{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.029 visninger | Oprettet:

Rottweiler kenneler {{forumTopicSubject}}

Da mig og min kæreste ved, at vi ude i fremtiden vil have en rottweiler, så tænkte jeg om nogen af jer kender nogle gode kenneler der avler dem. Vi er i gang med at blive godkendt til hus, og det bliver først når vi engang har fået hus, og der er tid til det. Så ingen ved, hvornår det kan blive. Men tænkte at det gjorde jo ikke noget, at være godt forberedt smiley Ved man vidst kan finde dem inde på DKK, men hvilke er rigtige gode, ordentlige forhold, ordentlige mennesker osv smiley Ved ikke hvornår grænsen går på en kennel og en opdrætter, men altså jeg vil have en med stamtavle smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rottweiler kenneler
  • #2   8. sep 2012 tak smiley det eneste jeg lige kunne finde på DKK var nemlig dem der havde hvalpe lige nu, hvilket jo er ubrugeligt for os smiley

  • #4   8. sep 2012 ja det ser sådan ud ellers har de bare ikke opdateret deres hjemmeside i meget lang tid smiley

  • #6   8. sep 2012 Altså Uli Von Hause ( Kennel Von Hause Nomis) laver nogle utrolig smukke hunde. Som også kan bruges. smiley
    Men jeg ved ikke om der er nogle "skeletter i skabet" os den opdrætter.


  • #9   8. sep 2012 Jeg kunne rigtig godt tænke mig at have en man kunne bruge til noget træning og nogle konkurrencer, jeg har ikke så meget forstand på det endnu, men tænker noget som fx spor smiley
    prøver lige og kigge på den kennel Anne Julie, er det nogen du eller kender nogen der har erfaring med ?


  • #11   8. sep 2012 Uli ser bare super fin ud, jeg overvejer nemlig det IPO. Men konkurrencer er ikke det vigtige for mig, men det skal være en hund der "vil" arbejde og træne i sådan grad med spor og lydighed smiley

  • #12   8. sep 2012 Jeg kender kun lidt til den kennel fordi jeg har været på diverse debatfora med ham der har den (jeg tror faktisk nok at han er herinde). Jeg er ikke altid enig i hans "hundesyn", men han laver lækre hunde.

  • #13   8. sep 2012 okay Anne smiley men det er også vigtigt for mig at opdrætter er en person der er til at snakke med og har et ordentligt syn på sine hunde smiley ved jo selvfølgelig ikke noget om opdrætteren her smiley men det ser ud til at være fine hunde, som kan avle hvalpe der har gode gener til det jeg gerne vil bruge den til smiley

  • #15   8. sep 2012 mente egentlig også jeg så på hjemmesiden at det var en kvinde smiley
    Lærkegård, sikke fin han er smiley kigger lige deres hjemmeside smiley


  • #16   8. sep 2012 Hahaha, hvor er det skæg at jeg har konsekvent har skrevet "Ham/Han". *g* Det er nok fordi de fleste "Uli´er" jeg kender er mænd.

  • #19   8. sep 2012 Ja kigger også meget efter om forældrene har vundet noget, da det jo er det jeg vil bruge den til. Men hvordan kigger man forældrene? altså jeg kan da godt se navnene, men deres dyrlæge journal kommer jo ikke lige frem smiley eller ? Mental beskrevet, altså fra hvem opdrætter eller en professionel?

  • #22   8. sep 2012 Lige nøjagtig Stefano, også derfor jeg er igang, jeg vil ikke stå med en rottweiler, eg slet ikke kan lave noget med eller er mentalt ustabil eller hvad man siger. Specielt fordi, de kan risikere at komme på listen, hvilket hvis de kommer det, så kommer de det nok før jeg får den. Men der skal ikke være en finger at sætte på en hund, som den jeg vil have smiley Specielt med alt den omtale osv

  • #23   8. sep 2012 Jeg regner med at melde mig en i DKK når jeg engang tænker, at nu skal jeg til at kigge sådan helt seriøst smiley men de sider jeg har kigget på, har der ikke stået noget om den her UHM..

  • #25   8. sep 2012 Super lækker race!! (Skal jeg jo sige *G*)

    Ja Uli er en hende *G* Og hun laver fantastiske hunde, som klarer sig godt både på udstillinger og i arbejde smiley

    Karin som der er snak om her i tråden, er også efter min mening en rigtig god opdrætter, som laver gode hunde...
    Hendes kennel er denne her : (link fjernet)

    Nu til dags SKAL der ligge en mentaltest på forældre dyrene for at blive godkendt til avl, med mindre man har søgt om dispentation (Staves), det blev et nyt krav fra RKD fra Januar i år smiley

    Men ja kig på kennel listen som der er linket til et par gange, og undersøg så meget som muligt om de steder du finder interessante..
    Det er svært for andre at vejlede til lige den kennel som er bedst, for alle har jo hver deres mening, samt mål for hvad hunden skal egne sig til smiley
    Men de to nævnte opdrættere kan jeg i hvert fald stå 100% inde for, og det samme når det kommer til opdrætter af min egen Fadia..

    Kennel Vom Hause Wenorra : www.wenorra.dk


  • #26   8. sep 2012 Ja altså Uli lød jeg bare helt ideel som opdrætter, med nogle hunde, som bare lige sidder skabet smiley så altså for at blive avlsgodkendt, så har forældrene fået en mental beskrivelse og bestået UHM ? som er hvad? -en Mentalitetstest ?
    Sikke nogle guldkorn du komme med Henriette, jeg kigger lige på dem smiley


  • #28   8. sep 2012 (link fjernet) hende her lyder som en tæve der kunne lave nogle lækre hvalpe, men er det rigtig forstået at hun så ikke har bestået den UHM ? hvad er det egentlig nøjagtigt ?

  • #29   8. sep 2012 Glem mit sidste spørgsmål smiley

  • #30   8. sep 2012 Ved rigtig mange står der HD og AD altså det er jo prøver der er bestået, men er det også nogle vigtige nogen.. Åh det er svært at hitte rundt i alle de test.

  • #31   8. sep 2012 UHM er en forkortelse for UngHundeMentaltest smiley
    Og ja hunde der skal avles på, skal have bestået sådan en eller en AK (AvlsKåring) for at blive godkendt til avl smiley

    Det går i alt sin enkelthed ud på at den individuelle hund bliver testet og udfordret på sin mentale tilstand, for at sikre sig at den har en sund mentalitet som er lever op til ønskeprofilen på racen smiley

    Den er sat ind som nyt avlskrav her fra 2012, netop for at sikre at der kun bliver avlet på mentalt stabile hunde, og selvfølgelig også for at vise regeringen at Rottweiler Klubben Danmark ikke tager let på de grimme sager der har været, og gør alt for at avlen holdes til gode hunde med sundt sind smiley


  • #33   8. sep 2012 HD og AD er ikke prøver.. Det er Hofte og Albue sundheds status smiley
    Racen har været ret ramt af hofte- og albue dysplasi, og derfor er det vigtigt at kigge sundheds resultaterne igennem smiley

    HD måles i bogstaverne A-E, hvor A er bedst, og E værst.. Der bør efter MIN mening ikke avles på mindre end B og allerhelst kun A

    AD måles fra 0-3, hvor 0 er bedst og 3 værst.. Der bør så efter min mening kun avles på 0 og 1, men mener den etiske siger max 2 smiley


  • #34   8. sep 2012 Phillipa er AK og derfor SKAL hun ikke være UHM, da AK også indeholder en mentaltest smiley

    Og ja hun er en rigtig fin tæve, som giver godt sind, gode arbejdsegenskaber, samt godt udseende videre smiley


  • #35   8. sep 2012 Okay. Hun virker nemlig til at være en super tæve. Men altså det lyder jo bare som om at den UHM ville være helt vildt god at have. Det er jo selvfølgelig slet ikke sikkert, at hun avler på denne tæve om nogle år smiley men så ved jeg at UHM er kommer helt af sig, ellers er de ikke avlsgodkendt (sådan i teorien)
    Men er AK og UHM i princippet det samme, altså mentalitet der blive testet ?


