865 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Hvalp går amok Hvalp går amok

hej alle sammen..
Har et lidt underligt spørgsmål. når vi går med Julius og det har gået fint der ud af og på vej hjem. men så lige med et sådan ca. 50m hjemme fra så går han amok, han springer op af vores ben gør knurre og bider i vores bukser og ben.....
- hvorfor gør han det og hvad skal vi gøre?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklip + køre afklip på lossepladsen 2.000 kr.
  • Fjernelse af ukrudt på fortov 700 kr.
  • install a few ikea items 550 kr.
  • Fjerneukrudt/ stort bed. 2.000 kr.
  • Toilet der løbet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp går amok
  • #1   31. aug 2012 kan se I har lidt opgaver med Julius? Er det jeres første hund?
    Jeg vil anbefale jer at få den skrivet op i en hundeskole nu. Det vil både I og Julius have rigtig godt af.

• #3   31. aug 2012 Haha... kender det alt. alt for godt smiley Hvorfor de gør det er jeg ikke sikker på...men det er ganske normalt omend det udarter sig noget forskelligt fra hvalp til hvalp *S*
    Nogen går efter sko/bukseben, andre farer rundt i snoren som en skoldet .... m.m.
    Jeg forsøger at stå stille og aflede med godbidder, rose (når det lykkes) og gå det sidste stykke smiley

• #4   31. aug 2012 smiley sådan gjorde min Dina også, da hun var hvalp.
    Hun sprang rundt og bed sig fast i hundesnoren og knurrede og ville lege vildt.
    Det hjalp, når vi ignorerede hende, eller fik hende til at søge efter en godbid på jorden.

Hun opførte sig på samme måde, om aftenen. Hun for rundt og bed i sit legetøj, løb fra den ene ting til den anden, og ville lege bideleg med vores fødder og hænder.
    Vi blev enige om, at hun opførte sig som et overtræt barn, der var mættet af oplevelser, men bare ikke kunne finde ro igen.
    Lige så snart vi gik i seng, så faldt hun til ro og sov i 12 timer.

Nu er hun 4 år, og får ikke flip på samme måde mere, men hun kan godt spæne rundt som en raket i haven, og fjolle rundt med bolde, som om hun skal af med noget opsparet energi. Ligesom en hest der laver bukkespring på marken og stæser rundt.

• #5   31. aug 2012 Doggymom: hjemvendt fra 40 grader på Corfu.
    - syntes ikke vi har problemer smiley Det er vel bare opgaver, og det eneste vi søger er bare en masse måder at gøre tingene på, for at se hvad vi syntes virker rigtig. han er meldt ind i hundeskole og han er en virkelig sød, klog og god hun. men han er stadig hvalp og gør underlige ting og det er vel okay at spørge hvad andre gør er det ikke det HG er til for?

- til jer andre tak for svarende smiley

• #6   1. sep 2012 Mange hvalpe er lidt utrygge ved at begive sig ud i den store verden og forlade den trygge base, så mon ikke det bare er overstadighed, fordi I snart er hjemme igen? Det går helt sikkert over igen, og jeg tilslutter mig Lindas løsning.

Held og lykke med jeres lille hvalp smiley

• #7   1. sep 2012 Jo tak smiley

Kommentér på:
Hvalp går amok

Annonce