Bolden?! {{forumTopicSubject}}
Så har vi balladen.!
Vores ellers så søde cocker spaniel på snart 6 mån, er gået hen og blevet total bold fixeret. Her hjemme har vi ikke bolde indenfor, det er kun til leg udenfor. Og hun leger fint med den alene, og med os. Og indtil nu også med andre hunde. Men her forleden havde hun bolden med ud da vi mødte en flok hunde, og hun røg lige i flæsket på en anden hund der prøvede at tag den fra hende. Den anden dag kom en dreng pænt og spurgte om han måtte kaste bolden, og det sagde vi ja til. Hun fløj efter ham og vidste tænder, vi nåede heldigvis at få fat hende! Vi besluttede at bolden nu, kun er til leg i lukket område med os, dvs. ingen hunde eller andre mennesker. Men men men da vi så var oppe på fritløbsområdet, kom en forbi med sin hund og bold. Og hun fik bolden og ja samme ballade en gang til. Også selv om det ikke var hendes bold.
Hvad gør vi ved denne adfærd, skal vi helt droppe bolden. Og hvad nu når en anden hund kommer med sin bold?!!!
Hun har aldrig vist agressiv adfærd før!?
Jeg er helt fortabt og ønsker denne adfærd stoppet med det samme.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.382
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 1.026
apr 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 84
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Svar: 231
Ofte er det ret kompliceret at vende udviklingen, når den først er igang - så det klogeste er at få en adfærdsbehandler med erfaring med racen (og problemet) indover. Det handler nemlig tit om mange ting, der skal rettes op på i omgangen med hunden.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.991
Nej, jeg ville heller ikke lade andre håndtere hund og bold og jeg ville heller ikke have legetøj i nærheden når der var andre hunde.
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Svar: 231
apr 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 84
Bolden?!