klapper mig selv på skulderen.. {{forumTopicSubject}}
Ja har ik lige nogen hund pt, men en søn (hehe) på 4 år. Han er opdraget til at dyr er man søde ved, og man går ikke hen ti lfremmede hunde, uden at få lov først...
Idag på vej hjem fra børnehaven, står der en lille fransk buller bundet til cykelstativet lige ude foran børnehavedøren.. Da vi går, er der flere der går.
Vi tuller stille og alm gående forbi hunden, min søn kigger og udbryder, nårrrrh en sød lille hund, og går bare videre stille og roligt...
Stikmodsat gør en anden dreng..og forældrene har ikke øje for hvad deres barn laver... knægten flyver hen til hunden, om bag og lige så den ik kan nå ham, og råber så VOV VOV.... hunden glor bare på ham som om han var åndsvag, og kigger bare igen hen mod døren (venter på sin ejer), inden jeg når at åbne munden løber ungen væk igen..godt nok ind i butikken længere henne, hvor han også lige skubbe til en cykel der i forvejen ligger ned... min søn siger "det må han ik, det der.."
Havde hunden været stor, havde han nok gjort det samme...jeg kan ik lade være med at tænke på, hvem der for skylden hvis hunden blir sur og bider ud og evt får fat.... ungen der driller den eller går det ud over hund og ejer...??
Jeg var bare glad over at se at vores opdragelse virker og vores søn har forståelse for hvordan man opfører overfor fremmede hunde.
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.197
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.975
Men hvem ville egentlig få skylden som spurgt?
Hvis hun blir sur over drilleriet og bider ud og får fat (men slipper med det samme igen) hvem ville få skylden...barnet(forældre til barnet) der driller hunden, eller hunden (hundens ejer) der bed ud fordi den fik nok...??
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.549
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.197
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.071
Men vi er helt enige om, at ansvaret ligger på barnet, og primært på forældrenes skuldre..
Dog vil jeg sige, at selvom det ikke er i orden, så ved folk der er en risiko når man stiller sin hund uden for en evt. Butik, og derfor skal hunden være rolig, skal ikke farer ud, selvom børn kan være lidt for voldsom..
Men igen.. desværre er det hunden der bliver gjort syndebuk.
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.036
Giver dig også lige et skulderklap, flere børn skulle lære sådan noget
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.071
Men et gok i nøden til de andre forældre.. Men selvfølgelig kan jeg godt forstå, hvis din søn ikke er så gammel, og det er da godt, at han har forståelse for dyr(:
sep 2009
Vi var på camping engang og jeg havde en dsg hvalp.. en dreng kom og legede rundt med den (hun var bundet i snor), og det fint... så begyndte hun at gø... drengen sprang rundt om hende og med en pind, men lige så hun ikke kunne nå.. jeg skældte ham ud, sagde han gerne måtte lege med hende, men ikke drille hende..der gik 2 min så var han igang igen, liiige ude af hendes rækkevidde..nøj jeg blev gal, til sidst tog jeg hvalpen ind i campingvognen og bad ham smutte langt væk..
Hunden der er jo ikke agressiv, men barnet driller og driller, til sidst kan den få nok og den siger fra..hvilket resulterer i barnet hyler op og hunden er faarlig...
Jeg er så bare på hundens side her...
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.549
*C&N*.....
Jo, jo... janteloven længe leve...*GG*
:O))
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.736
Men knægtens mor var ligbleg
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 245 Svar: 9.461
Jeg var TOSSET. Men det ville desværre være Nova der også i denne situation havde fået skylden.
aug 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 735
Der var engang en lille dreng, som kom OG SAMLEDE MIN HUND OP...... jeg var stiktosset... Dumme forældre!!
sep 2009
på Vorbasse marked stod der 2 unger på mindst 10 år og 4 voksne... ungerne løb rundt om bur med fugle i og råbte og pustede på dem og fuglene var jo sindsyg bange!! jeg fik ikke sagt noget for gik alene og alle de voksne stod bare og grinede af det.. men jeg var så tosset, ledte efter ejeren af dyrene men de var ik til at finde, selvom det var aften og boderne stortset lukket...
DUMME forældre
klapper mig selv på skulderen..