{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
763 visninger | Oprettet:

Aggressive hunde {{forumTopicSubject}}

Der er lige kommet en ny hanhund å det hold vi træner på. Min hund har førhen været eneste hanhund på holdet.
Af og til får de lov til at lege, og det har der aldrig været nogle problemer i.
Men efter den nye hanhund er kommer, er min træner i tvivl om de kan sammen.
Min hund har ik før været aggressiv overfor andre hunde, men han sagde at hvis min hund knurrer kan hans hund godt blive aggressiv.
Min hund gør så når han leger, så jeg tør ik tage chancen.
Kom efter træningen til at tænke på et par ting.
Er det ik oftest hvis det er to dominerende hanhund, at de kommer op at slås?
Vil den ene hund som regel ik trække sig inden det ender i slåskamp?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aggressive hunde
  • #1   29. jan 2007 Hvis den anden hund er vant til at aflæse hundesprog, så burde den kun lige markere..

  • #2   29. jan 2007 Altså hvis din hund trækker sig..

  • #3   29. jan 2007 Ja der er nogle hunde som ikke har været nok sammen med andre hunde gennem deres opvækst. De kan få problemer i sådan en situation..

  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #4   29. jan 2007 Mener at have hørt og læst, at 2 hanhunde ikke slås med livet som indsats, men at den ene næsten altid vil overgive sig, hvis den føler sig for svag iforhold til den anden. Tæver derimod kan blive ved, til den ene lader livet. Sådan merer jeg at have læst, de bliver betragtet som ulve og har deres adfærd.

  • #5   29. jan 2007 Jamen det er jo også sådan jeg tænker......normalt trækker min hund sig, men man kan jo aldrig være sikker.
    Blev bare lidt usikker da han sagde det, for min hund kan altså godt være provokerende. Dominerende har han ik været endnu, men det er ik alle hunde der bryder sig om hans fange lege, og at han gør.


  • #6   29. jan 2007 Lena- præcist det samme som min ene træner engang har sagt.

  • #7   29. jan 2007 Lena - Det er også den opfattelse jeg har...

    De skal nu helst møde hinanden uden snor..

    Bella kan finde på at være aggresiv over for andre tæver hvis hun er i snor, uden snor er der intet....


  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #8   29. jan 2007 Du kan bedst selv dømme situationen, og så må du vælge om det skal komme an på en "prøve". Men husk det er vigtigt at begge hunde er løse, og hvis det først går løs, så skal man passe på med at blande sig. Det har jeg prøvet, gik imellem 2 tæver, ellers var min blevet slagtet, for den havde lagt sig og overgivet sig, men det inorerede den anden hund. Jeg bliv bidt næsten igennem i den ene finger. Men jeg reddede min hund.

  • #9   29. jan 2007 Sugar- min hund er heller ik for glad hvis løse hunde kommer løbende når han er i snor.

    Lena- jamen jeg var frisk på at prøve det indtil han fortalte det.
    Og min træner var ik helt sikker på om det var en god ide, men det er også træls at skulle lege på skift.

    Men når nu han siger at hans hund kan være aggressiv, kan den så ik også være det overfor tæverne?


  • #10   29. jan 2007 Lene - Ja jeg havde nok gjort det samme i den situation.. Selvom det ikke er helt ufarligt... Der er nogle hunde der ikke fatter et nej/overgivelse....

  • #11   29. jan 2007 Selv den mest aggresive hanhund vil for det meste overgive sig til en hunhund.. Men nu taler jeg udelukkende af personlig erfaring.. Hunde er forskellige. Jeg har aldrig mødt en hanhund, der ikke har respekteret et nej fra Bella. Nogle gange har hun måtte sige fra et par gange, men det er mest hvis han vil parre.. :0) Og det gider Bella ikke. Hun markerer kun, hun bider dem ikke.

  • #12   29. jan 2007 Lena- puha en oplevelse.
    Men min hund løber rund og gør når han leger. Og hvis den anden hund stopper op gør han videre, men han har aldrig rørt den anden hund.
    Hvis han bliver sat på plads trækker han sig.
    Det er ik alle hunde der bryder sig om det


  • #13   29. jan 2007 Sugar- nåå ja det er rigtigt......min træne var bange for at de ville komme op og slås om tæverne.

