{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.122 visninger | Oprettet:

kastrering af hund 7 mdr. {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Jeg har nu haft Loui i 7 måneder,
han har været SÅ dygtig og der har ingen problemer været.
INDTIL for 2-3 uger siden hvor jeg faktisk har været ved at tage ham til hunde psykolog i håb om det ville virke!
Jeg vil selv mene han er godt opdraget af en hund på 7 mdr.
meeeeen:

- han forstår ikke et nej sådan rigtigt mere.
- han er begyndt at humpe min anden hund i hoved.
- han er begyndt at gø meget.
- han er begyndt at smadre ting.
- han er begyndt at lette ben indenfor,
og det er kun 2-3 dråber der kommer ud af ham.
og han har været renlig ligesiden han var 10-11 uger.
Men lige pt. er det ved at gå galt heletiden!

er der nogle der ved om det ville virke og få ham kastereret eller lign.?
Jeg vil lige sige af han bliver aktiveret hver dag inden jeg tager afsted på arbejde og når jeg kommer hjem går vi enten en tur eller leger i haven..
så det er INTET at gøre med han ikke bliver holdt igang.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kastrering af hund 7 mdr.
  • #2   27. aug 2012 Det lyder som om han er kommet i lømmel aldren. smiley som regel plejer det, at være en periode. Som det desværre kommer igen indimellem. smiley ham er jo samtidig ved, at være kønsmoden. Om du skal kastrere ham tja det er nok op til hvert enkelt. Jeg har selv en flatcoated han på 4 måneder. Han bliver kasteret når han bliver 6 måneder. Da vi har en tæve i huset også, og fordi vi ikke skal bruge ham til avl smiley

  • #3   27. aug 2012 Jeg er helt enig med Den grå shæfer, kastration er en überdårlig ide. Kastration kan havde nogle rigtig nederen konsekvenser for hunden. Men desværre er kastration blevet et rutineingreb, som rigtig mange dyrlæger anbefaler.

  • #4   27. aug 2012 Lømmel alder smiley velkommen til "perioden"

    Fysisk aktivering er ikke ´nok, mental aktivering er vigtigt - her er en side med nogle gode lege og aktiviteter for hjernen : http://www.grosserguiden.dk/Aktiverings-guiden/aktiverings-guiden.html


  • #5   27. aug 2012 jamen du har jo bare fået en teenager i huset,det er helt normalt,det er pisirriterende,det går mere eller mindre over i 10 mdr.s alderen.

  • #6   27. aug 2012 Husker det tydeligt, glæd dig til at han er over det. du må rive dig i håret ind til da. Kan huske at jeg var villig til at sætte et prismærke på halen, billigt til salg smiley Du får sikkert en skøn hund, når han bliver lidt ældre.

    Fik selv min kastreret da han var 7 måneder. Men han render også løs på vores gård.


  • #7   27. aug 2012 Det er lømmelalderen sammen med kønsmodning.
    Hvilket køn er den anden hund?

    Du skal sige bestemt nix, når du tager din hund i uønsket adfærd. Giv ham andet at tænke på, fx træning, foderbold mv.


  • #9   27. aug 2012 Loui går sammen med min amstaff tæve på 3 år.
    Han bliver trænet hverdag!
    - han bliver selvfølgelig trænet når vi leger i haven og han bliver også trænet når han får morgenmad og aftensmad og når vi er på stranden eller lign. slipper jeg ham og kalder på ham engang imellem og han kommer altid første gang!
    han er rigtig dygtig.
    Det er bare mest somom han "prøver mine grænser pt."
    Han er så god som dagen er lang, og jeg ville nok også fortryde hvis han blev kastereret, men forstå mig ret, Jeg står for kl 09 til kl 15-16 stykker og ordner hår og tager imod kunder osv. (er frisør) og det tager meget af min tid. men når jeg kommer hjem har jeg selvfølgelig også 2 hunde som skal have opmærksomhed, leg og mad osv.

    - men når man kommer hjem til en hund som har tisset op af ens møbler og bidt i forskellige ting så tænker man tanken om det ville hjælpe at for han kastereret.

    Jeg ville vildt gerne avle på Loui senere hen da han simpelthen er et pragt eksemplar med så smukke forældre osv.
    Men allerede efter 2-3 uger med denne opførsel har jeg kunne mærke af jeg er blevet mere stresset. men i har ret peeps. Det er bare og holde den hårde tid ud.
    men har aftalt med mig selv af hvis det ikke er blevet bedre inden han er omkring 1 år. så må jeg forbi dyrelægen og få han kastereret i håb om det måske ville hjælpe. men det er min SIDSTE udvej!

    Ville mest i alt bare hører om det var noget man "gjorde" så hunden blev mere "lydig og rolig"


  • #10   27. aug 2012 Hvad er planen omkring løbetid? Det kan jo være tævens duft der tænder den unge hanhund..

