burde man gå til dyrelægen? {{forumTopicSubject}}
- Øremider eller øre svamp .. ( hunden har døjet med det i over et år, og de dråber der blev givet for et år siden, bliver stadigvæk dryppet i ørene , glemmer at dryppe konstant i en uge ) sort snask sidder i klumper i begge øre, øret er rødt og gør ondt.
- to sår, væskende, og betændte, på 1 cm i hver mundvig.
(der er blevet puttet kopatte salve på)
- øjenbetændelse? måske?, gullig snask fra øjnene, man kan tørre og to minutter senere er der gult snot agtigt igen. rød omkring øjnene, (behandles med kammiethe)
- hunden piver og hyler når man vil kigge i ørene.
- hunden gnider sig mod gulvet, bruger poterne i hovedet som om noget irritere den i øjne og øre.
- hunden fælder fuldstændig vanvittigt. og gør det altid. (ikke stereliseret)
^^
hvad mener i ? ville i bare blive hjemme og "behandle" hunden med de ting, og vente på den fik det bedre ?
påpeger det overfor ejer hver gang jeg ser dem. og igår fik jeg ham til at indrømme han godt vidste hun havde ondt, og skulle til dyrelæge idag, men igår aftes ombestemte han sig og vil altså ikke til dyrelæge med hende..
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.257
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.366
Hunden har brug for dyrlægehjælp
jun 2011
Følger: 130 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.318
er egentlig glad for det ikke kun er mig der synes han skal afsted med den hund.... kan være jeg skal linke her til og vise ham der altså er flere der synes han skal afsted....
aug 2007
Følger: 49 Følgere: 86 Hunde: 9 Emner: 530 Svar: 12.882
Ellers er jeg enig med Bente H. Så må du melde ham, for man har pligt til at sørge for dyrlæge, når hunden har brug for behandling!
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 184
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 595 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.899
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.966
jun 2011
Følger: 130 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.318
prøver at linke ham det her... kan være det hjæper på sagen.. det bette pus skal ikke have ondt
jun 2011
Følger: 130 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.318
-
han siger nu han har været ved dyrelæge... intet galt med ørene. og ingen betændelse i mundvigene... mærkeligt det var der igår....
jun 2011
Følger: 130 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.318
- svaret fra ham ..
suk... ville ønske jeg have taget billeder... vi var fire mennesker om at se på den hund......
jan 2007
Følger: 17 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 85 Svar: 1.945
Af hvad jeg har fået at vide af min gamle dyrlæge, så kunne det bruges engang, men nu der bliver proppet alt muligt i den the, som kan skade øjnene. Så måske ikke lige det man skal give sig i kast med at lege med, når man vil forsøge sig som personlig dyrlæge, for ens egne dyr
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.016
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.966
mar 2011
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 2.367
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.016
Ikke nok med at betændelse i ørene gør vanvittigt ondt. Det kan også føre til døvhed og det der er være, Betændelsen kan sprede sig til hjernen.
Med betændelse i øre, øjne og mundvig syndes jeg det lyder som en hund med generel betændelse i kroppen, eller voldsom allergi.
Når man får noget at behandle med og det ikke virker optimalt, skal man ikke bare blive ved men retur til Dyrlægen og have noget andet. Det er jo så ikke det rette for netop de bakterier siden det ikke hjælper. Man kan lave en podning og finde ud af hvilken type medicin der skal bruges.
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.257
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.016
Men du kan jo være lidt fræk og bede om at se regningen fra dyrlægen
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.819
dec 2007
Følger: 15 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.561
Stakkels vaps.
Ang.Kamilletfe, så er det blevet brugt til at DRIKKE man brugte det til at vaske øjenområdet, men IKKE som dråber el.andet der skal ind i øjet, dertil var der noget vand, tør ikke lægge hovedet på blokken pga.det, men om det var bor vand, det er det eneste jeg lige kan komme på.
Men jeg taler af erfaring, pga.jeg som helt lille led af kronisk øjen betændelse, og hver morgen var begge øjne klistret sammen af betændelsen, så det tog en evighed at få det opløst så jeg kunne få øjnene op.
