reservation af hvalp {{forumTopicSubject}}
det kan være svært at få fingrene i nogle racer bl.a. chihuahua og for at være sikker på at få en hvalp er der mange der reserverer hvalpe inden de overhovedet er født. mange mennesker kommer så og ser deres kommende hvalp i en alder af 1-2 uger. Men men hvordan er det lige at man kan bedømme sin kommende hvalp når denne ikke engang har fået øjne? du kan måske se farven osv. men man har ingen mulighed for at bedømme hvalpen mentalitet. fordi hvalpen forældre har et godt sind er jo ikke ensbetydende men at hvalpen får. - det er sandsynligt men ikk sikkert!
jeg mener det er vigtig at finde en hvalp der passer til ens psyke og ikke blot vælge den første og den bedste. på den måde tror jeg også man kunne undgå så mange omplaceringer af hvalpe på ½-1 år fordi ejeren enten finder ud af at psyken eller racen ikke lige er sagen!!!
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 382 Svar: 3.410
Vi kikkede på hele kuldet som en helhed, og det sted hvalpene kom fra, og besluttede os til at det var et sted vi gerne ville have hvalpe fra.. Vi har bestemt ikke fortrudt! Og vi har da haft vores hund i hele dens leve tid som er ved at være 2 et halvt år nu ;o)
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
feb 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 432
sep 2005
Følger: 96 Følgere: 95 Hunde: 6 Emner: 755 Svar: 7.164
men de vælger først når de når 4 - 5 ugers alderen vidst . . ikek før de kan gå og lege og pjatte rundt og hvad ved jeg . . ;o))
feb 2007
Skiilotte: Lyder meget fornuftigt. selvfølgelig kan de da komme og kigge men jeg synes bestemt det tildels også er oprætterens ansvar at finde de rigtige familier til deres hvalpe og dette kan jo også være meget svært når opdrætter jo heller ikke kan se hvilket stof hvalpen er gjort af.
maj 2005
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 49 Svar: 1.513
Jeg råder gerne mine hvalpe købere at vente til hvalpene er 3-4 uger gamle, så er der lidt mere i dem end små pølser. Men vælge gør de i samarbejde med mig efter hvad de søger i en hund, men først fra 6-8 ugers alderen.
feb 2007
Alias...
Kan godt se hvad du mener og det lyder også korrekt, men man kan jo godt vente med at reservere hvalpen indtil man kan se hvilket stof de er gjort af. på den måde venter man jo også men det er bare uforpligtende hvis man nu indser at hvalpen ikke passer sammen med en i temp.
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 125 Hunde: 5 Emner: 395 Svar: 9.576
Der ses desværre også alt for tit, hvor alle hvalpene er afsat inden tæven er nedkommet, og jeg har lidt svært ved at forstå, hvordan man kan sikre sin hvalp at den kommer til det helt rigtige hjem. Man aner ikke det fjerneste om hvordan den respektive hvalpe vil komme til at udvikle sig...men det er måske mindre væsentligt for opdrætterne?
/ trine
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 125 Hunde: 5 Emner: 395 Svar: 9.576
/ Trine
jul 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 37 Svar: 103
sep 2005
Følger: 96 Følgere: 95 Hunde: 6 Emner: 755 Svar: 7.164
derimod så er de andre hvalpekøbere kommet og sagt den hvalp skal i have . . neeej det skal i ikke for den passer slet ikke til jer . . alt for aktiv osv . .
opg vi har bevist nu at de i hvertfald IKKE skulle have den hvalp de ville have haft . . :o/
maj 2005
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 49 Svar: 1.513
Når hvalpene er 3 uger gamle tar jeg 1500 kr i "reservationsgebyr", som så trækkes af prisen. Hvis de hopper fra, så ser de dog ikke de penge igen. Allerede der springer de "useriøse" fra.
Det længst nogen har stået på venteliste ved mig er lidt over 1 år.
Jeg har endnu ikke haft nogen hvalpekøbere der synes at de har fået den forkerte hvalp - eller en hvalp der ikke passer til dem med hjem, så det kan ikke være helt forkert sådan som jeg gør det.
reservation af hvalp