1.054 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
18 Svar
Går amok Går amok
Jeg søger lige et par gode råd ang min hvalp...
Når jeg støvsuger går det fuldstændig amok på støvsugeren...
Den knurre, bider og springer på støvsugeren, det er næsten umuligt at støvsuge...
Hvad skal jeg gøre ?
0 synes godt om
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.796
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.577
I starten sagde jeg nej, nej, og nej. Men hun synes simpelthen det er SÅ sjovt. Hvis det kun er mig så lukker jeg hende simpelthen væk. Det er møg irriterende og hun ødelægger støvsugeren
Men vi har gjort det at når vi begge var der så har manden siddet med hende på gulvet og nusset hende imens jeg støvsuger, stille og roligt og rost hende for at være rolig. Så blev hun placeret i kurven og kælet, og rost for at holde sig der.
Nu kan jeg sige nej, og bede hende lægge sig hen, rose, og så kan jeg få lov at støvsuge i fred. Det er kun liiige når den fiser lige forbi kurven at det frister...
jul 2007
Følger: 15 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 1.418
Det er lidt som om hun vil være sikker på at jeg gør det ordentligt..
okt 2007
Og det er jo nemmere at stoppe det fra starten, end at håbe det går over af sig selv, og så have en hund der har fået lov i måske et halvt år-
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 206
Jeg har ladet han knurre og gø af den - og bliver han for irriterende, står jeg stille mens støvsugeren kører. Efterhånden er han blevet rimelig ligeglad med den - men engang imellem skal vi stadig lige vente på at den "farlige støjende legekammerat" bliver sat på plads :o)
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 80 Svar: 898
jun 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 4 Emner: 123 Svar: 451
Mine egne hunde HADER støvsugeren.
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 133
Det skulle jo nødig blive ved
okt 2007
mar 2010
Har du oplevede din hunde knurre af dig? ( som hvalp)
Vores gør det en hel del...
Altså rigitg ondt
okt 2007
I hvilke situationer er det?
mar 2010
jeg har heller ik oplevet det med andre før....
okt 2007
Det er lidt svært at sige noget kun ud fra det her. Men min umiddelbare tanke er:
Hvis han virkelig knurrer. Så synes jeg i skal tænke over om i overskrider nogle af hans grænser. Det er et afstandssøgende signal han sender jer.
I min verden knurrer hvalpe ikke for at vise domminans og overtage verdensherresømmet, men for at vise at der er noget den er utryk overfor. Tænk over om i læner jer ind over ham og kan virke truende, om i går direkte imod ham og er for voldsomme. Han forsøger måske at fortælle jer at han ikke kan lide det i gør.
Og hvis i ikke selv er i stand til at løse problemet så søg noget hjælp. Det er der mange steder at få. Og ja det kan koste lidt, men det er det hele værd frem for at få en hund med problemer.
mar 2010
Jeg har også tænkt tanken med at han bare prøver at give udtryk for noget...
Men jeg kan jo ik helt se hvad det er han prøver på at fortælle for synes jo ik vi gør noget forkert...
Han gør det kun over for os, ik vores børn så det er jo et lille plus:o)
Jeg kunne forstå hvis vi gjorde ham ondt han så blev usikker og knurre, men når vi bare sidder og kæler eller han ligger i vores seng...
Håber vi kan få det pillet af ham...
okt 2007
Jeg ville tænke over at opfordre ham til at tage kontakten i stedet for at gå hen. at sørge for ikke at kæle ham ved at lade hånden komme oppe fra, ikke bukke sig ned over ham. Og så lade være at løfte ham, men bede ham rykke/flytte sig i stedet for.
Og hvis ikke jeg kunne se fremskridt i det. Så ville jeg få en andens øjne på hunden og hvad der skulle gøres. Jeg har virkelig selv oplevet hvor meget en anden kan åbne ens øjne for ting man ikke selv tænker over at man udviser i forhold til hunden-.-..
mar 2010
Og ligge mere mærke til hvad han bliver utryk ved og giver udtryk for...
Håber det kan give mig et indblik i hvad det er han prøver at "fortælle"...
Han er ud af et kuld på 11, min søster har 3 af dem selv, tit er vi deroppe så de kan lege sammen...De er slet ik på samme måde...
Hvis ik det bliver bedre vil jeg få en anden til at se på ham som du siger...
Vil jo så gerne ha en dejlig hund ud af ham.
Synes også at det er NU der skal tages hånd om det inden han bliver for gammel....
okt 2007
At han knurrer er jo ikke agressivt men hans måde at sige gå væk jeg kan ikke lide det der. Men bliver man ved med at overskride grænsen og trykke hunden risikerer man jo at den en dag ikke føler der er anden udvej end at bide.
Jeg kommer sådan til at tænke på et afsnit af "det er mig eller hunden"
Det synes jeg lyder fornuftigt!
Jeg har selv en hund hvor jeg i starten slet ikke så at hun fik overskredet hendes grænser af andre hunde, og jeg fik derfor ikke stoppet det. Det har påvirket hende en hel del.
For mig var det en kæmpe øjenåbner da vi startede til træning ved en der er adfærdsterapeut, og jeg fik øjnene op for hvad hun egentlig havde behov for. -desværre har det så betydet at hun idag er en meget usikker hund sammen med andre. Men jeg er sikker på det kunne være gået meget skævt hvis ikke vi havde opsøgt hende.
Så for mig var det guld værd at få den hjælp.
mar 2010
Det her skal der ihvertfaldet gøres noget ved...
Det er jo også meget synd for hunden...
Nu vil jeg prøve at aflæse hans signaler...
Går amok