{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.646 visninger | Oprettet:

burde man gå til dyrelægen? {{forumTopicSubject}}

- Øremider eller øre svamp .. ( hunden har døjet med det i over et år, og de dråber der blev givet for et år siden, bliver stadigvæk dryppet i ørene , glemmer at dryppe konstant i en uge ) sort snask sidder i klumper i begge øre, øret er rødt og gør ondt.

- to sår, væskende, og betændte, på 1 cm i hver mundvig.
(der er blevet puttet kopatte salve på)

- øjenbetændelse? måske?, gullig snask fra øjnene, man kan tørre og to minutter senere er der gult snot agtigt igen. rød omkring øjnene, (behandles med kammiethe)

- hunden piver og hyler når man vil kigge i ørene.

- hunden gnider sig mod gulvet, bruger poterne i hovedet som om noget irritere den i øjne og øre.

- hunden fælder fuldstændig vanvittigt. og gør det altid. (ikke stereliseret)

^^
hvad mener i ? ville i bare blive hjemme og "behandle" hunden med de ting, og vente på den fik det bedre ?

påpeger det overfor ejer hver gang jeg ser dem. og igår fik jeg ham til at indrømme han godt vidste hun havde ondt, og skulle til dyrelæge idag, men igår aftes ombestemte han sig og vil altså ikke til dyrelæge med hende..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af 187 kvm hus 1.300 kr.
  • VVS nu og her opgave 2.000 kr.
  • Græsslåning 250 kr.
  • ukrudt i forbed, små brosten op, fiberdug på linien af brosten og nedlægning af sten igen 1.170 kr.
  • hækklipning 205 kr.
  • Opgravning og bortkørsel af buskbom og laurbærbuske i bed i forhave. 10.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  burde man gå til dyrelægen?
  • #2   30. aug 2012 For at være helt ærlig, så tror jeg faktisk, jeg ville anmelde det, for det er i mine øjne rent dyrplageri. Det er simpelthen på ingen måde i orden, at den hund ikke kommer til dyrlægen!

• #3   30. aug 2012 det er ikke i orden..
    Hunden har brug for dyrlægehjælp

• #4   30. aug 2012 har virkelig prøvet at forklare ham det der bare ikke er iorden. Og som skrevet fik jeg ham overtalt med min mor igår om at hun altså skulle til dyrelæge... men nejnej.. det kan saaagtens fikses med pattesalve kamillethe, og suk ... smiley
    er egentlig glad for det ikke kun er mig der synes han skal afsted med den hund.... kan være jeg skal linke her til og vise ham der altså er flere der synes han skal afsted.... smiley

• #5   30. aug 2012 Har du forklaret ham, at øjenbetændelse, der ikke behandles kan føre til blindhed? Kunne det måske var det argument, der kunne få ham afsted?

Ellers er jeg enig med Bente H. Så må du melde ham, for man har pligt til at sørge for dyrlæge, når hunden har brug for behandling!

• #6   30. aug 2012 enig med bente. det er dyrplageri, ikke at tage hunden til dyrlæge...

• #7   30. aug 2012 stakkels vovse , og behandle endelig ikke med kamille the , da det kan ridse hornhinderne .. jeg ved selv hvor ondt min havde da han døjede med øjet , og så har den her gået sådan i lang tid , stakkel .

• #8   30. aug 2012 self skal den til dyrlæge. vil eejr ikke, så ring til en kredsformand for DB og anmeld sagen som vanrøgt af syg hund.

• #9   30. aug 2012 tak for jeres svar. det er også min mening smiley derfor jeg virkelig prøver at få manden overtalt.
    prøver at linke ham det her... kan være det hjæper på sagen.. det bette pus skal ikke have ondt smiley

• #10   30. aug 2012 Ja ! Intet galt ! Kun dryppet øjne ! Havde nok klaret mig med kamille the ! Så håber du er glad nu ? smiley
    -
    han siger nu han har været ved dyrelæge... intet galt med ørene. og ingen betændelse i mundvigene... mærkeligt det var der igår.... smiley ...