  • #36   8. sep 2012 Hvor fedt 1000 tak for hjælpen smiley mente egentlig nok det var nogle fysiske test, fik jeg bare ikke lige skrevet smiley

  • #37   8. sep 2012 Både UHM og AK indeholder en mentaltest ja smiley
    Der bliver dog også kigget på hvordan hunden klarer sig fysisk, som Krumme også skriver længere oppe smiley



  • #38   8. sep 2012 Det er lige med at finde ud af hvad man skal kigge efter smiley godt jeg ikke selv skal være avler, hold da op alt det de skal smiley

  • #40   8. sep 2012 Hehe ja der er en del at holde styr på *G*
    Og selvom alle de reg. avler under DKK vil der altid være nogle "sorte" får så at sige.. Så selv som hvalpe køber er det vigtigt at kigge sig for smiley

    Men altså du er jo helt klart på rette vej, ved at begynde at undersøge allerede nu, og når I så kommer tættere på er der jo ofte udstillinger via RKD så der kan I altid tage ud og kigge, og se hvad der falder i jeres smag, og snakke med både opdrættere, og os andre "almindelige" rotte mennesker smiley


  • #41   8. sep 2012 Der er op til flere rotte grupper herinde, men ikke rigtig nogle som "lever" så at sige smiley
    Dog er folk i dem gode til at svare når der bliver slået indlæg op smiley Finder lige link til den jeg mener er mest aktiv smiley


  • #42   8. sep 2012 Hmm kunne godt være jeg lige skulle se om der var nogen grupper smiley
    Ja vi kan jo lige så godt komme igang med, at kigge og finde "gode" kenneler, men det er også derfor jeg skriver her, for at undgå de sorte får smiley Det med ustillinger lyder som en rigtig god ide smiley hvor finder man henne, hvor de bliver holdt ? smiley


  • #43   8. sep 2012 En af de gode grupper : http://www.hundegalleri.dk/grupper/rottweiler

    Mente faktisk at rottweiler.dk eller rottweilers.dk havde liste med udstillingerne, men kan ikke finde siden lige nu *G*

    Ellers kan du gå ind på www.hundeweb.dk vælge terminsliste, og så rottweiler som race.. Der står så både DKK og RKD udstillinger for et helt år af gangen smiley


  • #44   8. sep 2012 Super tak ;D

  • #45   8. sep 2012 Var så lidt smiley

    Du må endelig sige til hvis du har flere spørgsmål, jeg har været i rotteverdenen nogle år efterhånden, så mener da at kunne svare på de fleste ting *G*


  • #47   8. sep 2012 Jamen selvfølgelig smiley

    ELSKER jo racen, og synes det er fantastisk når der kommer sådan en tråd her op, hvor man kan mærke at en måske kommende ejer går op i hvad det er de køber smiley


  • #48   8. sep 2012 Ville sgu også være intersseret, hvis både mor + far har 3'er prøver, det gælder forresten også de senest 5 generationer, kan man få det i DK ?

  • #49   8. sep 2012 Mange tak Henriette smiley det vil jeg nok benytte mig af smiley
    Du har hvad fald været en kæmpe hjælp indtil videre smiley så nu vil jeg kigge mig omkring, og se hvad der findes af lækkerier derude i alle de kenneler smiley
    - Christian No idea. Snakker du om IPO 3 ? hvad mener du med de seneste fem generationer, altså at du også har de prøver 5 generationer tilbage på begge sider ?


  • #50   8. sep 2012 Jeg har hund fra Uli og kan kun anbefale hende smiley
    Hun engagerer sig i sine hunde og har styr på sine linier.
    Hun er altid villig til at svare på alverdens spørgsmål smiley


  • #51   8. sep 2012 Ja ind til videre er det også hende jeg hælder til eller kakestto smiley men har selvfølgelig ikke været alle igennem, vil også gerne have en der har været i faget i lang tid. Uli lyder til at være en rigtig god opdrætter smiley

  • #52   8. sep 2012 Ved da, at Icon von Haus Nomis lige har parret Chantal von der Mattesburg, men prøv da at kontakte Uli og forhør dig smiley

  • #53   8. sep 2012 Anne Uli er ikke en mand men en Dame,

  • #54   8. sep 2012 Ja, det er det jeg snakker om smiley

  • #55   8. sep 2012 Ja Helle så det godt derinde, men jeg skal jo ikke have en endnu smiley det skal først være når vi ar hus og have smiley
    - Christian, ja man må sige så ville der være et ret godt potentiale for en evt 'IPO' Hund smiley men altså synes nu det er ret vigtigt med sådan en mentalitetsundersøgelse, da jeg ikke regner med at jeg selv ville kunne udnytte en sådan hunds potentiale til fulde smiley jeg skal bare have en der ville kunne det, men ikke en der vil have potentiale for at gå hele vejen smiley


  • #56   8. sep 2012 Min onkel og faster har lige fået et kuld hvalpe..

    Ved ikke om de har fået opdateret deres hjemmeside, men ellers kan du prøve at skrive til dem www.bornkessel.dk


  • #57   8. sep 2012 for mig er denne rækkefølge vigtig.

    helbred
    mentalsund
    arbejdsegenskaber

    ja, den skal da også ligne en rotte smiley men det er ikke vigtigt i forhold til det andet

    og jeg nægter at gå på kompromis, jeg kunne godt tænke mig en hund fra DK, ved man kan få det fra det store udland.


  • #58   8. sep 2012 Ja det er også det der ligesom er vigtigst for mig, men for mit vedkommende skal de ikke have vundet helt op til IPO 3 og helt tilbage i 5 generationer, selvom det ville være ret blær smiley den skal kunne arbejde med, og være lydig (kræver arbejde smiley og det er det, måske nogle enkelte konkurrencer smiley Jeg har kigget lidt og har bestemt mig for at så vidt muligt vil jeg selvfølgelig helst have at både mor og far det den laveste score i AD og HD.. og kan se at det faktisk er muligt smiley

  • #59   8. sep 2012 Carina, siden er ikke helt opdateret smiley kan heller ikke helt hitte ud af siden, men som sagt er det hverken nu eller om 8 uger vi skal have en (desværre:)


  • #60   8. sep 2012 Uli ER virkelig også en god opdrætter!!
    Hvis jeg skal have fra DK igen (Kigger meget i udlandet) så kunne hun bestemt godt være en mulighed for mig smiley

    Bornkessel som der linkes til er også rigtig gode, og SUPER søde mennesker.. Min søster har haft hund derfra..

    Igen, det kommer jo også HELT an på hvad man er til.. Nogle vil helst have BRUGShunde, andre nogle der kan slappe lidt mere af..
    Det er jo som nat og dag... smiley

    Men synes virkelig det er SUPER Stine at du forhører dig så meget, og kigger så meget omkring, samt har krav til sundhed osv..
    Det er perfekt for racen at man sætter sig ind i den inden køb, for det er bestemt ikke en hund for hvem som helst smiley


  • #61   8. sep 2012 Christian..

