{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.291 visninger | Oprettet:

Kastration eller ej? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer hundeejere derude smiley

jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber I kan være behjælpelige med.

Min kæreste og jeg ejer en lille skøn yorkie på snart 2 år. Han er det skønneste lille væsen, og så kærlig!
Det der er med det, det er, at han gøer - konstant. Han gøer af folk der cykler, løber, går forbi ham, og af børn. Det med børn har jeg lidt forståelse for, da han er bange for børn, han gøer af dem fra lang afstand, men så snart de kommer tæt på og jeg løfter ham op, og børnene får lov til at ae ham, så stopper hans gøen. Så jeg kan fornemme det er fordi han er bange for dem, og for at beskytte sig selv, så børnene ikke nærmerer sig, begynder han at gø. Det går så lige an. Men, det underlige er, at han gøer af mennesker, ting og underlige ting. Han har været til hvalpetræning da han var lille, og har omgåes med hunde og mennesker i alle aldre. Da han var lille havde han slet ingen problemer med at løbe hen til mennesker så snart han så nogen for at hilse, men nu er det lige som om, at det har ændret sig stik modsat.. Han gøer kun af folk på gaden når vi går tur. Dvs. han gøer ikke når vi får gæster, er hos nogen, eller når det ringer på døren. Det er ikke kun den eneste ting ved hans adfærd der har ændret sig. Han er også begyndt at gø af andre hunde, (på trods af han har omgåes med hunde SÅ meget i hans levetid). Ikke nok med at han gøer af dem, han bliver også aggresiv, og kan 'angribe' dem, ikke at han bider dem, men han kan hoppe på dem og gø. Det gælder både tæver og han hunde. Jeg tænkte i starten det kunne være fordi, at han-hunde har en tendens til at gnave af andre han-hunde, men det er ikke kun han-hunde han gnaver af, det er også tæver. Men jeg har bemærket at det oftest er store hunde. Vi har snakket lidt om at kastrere ham, men jeg er personligt rigtig meget i mod det, men hvis det er bedst på den måde, er vi selvfølgelig også åbent for det. Men hvornår ved man det er den bedste løsning? Er der nogle af jer hundeejere derude, som oplever samme problem? Er der andet man kan gøre? Vi har også snakket lidt om 'hunde psykolog', hvad er jeres erfaringer med det?

Det har stået på i lang tid nu, at vi snart skal til at finde en løsning. For vi kan nogle gange slet ikke gå med ham, da han er så umulig med hans gøen, overfor alting og intet, men derhjemme og når vi omgåes mennesker vi kender. Så er han bare noget af det dejligste lille væsen. Men det er også bare så synd, hvis han gør det af en grund, som vi ikke kan læse, og derved ikke kan gøre noget ved.

Jeg glæder mig til at høre lidt om jeres inputs!!

til sidst lige et billede af vores øjesten! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kastration eller ej?
  • #1   6. aug 2014 Det giver ikke meget mening for mig at kasterere hunden, ud fra det du skriver.

  • #2   6. aug 2014 adfærds dims ikke kastration smiley
    Nemt smiley


  • #3   6. aug 2014 Men er der ikke nogle som vælger af kastrere deres hunde pga. Aggression og opførsel? Så de bliver mere rolige. Jeg har hvert fald snakket med nogle hunde ejere på vejen som gjorde det alene af ovenstående grund. Og faktisk anbefalder det.. Hvilket også er derfor jeg spørger til råds herinde.

  • #4   6. aug 2014 Din hund er meget usikker, og det hjælper en kastration ikke på, tværtimod. Du risikerer at det bliver meget værre. Er han til godbidder? Eller pølser, bacon, et eller andet han er vild med. Min hund gøede helt vildt af andre hunde, det har jeg trænet væk. I god afstand, ned at sidde med hunden, og holder den mund, så en godbid eller mange, når den tier stille. Det går meget langsomt, kan jeg hilse at sige. Men i dag har jeg en hund der kan gå forbi alle hunde uden at gø eller kontakte dem. Det samme med børn, find en børnehave, og stille og roligt, og på lang afstand, ned at sidde, få kontakt med hunden, og en guffer.

  • #5   6. aug 2014 Hej maj-Britt, tak for dit svar. Min hund er slet ikke så glad for godbidder som mange andre. Han undlader gerne godbidden (ligegyldigt om det er ost , bacon mv), hvis det er det som skal til. Han kan godt være stædig. Og skal han gøre noget for en godbid, undlader han gerne godbidden hvis han ikke har lyst til at gøre det der bliver sagt. Men problemet er ikke kun at han gøer, men han kan godt finde på at 'angribe' en anden hund, og hans gøen er ikke sådan nogle små nuttede nogle. Men der en 'vrede' i hans gøen...

  • #6   6. aug 2014 Men hvis det er usikkerhed og du fjerner testosteronen som er en selvsikkerhedsfaktor hos hanhunde, risikerer du at forværre problemet væsentligt. Så du skal være meget meget sikker på han ikke angriber pga. usikkerhed der kan se ud som aggression. Ellers risikerer du virkelig at gå fra asken i ilden med ham

  • #7   6. aug 2014 Ja det har I ret i. Vi vll hvert fald gerne besøge en 'hunde psykolog' som kan fortælle os om hvorfor han reagerer som han gør og hvad vi gør forkert. Nogle som har erfaring med sådan en?

  • #8   6. aug 2014 Hvad med et stykke legetøj? noget han er meget glad for, og som du kun bruger til træning. Min hund er vild med et stykke kaninskind, han er nemlig heller ikke altid til godbidder

  • #10   6. aug 2014 Ikke hundepsykolog, find en adfærdsrådgiver smiley

    Måske der er nogle herinde, som kan anbefale nogle, men det kommer jo an på hvor i landet du befinder dig..


  • #11   6. aug 2014 Din hund er jo ikke aggressiv. Den er bange. Og fjerner du testosteron fra en nervøs anlagt hund, ricikere du han bliver endnu mere usikker! Og derfor gøre endnu mere eller det der er værer..

Kommentér på:
Kastration eller ej?

Annonce