• #11   30. aug 2012 Håber jeg nu får fred i sindet ! Dyrelæge besøg afsluttet ! 693 kr. fattigere ! Intet galt med hundens ører ! Ingen betændelse i mundvigene ! ØH ! sund og rask hund jeg har ! Fik dog dråber til øjnene ,klippet negle og vakcination. ØH ! når nu jeg siger jeg pillede 2 TÆGER af hende i begge mundvige , er det jo fordi at det er rigtigt ! en tæge = med en flåt !!! smiley

- svaret fra ham ..
    suk... ville ønske jeg have taget billeder... vi var fire mennesker om at se på den hund...... smiley

• #12   30. aug 2012 Hmm, ryster på hovedet. Man må slet ikke bruge kamille the til den slags længere.
    Af hvad jeg har fået at vide af min gamle dyrlæge, så kunne det bruges engang, men nu der bliver proppet alt muligt i den the, som kan skade øjnene. Så måske ikke lige det man skal give sig i kast med at lege med, når man vil forsøge sig som personlig dyrlæge, for ens egne dyr smiley

• #13   30. aug 2012 Stakkels hund.

• #14   30. aug 2012 underligt at høre, at en hun med en infektion bliver vaccineret.

• #15   30. aug 2012 stakkels hund. hvis det er en du ser en gang imellem, synes jeg du skal holde øje med om der er mere.. og ellers må du melde ham. sådan en person burde ikke have et dyr, basta bum!

• #16   30. aug 2012 Tror faktisk ikke han har været afsted men bare prøver at få det til at lyde troværdigt

Ikke nok med at betændelse i ørene gør vanvittigt ondt. Det kan også føre til døvhed og det der er være, Betændelsen kan sprede sig til hjernen.

Med betændelse i øre, øjne og mundvig syndes jeg det lyder som en hund med generel betændelse i kroppen, eller voldsom allergi.

Når man får noget at behandle med og det ikke virker optimalt, skal man ikke bare blive ved men retur til Dyrlægen og have noget andet. Det er jo så ikke det rette for netop de bakterier siden det ikke hjælper. Man kan lave en podning og finde ud af hvilken type medicin der skal bruges.

• #17   30. aug 2012 Calles's Moar: Jeg sidder med nøjagtig de samme tanker.

• #18   30. aug 2012 nåh ja og så er bakterierne jo nok også blevet resistente for længst når han ikke behandler korrekt

Men du kan jo være lidt fræk og bede om at se regningen fra dyrlægen

• #19   30. aug 2012 Skriv til dyrenes beskyttelse. De sender en person ud til en snak med manden og vil kunne hjælpe ham med at give hunden den rette hjælp via dyrlægen.

• #20   30. aug 2012 Calle og bente.er helt enig.

Stakkels vaps. smiley

Ang.Kamilletfe, så er det blevet brugt til at DRIKKE man brugte det til at vaske øjenområdet, men IKKE som dråber el.andet der skal ind i øjet, dertil var der noget vand, tør ikke lægge hovedet på blokken pga.det, men om det var bor vand, det er det eneste jeg lige kan komme på.

Men jeg taler af erfaring, pga.jeg som helt lille led af kronisk øjen betændelse, og hver morgen var begge øjne klistret sammen af betændelsen, så det tog en evighed at få det opløst så jeg kunne få øjnene op.
    "Underligt nok", stoppede det da jeg begyndte at bruge eyeliner med "camfa" i. smiley

• #21   30. aug 2012 Super idé badog og jer andre .. Jeg holder godt øje. Kan ikke forstå dyrelægen bare har givet øjendråber , og det det .. Og en årlig vaccine .. Hmm .. Men har fået billed af regningen .. Var flabet og skrev jeg ikke troede på det.
    Ørene var klinet ind i sort snask igår det var rødt og træls , vi måtte kun med nød og næppe se på det, hun skreg da vi rørte øret forsigtigt ... :-(, kan ikke forstå det ikke er blevet opdaget hos dyrelægen ..

• #22   30. aug 2012 Undre mig nu alligevel. Min dyrlæge tjekker da både øjne, øre, tænder m.m. inden vac.

• #23   30. aug 2012 jeg havde godt nok meldt det... det er bare synd for den hund! smiley

• #24   30. aug 2012 Kan sige, at det første vi lærte på dyrlægestudiet var, at man ALDRIG må bruge kamillethe til øjnene...

Ville også melde det.

• #26   1. sep 2012 Tror desv. ikke at den ejer føler det samme for sin hund som vi andre gør for alle levende væsner, for ham lyder det IMO som om at det "bare" er et dyr" der kan klare sig selv hvis bare de får et ben i ny og næ, som var det en gårdkat el.hund der selv kunne fange sin føde..Eller nowet.. smiley
    jeg tror virkeligt ikke at ejeren er blind og ikke kan se at hunden ikke ser " godt ud" men han vil ikke ofre en kr.på at den får det bedre. Tænkte på den dyrlæge regning, kan det ikke være en af ældre dato som han har fundet frem og påstår at den er af nyere dato, det ville ikke være 1ste gang en ejer lavede det nummer.

