{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.551 visninger | Oprettet:

Gitte J
Gitte J
Tilmeldt:
24. nov 2012
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 13

Gode rottweiler kenneler med brugshunde {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen
Min partner og jeg, er nu nået frem til, at det vi søger er en rottweiler han-hvalp af brugslinjer. Tidligst 1. August idet vi først skal flytte (August villet generelt være godt pga sommerferie).
Vi vil meget gerne have fat i den helt rigtige hvalp, fra et godt sted af sunde brugslinjer. Så i må meget gerne foreslå nogle gode kenneler vi kan tage kontakt til.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode rottweiler kenneler med brugshunde
  • #2   20. apr 2014 Von hause nomis har lavet hunde der ihvertfald kan arbejde .. altså rottweiler standard.

  • #3   21. apr 2014 vi er mange kenneler gå ind og se på Rottweilers.dk der finder du os så kan du tage kontakt den vej ,der er mange der kun bruger deres til udstilling

  • #4   21. apr 2014 Tag kontakt til Henrik Neumann - han kan fortælle dig hvor brugsrotterne findes smiley

  • #5   21. apr 2014 Martine du snakker som du har forstand på pas dine racer

  • #6   21. apr 2014 Jeg kender ikke det store til rottweilere, men jeg tror Pia laver gode hunde.
    Hun går ihvertfald meget op i træning.

    http://www.future-rotts.dk/


  • #7   21. apr 2014 laika -

    Så du mener ikke at Henrik Neuman som lige har vundet VERDENSMESTERSKABET i IPO3 for rotweilere er et godt sted at henvende sig, hvis man er på udkig efter en brugsrotte ??


  • #8   21. apr 2014 Laika: Det der lød personligt. Har du noget mod Martine?

  • #9   22. apr 2014 Han ved ikke mere end dem der er opdrætter af racen ,han vil kun kunne henvise til dem der er gode vender med ham og dem der har brugt hans hunde inden for de sidste år ,

  • #10   22. apr 2014 man skal da ikke henvise til en mand der aldrig selv har hvalpe ,kun at han har lagt han hud til ,

  • #12   22. apr 2014 Hvis Henrik Neumann vil fortælle i hvilken retning han kigger når han skal finde sine hunde, så giver det da ualmindelig god mening.
    Han er jo en KØBER, der har erfaring - således fungerer markedet altså.

    Hvis man ønsker en hund med specielle egenskaber, så er det for mig at se meget mere givtigt at spørgere købere af racen end sælgere - talt lige ud af posen - de lyver så stærkt en hest kan rende når det kommer til forespørgsler om brugsegenskaber. Hvorfor ved jeg ikke...

    Hvis HN henviser til sine venner, så er det da ganske glimrende... Hovedsagen er, at TS bliver vist i retning af det, hun efterspørger. Brugsduelige rottweilere....



  • #13   22. apr 2014 han har hente sin hund i England den hans kone havde før havde de fået af Charlotte og Ole som er lukket nu selv om både tæve og han hund har bruges prøver er det ikke sikker det går vider til deres hvalpe ,meget kommer også and på hunde ejeren selv ,

  • #14   22. apr 2014 Laika - det kan jo hænde at manden faktisk orienterer sig om, hvor folk har fået hunde fra, der viser sig at have brugsegenskaber intakte.

    Det er jo sådan det fleste elitehundeførere gør - der er et øje på hver en finger fordi alle er klar over, at der kommer den næste hund der OGSÅ skal være i orden.

    Synes rådet er nok nærmest det bedste der kan gives. Spørg dem, der har og bruger de hunde.... De ved præcis hvad der skal kigges efter og hvor.


  • #15   22. apr 2014 Det der lyder personligt - du har tilsyneladende noget i klemme med Henrik, Laika.

    Det må du selv ligge og rode med - men at sige at det er er dårligt råd at henvende sig til brugsfolket når det er en brugshund man er ude efter - det er vist kun dig, der kan få øje på, at det skulle være en dårlig ide.

    Prøv at komme ud over din aversion imod manden - og anderkend at han er enormt dygtig, og med garanti har en ide om hvilke linier man skal kigge efter, hvis man vil have en god hund.


  • #16   22. apr 2014 ja - meget handler om ejeren - og ja, ikke alle godt brugshundeavlede hvalpe har lige stor flair for arbejdet - men én ting er sikkert - sandsynligheden for at en hvalp har gode brugsevner er fuldstændig ligefrem proportional med forældre-dyrenes brugsegenskaber, - IKKE omvendt-proportional..........i øvrigt på nøjagtig samme måde, som en udstillingschampion er lettere at finde blandt afkom af højt præmierede udstillingsforældre. Ellers kunne al opdræt jo være ligemeget.


  • Gitte J
    Gitte J Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 13
    #17   22. apr 2014 Mange tak for inputtende indtil videre.
    Pt. Har jeg prøvet at skrive til kennel Marienlund, opperby og Heitah.
    Von hause nomis overvejer jeg, men da vi bor i Århus uden bil og kan låne bil fra Silkeborg, vil det være nemmere at besøge en interessant kennel flere gange, hvis den ligger i Jylland smiley


  • #18   22. apr 2014 Tror nu nærmere du skal udvide rent geografisk. Det vælter vist ikke med brugsrotter i dk.

  • Gitte J
    Gitte J Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 13
    #19   28. apr 2014 Det gjorde jeg også gerne hvis jeg fandt det nødvendigt, men er pt. Blevet meget interesseret i det ventede kuld hos Marienlund og har også set flere spædende hunde fra Heitah, så tror vi er blevet dækket ind :-).
    Hvis nogen ved noget om disse kenneler, de tænker vi skal være opmærksomme på, må i gerne sende en pb.


  • #20   28. apr 2014 Hvis du har kigget og det er præcis den type hunde som de kenneler har, der passer til dine ønsker, så er det jo super dejligt.

    Men for ihvertfald den ene kennels vedkommende (muligvis den anden, har ikke adgang til hundeweb pt så jeg kan ikke tjekke det), så er det ikke brugslinjer men udstillingslinjer, de sælger smiley

    Ihvertfald er deres brugsegenskaber ikke dokumenterbart udprægede smiley


Kommentér på:
Gode rottweiler kenneler med brugshunde

Annonce