{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
998 visninger | Oprettet:

Pludselig nervøs {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har denne tæve på 2 år, som for ca 1½ mdr siden begyndte at virke meger nervøs indenfor. Når vi går rundet i huset "flyger" hun fra os. Hun var meget falsk drægtig denne gang og det var samtidig med at dette startede, samtidig med at min datter og jeg flyttede fra min mand. Vi har taget begge piger med, og de er meget glade for hinanden, men Aika stresser så meget.

Hun vil gerne ligge i seng med os og hun vil også gerne søge kontakt med os når vi sidder i stuen og kommer og putter i sofaen med os. Men kan bare ikke tolke denne nervøse adfærd. Hun logre med halen og når vi er ude er der ingenting, Vi har været hos mine forældre i 3 dage her for 14 dage siden, og hun "smed" sig på gulvet og var meget afslappet. Hun har været hos mine forældre 3 gange eller sådan noget så ikke et hjem hun er vant til i den forstand.

Hun skal steriliseres inden næste løb da hun ikke skal bruges i avl, men er lidt bange for at jeg vil forstærke denne nervøse adfærd. Vi forsøger virkelig at gå stille og roligt rundt, og ignorere hende så vi ikke søger dirrekte kontakt med hende, så hun på ingen måde føler vi presser hende, men for pokker ved snart ikke hvad jeg skal stille op med hende.

Vi har som skrevet boet i det nye hus i 1½ mdr, men synes ikke der er nogen form for bedring med hende.

Et sæt venner har tilbudt at tage hende ud til dem, men vil det kunne være en løsning?? gode råd tages i mod med kyshånd.

Skal lige siges hun er tjekket ved dyrlæge og han fandt ingenting, og hun spiser som hun plejer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pludselig nervøs
  • #2   24. aug 2012 Jeg har det super med det, det er noget der har været under opsejling meget længe og det var min beslutning. Jeg har ikke haft det så godt længe. Og min datter er også lettet over at vi endelig gjorde det, da de to aldrig har kunne enes ( ikke hendes far)

  • #4   24. aug 2012 Det er et nyt hus vi er flyttet i, og min datter og jeg skændtes faktisk aldrig. Og nej synes ikke der har været noget jeg kan sige hov det var måske der det gik galt. Jeg forsøger at snakke meget roligt til hende og det samme gør min datter for vi er selvfølgelig kede af at hun reagere sådanne, Hun har altid været nederst i hirakiet, og underlægger sig alt.

  • #7   24. aug 2012 Ja her er trægulve, men har tæpper liggende på deres "gå steder".

    Hun er tjekket ved dyrlæge og de har ikke kunne finde noget ( gennem røngten og blodprøver)

    Jeg prøver at ringe til en anden dyrlæge, vi er som sagt lige flyttet og kender jo ikke nogen af dem, så kan ikke sige at jeg har en fast dyrlæge, men så må en mere prøve at tjekket hende i gennem, for at se om de finder noget på hende


  • #8   24. aug 2012 Det kan være en kombination af miljøskifte og hormonforstyrrelse. En sterilisation vil ikke forværre det. Det vil nok nærmere afhjælpe de hormonelle problemer. Men vent til hendes hormonelle balance er ok.

  • #9   24. aug 2012 "" Vi forsøger virkelig at gå stille og roligt rundt, og ignorere hende så vi ikke søger dirrekte kontakt med hende, så hun på ingen måde føler vi presser hende, men for pokker ved snart ikke hvad jeg skal stille op med hende...""

    Hvis opfører jer "unarturligt" omkring hende, kan det sagtens være grunden... Hvis i er "nervøse" når i går rundt vil hunden også blive det.
    Giv det en uges tid, og lad vær med at gå med listesko... Tag kontakt til hende som i gjorde førhen, og opfør jer som om alt er normalt.

    Skal selvfølge ikke kunne sige at jeg har 100 % ret, men ofte afspejler hunde deres ejere, og går i rundt og er nervøse for hvordan hun opfører sig, vil hun også blive nervøs...
    Og det kan selvfølgelig også være en stor omvæltning for en hund når en familie "splittes" og man flytter i et nyt hjem.


  • #10   24. aug 2012 det med homonerne skulle gerne være på plads, det er ca 1½ mdr siden hun var falsk drægtig.

    Har lige snakket med yderligt en dyrlæge og de ville også anbefale at hun blev steriliseret, så tager op til dem og tager en snak med dem her i eftermiddag, så kan de tjekke hende igennem med det samme.


  • #11   24. aug 2012 Tanja den er jeg med på, det er heller ikke sådan at vi går og visker til hende, snakker stille og roligt til hende, og vi går også rundt som vi plejer, men når hun springer ned fra sengen når vi nærmer os soveværelset og "flygter" ind i stuen, så går jeg ikke efter hende, men lader hende være.

  • #13   24. aug 2012 ja det har jeg, hun er af egen avl.

Kommentér på:
Pludselig nervøs

Annonce