1.055 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Lighed mellem racer og ejere Lighed mellem racer og ejere

Med fare for fordomme og generalisering... smiley
Synes I så egentlig ikke, at der ofte er en vis lighed mellem hund og ejer?
Her snakker jeg både sindsmæssigt, hvilket giver meget god mening da hunden jo hurtigt læser sit menneskes vaner og begynder at passe ind i vedkommendes livsstil, men også udseendemæssigt, altså racemæssigt, hvilket jeg synes er meget sjovt smiley
Det er selvfølgelig ikke altid at folk ligner deres hunde, og det er vist meget heldigt for dem der ejer mops, shar pei osv. hahahaha :D. Men det sker da at jeg trækker på smilebåndet når jeg ser folk med deres hunde, fordi sådan et par på en måde kan lige Dupont og Dupont, og det er så sødt!
Så også denne dokumentar:
http://www.youtube.com/watch?v=rrWjVFKuAg8&feature=player_embedded
Hvor manden med bulldogs ligner sine bulldogs helt vildt! xD (ved 15.27)
Så tænker jeg med min egen race, borzoi, og der er også ligheder der... jeg er meget høj og tynd, ligesom meget grim og meget smuk på samme tid, og har både det fandenivoldske og det "apatiske" sofasind.
Men også de hunde i min omgangskreds ligner deres ejere. Kan fx huske at min dovne, langsomme, tykke, ærkesøde bedste ven havde en gammel skildpaddelangsom hund som mindede SÅDAN om ham...
Min meget fornuftige, organiserende, "normale", velfungerende veninde havde en flatter der var ligeså...
En meget selvstændig, holdningsfast, vedblivende bekendt har en husky... osv.

Har I også lagt mærke til, at hunde og ejere ligner hinanden?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lighed mellem racer og ejere
  • #1   6. sep 2012 Personligheds mæssigt synes jeg ikke jeg ligner min hund, men jeg elsker stort hår, så der passer jeg nok godt til min hund ;D

• #2   6. sep 2012 Madmæssigt er jeg en Labrador i forklædning, så lige på det område passer min hund og mig nok rigtig godt til hinanden - der er ikke den ting, vi ikke vil gøre for mad smiley

• #3   6. sep 2012 Hahaha.. jeg har tit tænkt præcis det samme som dig!

Forleden mødte jeg en dame med en poms.. Og jeg måtte simpelthen lige vende mig om og fnise for mig selv.. Hun var en meget klein dame, MEGET stort hår og lille spidst ansigt.. smiley

• #4   6. sep 2012 Så er jeg skitzo som ejer af en hård terrier og en sart selskabshund... hmmm passer nu meget godt smiley

En hund der passer til netop det humør jeg er i den dag smiley

• #5   6. sep 2012 Ligner min hund helt vildt personligt. Sad faktisk og funderede over det forleden dag da jeg skrev beskrivelsen til min hund så den kunne komme her på Hundegalleri og det gik op for mig, at det lige så godt kunne være mig selv jeg skrev om.
    I hvert fald OK mange af tingene. Så smut ind forbi min hund hvis du vil vide noget om mig smiley

Ang. udseendet så ved jeg ikke lige hvor meget vi ligner hinanden. Det er mest vaner, måden at være på, - det psykiske vi har noget tilfælles med. Og synes også det er det der hælder mest i en bedømning om, hvorvidt hund og ejer ligner hinanden. smiley

• #6   6. sep 2012 Håber ikke jeg ligner Emmi af udseende smiley

Gerne af sind, hun har et hjerte af guld og er meget elskelig smiley

• #7   6. sep 2012 Molly håber ikke det var mig du så smiley

• #8   6. sep 2012 Personlighedsmæssigt synes jeg faktisk ikke jeg har så meget til fælles med bull terrieren ud over humor, stædighed og hang til at nyde livet.

Bull terrieren er ekstremt opmærksomhedskrævende og ''alle elsker mig''-agtig. Jeg HADER at være midtpunkt er ekstremt selvkritisk. Måske den i bund og grund supplerer mig godt lige på det punkt. Ens er vi i hvert fald ikke.

• #9   6. sep 2012 tja jeg ligner meget godt, jeg er sød, mild og blondine som Walle, et Rivejern og skingrende psykopat som elsker meget som Nova og fuldstændig wierd som Funky, så tjo lidt ligner man dem vel.;-)

Juice er Kenneths så hende vil jeg ikke tage ansvar for smiley

• #10   6. sep 2012 Tja min hund og jeg ligner da også ret godt hinanden, vi har begge chokolade brunt hår og vi elsker at dase den af på sofaen hvis vi kunne komme til det - og så er vi meget glade for mad og vi elsker også begge at blive nusset i håret smiley

• #11   6. sep 2012 Jeg ligner totalt mine terrier (bortset fra formen, men det skyldes nok at jeg styrer deres madindtag og ingen styrer mit smiley ). Jeg er stædig som bare pokker, går mine egne veje og elsker at være på farten. Jeg er dog knap så hidsig, men siden jeg er halvt colombiansk burde jeg være det, hehe!