    Uha om der findes både tæve og han i DK med SÅ fine resultater, SÅ langt tilbage i generne..
    Der må jeg være dig svar skyldig smiley



  • #62   8. sep 2012 Stine som du skriver "den kunnes arbejdes med", så derfor har jeg lidt store krav smiley
    Derfor vil jeg også sikre mig alt det jeg kan smiley
    men hvis der skulle slækkes lidt på dem, er der så en kennel, hvor måde mor og far har en IPO3 her i DK ?
    jeg har ikke kunne finde nogen, selv med denne liste

    http://www.working-dog.eu/zucht_ansehen.php?Rasse=11&land=184&searchterm=



  • #63   8. sep 2012 allerhelst så jeg da, også de havde være igennem körung

  • #64   8. sep 2012 Ofte køber opdrætterne sig jo til parring enten fra anden kennel, eller fra udlandet.. For at få nyt blod ind og køre videre på nogle gode gener..

    Så tror måske det er derfor du ikke kan finde en kennel med både han og tæve med en IPO 3 smiley
    Tror eneste måde at få styr på en sådan kommende parring, er at holde øje med kommende parringer på www.rottweilers.dk og se hvad der bliver annonceret.. For der står resultaterne på både han og tæve oplyst smiley


  • #65   8. sep 2012 Robert Bornkessel har købt sig en grå schæfertæve, fordi han vist godt ville have noget, der kunne arbejde ....

  • #66   8. sep 2012 Martine..
    Ja en rotte arbejder ikke på samme plan som grå schæffer eller mallen, men mon ikke de fleste der er interesseret i rotten er klar over det smiley

    Er jo ikke liiiige det som snakken her handler om *G*


  • #67   8. sep 2012 Er det ikke lidt dårligt af danske kennler så ??
    Rotten er da en brugshund


  • #68   8. sep 2012 Henriette -

    Næ, jeg synes bare det er et pænt dårligt signal at sende, at avle en brugsrace, men shoppe hund i byen, når man skal have noget at træne med .. Kan man ikke stå inde for egenskaberne på sit eget opdræt, hvorfor så sælge det videre ?


  • #69   8. sep 2012 Ligemeget hvor gode brugshunde der laves, kan man jo ikke komme udenom at rotten ER en helt anden boldgade end f.eks mallen..

    Det gør jo ikke at avlen man laver ikke er god nok, men blot at man er realistisk nok til at vide at det er to vidt forskellige måder racerne arbejder på, og dermed hvor langt man kan nå med dem...


  • #70   8. sep 2012 har da ellers set rotter der sparker røv, hvor selv en sch. & Malle skulle virkelig stramme ballerne for at være med smiley og det i DK

  • #71   8. sep 2012 Henriette

    Vi er så bare ikke enig her. Var jeg opdrætter af en race ville det for mig være helt uacceptabelt at købe hund, enten af en anden race eller fra en anden kennel, for at få mig en god arbejdshund.

    Så er mit eget materiale bare ikke godt nok ...


  • #72   8. sep 2012 Christian -

    Hvilke rotter er det ?


  • #73   8. sep 2012 Martine har da set gizmo, lave 287, det er sku da ok smiley

  • #74   8. sep 2012 ved godt næste gang jeg så ham, var noget bæ smiley

  • #75   8. sep 2012 Jajajajajajajajjajajajajjajajajajajjaaja .. men "maller og schæferhunde, der skulle stramme ballerne for at være med" ??????

    Nej, vel smiley


  • #76   8. sep 2012 Martine altså jeg har jo på intet tidspunkt sagt, at jeg vil have en hund der kan det hele. Kun det modsatte, men jeg VIL have en Rottweiler og selvfølgelig ved jeg godt at en schæfer er helt noget andet, men den er for meget en 'pleaser' for mig. Jeg vil bare kunne træne med den, så jeg ved jeg får en lydig hund, og at denne race viser sig fra den bedste side.
    Ved ikke lige hvor du har fra, at de ikke kan stå inde for egenskaberne på deres eget opdræt ?


  • #77   8. sep 2012 Det er da ikke en konkurrence Martine? Her vil vi gerne have Rottweiler, der kan arbejdes og laves noget med, ikke en schæfer der kan arbejdes og laves noget med smiley

  • #78   8. sep 2012 ja ja ja, martine..............men 287 er sgu stadig ok smiley

  • #79   8. sep 2012 Martine..
    Sådan er folk jo så forskellige smiley

    Ikke at jeg er fuldstændig uenig med dig, men mener bare at det skal være tilladt at kigge indenfor andre racer, også selvom man stadig avler den "normale" race som man har haft i nogle år smiley



  • #80   8. sep 2012 stine V

    Det er da mere end almindeligt vink med en vognstang at købe en schæferhund når man vil have noget at arbejde med, når man samtidig er opdrætter af en anden brugsrace smiley

    Hvis jeg avlede maller, ville jeg ikke gå i byen for at shoppe hund for at få en rigtigt god arbejdshund - så ville jeg lave den selv, eller også ville jeg lukke min kennel.


  • #81   8. sep 2012 Ja 287 er helt okay, og der findes da gode rotter herhjemme..

    Men rotten KAN altså ikke følge med de to andre nævnte racer.. Det kommer vi ikke udenom ligemeget hvad smiley


  • #82   8. sep 2012 stine V

    Jeg skriver ingen steder at du skal købe en schæferhund - blot at du måske skulle overveje hvor du køber din rotweiler henne, og eventuelt vælge en kennel, hvor man ikke shopper hund andetsteds når man skal have en arbejdshund.

    Men hey ! Du vælger da helt selv smiley


  • #83   8. sep 2012 Christian -

    Det er det da bestemt ! Og han er også en superdejlig hund med et dejligt væsen .. fra Uli iøvrigt smiley


  • #84   8. sep 2012 Jeg tror indtil videre at jeg vil følge Uli så vidt muligt, hun lyder simpelthen til, at være super smiley Men jeg da godt se paradokset og signalet i at man har en anden hund, som brugshund, når man nu skal forestille at avle rottweiler som brugshund smiley men på den anden side, synes jeg også det er fair, at have en "privat" hund til træning og konkurrencer, da (hvadfald tæverne) jo ikke kan bruges nogen gange smiley

  • #85   8. sep 2012 stine V

    Held og lykke med dit valg og kommende hund ihvertfald smiley


  • #86   8. sep 2012 Tak tak Martine smiley man bliver jo helt kåd af at kigge på alle de små buttede hvalpe hoveder smiley

  • #87   8. sep 2012 Hvalpe er fantastiske smiley

  • #88   8. sep 2012 Uli er stort set altid at finde på RKD udstillinger, så der er god mulighed for at få snakket med hende sådan face to face smiley

  • #89   8. sep 2012 Ja det ville være dejligt, for det er for mit vedkommende også ret vigtigt at man klikker med opdrætter, ikke at man skal være hjerteveninder, men tror det gør meget, sp man altid kan gå tilbage og snakke med opdrætter om evt spørgsmål osv smiley

  • #90   8. sep 2012 Det er også super vigtigt for mig..
    Og Uli er altså bare.. Vidunderlig !! smiley

    Hun er sååå nem at snakke med, kommer gerne med gode råd og vejledninger.. Også selvom man ikke har hvalp fra hende, så kan kun tro hun er fantastisk at have som opdrætter smiley


  • #91   8. sep 2012 Det lyder simpelthen som det helt ideelle smiley overvejer at smutte til udstilling den 9/9 i Rødding også var der i Vejen på et tidspunkt også smiley bare for at prøve det,har aldrig prøvet sådan noget før nemlig smiley

  • #92   8. sep 2012 D.9/9 er jo så i morgen *G*
    Men ville være en super mulighed for at se en masse, da det er hoved udstillingen smiley


  • #93   8. sep 2012 Nårh ja det er da også smiley haha vi skal faktisk ikke noget i morgen, så det kan sagtens være vi køre en tur smiley

  • #94   8. sep 2012 Stine V - Tænkte nok at min faster ikke havde fået opdateret deres hjemmeside endnu.. Vi har nemlig haft mange ting her i familien, bl.a. min farmors død i april som har taget meget hårdt på min faster..