"Underligt nok", stoppede det da jeg begyndte at bruge eyeliner med "camfa" i.
jun 2011
Følger: 130 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.318
Ørene var klinet ind i sort snask igår det var rødt og træls , vi måtte kun med nød og næppe se på det, hun skreg da vi rørte øret forsigtigt ... :-(, kan ikke forstå det ikke er blevet opdaget hos dyrelægen ..
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.016
mar 2011
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 2.367
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.004
Ville også melde det.
dec 2007
Følger: 15 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.561
jeg tror virkeligt ikke at ejeren er blind og ikke kan se at hunden ikke ser " godt ud" men han vil ikke ofre en kr.på at den får det bedre. Tænkte på den dyrlæge regning, kan det ikke være en af ældre dato som han har fundet frem og påstår at den er af nyere dato, det ville ikke være 1ste gang en ejer lavede det nummer.
PS. Har på fornemmelsen at hvis hunden skal få det bedre, så må man enten overtage den med ejers accept, eller gøre sig til kriminel, og fjerne hunden uden nogen ved det så den kommer væk, har selv tyet til det sidste da der ikke var nogen dert vill gribe ind men det var også mere end 1 hund der led forfærdeligt.
Ved bare at jeg ikke kunne gå rundt med sådan en viden uden at gøre noget, det var også sådan jeg fik åbnet mit "internat/rekreations" hjem i sin tid, for dyr der ellers var opgivet.
jun 2011
Følger: 130 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.318
det er en jeg er ifamilie med, og debatten er simpelthen raset over nu, er blevet kaldt dum møg tøs, og jeg ved ikke hvad..
* jeg skulle ikke komme og lege dyrelæge, jeg var ikke gammel nok til at spille kolgere end ham. han havde altså haft hund i 20 år.*
^nej, han og hans KONE havde hund lige siden tidernes morgen, og hun er så god til dyr, hun ligger mærke til ting , nusser dem, tager til dyrelge hvis der er noget.. de er skildt, og han er en bitter ældre mand, med ingen glæde i livet, andet end at skændes med folk . som han flittigt gør sig i.......
han mener absolut at øjenbetændelse ikke er noget at tage til dyrelægen med, og ørene var "INGENTING" , skønt hun skreg af smerte da vi kiggede ørene, som var sorte med snask, røde og rigtig ulækre og grimme ....
og forstår slet ikke at der er blevet vaccineret når der er øjen betændelse...
vi er ved samme dyrelæge blevet sendt hjem UDEN vaccine, pga snot ved næsen på loke ...
dec 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 366 Svar: 1.812
jun 2011
Følger: 130 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.318
dec 2007
Følger: 15 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.561
Jeg kan godt forstå dig Ann-Christina, for jeg oplevede lignende ting som "barn" ung, som skrevet så tog jeg så sagerne i egne hænder når jeg kunne, men f.eks en hest kan man ikke bare trække afsted med i nattes mulm og mørke og "gemme" så den kan blive tjekke af en dyrlæge, og har man ikke nogen som kan/vil hjælpe ja så dutter det heller ikke at smutte med en hund.
Tor nu ikke at jeg opfordre til de ting" det er bare hvad jeg gjorde i "gamle dage" da så mange anderledes på dyrevelfærd på en helt anden måde end man gør idag, desv. lyder det til at hundens ejer ser på hunden som man gjorde dengang.
Øv. Det er en rigtig trist sag.især for dig der ser hunden lide. Det gør mig ondt for både dig og vapsen.
dec 2007
Følger: 15 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.561
Men på Københavns Dyrehospital koster det altid 1100kr uanset om man har aftale el.kommer akut i åbningstiden + div.piller gerne penicillin og kvalmestilende, så igen NEJ fatter ikke den regning heller, også derfor jeg skrev et sted om det ikke kunne være en der havde ligget i sjuffen fra et tidligere besøg.
burde man gå til dyrelægen?