• #12   6. sep 2012 Jeg har også svømmehud mellem "poterne" og er en smuule bange for vand. Derudover tilpasser jeg mig hurtigt miljøet, men er også klar på en omstilling. Jeg er positiv og åben - dog knap så frembrusende. Udseendesmæssigt..? Tjah, måske er der også noget lidt savlende, fældende, tossede og lettere gumpetungt over mig? smiley

(P.s. Hvad i alverden laver jeg her? Jeg var i gang med samfundsfag og ender på hundegalleri.. Hm. Nå ja, Alma er også god til "overspringshandlinger".. smiley )

• #13   6. sep 2012 Ørnfeldt - Det er ikke så tit jeg er i fastlandet smiley Så jeg tvivler smiley

• #14   6. sep 2012 Beskrivelsen passede ellers nogenlunde, dog ikke lige med spids ansigt, men spids næse passer vist smiley smiley

• #15   6. sep 2012 Jeg synes Sonja og jeg ligner hinandens temperament og personlighedsmæssigt. Det gør jeg ikke med Linda, men hun er så heller ikke min hund smiley

• #16   6. sep 2012 Hæhææ ja Chico og jeg minder vist også ret meget om hinanden på godt og ondt smiley Vi er begge meget glade for at komme ud og lave noget og er meget aktive og "legesyge" smiley Også er vi begge meget stædige har vi sat os noget i hovedet så kan det bare ikke blive andeledes smiley Og ja så ligner vi nok også lidt hinanden og der tænker jeg hans frynser på ørene og mit hår og størrelsen smiley Vi er begge ret små xD

Men noget jeg synes er ret sjovt er at Chico er begyndt at plukke hovderne af blomster som jeg også altid har gjort smiley Han gør det vær gang vi sidder og hygger et sted hvor der er blomster smiley

• #17   6. sep 2012 Jeg får tit at vide at Jamie og jeg passer ret godt til hinanden.. Hun er lidt sær, det er ikke altid hun hører efter, hun gør som regel hvad der passer hende, når det passer hende.. Hun er hammer aktiv.. Når hun lige føler for det.. Hihi..

• #18   6. sep 2012 Lader til jeg ikke er den eneste :b

• #19   6. sep 2012 jep smiley
    Hunden og mig er begge skeptiske over for nye mennesker, skal liiiige se dem an.. vi eeeelsker at gå i et med sofaen en hel lørdag..
    vi har det bedst ude i naturen, nede ved hestene..

vi er begge kærlige, nusse hoveder med hang til at gå vores egen vej smiley

• #20   6. sep 2012 Tja, det kan der være noget om. Sjov video!
    Min personlighed minder uhyggeligt meget om Chinese Cresteds generelle temperament, og specielt Chelsy's. Med det hår jeg har nu, har jeg fået at vide, at jeg ligner hende.. Haha.
    Jeg synes nu ikke jeg minder om en Chihuahua, andet en den "hysteriske" del - hehe, nu er Rocco ikke en typisk Chihuahua hverken udseende eller temperament mæssig, men ham synes jeg hverken jeg ligner eller minder om. Andet end vi begge er ekstrem stædige.

• #22   7. sep 2012 Inden for de polare racer oplever vi meget stor lighed hunde og ejere imellem. Det er så morsomt at gætte racer ud fra ejers udseende. Ofte rammer man jo helt forkert.
    På udstillinger er der tendens til, at jo større pels hunden har, des mere fedt har ejer. En del polarhundeejere på udstilling er meget overvægtige (hvilket jeg slet ikke forstår hvordan er muligt med al den excersise hunden skal have), men jeg tror nu alligevel flertallet er slanke. Vi ser flere overvægtige ejere på udstillinger, og flere slanke til aktive arrangementer .. Pudsigt nok.

Mentalt passer jeg sammen med min race. Fysisk gør jeg slet ikke. Jeg er halvanden meter høj kun, og hvis hundene beslutter sig for at gå, så er vi gået.
    Man ville heller aldrig gætte racen ud fra min mand. Langt hår og hængerøv. Men det er igen det der med at der er udseende og så er der alt det bagved. Og det er jo det bagved, man skal kigge på.

• #23   7. sep 2012 Malou og jeg ligner meget hinanden personlighedsmæssigt. Vi elsker lange løbeturer, mad kan vi ikke få nok af. Vi er begge hystader som bare pokker. Så ja der er helt klart lighed. smiley

• #24   7. sep 2012 Jeg læste engang noget med at smukke kvinder foretrækker grimme hunde, det skal naturligvis læses med et glimt i øjet. Men tit passer det nu meget godt...;) Jeg har en ret pæn hund og en mindre pæn hund, gør det mon så mig til "Mette-medium"? *g*

Nå men, tilbage til emnet. Jeg støder tit på folk der ligner deres hunde, det er nu meget sjovt. smiley

• #25   7. sep 2012 smiley

• #26   26. sep 2012 Jeg har en border collie og en alaskan malamute... Så tvivler på at jeg kan ligne dem begge xD

Kommentér på:
Lighed mellem racer og ejere

Annonce