421 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

golden og welsh corgi golden og welsh corgi

Hej HG smiley

jeg har min skønne skønne golden retriever dreng Benji på 1 år og 2 måneder.. og har overvejet at få en kammerat til ham, jeg har så set på en welsh corgi cardigan som er 3 år gammel og søger et blivende hjem, da han ikk altid har haft det nemt i sin fortid.

men ja er der nogen der kan fortælle mig om de racer går godt sammen? benji er ikke en alpha-han type andet end ham brummer lidt når han gerne vil have frem, corgi'en har dog lidt alpha-han træk...

på forhånd tak smiley

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  golden og welsh corgi
  • #1   27. aug 2012 altså aldersforskellen skulle på papiret være ok. corgier går overordnet set godt sammen med de fleste større racer. så kan der ligge noget i hvilke ting corgien har med i bagagen og hvad det betyder for hans adfærd og lignende, samt hvordan din golden fungerer generelt?

• #2   27. aug 2012 min egen hund er meget stille og rolig af sind og faktisk for nem til at være sand :b han har aldrig lavet ulykker, bidt noget i stykker osv smiley (han er min første egen hund)
    Corgien bor li pt hos en kennel, så han er van til andre hunde og han er også sød og rar, dog skal han vide hvad man vil med ham, ellers bliver han usikker og forvirret...

• #3   27. aug 2012 Er det Bernard?

Jamen det lyder jo umiddelbart som et godt match. Men vil anbefale at du lader dem mødes på et neutralt sted og ser hvad de siger til hinanden. Evt får lov til at låne corgien med hjem en uges tid på prøve for at være mere sikker på at det vil gå. så har du en bedre mulighed for at vurdere dem sammen.

• #4   27. aug 2012 Bernard?

• #5   27. aug 2012 never mind, det var bare en corgi jeg kender som lød som den du beskrev smiley

• #6   27. aug 2012 ja havde også tænkt på at låne ham først smiley Da det er min faster der har ham, er det ingen problem smiley

• #7   27. aug 2012 okay smiley jamen ved ikk hvad han hedder på papiret, men de kalder ham ikk bernard i hvert fald smiley

• #8   27. aug 2012 jamen så vil jeg sige - go for it smiley

HVIS selvf du har overvejet hvor mgt ekstra tid, kræfter og penge det kræver at have to hunde. og at en corgi jo kræver ekstra hjernearbejde udover bare at lege med andre hunde og gå tur. bare så du ikke bliver forskrækket og fortryder ...

smiley

• #9   27. aug 2012 jeg synes bare mange siger at det ikk er så "hårdt" at have to hunde ?

Mine forældre har to hunde og synes ikk det virker ekstra hårdt, udover de ikk er så gode til at hører efter, men det nogle "dovne" racer de har godt nok smiley

hjernearbejde som at gå spor f.eks? det gør jeg i forvejen med min golden nemlig smiley så han blir godt træt og træner lydighed

• #10   27. aug 2012 ja, spor og lydighed, tricks og den slags. hvis du er vant til at gøre det er det jo fint.

jamen jeg ved heller ikke om det er hårdt, men når de skal trænes individuelt (og det skal de jo) så tager det jo dobbelt så lang tid skal du regne med.

Kommentér på:
golden og welsh corgi

Annonce