{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.425 visninger | Oprettet:

Brug for hjælp og råd trinol myremiddel mod lopper??? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige opdaget at vi har fået lopper i huset, plejer at give mine hunde en Frontline pipette, men min tæve har været drægtig og har hvalpe på 7 uger nu, så har ikke ville give hende en, da jeg tænkte det ikke var særlig smart, nu hvor der var hvalpe omkring hende.

Har læst at man kan sprøjte huset og møbler med noget der hedder trinol myremiddel, er der nogle af jer der har prøvet det og ved hvor man kan købe det?

Hvad kan jeg gøre for hvalpene? De må jo ikke få frontline endnu.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brug for hjælp og råd trinol myremiddel mod lopper???
  • #1   29. aug 2012 Frontline må man gerne bruge på en drægtig tæve smiley jeg gjorde det på min og det står også på pakken smiley Men du skal stadig bruge trinol smiley

• #2   29. aug 2012 Du kan købe frontline vet spray til dine hvalpe, det må de få fra de er to dage smiley Jeg kender ikke så godt til det med Trinol og om du må bruge det omkring hvalpe smiley

• #4   29. aug 2012 Ulempen ved frontline combovet er at lopperne er begyndt at vise resistens.

Trinol 810 har vi ikke så gode erfaringer med, vi prøver noget der hedder Kvit D som er fra samme producent som den der laver avantage, nu skal jeg lige prøve at læse sedlen i pipetterne der fra.......

• #5   29. aug 2012 Stine: Okay, typisk, jeg ikke lige har fået læst at en drægtig tæve godt må få en pipette.. smiley

Geser: Super, så må hvalpene lige få en omgang spray.. smiley Hvor køber du trinol henne? For så vil jeg lige få købt en idag.

¨

• #6   29. aug 2012 Det vi sprøjter omgivelserne med hedder Bayer Kvit D mod flyvende og kravlende insekter.

og så står der til Bayer Advantage Vet:

I studier med Rotter og Kaniner er der ikke set skader på fostre eller forplantningsevnen efter brug af imodacloprid. Studier med digegivende og drægtige tæver samt deres afkom er begrænsende. Indtil videre er der ikke tegn på bivirkninger hos disse dyr.

• #7   29. aug 2012 Trinol og Kvit D fåes i bilka

• #8   29. aug 2012 Ryan F: Super, det fås ikke i føtex mon? Har nemlig 40 minutters kørsel hvis jeg skal til den nærmeste bilka.. smiley

• #9   29. aug 2012 Når bilka har det går jeg ud fra føtex også har smiley

• #10   29. aug 2012 Line L - vi havde samme problem, så min tæve fik en frontline pippette også købte jeg vet spray fra frontline, Tror godt du kan få det Kvit D i føtex, det er jo samme kæde smiley du må prøve

• #11   29. aug 2012 Stine: Tusind tak for hjælpen, det prøver jeg.. smiley
    Hvad er den bedste måde at gøre det på? Give de 2 voksne en pipette og hvalpene spray en ordentligt hovedrengøring også sprøjte med Kvit D? Eller skal jeg sprøjte med Kvit D først og så rengøring?

• #12   29. aug 2012 jeg vil ikke bruge pipetten hvis du alligevel skal købe spray

Du skal bade dem (i hvert fald de voksne) og så vente 2 dage så fedlaget i huden er gendannet (det er der de fordeler sig) og så sprøjt dem.

I omgivelserne støvsuger du godt og grundigt, tager hundende ud i 1 time til 1½ efter du har sprøjtet så det lægger sig.
    Sprøjt hundendes kurve og tæpper samt der hvor du har stof fra knæhøjde og ned.

Sidst vi havde loppeangreb gav vi dem Badede vi dem og gav dem en capstar i leverpostej, og så fik de en capstar på dag 1 og dag 2 fik de så pipette

Ved dog ikke om hvalpe kan tåle capstar

• #13   29. aug 2012 Okay, badede dem alle sammen igår, så de kan vel få en pipette i morgen. Hvad er capstar? En loppepille??

• #14   29. aug 2012 Det er en pille der slår lopper ihjel når de bider hunden

• #15   29. aug 2012
    Capstar tabletter er en oral behandling til bekæmpelse af voksne lopper hos katte og killinger samt hunde og hvalpe. Det aktive stof, nitenpyram, påvirker nervetransmissionen hos lopperne og dræber dem herved. Effekten på lopperne kan ses fra 15-30 minutter efter behandlingen. Mellem 95% og 100% effektivitet ses i løbet af de første 6 timer, og fuldstændig effektivitet er nået indenfor 24 timer. Capstar har ikke langtidsvirkning.

Virksomme stoffer:
    Nitenpyram

Sådan anvendes Capstar:
    Tabletterne findes i 2 styrker. Aktivt stof: 11,4 mg og 57 mg nitenpyramn
    Behandling af loppeangreb hos hunde (tabletter 11,4 og 57 mg) og katte (tabletter 11,4 mg).
    Doseringen afhænger af dyrets vægt:
    1–11 kg (kat eller hund): 1 tablet Capstar 11,4 mg når loppeangrebet opdages
    11,1–57 kg (hund): 1 tablet Capstar 57 mg når loppeangrebet opdages
    Over 57 kg (hund): 2 tabletter Capstar 57 mg når loppeangrebet opdages
    Anvendes når et loppeangreb opdages. Hyppigheden af behandlingen afhænger af graden af angrebet. Ved et alvorligt angreb kan det være nødvendigt at behandle dyrene hver eller hver anden dag, indtil loppeangrebet er under kontrol. Behandling kan genoptages hvis der ses lopper igen.Capstar tabletter kan gives direkte i munden. For at forbedre smagen kan tabletten skjules i en lille mængde foder umiddelbart før administrationen. Der bør ikke gives mere end en behandling pr. dag.

Drægtighed og diegivning
    Capstar kan bruges til drægtige og lakterende tæver og moderkatte.

Bivirkninger
    I den første time efter behandling kan dyret klø sig mere end normalt. Dette skyldes loppernes reaktion på Capstar.

Forsigtighedsregler
    Brug ikke Capstar Vet. til katte og små hunde, tabletter 11,4 mg til dyr under 4 uger eller med en vægt under 1 kg, da stoffets virkning på disse grupper af dyr ikke er undersøgt. Brug ikke Capstar Vet. til store hunde, tabletter 57 mg til dyr, som vejer under 11 kg.
    Der bør ikke gives mere end en behandling per dag.

Før brug bør du læse brugsvejledningen, som er i pakningen. Alternativt kan du finde den på indlægsseddel.dk.
    Kunder, som købte dette, har også købt

• #16   29. aug 2012 Tak for hjælpen alle sammen, må heller se at komme i gang.. smiley

• #17   29. aug 2012 Hvis du ikke har købt frontline combo vet, vil jeg bare købe sprayen, fordi den kan du bruge mange gange så er du fri for både at købe pipetter og spray smiley held og lykke med det hele smiley og glæd dig til de små hvapser kommer, vi er blevet 4 uger herhjemme og sikke nogle lømler vi har fået her hjemme smiley

Kommentér på:
Brug for hjælp og råd trinol myremiddel mod lopper???

Annonce