2.055 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 48 Svar

Vask og føn Vask og føn

Dagens projekt : vask Zantos ( langhåret collie )

zantos accepterer at blive vasket, men han synes ikke det er det fedeste påhit.
Først en grundig omgang med bruseren... det tager tid at gøre pelsen ordentlig våd.
Så skal shampooen fordeles og masseres ind.. Puuha ... nå.. Så er det gjort.
Shampoo skylles ud.. er det nok nu ?.. Næææ... Vi skal vist skylle mere.. ind under pelsen og få alt sæbe vasket ud.
Så skal der balsam i, ellers er det umuligt at børste ham bagefter..
Balsam fordeles i alt det lange pels... manke, faner, bukser, hale og kryds...
lad virke lidt ( NU er Zantos ved at synes det er bad nok )
Skylle balsam ud..
Og nu er min ryg ved at minde mig om at jeg ikke er 20 år længere.

Bad ca 30 minutter.

Ud i haven, sætte trimmebord op, finde forlængerledning, hårtørrer og børster frem.
Zantos op på bordet ( han vil hellere lege med fodbolden )
Fønne, blæse, tørre, børste i en god times tid..

Zantos er nu knap så våd, men bestemt ikke tør.
Der ligger en det pelstotter rundt omkring.

Zantos er nu dejlig ren og en smule træt
Pelsen stritter en anelse hist og her, men pyt, han skal jo ikke på udstilling i morgen.

jeg selv... Puuuu....

Jeg ønsker mig et hundebadekar og en blower !!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vask og føn
  • #1   6. sep 2012 Ihh, hvor er jeg glad for at have en lille hund, det går lidt hurtigere smiley

• #3   6. sep 2012 Lige nu kunne jeg godt argumentere for en korthåret collie smiley

Meeen.. de langhårede er nu smukke....

• #4   6. sep 2012 Jeg har altid syntes at Collie er en rigtig smuk hund, har dog kun set langhåret Collier smiley

• #5   6. sep 2012 Jeg fortsår slet ikke du har mod på at gå igang uden en blower, jeg har kun cavalier men never ever om jeg ville undvære min blower smiley

• #6   6. sep 2012 Og jeg syntes ellers det tager lang tid at vaske Lobo.

Ej, jeg er vokset op med Border Collie og i forhold til det så er Lobo en leg at vaske! smiley

• #7   6. sep 2012 Puuuha sikke et arbejde. Jeg er glad for en Tysk Pinscher kan nøjes med et vaskeskind smiley

• #8   6. sep 2012 Nadja... Man må klare sig med hvad man har...
    Men en blower står meget højt på ønskelisten..

Jeg har da trods alt fået mig et trimmebord, så jeg ikke skal stå bøjet over ham i al den tid

• #9   6. sep 2012 Madam Mim... Ja tak smiley

Og det tager også væsentlig længere tid at gøre ham klar til udstilling...
    Det her er kun vask og en let tørring...
    Han er stadig fugtig, pelsen stritter lidt og han er ikke trimmet / klippet..

• #10   6. sep 2012 Det tager også lang tid her, og jeg ønsker mig bestemt også en blower ;o) på badeværelset sidder jeg altid på en lille fodskammel, så er det ikke så hårdt som hvis man sidder på hug.

• #11   6. sep 2012 Uha ja Madam Mim, tænk om vores hunde havde været store puha får jo næsten helt sved på panden osv. ved tanken ;oP

• #12   6. sep 2012 Madam Mim, Jeg synes din ser smartere ud ;o) men vigtigst er jo at den ikke blæser for hårdt som vi også har snakket om ;o)

• #13   6. sep 2012 Puha kender det godt.. Har selv en stoor vovse med en meget tyk pels, så det tager evigheder at få pelsen ordentlig våd... Og det tager dælme også lang tid at vaske hende over det hele! Dog kan jeg slippe for balsam smiley
    Men ryggen bagefter... Av!

• #14   6. sep 2012 Der er simpelthen en grund til jeg aldrig skal eje en langhåret hund smiley

• #15   6. sep 2012 Jeg har købt min blower for 1600 kr hos www.skøde-hunden.dk og den er super god

• #17   6. sep 2012 Puh ha, og jeg syntes det var slemt de to gange jeg har været nødsaget til at vaske Ollie! Heldigvis har mine forældre tidligere udstillet Perser-katte, så vi har da en blower! Den er ved at være et oldtids fund, men den virker dælme - så er jeg bare glad! smiley

• #18   6. sep 2012 Åhhh kender det alt for godt meeen er nu glad for min blower men mine hunde tager dobbelt så langtidsvirkende som din ts.. og jeg går i gang på morgen og lørdag.. er allerede træt ved tanken smiley