    Men hvis jeg kender dem ret, så får de nok et kuld mere eller to næste år.. smiley

    Jeg kan dog fortælle at de har verdens dejligste hunde (og nej siger det ikke kun fordi det er familie), men hold op hvor har jeg brugt mange sommerferier hos dem og deres hunde..

    Henriette Rottemor - Tusind tak for de pæne ord om min onkel og faster.. Det varmer.. smiley

    Martine - Deres Schæfer er en udstationerings tæve, så ikke en de har købt.. En ekstremt dejlig hund, som jeg dog kun har mødt 1 gang.. smiley
    Men hvorfor de har valgt at få en Schæfer, ja det ved jeg så ikke.. Måske for at prøve noget nyt, hvilket vel også er tilladt?
    Og nu er det jo ikke fordi at deres Rotter ikke kan arbejde, for det kan de..


  • #95   8. sep 2012 Carina. Ja det kan sagtens være, jeg vil lige holde øje med hjemmesiden smiley for lige at se lidt nærmere på dem der er kommet. Men altså som sagt ved jeg ikke hvor lang tid der vil gå, vi skal have hus først, hvilket vi slet ikke er godkendt til endnu. Kan vi ikke blive godkendt, lejer vi dog et smiley vi kan jo ikke vente i evigheder smiley men der kan gå nogle år endnu, før pengene også lige er til det. Kan jo regne ud at det bliver en dyr omgang, at anskaffe sig en ordentlig hvalp ? Hvad ligger de i i prisklasse? jeg tænkte selv 10.000-12.000 kr, men jeg ved det dog ikke helt smiley

  • #96   8. sep 2012 Carina -

    Det er da ligegyldigt om det er en udstationerings- eller købehund ...

    Jeg ved hvad Robert fortalte mig mht at han havde fået den schæferhund .. men han er nok fuld af løgn så ...


  • #97   8. sep 2012 De plejer gerne at ligge fra omkring 8000 og så op til 10000 smiley

  • #98   8. sep 2012 stine - Åhh, kan ikke lige huske prisen på dem, men jeg mener at de ligger på et sted mellem 7000 og 10.000kr.. Men du må ikke hænge mig op på det, for jeg er på ingen måder 100% sikker... smiley

  • #99   8. sep 2012 Martine - Som jeg skrev før, så ved jeg IKKE hvorfor de har valgt at få en Schæfer ! Men at jeg kunne forestille mig at det var for at PRØVE noget nyt..
    Prøv dog at læs hvad pokker det er jeg skriver inden du hidser dig op og kalder min onkel for en løgner ! For ja det finder jeg mig på INGEN måder i, ingen og jeg mener INGEN skal kalde MIN familie for noget de IKKE er !


  • #100   8. sep 2012 Okay super smiley havde også håbet jeg kunne finde en til de 10.000 kr smiley så er det ikke helt galt. Fandt nogen på G&G til 8.500 kr, men vidste ikk om det er fra kennel osv med forældrene, så tænkte de nok var lidt dyrer ved en god kennel som Uli smiley Vi vil have en han, de er også nogen gange billigere end hunnerne smiley

  • #101   8. sep 2012 Carina -

    Du fatter da hat !!!

    Hold da kæft ...


  • #102   8. sep 2012 Martine - Fatter jeg hat? Det er dig der skrev at min onkel måtte være fuld af løgn..

  • #103   8. sep 2012 Stine..
    Ehmm hvor har du fået fra at hanner er billigere end hunner?
    Det har jeg endnu aldrig set fra en seriøs opdrætter herhjemme!!

    Carina..
    Rooooooooolig nu.. Du læser altså noget HELT forkert i Martine's indlæg!!


  • #104   8. sep 2012 Synes sgu også det var lidt groft det der Martine.
    Er træt af at denne tråd skal laves om til en diskussion om hvorvidt det er okay som opdrætter af en rottweiler, at anskaffe sig en anden brugshund. Kommer hverken dig eller mig ved Martine, de laver jo ikke dårligere hunde af den grund. Hvad betyder det når de er udstationeret ? Altså når det er en hund smiley


  • #105   8. sep 2012 Ja Carina - du fatter hat !



  • #106   8. sep 2012 Ved det ikke med seriøse opdrættere, det er også helt ligemeget, men der er mange på DBA osv så er hunnerne dyrer, ja jeg har også tit undret mig over det smiley

  • #107   8. sep 2012 Henriette - Well, så må hun formulerer sig bedre..

  • #109   8. sep 2012 Om hannerne så var dyrere end hunnerne, så skulle vi stadig have en han smiley ved jo ikke så meget om det, så ved ikke hvad kenneler osv tager og gør med priserne, men mange salgsannoncer skriver at hunner er 500 kr dyrere smiley

  • #110   8. sep 2012 Udstationeret er at man har hunden boende for opdrætter, sagt på en lidt firkantet måde..

    Opdrætter ejer stadig hunden, men man har den i dagligdagen og står for de forskellige ting.. Efter en vis tidsramme, eller vilkår som avl osv, overgår hunden så til udstationerings værten uden at man betaler en ekstra pris for den..


  • #111   8. sep 2012 Krumme - Nej jeg påstår intet...
    Jeg skriver at jeg ikke ved hvorfor de har valgt at få en Schæfer, men at jeg kunne forestille mig at det var for at prøve noget nyt..
    Dermed ikke sagt at Martine lyver..


  • #112   8. sep 2012 stine V

    Come on, nu må I sq ind i kampen og forstå hvad det er jeg skriver ....

    Jeg skriver min mening omkring en opdrætter af en brugsrace, der shopper hund udenbys .. og at jeg personligt ville vælge at købe hund et andet sted. Du kunne vælge at bruge det, du kunne vælge at lade være .. længere er den ikke.

    At den er udstationeret betyder, at opdrætter af hunden har "foræret" hunden til den nye "ejer" mod at opdrætter får lov til at trække et (eller flere) kuld på hunden. Oftest - når der er tale om schæferhunde - skal den nye "ejer" så lægge en min IPO1 og en avlskåring på hunden inden opdrætter trækker sine kuld.

    Når kuldene er trukket på hunden, foretager man ejerskifte og hunden ejes nu officielt af den part, der har haft den i udstationering.


  • #113   8. sep 2012 Stine..
    Som sagt aldrig oplevet at en seriøs opdrætter gør sådan..
    Heldigvis da!

    Krumme..
    SKal lige være sikker..
    Er det mig du skriver til? For så misforstår vi to hinanden lige nu *G*


  • #115   8. sep 2012 Carina -

    Øh, det er <b>mig</b> der skal lære at formulere mig bedre ???

    *GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG*


  • #116   8. sep 2012 Jeg synes det er fair du siger din mening, for jeg kan jo egentlig godt se paradokset, synes bare lige det var grov at skrive at han måske var fuld af løgn. Lidt provokerende efter min mening. Men kan i ikke lade være med at diskutere det her ? vil helt vildt gerne bare have en god konstruktiv debat, og en hel masse guldkorn jeg kan bruge til noget

  • #117   8. sep 2012 Carina..
    Altså jeg var slet ikke i tvivl om at Martine var ironisk, omkring at Robert skulle være fuld af løgn..