PS. Har på fornemmelsen at hvis hunden skal få det bedre, så må man enten overtage den med ejers accept, eller gøre sig til kriminel, og fjerne hunden uden nogen ved det så den kommer væk, har selv tyet til det sidste da der ikke var nogen dert vill gribe ind men det var også mere end 1 hund der led forfærdeligt.

Ved bare at jeg ikke kunne gå rundt med sådan en viden uden at gøre noget, det var også sådan jeg fik åbnet mit "internat/rekreations" hjem i sin tid, for dyr der ellers var opgivet.

• #27   1. sep 2012 men penge er ikke et problem, han bor alene, og har en løn på mellem 25-30000 udbetalt om måneden, han har købt og betalt hus, købt og betalt bil.. smiley så det er begrænset hvad der er af udgifter..
    det er en jeg er ifamilie med, og debatten er simpelthen raset over nu, er blevet kaldt dum møg tøs, og jeg ved ikke hvad.. smiley sukker dybt. jeg ville ikke genere ham, jeg ville somen bare påpege hans hund ikke havde det godt. eftersom han åbenbart ikke selv ligger mærke til det..
    * jeg skulle ikke komme og lege dyrelæge, jeg var ikke gammel nok til at spille kolgere end ham. han havde altså haft hund i 20 år.*
    ^nej, han og hans KONE havde hund lige siden tidernes morgen, og hun er så god til dyr, hun ligger mærke til ting , nusser dem, tager til dyrelge hvis der er noget.. de er skildt, og han er en bitter ældre mand, med ingen glæde i livet, andet end at skændes med folk . som han flittigt gør sig i....... smiley eih !!!

han mener absolut at øjenbetændelse ikke er noget at tage til dyrelægen med, og ørene var "INGENTING" , skønt hun skreg af smerte da vi kiggede ørene, som var sorte med snask, røde og rigtig ulækre og grimme .... smiley taler for døve øre og tror simpelthen ikke på han har været afsted, og har han, så har han glemt at sige de ting der var galt. det så dårligt dyrelægen ikke har opdaget en hund der har så ondt dagen før ...
    og forstår slet ikke at der er blevet vaccineret når der er øjen betændelse...
    vi er ved samme dyrelæge blevet sendt hjem UDEN vaccine, pga snot ved næsen på loke ... smiley .... vi skulle komme igen 14 dage senere.. fordi "man ikke vaccinerede syge hunde" .. skal da lige love for dobbelt morale der ude... smiley

• #28   1. sep 2012 Stakkels hund....

• #29   1. sep 2012 har allerede skrevet en lang mail til en fra db venter spændt på svar. smiley smiley

• #30   1. sep 2012 Ok, må så sige at man vaccinere ikke syge dyr, da det kan forværre deres tilstand. men ud over det så under vise ting mig bestemt også..
    Jeg kan godt forstå dig Ann-Christina, for jeg oplevede lignende ting som "barn" ung, som skrevet så tog jeg så sagerne i egne hænder når jeg kunne, men f.eks en hest kan man ikke bare trække afsted med i nattes mulm og mørke og "gemme" så den kan blive tjekke af en dyrlæge, og har man ikke nogen som kan/vil hjælpe ja så dutter det heller ikke at smutte med en hund.
    Tor nu ikke at jeg opfordre til de ting" det er bare hvad jeg gjorde i "gamle dage" da så mange anderledes på dyrevelfærd på en helt anden måde end man gør idag, desv. lyder det til at hundens ejer ser på hunden som man gjorde dengang.

Øv. Det er en rigtig trist sag.især for dig der ser hunden lide. Det gør mig ondt for både dig og vapsen.

• #31   1. sep 2012 Susanne. nej den plejer at ligge på omk.1000kr og det er kun for vaccinationer og evt.kloklip, men jeg har jo så også 3 vapser.
    Men på Københavns Dyrehospital koster det altid 1100kr uanset om man har aftale el.kommer akut i åbningstiden + div.piller gerne penicillin og kvalmestilende, så igen NEJ fatter ikke den regning heller, også derfor jeg skrev et sted om det ikke kunne være en der havde ligget i sjuffen fra et tidligere besøg. smiley

Kommentér på:
burde man gå til dyrelægen?

Annonce