1.267 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Reservation af hvalp- opdrætter virker ligeglad? Reservation af hvalp- opdrætter virker ligeglad?

Jeg har lige ringet til en avler for at høre om vi kunne reservere en af deres hvalpe.
Men ejeren virker utroligt ligeglad, spørger overhovedet ikke ind til om vi har kendskab til racen, om vi kommer og kigger hvalpen, og alt hvad vi spørger om, der er hun nødt til at spørge sin side-makker. Hun har bare sendt mig hendes konto-nummer og så er det det...
Er jeg den eneste der syntes at dette virker lidt.... Underligt? Eller er jeg bare pylret?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Reservation af hvalp- opdrætter virker ligeglad?
  • #1   10. sep 2012 lyder ret koldt... hvad er det for en race?

• #2   10. sep 2012 Grand danois

• #3   10. sep 2012 Det lyder sært. Jeg gætter på det er uden stambog.

• #4   10. sep 2012 Jeg ville ALDRIG købe hund af sådan en opdrætter!! Hvis vedkommende er ligeglad med hvem hvalpene flytter ind hos, så er de uden tvivl generelt ligeglade med hvalpe, og der er nok ik lagt meget arbejde i dem...

Kan kun opfordrer dig til at se dig om efter en anden opdrætter..

• #5   10. sep 2012 Var ik umiddelbart et sted jeg ville købe min nye bedste ven

• #6   10. sep 2012 Jeg ville finde en anden opdrætter hurtigere end hun havde fået lagt røret på!!!

• #7   10. sep 2012 Det er også min opfattelse af det. Jeg var ellers meget tryg ved at skulle købe hvalp der, før vi ringede. Deres hjemmeside var fyldt med videoer af glade hunde, flotte hvalpe og massere af info.. Mem efter opringningen er jeg ret sikker på at jeg springer fra. Skulle bare høre om det var mig der var galt på den! smiley

• #8   10. sep 2012 lyder HELT forkert men det er før kommet frem herinde at der er virkelig forskellige måder at takle på ( ikke dermed sagt rigtige eller forkerte ) - HVIS i synes alt andet ved stedet er positivt , så ville jeg måske forslå jer at tage på besøg før i afviste det helt.

men kan godt forstå hvis i springer fra smiley

• #9   10. sep 2012 Nahhhh - hvis de ikke som minimum gerne vil have mulighed for at "se jer lidt an" så ville jeg nok vælge et andet sted!

• #10   10. sep 2012 Faktisk har de på Grand Danois Klubens siden en super god liste med kloge ting du kan tjekke før du bestemmer dig for hvor du køber din hvalp:

Citat fra siden:
    Har du besøgt mere end én opdrætter? - det bør du!
    Har du set hvalpene i deres vante omgivelser? - det bør du!
    Har du set forældrene og konstateret, at de er fysisk og psykisk sunde? - det bør du!
    Har du set om hvalpene giver indtryk af at være glade, velnærede, velplejede og sunde, både fysisk og psykisk? - det bør du!
    Har du fået udleveret en kostplan og er du blevet informeret om racens egenskaber og behov? - det bør du!
    Har du fået et skriftligt bevis på, at hvalpen er stambogsført i DKK? - det bør du!
    Har du fået en købsaftale, som du var tilfreds med? - det bør du!

• #11   10. sep 2012 Hvis kombinationen var den rette, ville jeg temmeligt sikkert være ret ligeglad ...

• #12   10. sep 2012 Se der har vi endnu en opdrætter. Der er ligeglad med sine hunde, og bare vil tjene penge.. smiley jeg ville ALDRIG købe hund, hos nogen der ikke er interesseret i hvilken fremtid hvalpe får. Man skal jo også være sikker på hvilken hund der passer bedst til jer. Så i ikke får en der ikke matcher jeres ønsker. Find en seriøs opdrætter. Som er interesseret i jer og hvilke fremtid hunden får. smiley

• #13   10. sep 2012 Jeg syntes ikke det tegner godt:-(

• #14   10. sep 2012 det er altså ikke sikkert at opdrætter part out er ligeglad med sine hunde fordi personen måske ikke er god til at snakke i tlf. det er ikke alle der kan lide dette ( mig inkl - ser helt at folk mailer mig istedet ! ) smiley

• #15   10. sep 2012 F & Z - Hvis det er tilfældet, så forstår jeg ikke hvorfor opdrætter ikke har bedt om en mail med lidt info om køber..