    Så måske du bare tager det lidt for personligt, fordi det er din familie der er tale om?


  • #118   8. sep 2012 stine V

    Er du stødt på ordet ironi ... eller sarkasme ???

    Altså !!!!


  • #120   8. sep 2012 Haha Henriette, ja altså som sagt jeg har også tit studset lidt over det smiley så for mig gør det det ikke værre eller bedre af at der ikke er prisforskel smiley

    ØV hvor er det træls der skal være sure miner smiley


  • #122   8. sep 2012 Krumme..
    Super, skulle bare lige være sikker.. Det er sent osv jo *G*

    Jamen jeg giver dig helt ret..
    Der er sgu ikke meget at tage fejl af omkring når Martine skriver, og som jeg skrev længere oppe så er der jo heller ingen tvivl om at rotten på ingen måde kan følge med schæffer og mallen!

    Så betvivler slet ikke at det er derfor valget er truffet..
    Mange rottefolk går jo videre til Mallen når de skal have noget med gang i.. Det er faktum.. Og intet ondt omkring rotten fra min side, af den grund!


  • #123   8. sep 2012 Krumme - Hvis deres Rotter ikke kunne arbejde, hvorfor i alverden bruger min onkel så en i hans job som vagt? Og hvorfor er flere af de hvalpe de har opdrættet kommet ret langt i IPO?
    Altså, det beviser da at de kan arbejde..


  • #124   8. sep 2012 Det er ikke MIG der er stødt Martine, jeg kan bare godt forstå hvorfor Carina i dette tilfælde blev sur over den kommentar, ironi eller ej. det er det eneste jeg siger, for som sagt er jeg også til dels enig med dig. Men når jeg så får forklaring på udstationering, kan jeg tænke mig til en hel masse andre gode grunde, til at anskaffe sig en anden race. smiley

  • #125   8. sep 2012 Carina, tror ikke de siger at de ikke kan arbejde, bare at der helt sikkert er forskel på schæfer og en rottweiler smiley

  • #126   8. sep 2012 Carina..
    Ja kan godt være de kan arbejde, men de KAN altså IKKE måle sig med hverken schæffer eller mallen..

    Jeg ELSKER rotten som race, og jeg brænder virkelig for den.. Men jeg er sgu ikke bleg for at indrømme at rotten ikke er verdens bedste brugshund!


  • #127   8. sep 2012 Carina -

    Nu forsøger jeg én gang mere - hvis du ikke forstår det nu, kommer du ALDRIG til det !!!!

    INGEN siger noget som helst dårligt om din onkels hunde !!!!!
    Han har lavet Jaffa - som jo indiskutabelt har haft en ekstremt flot karriere !!

    MEN !!!!

    Når han vælger at få sig en schæferhund, istedet for at tage en af sine egne rotter og køre frem imod konkurrencer, som han jo har gjort med schæferhunden (nu hvor du tilsyneladende er så meget inde i hvad han går og foretager sig, er du garanteret klar over at han idag har stillet til Danmarks bedste ipo1 i Fredericia, ikke) - så synes <i>jeg</i> !!!! MIG, ikke andre - kun og udelukkende MIG !!!!

    - at det er et forkert signal at sende når han selv står som opdrætter af en brugsrace !

    Det har INTET at gøre med om rotten er en bedre eller ringere konkurrencehund end malle, airedale terrier og schæferhund .. det er UDELUKKENDE signalværdien, som for mig er ringe.

    Forstår du det nu ? For seriøst .. ellers kommer du sq aldrig til det !


  • #128   8. sep 2012 stine - Ork ja, selvfølgelig er der forskel på de 2 racer.. Ville da være underligt hvis der ikke var..
    Syntes personligt bare det er forkert at sige at Rotten ikke kan arbejde, for det kan den jo.. Det er en brugshund, så den skal kunne arbejde.. smiley
    At Schæferen måske kan gøre det på mange punkter, et højere nivau, det er så en anden ting..


  • #129   8. sep 2012 <i>Det er ikke MIG der er stødt Martine, jeg kan bare godt forstå hvorfor Carina i dette tilfælde blev sur over den kommentar, ironi eller ej.</i>

    ALDRIG i mit liv har jeg haft et mere desperat brug for en smiley, der sidder og kører fingrene henover læberne mens den siger brrrrrrrrrrrr .....


  • #130   8. sep 2012 Nøjagtig Carina, tror ikke der er nogen der har ment på noget tidspunkt at Rotten ikke kan arbejde eller at din onkels hunde ikke kunne smiley bare at de sjældent kan følge med scæferen smiley hvilket ikke gør mig noget overhovedet smiley jeg skal slet ikke så højt op, jeg vil bare have mig en lækker, lydig og fin rotte han smiley uuuuuuh glæder mig helt smiley

  • #131   8. sep 2012 Hold kæft jeg synes du er strid nu Martine. Kan ikke lige forstå hvorfor du bliver så sur over jeg ikke lige er med dig hele tiden !! fatter desuden heller ikke din forklaring af den der smiley du har brug for. Men kan du ikke holde dig til det topic jeg har lavet, hvad fanden laver du her så !! Helt ærlig.. Nu bliver jeg faktisk lidt stødt.

  • #133   8. sep 2012 Nu vælter jeg sq kongen .... holddaheltkæfthvorerdetopadbakke ..



  • #134   8. sep 2012 Krumme - <b>BINGO</b>

    Damn, hvor dit indlæg dog er forløsende ...


  • #135   8. sep 2012 Carina..
    Den her sætning kan jeg ikke helt forholde mig til..
    "Det er en brugshund, så den skal kunne arbejde.."

    Jo det er drømme scenariet.. Men faktum er jo at nogle rotte avlere, går efter størst er bedst princippet..
    Så er langt fra alle rotter der kan arbejde bare tilnærmelsesvis godt..

    Synes det er en skam at man i en tråd som den her, får det til at lyde som en selvfølge at rotten kan arbejde, for sådan er det altså bestemt ikke..
    Der laves både rotter der er for store til at arbejde ordenligt, og der laves rotter som dårligt nok har drift i sig..

    Så at give udtryk for andet, er at fejllede en eventuel køber, så ville bare lige gøre opmærksom på det..
    Som rottekøber skal man være opmærksom!


  • #137   8. sep 2012 Som sagt så kan jeg GODT se det signal det sender. Det kan jeg sagtens, har jeg skrevet mange gange... Men derudover føler jeg ikke, at de hunde de laver bliver DÅRLIGERE af den grund.. Synes at de skal have lov, at have en anden hund. Det må de selv om, men som sagt kan jeg SAGTENS se paradokset her og det signal de sender, ved at have en anden hund. Så ved ikke lige hvad det her skal til for...

  • #138   8. sep 2012 <i>Er det nu "jeg kan forklare det for jer, men jeg kan ikke forstå det for jer" skal på banen..?</i>

    Det har været i mine overvejelser smiley


  • #139   8. sep 2012 Henriette -

    Super godt indlæg smiley


  • #141   8. sep 2012 Tænk at en tråd kan laves om til sådan en diskussion om hvorvidt der er okay at en avler har en anden hund. Når nu det eneste jeg ville have var gode råd til kenneler og selve racen. hvor er det irriterende altså. Kan vi ikke please lade det ligge. Og kan man spørge en admin om at slette nogle indlæg? da jeg ville gemme denne tråd, som hjælp til mig selv, men det halve af tråden kan jeg jo ikke bruge til en kæft mere smiley

  • #142   8. sep 2012 Tak Martine..
    Som sagt, jeg brænder for racen.. Men det gør mig ikke blind for de ting der sker i avlen smiley


  • #143   8. sep 2012 Sådan som jeg ser det, er det avler der prøver nye udfordringer.. Derfor behøver hans egne hunde ikke være blevet dårligere med tiden, men avler der har fået mere erfaring?

