{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aggressive hunde = aggressive mennesker
  • #1   29. aug 2012 Det giver da meget god mening

  • #2   29. aug 2012 Ikke for mig.

    Ikke det, det ligner, faktisk.


  • #3   29. aug 2012 Er det fordi schæfer nævnes ?

    Jeg har dagligt med aggressive mennesker at gøre og langt de fleste af dem har hund..
    Det er pit bull, amstaff, amr bulldog, dogo argentino, rottweiler..
    Bevarres der er da en enkelt farrisær med en dansk svensk gårdhund, men typisk har de hunde i førstnævnte kategori


  • #4   29. aug 2012 pas på!! jeg er latent aggressiv smiley

    nej den holder vist ikke helt.. kræver lidt dybere og længere forskning..
    vi er enormt rolige mennesker, og har tilfældigvis en kærlighed til rotten..
    min mor er schæffer menneske, og bestemt heller ikke aggressiv..

    men spændende forsknings område, uden tvivl smiley


  • #5   29. aug 2012 Konklusionen er jo bredere end det du nævner.

    "Ejere af German shepherds og Rottweilere var mest præget af vrede, fjendskhed og aggression."

    Og den må jeg nok sige, at jeg ikke kan genkende.


  • #7   29. aug 2012 Det er en finurlig debat.
    På træningspladsen oplever jeg at de voldsomme hunde oftest har voldsomme ejere. Rottweilernes og schæfernes ejere har større tendens til kæft, trit og retning (dvs. råb, spark, slag, strenge irettesættelser mv.). Er det nødvendigt for at holde hunden i skak?
    Jeg ejer selv en skrap/skarp race, som ikke finder sig i andre hundes pjat. Men jeg anvender altså ikke sådanne teknikker. Og hundene bliver opdraget og trænet alligevel - endda helt uden at de er bange for mig (for jeg kan jo se at skræmthed er reaktionen fra hunden, når den har en voldsom fører). Jeg ønsker at min hund skal adlyde af lyst, ikke af frygt.


  • #8   29. aug 2012 Jeg må være blevet blidere med årene så smiley

    Har arbejdet i samme regi som Ib og har gjort mig nøjagtig de samme observationer, men jeg kan ikke konkludere, at andre med "sundere" interesser ikke også ejer samme typer af hunde.


  • #9   29. aug 2012 Eller vendt om...
    Ejere af labrador og golden er blidere af natur smiley


  • #10   29. aug 2012 Haha...
    Min kæreste ville for alt i verden gerne have en Ambull (det vil jeg dog ikke, og det er ikke noget problem længere nu hvor de ulovligt) Men han er simpelthen noget af det mest konfliktsky menneske jeg længe har oplevet. Det er sjældent man hører ham hæve stemmen.
    Nogle af vores gode venner har envidere to ambull, og tror næppe man kan kategorisere dem som agressive...
    Omvendt kender jeg "agressive" folk som har shcæfer og rottweiler, men så sandelig også det modsatte.
    Jeg synes det er en meget morsom konklusion. Ja jeg tror på at folk der er agressive af adfærd, nok for det meste anskaffer sig "farlige" hunde, men jeg tror der er mange flere af de racer som har stille og rolige ejere... smiley


  • #11   29. aug 2012 G.S. du er vist inde på noget der smiley .. har også en del grå hår.. hmm mon det hjælper hvis man har en anden race også?? bliver man så mindre aggressiv?? eller??

    nope stadig for mange løse ender i den forskning *GG*


  • #12   29. aug 2012 Ved ikke om mit indlæg blev totalt uforståeligt... smiley

  • #14   29. aug 2012 Maj-Britt det er lige præcis det de har.. Gad vide hvordan de træner hund... Hmm...

  • #16   29. aug 2012 Jeg tolker det som at hvis man har et iltert temperament, så er det typisk de racer man går efter frem for de mere rolige " familiehunde"

    Og ikke dermed sagt at man er nødt til at være sådan for at have en schæfer


  • #18   29. aug 2012 Min mand er simpelthen venligheden selv. Han er det rareste, alle kan lide ham (det er noget andet med mig, jeg er en harpe, men hverken fjendsk, aggressiv eller vred)...

    Vi er gennemsnitlige. Og mon ikke det er ret generelt.

    At nogle schæfereejere river og flår i deres hunde betyder jo ikke at ejere generelt er mere aggressive, men blot, at de førstnævnte ikke helt har fattet hvordan man håndtere en hund.


  • #19   29. aug 2012 Maj-Britt: Jeg hører til de personlighedsspaltede, jeg er gået fra schæfer til sheltie smiley

  • #20   29. aug 2012 Ib: Jeg vælger i hvert fald at gå ud fra at det er sådan de mener det.

  • #21   29. aug 2012 Jeg skal have puddel i fremtiden *GG*

  • #24   29. aug 2012 G.S - jo det er de sikkert, men det er schæfere også. Og kloge, og humoristiske..

    (hvem ved, måske der det DE egenskaber, jeg kan identificere mig med og ikke aggression, fjendskhed og vrede).


  • #26   29. aug 2012 jeg har to hunde som på ingen måder minder om hinanden. gør det så mig til skizofren ifølge denne undersøgelse?