• #19   6. sep 2012 Her har vi 3 maltesere, og tidligere var jeg også altid mørbanket, når der stod vask på programmet, men så købte jeg et babybadekar med stativ. Det er de bedste penge jeg har givet ud. Selv da vi havde 2 feriehunde, dvs 5 maltesere, gik det som en leg at vaske hele banden:-)

• #20   6. sep 2012 Nemlig Madam Mim, jeg fatter bare ikke, at det tog mig så lang tid (5 år) at komme frem til den løsning:-)

• #21   6. sep 2012 Hold da op.. Nu arbejder jeg på hundesalon og kan fortælle at når folk først har haft deres store pelsracer på salon og blive ordnet, så de ofre de gerne de penge på hundene. DE bliver SÅ lækre og den løse pels kommer af, og man får en helt ny hund hjem som stråler, og specielt Collier ved når de har været på Salon. De ved de er lækre og går rundt og viser sig frem, med halen højt hævet.!

• #22   6. sep 2012 Et babybadekar er nok desværre både for lille og for ustabilt til 25 kg hund.

Jeg er slet ikke i tvivl om at en collie er super lækker når den har været en tur i salonen.. Men koster det ikke også i omegnen af 1.000 kr ?

Men en blower skal jeg simpelthen have.. det her går slet ikke i længden.. Og hårtørreren puster slet ikke den løse underuld væk.. Det havde jeg lidt håbet på / regnet med, men ak nej.. det var den så ikke kraftig nok til.

• #23   6. sep 2012 Og 1.600 kr skulle jeg nok kunne finde.

Er der noget jeg bør være obs på ?
    Noget med styrke og sådan ?

Er godt klar over at jo dyrere des bedre, men det bliver ikke en super dyr en.

• #24   6. sep 2012 Ib, jeg havde en ide om der var forskel på dem (det er der også på almindelige hårtørre synes jeg), havde set Madam Mim havde en så spurgte hende til råds, nogen "slår" hårdere end andre, og nogen larmer mere end andre, så det bedst vil være at man ikke køber før man har mærket selv samt hørt den, eller man kan spørge hvad andre har også lure hvad hund de bruger den til :o)

• #25   6. sep 2012 Hmm okay..
    Mon ikke der er noget at kigge på i Vejen..

• #26   6. sep 2012 Jeg ønsker mig sådan en med gulvstativ, så har man begge hænder fri :o) køber ikke en før end jeg har hørt og mærket den Madam Mim har, tænker det nok bliver sådan en da mine hunde ikke skal blæses omkuld hehe

• #27   6. sep 2012 Det er sådan en her: http://www.pitstoppets.dk/shop/vivog-professionel-sc2600-1105p.html

• #28   6. sep 2012 Nåreh ja.. Det er selvf en vigtig detalje med små racer smiley

Kan godt se det smarte i en gulvmodel, så man har begge hænder fri.. Uden dog nogensinde selv at have prøvet en rigtig blower

• #29   6. sep 2012 Jeg har heller ikke prøvet en hehe den ene hårtørre vi har herhjemme går det fint med, den anden dur slet ikke til hundene, men det er irriterende ikke at havde begge hænder fri, plus den almindelige hårtørre nok kan ende med at gå i stykker hvilket jeg ikke ønsker da jeg finder den god, en almindelig er jo ikke er lavet til at skulle være tændt i længere tid af gangen....

• #30   6. sep 2012 På det der link, der har de en mindre til lidt billigere penge, men læg mærke til at der står ikke den er støjsvag som ved den anden ;o) jeg regner med vi en dag skal et smut til Tyskland når vi alligevel er nede i den ende af Jylland ;o)

• #31   6. sep 2012 Nej jeg tænkte også det kunne være et problem for hårtørreren at være tændt så længe... Og jeg er rigtig glad for min.

Synes bare 4.000 kr er pænt mange penge.

• #32   6. sep 2012 Og så tænker jeg...
    Har I et " ordne hunde rum " ?
    Jeg har en gang fået blowet min hund indenfor, og den fejl begår jeg så ikke igen... smiley

• #33   6. sep 2012 Det synes jeg også, derfor køre vi efter den hvis vi alligevel er i den ende.
    Hehe hvad skete der da?

• #34   6. sep 2012 Tjaaa.. sådan er maskine puster simpelthen al den løse underuld af.. Og op i luften og det hvirvler rundt...
    Der var hundehår OVERALT .. Det tog flere timer at gøre rent bagefter...
    Der var hundehår på panelerne i loftet !.. Hele vejen rundt i vindueskarmene.. Armen jeg siger dig det var vildt...

men Tossen var blevet rigtig fin smiley

• #35   6. sep 2012 hehe sry "Ib" men uha du får det til at lyde som har hunden splittet en pude ad, så er der også bare fjer alle vegne ;o)