  • #144   8. sep 2012 Martine - Ja Jaffa er noget udover det sædvanlige.. Det er vi bestemt helt enige i..

    Og jo ved godt at han har været til IPO1 idag..

    Men som jeg skrev længere oppe, så ved (nu gør jeg jo så) jeg ikke hvorfor de valgte at få Schæfer.. Jeg har for den sags skyld heller ikke spurgt om det, da der har været mange andre ting og da de sidste par gange jeg har været i deres selskab, var til min farmors begravelse og da vi skulle tømme hendes hus..
    Og på et eller andet punkt har jeg vel været lidt "ligeglad" med grunden til at de fik Schæfer, ellers havde jeg spurgt dem eller en af mine kusiner..

    Men jeg kan da sagtens se fra andre opdrættere af Rotter og konkurrence menneskers side at det måske virker lidt underligt..
    For igen, det er jo langt fra dårlige hunde de opdrætter..


  • #145   8. sep 2012 Henriette -

    Det er trist, at de ikke avler mere efter racens oprindelig standard. Hørte du ham, der holdt den der "I have a dream" tale ved Rotternes VM her for nylig ?
    Kanon god tale, og man må håbe, at rotte-opdrætterne tager det til efterretning.


  • #147   8. sep 2012 Tak super.. Kan vi lukke den her så ? droppe nedladende kommentarer osv ? og komme TILBAGE til det RIGTIGE emne? og igen kan man finde en admin der kan slette de ligegyldige indlæg eller gider det ikke sådan noget ?

  • #149   8. sep 2012 Martine..
    Den gode Hr. Dirk Vandecasteele, og ja det gjorde jeg.. Han har SÅ meget ret!!!
    Stop osv burde slet slet ikke have ligeså stor betydning som deres arbejdesglæde!!

    Det var og er virkelig en PERFEKT tale i mine øjne og heldigvis bliver den spredt rigtig meget via Youtube smiley
    Smider da lige linket så andre kan høre smiley

    http://www.youtube.com/watch?v=V3LKsRZdH_Y&feature=youtu.be&hd=1

    Og vi er HELT enige om at at det er trist den udvikling der er sket!!


  • #150   8. sep 2012 Det hele er bestemt ikke meningsudveksling, og jeg skal ikke bruge andres meninger om hvorvidt det er okay at en avler har to forskellige racer. Jeg skal bruge råd og erfaring om ROTTWEILEREN og kenneler der opdrætter disse. Ikke alt muligt om en grå schæfer, som jeg aldrig skal eje

  • #151   8. sep 2012 Henriette - I min verden skal en brugshund, uanset race, kunne arbejde.. Om det så er ganske alm vagt eller IPO, det er lige meget, den skal kunne..
    Ellers er min personlige mening, at det ikke er en ordentlig brugshund..

    Hvis jeg havde en Rotte, så ville jeg forvente at den kunne arbejde på enten den ene eller den anden måde..

    Men nu er jeg så, så heldig at en brugshund og mit temperament bare ikke dur sammen.. smiley


  • #152   8. sep 2012 Henriette -

    Ja, det er mega træls at det er gået sådan .. det ville være langt mere interessant med et IPO-dm med flere end de to "sædvanlige" racer smiley


  • #154   8. sep 2012 Ja, scroll ned knappen er da opfundet smiley

  • #155   8. sep 2012 Jeg så også godt lige videoen, da jeg er blevet godkendt i Rottweiler gruppen smiley ja fair nok at racen ikke er det samme som det har været, men så skal man vel som avler også erkende det? Jeg kan som sagt godt se, at det virker mærkeligt ude fra at have en anden race, man går til konkurrencer med. Men jeg kan bare godt forstå, at hvis han gerne vil prøve noget andet og Rottweileren ikke kan være på samme niveau, som shæferen og han gerne vil prøve det. Så fred være med det.. så må man som avler også indse det, istedet for at blive på et niveau, der ikke giver udfordringer for den enkelte person

  • #156   8. sep 2012 Carina..
    Altså mange racer kan bruges som vagthund, det ser jeg slet ikke som Brugshund matriale..
    En brugshund skal kunne en del mere i mine øjne..

    Ja jeg anser rotten som brugshund, men igen.. SUPER brugshund, naaah der er sgu langt mellem de eksemplarer..
    Dog har Uli lavet nogle helt fornuftige nogle og det samme med Karin som er omtalt her i tråden smiley

    Marine..
    Det tror jeg gerne det ville være, jeg har faktisk aldrig været ude og set et DM med blandede racer, kunne godt være jeg snart skulle få taget mig sammen til det smiley


  • #157   8. sep 2012 ja det er den Martine og den har jeg dælendytme også haft brug pga af i ikke kan holde jer til topic. Fatter bare ikke folk ikke kan holde sig til det emne der bliver sat istedet for at snakke om grå schæfere istedet.

  • #158   8. sep 2012 Henriette -

    Jeg kører til fredag til Ungarn og skal deltage med min hund i FCI-IPO-VM .. det er (næsten) kun maller og schæferhunde, der er med .. men der har sneget sig en enkelt boxer med wild-card ind .. og riesenschnauzer og rotter er der også et par stykker af. Håber jeg får tid til at se et par af de mere sjældne (i den sammenhæng altså) racer smiley


  • #159   8. sep 2012 Henriette - Jeps alle hunde kan være vagthund, min Kato er da yderst dygtig til det herhjemme.. Er ikke et sekund i tvivl om at kom der ubudne gæster så ville han bruge "bid først spørg bagefter".. Meeen hvor mange ville blive bange for min lille lort på 8kg? smiley

    Spøg til side, det jeg mener med vagt er hundevagt.. Og der er det jo primært Schæferen og Rotten der bliver brugt..


  • #160   8. sep 2012 stine V -

    Har du ikke fået svar på dine spørgsmål for lang tid siden ? Så er det vel fint nok ...


  • #162   8. sep 2012 Stine..
    Faktisk kan du da bruge snakken som er kommet pga. den grå schæffer til en del.. Der har jo været en del snak om brugs egenskaberne med inde over smiley

    Ved godt du ikke vil ha den helt vilde brugshund, men alligevel gerne en der vil lidt.. Og der har vi jo snakket om at man skal holde øje med drifterne kontra størrelsen på hunden da det tit og ofte har en betydning smiley

    Handler lidt om at sortere i de gode informationer og så overse dem man ikke kan bruge smiley


  • #164   8. sep 2012 Martine..
    Lyder rigtig spændende med nogle af de ikke så kendte racer til sådan et arrangement.. Det giver jo altså noget mere spænding og lyst til at kigge, når det ikke kun er de samme to racer altid smiley


  • #165   8. sep 2012 Martine det kunne jo være der kom andre med Rottweiler der havde erfaring de ville dele.
    Jeg har været igang med at sortere i de indlæg jeg kunne bruge til noget (knap halvdelen) sletter dette topic nu. Kan være jeg engang i fremtiden opretter et nyt, så må vi se om der er nogen der kan få en diskussion op og køre der om en helt tredje race.. Hvem ved...


  • #166   8. sep 2012 Den hedder Veith von Altenburg.

  • #167   8. sep 2012 Synes det er en skam at slette!!

  • #168   8. sep 2012 nå nu snakker i om VM.. Så lader jeg den være, så lader jeg bare være med at følge. God aften allesammen smiley

  • #169   8. sep 2012 Ja Henriette kom jeg også til at se

  • #171   8. sep 2012 I lige måde, Stine - og held og lykke med din fremtidige hund smiley

  • #173   8. sep 2012 ILM Stine.. Glad for du lod tråden stå!

