasket over dem smiley Det er da i hvert fald et forsøg værd

    Og så tror jeg, at jeg vil begynde at kigge mig om efter et par flexliner, til når mig og kæresten er ved søen med dem. så de kan nyde at rende lidt mere end i de korte snore smiley


  • #11   23. aug 2012 Wickie:
    er malteseren holdt langhåret? Og fungerer det godt, eller bliver det filtret?

    For ved hvor jeg kan få de seler her i byen.


  • #12   23. aug 2012 Jeg bruger puppia's seler. De er dejlig bløde for hunden, og skærer ikke i pelsen.

  • #14   23. aug 2012 Wickie:
    tak, så minder det nok lidt om, hvordan mine kan være i pelsen.

    Men så vil jeg kigge seriøst på denne sele, selvom jeg synes den kan være lidt dyr. Det virker til mange har rigtig gode erfaringer med dem, og de er holdbare


  • #17   23. aug 2012 Jame hvis det er meget holdbare, så er det jo en slags investering smiley
    Vil jo hellere ikke risikere at den går i stykker når jeg er ude med dem

    Men rigtig dejligt med lidt personlig erfaring, og at du også ved, at den fungerer godt til en langhåret smiley


  • #18   23. aug 2012 du kan jo finde en i en butik og så se om de kan finde den billigere på nettet. tjek det tag der sidder på, så kan du google den.

  • #19   23. aug 2012 doggy:
    Hvis jeg kan finde i den størrelse og farve jeg ønsker i butikken (hvis det bliver k9), så køber jeg der, da jeg ikke synes det er fair, at bare tjekke størrelse og pasform, og så gå hjem og bestille andetsteds smiley


  • #20   23. aug 2012 Naruto, der er malteser/yorkshire kan ikke bruge k9. De har utrolig dårlig pasform på ham, især foran ved brystet.
    Jeg har købt den mindste jeg kunne finde - xs i mærket trixie. Den er rigtig god, da den kan justeres utrolig meget. Begge sider på hals og begge sider på ryg. Samtidig er der opluk i begge sider (snaplås), så den skal bare over hovedet og ikke noget med et ben igennem - superlet og sidder virkelig godt trods meget hår smiley


  • #21   24. aug 2012 Er enig med pisse-nisse. syntes også k9 er forfærdelige. de vælter rundt på hunden, og kradser. i hvert fald på mine smiley

  • #24   24. aug 2012 Min hund vejer ca 1.8 og er MEGET lille og spinkel. Har skam kendskab til seler og brug af disse - også k9. Jeg har trods alt haft hunde i 35 år smiley
    Jeg købte selen i den mindste str - ja, det er baby 1 :), men den sidder virkelig dårligt. Det samme gælder min aussie - k9 er ikke god her smiley men min gamle fede staffordshire, der var k9 ok.


  • #25   24. aug 2012 Jeg forhandler k9, så ved skam også godt hvordan de skal sidde smiley men til mine hunde, er de sku noget lort smiley og er varme om sommeren. Syntes heller ikke at støtten foran er noget at råbe hurra for, da spændet ved brystet ryger op, så den Alligevel sidder på halsen, og så kan det jo være lige meget med en sele.
    Men det er selvfølgelig bare min mening smiley god weekend


  • #27   24. aug 2012 Lige præcis. Det kan være en jungle, det med seler smiley

Kommentér på:
Sele til lille hund

Annonce