Jeg er heller ik god til det med tlf-kontakt, og har samtidig svært ved at huske, så da mine forældre havde hvalpe, bad jeg de mulige købere sende en mail med lidt info - jeg sendte ik bare et kontonummer og bad om penge smiley

• #16   10. sep 2012 Jeg vil gerne svare på spørgsmål over telefonen, men kan også godt lide at maile med hvalpekøbere. For så har jeg noget på skrift om dem, også kan vi snakke i telefon senere... Når jeg har fået noget viden om dem osv... og det gælder jo også den anden vej.

• #17   10. sep 2012 helt enig smiley smiley

men der kan bare være Såååå mange grunde til at sælger lige i den samtale virkere utrolig .. ja.. dårlig smiley så som jeg skrev aller først - hvis alt andet virkede tip top så ville jeg give det en chance med et besøg også derefter se om jeg følte mig tryg og velkommen smiley

• #18   10. sep 2012 F & Z - det ka du have ret i smiley Og det ka jo aldrig skade at besøge opdrætter - måske ka man få afkræftet sine værste anelser smiley

• #19   10. sep 2012 præciiiiis smiley

men det er selvfølgelig HELT op til en selv og mavefornemmelsen smiley men ja - der er en chance for at man tager fejl jo smiley

• #21   10. sep 2012 den tybe tråd har været oppe før, og svarer som sidst, det kan jo være et uheldigt tidspunkt, har selv stået "med det ene ben ude af døren" , ringer tlf. og køber starter en lang tirade, jeg afbryder, beder om telefonnr. vedkommende blir`fornærmet og nærmest smækker røret på! det kan så også udledes som jeg har alt for travlt til at have/sælge hvalpe.....det var et tandlægebesøg.....vi har altså også et liv ved siden af stueopdræt. smiley

• #23   10. sep 2012 Hvorfor skulle du have et konto nr ?

• #24   10. sep 2012 nej, men havde heller ikke noget navn, e.mail adresse og fik jo ikke tlf.nr. på "damen"
    det var iøvrigt også bare et fiktivt hændelsesforløb, men det er sket at har bedt kunder kontakte mig på mail og at de jo er velkomne at komme og kigge, når hvalpene er gamle nok nej, selvfølgelig sender jeg ikke bare kontonummer uden at tale/informere køber. smiley

• #25   10. sep 2012 Jeg må jo nok erkende, at jeg vælger hund og ikke opdrætter.

Jeg er ligeglad med, om de spørger ind til mine hundeerfaringer, det er deres egen sag.

Har jeg fundet et kuld, så behøver jeg ikke at svinge med opdrætter, vedkommende behøver jeg ikke at kunne lide, denne ikke at kunne lide mig - bare jeg er tilfreds med hunden, jeg skal have med hjem.

• #26   10. sep 2012 CH.. Enig, men du vil vel gerne se hundene før du betaler penge ?

• #27   10. sep 2012 Marianne, naturligvis.
    Mindst et par gange, hvor de lige får tjekket de basale ting, som vi skal bruge...

• #28   10. sep 2012 smiley Ja for reelt ville jeg også være ligeglad med opdrætteren, men der er da lige en tjek liste først ;o)

• #29   11. sep 2012 Hvis jeg var dig ville jeg alligevel tage ud at kigge på hvalpen smiley det kan jo ikke skade, og hvis kennellen er som den lød i telefonen, så er du da blevet den oplevelse rigere. Men måske var det bare den tvære teenagedatter der tog telefonen da du ringede, eller sådan noget xD man ved jo aldrig!

• #30   11. sep 2012 Grunden til at JEG ville finde en anden opdrætter er at på MIG virker det som om opdrætter signalerer: "Betal et depositum først så jeg er sikker på at du er interesseret inden jeg gider bruge mere tid på dig".

• #31   11. sep 2012 Altså efter min mening. Hvis man ikke er god til at snakke i telefon. Så kunne man jo bede om nogle oplysninger fra hvalpe køber. Og hvad det er man ønsker af en hund. Jeg ville hvertfald ikke købe fra en avler, der bare beder om et konto nr.. Det signalere noget dårligt for mig. Det virker hvertfald som om. At det er fuldstændig lige meget, hvor hundene kommer hen.. smiley

• #32   11. sep 2012 Mette - det er også den del jeg stejler lidt over... Fair nok, hvis opdrætter enten blev fanget på et dårligt tidspunkt, eller er dårlig til tlf-kontakt - men i mine øjne signalere det total mangel på interesse, at opdrætter virker ligeglad og blot sender et kontonummer, hvor depositum bedes indbetalt...

Kommentér på:
Reservation af hvalp- opdrætter virker ligeglad?

Annonce