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #174   8. sep 2012 Ts.Hvis det var mig der skulle købe en brugshund ville jeg mene at det var ret så vigtige oplysninger der kommer frem.En avler der ikke vil bruge sine egne hunde og en rotte ejer der fortæller at der er meget stor forskel på hundene brugsmæsig.Selv om jeg aldrig skal have en sådan race syntes jeg der er lidt at tænke over.

    Har jeg virkelig forstået det rigtig at der ikke findes en eneste kennel i Dk som avler udelukkende efter brugshunde.Her tænker jeg på det Ckristian M er inde på.Hvis det forholder sig sådan kan jeg godt forstå at det ser skidt ud.Den som altid kommer med at de ikke kan og skal arbejde på højde med Sch & Maller køber jeg ikke.Det er der ingen der forventer, men tror at der er mange der er kede af ikke møde flere Rotter der har drift og lyst til at arbejde


  • #176   8. sep 2012 Max..
    Nej det er ikke rigtigt forstået..
    Der er heldigvis stadig nogle opdrættere der går efter brugshunden i rotten smiley
    Her er f.eks Uli og Karin som der er omtalt super gode smiley

    Men det er svært at finde 2 hunde med udelukkende IPO3 gener 5 generationer bagud, netop fordi der har været den der mentalitet med "størst er bedst".:
    Men der er nogle herhjemme der virkelig kæmper for at få rotten tilbage til sit gamle jeg smiley


  • #178   8. sep 2012 Krumme..
    Det har du ret i, men mente nu også bare dem der går op i brugshunden kontra udstillingshunden smiley
    Der er jo nogle opdrættere som går ALT For meget op i udseendet i mine øjne smiley



  • #180   9. sep 2012 Hej Alle sammen, jeg har lige lidt tid inden jeg putter mig under dynen her i Rødding ( rottweilerklubbens dobbeltudstilling der finder sted i denne weekend)
    Først vil jeg lige takke alle de der har skrevet så flot om mig, jeg er helt benovet og beæret over de indlæg, tusind tak, er glad for at de hunde jeg laver får den positive reaktion ikke bare hos køberne, men også i videre kredse.

    Mine filosofier, når jeg vælger alvshunde er at jeg meget gerne vil kombinere et racetypisk og ikke ekstremt udseende , venlige væsener, sund mentalitet og sund krop og sind, og absolut ikke mindst, brugsegenskaber, der gør hundene gode at træne med, villige til at gøre et stykke arbejde og samarbejde med fø'reren, samt hunde der kan begå sig i samfundet vi har i dag.


    jeg har været heldig med de fleste af mine kombinationer, hvor flere hunde har gjort sig bemærket på den positive måde, det være sig i udstillingsringen eler brugs, eller sågar begge 2, en fryd for en opdrætter at opleve sine hvalpe få gode aktive hjem.

    Min teori, når jeg opdrætter er at man skal være ærlig!! jeg er kendt for at fortælle om alle de fejl der ligger i mine linier, om positive og negative sider af hvad de enkelte hunde står for, holder hjemmesiden opdateret med kuldenes resultater og sundhed, så alle kan se hvad de indeholder og hvad de opnår, og jeg glæder mig altid over at få gode tilbagemeldinger fra hvalpekøberne..

    endnu engang tak for de søde ord, de varmer meget smiley

    til sidst vil jeg da reklamere lidt for hovedudstillingen der i dag søndag finder sted ved røddinghallen i sønderjylland, mange flottte hunde fra en stor del af europa, tophunde som bedste hund fra klubsieger i år dedltager osv osv.. kom endelig og kig og ja, jeg befinder mig atter engang i ringen for at skrive, men vil altid være klar til evt spørgsmål, når jeg har mulighed for det.
    hilsen Uli


  • #181   9. sep 2012 Super du kiggede forbi Uli smiley

    Og håber I får en god dag igen i morgen smiley


  • #182   9. sep 2012 Uli, du skal ikke være så benovet.
    Du har fortjent hvert et ord, der er skrevet om dit opdræt og din person smiley


  • #183   9. sep 2012 Tomlen op herfra!

    "Mine filosofier, når jeg vælger alvshunde er at jeg meget gerne vil kombinere et racetypisk og ikke ekstremt udseende , venlige væsener, sund mentalitet og sund krop og sind, og absolut ikke mindst, brugsegenskaber, der gør hundene gode at træne med, villige til at gøre et stykke arbejde og samarbejde med fø'reren, samt hunde der kan begå sig i samfundet vi har i dag."


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #184   9. sep 2012 Lyder alt sammen meget godt.Problemet er vil bare at såfremt man vil have det hele i en hund ender man mange gange med at få hunde som ikke er rigtig gode inden for nogen ting.Jeg tror at man bliver nød til at vælge nogen ting fra.Her tænker jeg ikke på sundhed og væsen.

    Jeg snakker generelt og har slet ikke kendskab til de enkelte avler af Rottweiler.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #186   9. sep 2012 Krumme.Men er det ikke også der problemet er når vi snakker brugshunde.Den skal se godt ud,kunne være i en familie og arbejde.Hvis det at arbejde kommer længere nede på listen i forhold til andre ting så er det jo klart at vi på sigt får hunde som kan bruges til mange ting, men ikke har det som vi søger i en brugshund.



  • #188   9. sep 2012 Jeg vil da også gerne lige takke for de rosende ord. smiley
    Jeg kan kun opfordre nye kommende ejere, til at se jer godt for inden i vælger. Tag ud og hils på div. opdrættere, hils på de forskellige hunde og se hvordan de bor og lever og fungerer, det er trods alt der hvalpen vokser op. Mange opdrættere vil også gerne hilse på og er kritiske inden de evt sælger hvalp til vedkommende. Et DKK kennelmærke er nødvendigvis ikke aldtid nok. Det er også vigtig at man som ny ejer er oprigtig omkring, hvad man vil bruge hunden til, kun derved kan man i samråd finde den hvalp der er bedst egnet til de enkelte. Er det en brugshund i ønsker så tag ud og se de kommende forældre dyr arbejde hvis det er muligt, og der er jo rig mulighed for at besøge div. udstillinger hvis man er mere til det. Det er også en rigtig god ide at tage ud og se hunde gennemgå UHM testen eller en AK. Det er også for mig meget vigtig at sundheden er i top, derfor bliver hunde med sprængte ledbånd heller ikke brugt i avlen, hvilket jeg desværre synes er blevet et stigende problem for Rottweileren.
    Hvad angår UHM kontra AK kan jeg oplyse at en AK - Avlskåring er en meget mere omfattende mentaltest end UHM, det er 5 mental test momenter mere end der er i UHM testen. Held og lykke med jeres søgen og igen se Jer godt for derude. smiley


  • #190   9. sep 2012 Super at du også lige kom frem med dit syn på racen, samt gode råd Karin smiley

  • #192   9. sep 2012 wauv, han ser sgu da godt ud og jeg er ellers overhovedet ikke til boxere smiley

  • #193   9. sep 2012 Det virker sq smiley

    Krumme - denne her, Veith, er der vel ingen, der vil kunne påstå ikke "ligner en boxer", eller hur ?

    Jeg spørger fordi jeg ikke helt forstår hvad du mener, når du skriver at en boxer også skal ligne en boxer .. jeg har personligt aldrig skudt forkert når jeg så sådan en hund - jeg synes de er enormt let genkendelige med deres hovede og krop - det er ret sjældent at jeg ser nogle andre hunde med den kombi af smuk-smuk krop og .. ja undskyld, knapt så smukt hovede smiley

    Er ham her ikke fin nok ? Ham i mit link ?


