{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.118 visninger | Oprettet:

Kastration eller ej? {{forumTopicSubject}}

Balto er en dejlig golden dreng på 3 år, en rigtig bøffel og bare god som dagen er lang. Har aldrig før haft de store problemer med at han er "intakt", måske lige bortset fra at han kan have en lidt dominerende fremtoning over for andre hanhunde (aldrig aggressiv)

Nu er der jo så sæson for damehunde i løbetid, og han er bare HELT væk denne gang. Han vandrer hvileløst rundt og piver, og når vi er i haven, så står han bare med hovedet mod vinden for at opfange dufte. Ud over det, så har han så kraftig forhudsbetændelse at det drypper, og han vil ikke altid spise. Når vi går tur steder hvor der kommer andre hunde, så skummet han om munden og laver ikke andet end at snuse. Har sgu lidt ondt af ham, og synes også det er ret irriterende i længden.

Hvad vil der være af fordele/ulemper ved at kastrere ham? Han skal alligevel ALDRIG bruges til avl.

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kastration eller ej?
  • #1   1. sep 2012 Jeg synes, at når en hanhund reagerer så kraftigt på områdets løbske tæver, så bør man kastrere ham for hans egen skyld.
    Han er jo hverken usikker eller bange, og der burde derfor ikke ske andre forandringer, end at fjerne sexualfikseringen.


  • #2   1. sep 2012 Han har bare tendens til at være en kylling, og kan godt være nervøs ved nye ting, men er det noget der evt. kan blive værre?

    Og vil det ændre hans fremtoning over for andre hunde? For han er før blevet angrebet i hundeskoven fordi han møder andre (han)hunde med en dominerende fremtoning.


  • #3   1. sep 2012 Prøv evt med en kemisk kastration først så kan du få en fornemmelse af hvordan han bliver når han bliver rigtigt kastreret.

  • #5   1. sep 2012 Min Bertil er også en lidt nervøs hund , men kun overfor mennesker. Med hunde har han en god kontakt.
    Men med tiden i hans opvækst blev hans dominans overfor de store hanhunde lidt af et problem, da han altid lagde op til en afprøvning af deres indbyrdes placering.
    Dette blev efterhånden et temmelig stort problem i mine tanker, da jeg var bange for , at han en dag ville møde en der ikke gav sig i forhold til bertil. Og jeg begyndte at overveje kastr. ,men jeg var også bange for dette udfald og om det ville gøre ham mere nervøs overfor mennesker.
    men til sidst fik jeg det gjort og jeg vil nok sige , at alle hans problemer med dominans , forhudsbetændelse , jagtinstinkt og overvågen af alle situationer , nærmest blev væk ved et trylleslag.
    I dag har han den bedste kontakt med alle hunde , han er totalt upåvirket af pigernes dufte og er ikke længere teriototal overfor hannerne.
    Han tilgang til fremmede mennesker er ikke påvirket af operationen , dog kan jeg mærke en klar bedring i hans indre balance , som viser sig ved større søvnbehov, ikke konstant kiggen ud af vinduet og nu kan han faktisk være alene i op til 3 timer , hvilket han hellerikke kunne før , da han hele tiden vogtede hjemmet.
    Alt i alt en rigtig god beslutning selvom han er en lidt nervøs hund smiley


Kommentér på:
Kastration eller ej?

Annonce