{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.251 visninger | Oprettet:

hunderace hvilken ?? {{forumTopicSubject}}

hej hg.
nu der godt nok lang tid til men når jeg flytter hjemmefra og har tiden og pladsen vil jeg gerne have hund.
men hvilken er jeg ikk helt klaret med. jeg tænker en bernner senne ?

krav:
1. gerne en stor hund.
2. gerne sød og til og stole på.
3. behøver ikk være helt nem og træne da jeg har rimlig god erfaring og godt kan lide en udfordring.
4. skal kunne være med i stalden og omgås heste og andre hunde.
5.gerne legesyg.

håber i kan hjælpe.
jeg vil ikk have labrador eller schefer eller bokser. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hunderace hvilken ??
  • #1   26. aug 2012 Jeg kan ikke fortælle dig hvilken hunderace der er bedst for dig, men jeg kan da fortælle hvilken en jeg har valgt, og hvorfor =) jeg får nemlig en borzoi hvalp om to måneder cirkus (russisk mynde). I mine øjne er det en af de smukkeste racer - stor og adræt, aristokratisk og slank. Mynder er avlet som selvstændige jagthunde, dvs de er lavet til at jage i et kobbel, og tænker selvstændigt - det er ikke en pleaser, og du kan ikke træne dem hvis du ikke forstår at vinde opmærksomheden - de er meget katteagtige. Det er verdens hurtigste hundetype (greyhound er verdens hurtigste race, borzoi vist verdens 4. hurtigste) og en iskold og dygtig jæger - i DAnmark hvor det er forbudt at jage med mynder kan det ses på lure coursing banen :). Men i "civil" er de noget så blide og vidunderlige. De er sindssygt loyale og meget nemme og stille - ikke så meget vrøvl hvis du forstår hvad jeg mener, hvis man træner dem ordentligt. Udenfor er de udholdende og aktive, indenfor SOFAPAVER, der udemærket godt ved at de er husstandene smukkeste individ! smiley jeg kan slet ikke vente til jeg får min vaps smiley

• #2   26. aug 2012 Jeg kender ikker personligt så meget til bernete, men mit indtryk er, at de kan være lidt reserverede, skeptiske overfor fremmede, hvilket måske ikke er det smarteste i en ridestald, hvor der færded mange forskellige børn, voksne og dyr.
    Mit bud er en newfoundlænder eller golden.
    Fraråder jagt- og spidshunde (udover retrievere), hvis du forvente
    r en hund, som kan tøffe med dig rundt uden snor. En Aussie kunne også være en mulighed eller andre store hyrdehunde, sållænge man kender deresaktiveringsbehov

• #5   26. aug 2012 En Landseer ville passe godt til dine krav. Den elsker at være med i alle aktiviteter og er meget imødekommende overfor fremmede. en stor krammebamse der også gerne vil være aktiv og en sund race.

• #6   26. aug 2012 Jeg kender mange store racer der kan leve op til de krav, men kravene er nu sådan lidt uhåndgribelige synes jeg. For at en hund skal være "til at stole på", så kræver det jo rigtig meget træning, og er ikke noget egenskab nogen race pr automatik behersker.

At være "sød", "legesyg", "skulle kunne omgåes dyr i stalden" osv, de kriterier kan de fleste racer opfylde, hvis de vel at mærke har haft gode opvækstvilkår.

Af racer kan jeg nævne schæfer, rottweiler, collie, labrador, golden retriver, broholmer osv, med træning kan de allesammen opfylde de krav du har. Du skal så selv finde ud af, hvilken type hund du ønsker og og hvor meget arbejde du vil lægge i den.

• #7   26. aug 2012 Miemiv: har selv en jagt hund lige nu og den kan sagtens tuldre runds sammen med mig uden snor.
    jeg vil gerne gå til lydigheds træning.
    og det må godt være en bamsehund.

kennelmor: jeg vil ikk have en race alle andre har. det man ser mest af rundt omkring på gårde er enten små hunde eller scæfer eller labrador og labrador er også en jagt hund.

min mening om og have en jagt hund og så ikk bruge den til jagt eller mark prøver syndes jeg er synd. det ligger i dem at de skal lette fasaner osv.

men det helt sikker vis jeg selv får jagt tegn skal jeg have en FT springer spaniel

• #9   26. aug 2012 ja har taget med i overvejelse at de fleste racer har lang pels. men det intet problem.
    har set en Grosser Schweizer Sennenhund og de virker som en hund for mig. den minder lidt om en labrador men samtiddig en berner senne. smiley hvor stor bliver han ?

• #10   26. aug 2012 Hvis du ikke vil have de "almindelige" racer som schæfer, retrivere osv, så foreslår jeg collien, det er jo en hyrde, der bliver ved flokken. Mine har aldrig stukket af, de lader jo ikke mig i stikken.
    Dvs den ene stak af engang, hvor vi ikke var hjemme, hun blev passet af familie, men hun var jo ude at lede efter os, havde vi været der havde hun aldrig forladt matriklen.
    Hvis du overvejer racen, så være opmærksom på at se på mentalitet.

...og ja ellers broholmer eller landseer, det havde været mine valg.

• #12   26. aug 2012 lyder som en god race. hvordan er den vis men skal bruges til noget algilieti ??

• #13   26. aug 2012 Landseerens pels er ikke sværere at passe end en golden retriever f.eks. Der er ingen vogter hund i den så den er meget venlig overfor fremmede. De har i forhold til de andre gigant racer en høj levealder. De bliver gerne op til omkring 12 år. Nogle noget ældre.

• #14   26. aug 2012 Hvad med en new foundlander `?

Jeg kender kun en men han levede bestemt op til alle de krav der stilles, men når det kun er en jeg har haft erfaringer med kan han jo have været atypisk, så hvad siger i andre ?

• #16   26. aug 2012 ja okay

• #17   26. aug 2012 Enig med Pia, de store og tunge racer egner sig ikke til agility.

• #19   26. aug 2012 hvad er rally ?

• #20   26. aug 2012 Rally lydighed har intet med agility at gøre. Det er lydighedtræning, hvor man går en bane igennem, hvor der er opstillet skilte, og hver gang man kommer til et skilt, så skal man gøre det der står på skiltet. Det er ret sjovt og min den ene elsker det.

MAn kan gå til kunkurrencer i rally ligesom man kan i agility, lysighed osv.

• #21   26. aug 2012 Her kan du læse lidt om rally og se de skilte man udsættes for smiley
    http://www.rally-lydighed.dk/

• #22   27. aug 2012 Pia K
    Jeg får den fra en svensk kennel, www.jarindjas.se . De er lige blevet født i dag smiley

Kommentér på:
hunderace hvilken ??

Annonce