Nu har jeg indtil nu brugt karte, der fjerner jeg underulden fra den og putter det i en pose efter hver gang jeg fjerner fra karten, synes det virker til at den også bliver siddende på den Mason Pearson børste jeg har købt, så håber da ikke at opleve hvad du har oplevet hehe
    De kan jo gerne indstilles, så måske den du har brugt stod på fuld styrke? LOL Jeg har det sjoveste lille filmklip kørende inde i hovedet lige nu ;oP

• #36   6. sep 2012 IB den jeg har til 1600 kr er med trinløs regulering og varm og kold luft, den bruges også på aussierne, men spørg Mette der har siden hun er super sød til at hjælpe og forklare, og det er ikke noget billigt noget, det er super kvalitet, kender flere der har dem smiley

• #37   6. sep 2012 Og lad venligst være med at fortælle du er langhåret og ikke havde elastik i håret, så får jeg sgu ondt i maven af grin hehehe

• #38   6. sep 2012 Nadja, finder du det ikke besværligt at skulle holde den med den ene hånd?

• #39   6. sep 2012 Jamen Aino... Det VAR som om der var blevet rykket hul på en pude og den så blev rystet godt og grundigt.
    Hun brugte også karte, men der var virkelig meget der bare blæste af..
    Vi måtte lægge låg på kaffekopperne for at de ikke skulle blive fyldt med hår

Nadja.. Tror lige jeg giver hende Mette et kald..
    Tak for tippet

• #40   6. sep 2012 Ib, hold da op, lyder godt nok vildt :o/ der er da også noget knald på den almindelige hårtørre jeg bruger, men intet blæser rundt, mon det også hænger sammen med om man har en hund der fælder eller ikke? på ST'en skal det jo børstet af, de har det ikke som de hunde der f.eks. har noget sidder i totter bag på bagbenene, fordi de er i gang med at skifte pels.

• #41   6. sep 2012 Det er faktisk total skod man ikke bare kan gå i en butik herhjemme også har de et par forskellige modeller stående, bryder mig ikke om at bestille sådan ting over nettet, netop fordi jeg gerne vil mærke og høre før køb.

• #42   6. sep 2012 Ja det skal så siges at han VAR midt i sin første fældningsperiode, så det har naturligvis ikke hjulpet

• #43   6. sep 2012 Nej det har det så nok ikke :o/

• #44   7. sep 2012 Aino nææ jeg har jo aldrig prøvet andet så det er fint med mig at have den i hånden, jeg smider ham jo på bordet med galgen på og så børster jeg med den ene hånd og holder bloweren med den anden, det fungere perfekt smiley

Der er mulighed for selv at hente hos skøde-hunden hvis man bor i nærheden smiley

• #45   7. sep 2012 Nadja, det har jeg så heller ikke, men regner med det vil gøre det hele meget nemmere for mig når jeg får sådan en gulv model ;o)
    Jeg bruger ikke galge, når jeg børster hundene foregår det nedefra også arbejder jeg mig stille og roligt op, dvs. jeg holder forsigtigt pelsen oppe med den ene hånd og børster så det nederste med den anden, det kan jeg ikke med en hårtørre i hånden, føler børsten flår i alt for meget af pelsen hvis jeg ikke gør det på den måde, plus jeg føler jeg ikke kommer helt i bund... så jeg ser virkelig frem til vi kan få råd til sådan en gulv model ;o)

• #46   7. sep 2012 Bloweren holder pelsen oppe smiley
    Det er noget HELT andet end en hårtørrer

• #47   7. sep 2012 Aino ja ok men nu har min cavalier ikke så meget pels at jeg skal starte nedefra smiley Det fungere perfekt nu smiley

• #48   7. sep 2012 Ib, jamen så kan det altså snart ikke gå hurtigt nok med at få købt sig en ;o) ved også godt at det snart må være, især hvis der bliver født en tæve og vi beslutter at købe hende, så er der jo en mere der skal ordnes, og her kommer jeg jo til at skulle igennem den hårde tid fra ca. 8 mdr. alderen og til voksen pelsen kommer.

Nadja, det er jo det ;o) og dejligt for dig, skønt når det fungere :oD

• #49   1. okt 2012 Hvorfor har jeg ikke set denne tråd smiley

Jeg har købt en blower af dem fra Skødehunden, det er den til 1600 kr og den er meget kraftig og kan sagtens blæse en lille pomser af h...... til smiley

Jeg plejer at vaske hunde på solskinsdage, hvis det kan lade sig gøre. Efter vasken får de lov til at løbe et par timer udenfor og så blower jeg, for selvom bloweren er kraftig så tager det en krig at tørre en collie.

Og jeg vasker, blower og soignerer med stor glæde mine langhårede collier, for glæden ved at have verdens smukkeste race gør jo, at det hele går som en leg ha ha smiley

• #50   1. okt 2012 Kennelmor, Lol så er det nok ikke sådan en man skal havde fat i hvis man har en lille hund ;o)

Kommentér på:
Vask og føn

Annonce