{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
397 visninger | Oprettet:

Bolden?! {{forumTopicSubject}}

Så har vi balladen.!

Vores ellers så søde cocker spaniel på snart 6 mån, er gået hen og blevet total bold fixeret. Her hjemme har vi ikke bolde indenfor, det er kun til leg udenfor. Og hun leger fint med den alene, og med os. Og indtil nu også med andre hunde. Men her forleden havde hun bolden med ud da vi mødte en flok hunde, og hun røg lige i flæsket på en anden hund der prøvede at tag den fra hende. Den anden dag kom en dreng pænt og spurgte om han måtte kaste bolden, og det sagde vi ja til. Hun fløj efter ham og vidste tænder, vi nåede heldigvis at få fat hende! Vi besluttede at bolden nu, kun er til leg i lukket område med os, dvs. ingen hunde eller andre mennesker. Men men men da vi så var oppe på fritløbsområdet, kom en forbi med sin hund og bold. Og hun fik bolden og ja samme ballade en gang til. Også selv om det ikke var hendes bold.

Hvad gør vi ved denne adfærd, skal vi helt droppe bolden. Og hvad nu når en anden hund kommer med sin bold?!!!

Hun har aldrig vist agressiv adfærd før!?

Jeg er helt fortabt og ønsker denne adfærd stoppet med det samme.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bolden?!
  • #1   27. aug 2012 drop bolden helt når hun stresser så meget over den

• #2   27. aug 2012 Sker dette i alle situationer? Hvornår kaster i bolden? Er hun helt oppe at køre, når i kaster den væk fra jer?

• #3   27. aug 2012 Nej så løber hun og kommer tilbage med og hun kan godt finde på, ikke at synes bolden er sjov og lave noget andet. Det er når nogen andre prøver at tag den, med mindre det er mig eller min kæreste hun flipper helt ud. Også selv om hun ikke lige leger med med den.

• #4   27. aug 2012 Cockeren er ganske kendt for ofte at have et meget stærkt ressourceforsvar. Der forskes faktisk i at afdække, hvad det skyldes smiley
    Ofte er det ret kompliceret at vende udviklingen, når den først er igang - så det klogeste er at få en adfærdsbehandler med erfaring med racen (og problemet) indover. Det handler nemlig tit om mange ting, der skal rettes op på i omgangen med hunden.

• #5   27. aug 2012 Jeg synes jo det er superperfekt med så boldglad hund. Det handler blot om at sætte rammerne og at træne lydighed omkring det at omgås bolden.

Nej, jeg ville heller ikke lade andre håndtere hund og bold og jeg ville heller ikke have legetøj i nærheden når der var andre hunde.

• #6   27. aug 2012 Der findes et utal af cockere, som ikke fik et langt liv som familiehund pga. deres ressourceforsvar. Det har desværre en tendens til at eskalere voldsomt, hvis det ikke håndteres korrekt. Derfor bør det tages særligt alvorligt med den race.

• #7   27. aug 2012 Tak for svar alle sammen. Jeg tror vi prøver en adfærds konsulent inden det tager overhånd. Hvis i har hørt om nogen gode, vil vi meget gerne høre fra jer.

Kommentér på:
Bolden?!

Annonce