  • #27   29. aug 2012 Jeg tænker om det i nogle tilfælde er den agressive hund, der gør ejeren agressiv. Altså at ejeren ikke var det til at begynde med, men måske har taget munden for fuld.
    Der er mange vinkler på sagen.
    Nogle køber selvfølgelig også hund efter at den skal være så vred og stærk som mulig.


  • #28   29. aug 2012 Malene, for lige de to racers vedkommende tror jeg at deres historie har en betydning for, hvordan folk behandler dem.

    De ER en mundfuld - men ikke fordi de er aggressive, men fordi de har en jernvilje og ikke lader sig tøjle sådan bare lige.
    Førhen var løsningen at rive og flå i dem - og før var de da også skarpere end de er nu.

    Jeg tror, at mange griber fat i de "gamle" nødløsninger, når de kommer til kort. Simpelthen fordi de enten ikke ved bedre, eller ikke kan håndtere situationen mentalt.

    Disse racer skal netop bruge ejere med ekstra ro og overblik - bestemt ikke vrede og aggressive ejere.


  • #31   29. aug 2012 Christian - joo.. Men jeg stiller mig nu kritisk overfor konklusionen.

    Jeg kender ufattelig mange schæferejere - og de er lige så forskellige som Ford-ejere eller ejere af røde cykler.


  • #33   29. aug 2012 Jeg tror, at den menneskelige hjerne nogle gange kommer til at lave nogle sammenkædninger, der ikke holder helt stik...

    Konklusionen i den artikel er lige voldsom nok.

    Ja, det er da mode i hundeholdet og ja, der er folk, der vælger hund efter image.

    Men det er noget af en konklusion at komme til, at aggressive mennesker vælger aggressive hunde og ikke-aggressive vælger ikke-aggressive hunde.

    (Og så ikke et ord om, at golden faktisk ikke er helt from)


  • #34   29. aug 2012 Jeg tror du har helt ret i, at man griber til voldsomhed i ren afmagt. Alt er afprøvet, og så er tæsk sidste løsning.
    Min race er heller ikke nem at have med at gøre. Man skal have stor kærlighed og tålmodighed, og hellere tælle til ti før man reagerer. Det er jo som med småbørn smiley


  • #37   29. aug 2012 Christian, det tror jeg bestemt er en pointe.
    Og så tænker jeg, at sådan en undersøgelse baserer sig på ALT for få egenskaber... For som sagt, kan man jo OGSÅ vælge en af disse hunde for noget af alt det andet, de kan og besidder...

    Eksempelvis intelligens, humor, signalfølsomhed - og så videre...


  • #39   29. aug 2012 Christian: Det kan du stole på, at man gør smiley

  • #41   29. aug 2012 Jeg tror heller ikke jeg vil lægge hovedet på blokken og sige, at folk, der ejer labrador eller golden ikke er aggressive eller vrede *GGG*

  • #43   29. aug 2012 OHH, GYS!

  • #44   29. aug 2012 At: "man ser en overrepræsentation af Kriminelle med MH-ere frem for Bomuldshunde."

  • #46   29. aug 2012 Jeg syntes altid, det er lidt sjovt når ny forskning accepteres fuldstændigt ukritisk, ellert afvises tilsvarende blankt. Begge dele handler nemlig ofte om, at konklusionerne ikke lige passer ind på egne holdninger smiley
    Jeg kan sagtens følge konklusionen i den undersøgelse, men vælger - som med alt andet med levende væsener - ikke at generalisere på én enkelt undersøgelse. Undersøgelsen siger jo heller ikke at <i>alle</i> ejere af de racer falder i den aggressive kategori, men at der sandsynligvis er en overvægt af mere aggressive mennesker blandt de nævnte racer. Og sådan fungerer forskning jo - man arbejder med signifikans og sandsynlighed, når der skal konkluderes; men meget sjældent når man jo frem til en enegyldig sandhed. Ikke mindst med forskning i noget som komplekst som mennesker og dyrs adfærd smiley


  • #47   29. aug 2012 Det er jo en halvfærdig undersøgelse....

  • #48   29. aug 2012 "The research, published in the October 2012 issue of the journal Personality and Individual Differences, is not the first to find personality differences in dog owners based on breed. Toy-dog owners, for example, score high on the personality trait of openness, characterized by appreciation of new experiences, according to a study presented at the British Psychological Society annual conference in London in April."
    Ville nok ikke kalde den halvfærdig smiley


  • #49   29. aug 2012 Det får vi jo først at vide til oktober, når den publiseres i fuld længde. Jeg satser dog på, at de ikke laver en Penkowa og havner i udvalgene for videnskabelig uredelighed smiley Forskere går altså ikke ud med deres konklusioner på halvfærdige undersøgelser.

  • #50   29. aug 2012 Drop lige den dér smarte attitude, hvis du vil debattere, tak.

    Pointen er, at undersøgelsen er færdig - hvilket vil sige, at man har bearbejdet alle data og lavet en konklusion. Den konklusion er naturligvis baseret på noget signifikans, og derfor kan den ikke bare afvises som vrøvl, fordi man ikke kan lide resultatet smiley .


Kommentér på:
Aggressive hunde = aggressive mennesker

Annonce