  • #14   29. jan 2007 Normalt ville jeg også prøve det, men blev som sagt en smule nervøs når han vidste hans hund kunne være aggressiv.
    Men jeg ved selvfølgelig ik hvad han mener med aggressiv


  • #15   29. jan 2007 Min søsters lab. er ikke aggresiv. Han kan med alle hunde. Men hvis Bella er med så skal han nok sørge for at andre hanhunde ikke kommer i kontakt med hende... Han æder dem ikke, men han sætter dem på plads så de ved, at Bella er kun til ham.. :0)

  • #16   29. jan 2007 Hvis din træner og ejeren ikke syntes det er en god idé, så er det nok bedst at lade være.. Det er svært når man ikke kender begge hunde...

  • #17   29. jan 2007 sugar- Nåå, det er da lidt sødt:-) men her er der jo tale om mange hunner......men jeg ved da ik om min hund har ejerfornemmelser:-)
    Tror du ik bare et er fordi de ser hinanden som en del af den samme flok? Min hund, og hans brormand, kan være lidt stykke overfor andre hunde


  • #18   29. jan 2007 Sugar- altså jeg kender jo min egen hund, men man ved jo aldrig 100% hvordan han vil reagere.

  • #19   29. jan 2007 stykke= stygge:-)

  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #20   29. jan 2007 CKJ
    Din hund lyder som en rigtig rar hund, og jeg tror den sagtens kan begå sig med en anden og måske også dominerende hanhund. Din hund lyder som en der har hovedet rigtigt skruet på. Jeg er næsten sikker på at den vil kunne takle situationen.
    Du kan bedst selv skønne i situationen, om det er en god dag at prøve. Der er selvfølgelig altid en risiko for at noget kan gå galt. Jeg vil nok ikke gøre det, hvis nogen af tæverne er i løbetid, det vil nok være at lege med skæbnen.
    Det at 2 dyr bliver lukket sammen uden at kende hinanden, kender jeg fra når vi sluser heste sammen. Der er lidt spark i starten, men som regel finder de hurtigt ud af det. Selvfølgelig kan et bid eller for hestenes vedkomne et spark være noget der kræver behandling, men de plejer at løse det meget bedre og hurtigere end vi havde regnet med. Vi har aldrig haft problemer med hverken at sluse hunde og heste... og vi har kun tæver.


  • #21   29. jan 2007 Lige et spørgsmål...

    Hvorfor skal hundene lege sammen til træning??
    Er det ikke meningen at det er hund og ejer der skal have kontakten, og ikke hund og hund??

    Med mindre det er hvalpemotivation du går til??


  • #22   29. jan 2007 Mange steder leger hundene sammen efter træning, da det er god træning, i at være sammen med andre hunde.


  • #23   29. jan 2007 hej

    kunne I ikke lige se det lidt an - jeg mener træne lidt ved siden af hinanden - gå tæt forbi hinanden osv.
    Se hvordan de reagere overfor hinanden inden de skal løbe løs.
    Jeg vil nu mene at hvis det er hans hund som ikke så godt kan lide andre hanhunde - ja så må han jo beholde den i snor - det er jo ikke nødvendigt at de leger sammen allesammen på en gang.

    mvh Karin


  • #24   29. jan 2007 Hej
    Vi har haft samme problem til træning, hvor der var 2 Golden retrievere der absolut ikk ekunne sammen.
    Alt "leg" blev aflyst, indtil trænerne havde set de 2 hunde ordentligt an.
    Der er ikke længere problemer med de 2 efter de har været til træning sammen 2-3 gange smiley
    Desuden er det jo osse meget race afhængigt hvad angårovergivelse osv. Nogle racer har jeg da ved selvsyn set blive ved, da de har svært ved at komme ned på jorden igen efter de har været oppe i det røde felt, selv under leg smiley

    Håber det bedste for jeres træning
    Mvh
    Henrik


  • #25   29. jan 2007 Glemte lige at indskyde i sætningen at det med racer selvfølgelig er
    M E G E T individuelt og at jeg ikke på nogen måde påstår at en eller flere racer A L T I D er såden!
    Så fik vi det på plads ;p
    Mvh
    Henrik


  • #26   29. jan 2007 Miss fich- det er efter træningen......

    Lena- jamen det havde jeg som sagt også mest lyst til, men turde ik tage chancen efter det han sagde..
    Min hunds lidt vilde leg har i hvert fald ik udløst aggressiv adfærd hos de andre hanner han leger med.

    Karin- der er intet når vi træner ved siden af hinanden.
    Jeg blev jo også lidt træt af at vi ik kunne lege med, men vi er blevet enige om at skiftes hvis det er.
    Men det er også kun engang imellem vi gør det.
    Men er da træt af at min hund skal udelukkes når han ik har et problem


  • #27   29. jan 2007 Tak Henrik.......så er der håb:-)

Kommentér på:
Aggressive hunde

Annonce