  • #195   9. sep 2012 Så er det nok derfor, jeg kan lide ham gg

  • #196   9. sep 2012 Krumme -

    Hvad er der galt med ham ?

    Og når du siger sådan - så er det fordi du ikke har set ham arbejde smiley


  • #199   9. sep 2012 Ok, tak for forklaring smiley

    Ikke overraskende er jeg slet ikke enig med dig i det du skriver mht det racetypiske .. han ligner en boxer, der er ingen i verden, der ville forveksle ham med noget andet .. ergo er han racetypisk.

    Almindelige mennesker (og her falder jeg iøvrigt ind smiley ) har nada forstand på brystdybde, dårlige vinkler, osv osv .. de ser en boxer .. så .. jo, han er racetypisk, som jeg forstår ordet.


  • #200   9. sep 2012 Nu fik du iøvrigt lige inspireret til en ny tråd smiley

  • #202   9. sep 2012 Ulla Mogensen laver da også bruges hunde,det er der da mange der gør ved at Ulla har været nede og lave en parring med en super hund i tyskland, det kommer også and på hvem der køber de hunde,ikke alle får dem brugt som de skal.

  • #203   9. sep 2012 Min rotte er fra Ulla Mogensen, skøn hund! Har også været oppe og se hendes kennel og møde bella's mor. Ih vi havde en god dag og Ulla er rigtig sød!

  • #204   9. sep 2012 <i>Men det skal man nok være udstillingsmenneske for at kunne forstå..</i>

    smiley



  • #205   10. sep 2012 Kiggede lige forbi igen. !000 tak til de to omtalte opdrættere for lige at kigge fprbi med at par råd og fif smiley og tak til de sidste der er kommet med flere guldkorn smiley

  • #206   10. sep 2012 Stine v jeg ville hvis jeg var jer tage rundt og besøger os opdrætter af rasen og finde ud af hvor i kunne tænke jer at få hund fra ,der er forskeld på alle opdrætter og hvordan de holder deres hunde,det er inde for alle raser,det kan ukke hjælpe at man laver hunde som løber oppe på lofte ,som de ny hunde ejer ikke kan magte ,så har vi da først problemer ,med rasen,

  • #208   10. sep 2012 Og at dens evner rækker betydeligt videre, når man taler IPO ....

    Hvornår er en schæferhund iøvrigt moden ? Og en rotweiler ?

    Vi har en malinois som bliver 4 år til november - han har en FP, for han er godt nok sent moden .. men det kan da godt være, at boxeren er endnu længere tid om det ?


  • #209   10. sep 2012 <i>det kommer også and på hvem der køber de hunde,ikke alle får dem brugt som de skal.</i>

    Lavede hun så fantastisk gode hunde, ville hun også få fantastisk gode købere ...


  • #211   10. sep 2012 Helt enig Laika. Det er også helt sikkert noget jeg vil gøre, først og fremmest for at hilse på forældrene, og på opdrætter og selvfølgelig se omgivelserne, hvor min kommende hvalp skal bruge sine første 8 uger af sit liv. Men rigtig dejligt at vide, at det også er noget opdrætterne er interesseret i, at mulige købere gør. Jeg regner med, at når vi har fundet huset, og er flyttet, så skriver vi nogle opdrættere ned, som vi får snakket med og får besøgt, også kan vi jo evaluere mig og kæresten sammen, hvad vi hælder mest til. Jeg skal også passe på jeg ikke får købt os en hund, der har for meget talent i forhold til mig smiley jeg ved jo slet ikke om det her IPO er noget jeg er god til, derfor skal du ikke være en hund der er avlet til, at kunne gå hele vejen smiley

  • #212   10. sep 2012 <i>En Rotte og en Boxer er hunde der er langt senere modne end Maller og Schæfere..</i>

    - skriver du .. og så er mit spørgsmål, hvornår er en rotte og en boxer moden ? Og hvornår er en malle og en schæferhund ?

    Du skal også tage med i dine gætterier, at idag er hundene langt ældre når de stiller til deres første prøve end de var for bare 10-15 år siden, fordi man netop tager hensyn til deres mentale udvikling, og det forlængst er gået op for konkurrencehundeførere, at en hund på 2 år slet ikke er klar til at begynde konkurrencekarrieren endnu.

    Rick er ikke et særsyn - min Flax var 3½ år inden han stillede til IPO1 prøve - til sammenligning stillede jeg min første schæferhund till den samme prøve, da han var 1 år og 10 måneder.

    Så nej, udviklingen indenfor IPO er gået den modsatte vej end i dressurverdnen ...


  • #213   10. sep 2012 Stine V det er rigtig der er ikke kun Ipo man kan også træne PH som er lidt merre ,med at man træner ikke kun på træninges plassen ,man kommer i skoven og mange andre steder ,der er også hjemmevernet hvis man er til det,men det mest grundlæggen er bare hunden bliver arbejdet med , håber i finder det i søger .hos den hund i finder.

  • #214   10. sep 2012 Aha smiley Laika, det er helt sikkert noget jeg skal kigge nærmere på, se hvor der kan trænes og hvad der kan trænes i nærheden af mig smiley tak for hjælpen smiley

  • #216   10. sep 2012 Krumme -

    En schæferhund og en malle er altså også først rigtigt voksne når de er en 3-4 år .. og mht arbejdspres .. de kører nok noget højere i deres drifter, så man kan træne dem mere end boxerne (længere tid), men hvis man lægger for hårdt pres på dem i en for tidlig alder, så knækker de ned og man kommer ikke videre med dem, rent konkurrencemæssigt.

    Der siges så meget om maller og schæferhunde af folk, der ikke har den store kendskab til racerne .. og det meste af det er forkert.
    Ikke for at køre på dig, langtfra, men der eksisterer en masse sludder om ihvertfald mallen - efter at have haft to, må jeg sige at jeg ikke kan nikke genkendende til ret meget af det smiley


  • #219   10. sep 2012 Krumme -

    Tak for ordene. Ja, jeg brænder for det skidt og så virkelig gerne, at flere racer blev brugt til at konkurrere med - men ved godt, at det nok er svært herhjemme.

    Jeg går selv og leger med en lille tanke om en dag at få en airedale terrier - fra Tyskland smiley - og køre IPO med den. Problemet ved det ville dog være, at når man <i>er</i> konkurrencemenneske og elsker at stille til udtagelser, at der kun er mulighed for at stille én gang om året i Danmark med sådan en fyr .. og at man ellers ville blive nødt til at tage til Tyskland, som jo unægteligt skruer omkostningerne lidt i vejret.

    Så det bliver nok bare ved tanken .. selvom jeg dælme godt kan lide sådan en airedale´r smiley


  • #221   10. sep 2012 smiley

  • #222   10. sep 2012 Martine du er åben expert på alle raser , man kan ikke vide alt om ens ejen rase bare fordi man har haft 2 af den slages

  • #223   10. sep 2012 laika R

    Og det skriver jeg at jeg gør hvorhenne ???



  • #224   10. sep 2012 Eller nej, bare lad den ligge .. jeg har endnu til gode at opleve dig skrive noget interessant eller fornuftigt i nogle af de tråde jeg har oplevet dig i, Laika .. så du er velkommen til at dømme mig som du lyster ..

    - din mening kan ikke interessere mig, så du behøver ikke spilde krudt på at skrive noget til mig mere, hvis du ikke har lyst.



Kommentér på:
Rottweiler kenneler

Annonce