  • #11   27. aug 2012 Hunden lyder til at være en helt normal gennemsnitlig hund på 7 måneder.

    Det er så nu, du skal stå din prøve i tålmodighed, fairness og tydelighed...

    Kastration er ikke en løsning.


  • #12   27. aug 2012 Lige den der med at det stopper når den er ti måneder - det er ikke altid, det hænger sådan sammen.

    Man må arbejde indtil det er overstået....


  • #13   27. aug 2012 Asta var næsten 3 år før hun var helt ude af lømmelaldrene. Men hun er også en bulldog. smiley

  • #14   27. aug 2012 Hvis du har sat en hanhund sammen med en intakt tæve, så har du selv bedt om problemerne. Han vil formentlig stresse pga duften i lang tid.
    Tænk også på hvordan tæven har det. Det er yderst belastende at have en hanhund hængende på sig hele siden. Unge hanner kender ikke forskel på tæver og deres cyklus. De hopper bare på. Det er dit job at standse det før tæven selv skal gøre det.


  • #15   27. aug 2012 CH:
    mine cavaliere og tidligere mine chow're har altid stoppet mere eller mindre i 10 mdr. alderen


  • #16   28. aug 2012 Hvis du har en intakt tæve på 3 år (og dermed må man betragte hende som værende fysisk udviklet) så ville jeg nærmere sige du skulle sterilisere hende, de helbredsmæssige fordele ved at sterilisere en tæve der ikke skal have hvalpe overgår klart negativerne hvis du spørger mig. - så længe det gøres godt efter/før en løbetid..

    Du kan forvente at det er nødvendigt at lære din hanhund at det ikke er iorden at markere indenfor - man kan ikke forvente at han bare ved det, og oven i det så er det vigtigt at al urin lugten forsvinder, for den hjælper helt sikkert ikke på det, det er som et kort han følger og hver urinplet er et kryds på korset hvor han skal sætte sit mærke med jævne mellemrum, du er nødt til at fjerne hans "kort"...
    Det han gør er ganske naturligt, for en hvalp på den alder.. det lyder til at det er kønsmodenhed der starter samt at han har nået lømmelalderen, hvilken er at forvente af en hund på den alder.


    Vent med at kastrere ham til han er færdig med at vokse, så risikerer du ikke at han får nogle af de men som tidlig kastration angiveligt skulle give (pga. ændring i det normale hormonflow skulle knoglerne blive mindre hårdføre og hunden vokse mere end den burde da de naturlige hormoner ikke siger stop)


  • #17   28. aug 2012 du husker vel at vaske de steder han tisser(markerer) md rodalon for at fjerne lugten?

  • #18   28. aug 2012 jeg fjerner tis lugten 100%, har til og med smidt den ene ting ud han tissede op af.
    Han PRØVER ikke at hoppe på kean. Da hun som første gang han gjorde det satte ham så godt på plads af han ikke engang tør "slikke" hende bagpå..

    - med hensyn til hans tisseri, vil jeg lige sige det er kun når jeg ikke er hjemme.
    når jeg er hjemme er han 100% renlig og gør eller piver ved døren når han skal ud.
    men lige så snart jeg går, så går helved løs!
    - jeg kan selvfølgelig godt mærke han prøver mine grænser af engang imellem, og er måske også en smugle sød ved ham når der sker noget,
    Men igen. han bliver også sat på plads og han tvivler ikke på hvem der bestemmer når jeg hæver stemmen!

    han har altid kunne reagerer på et let nej.
    men nu skal jeg sige det 3-4 gange i høj tone før han virkelig forstår det er alvor!

    Idag da jeg kom hjem,var der intet tis.
    Men han havde så leget "hvem kan ødelægge gulvtæppet mest"
    - det skal godt nok smides ud i forvejen, men det er ikke fedt at komme hjem til gulvtæppe rester overalt.

    Han fik ikke sin gåtur eller lege tur idag da jeg først lige er kommet hjem og det hele er rent kaos!

    -Er der nogle der har erfaring med at "lukke af" uden døre?
    da hele mit hus faktisk er et stort rum med åbent køkken, åben spisestue osv.
    og jeg kan ikke rigtig lukke af.
    Jeg tænkte det kan være fordi han keder sig imens vi er afsted på arbejde m.m.?
    så hvis han fik et mindre rum uden alle de "aktiviteter" med sjove møbler osv.
    måske med lidt forskelligt slags legetøj m.m.
    er IMOD bure til hunde, da jeg synes de skal have fri adgang til de forskellige ting.
    men om man kunne lukke ham ud i udestuen?
    -give ham lidt forskelligt legetøj, hans ynglingstæppe osv.
    måske for at se om det ville virke?


Kommentér på:
kastrering af hund 7 mdr.

Annonce