{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
530 visninger | Oprettet:

reservation af hvalp {{forumTopicSubject}}

det kan være svært at få fingrene i nogle racer bl.a. chihuahua og for at være sikker på at få en hvalp er der mange der reserverer hvalpe inden de overhovedet er født. mange mennesker kommer så og ser deres kommende hvalp i en alder af 1-2 uger. Men men hvordan er det lige at man kan bedømme sin kommende hvalp når denne ikke engang har fået øjne? du kan måske se farven osv. men man har ingen mulighed for at bedømme hvalpen mentalitet. fordi hvalpen forældre har et godt sind er jo ikke ensbetydende men at hvalpen får. - det er sandsynligt men ikk sikkert!
jeg mener det er vigtig at finde en hvalp der passer til ens psyke og ikke blot vælge den første og den bedste. på den måde tror jeg også man kunne undgå så mange omplaceringer af hvalpe på ½-1 år fordi ejeren enten finder ud af at psyken eller racen ikke lige er sagen!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  reservation af hvalp
  • #1   10. apr 2007 Jeg ved nu ikke helt.. Sys tit det er folk som har taget sig tid til at vente og resevere hvalpe af hunde som de har tiltro til der ender med at beholde deres hunde..

Vi kikkede på hele kuldet som en helhed, og det sted hvalpene kom fra, og besluttede os til at det var et sted vi gerne ville have hvalpe fra.. Vi har bestemt ikke fortrudt! Og vi har da haft vores hund i hele dens leve tid som er ved at være 2 et halvt år nu ;o)

• #2   10. apr 2007 Opdrætter vælger i mange tilfælde også hvalpen som de synes passer bedst til familien.

• #3   10. apr 2007 Jamen man kan da også være heldig og finde en lækker hvalp. der er bare en øget risiko for at dette ikke er tilfælde når man som sådan ikke kan danne sig et realistisk indtryk af hvalpen pg.a. visse omstændigheder.

• #4   10. apr 2007 nogen af vores hvalpe købere kommer og ser hvalpene når de er omkring de 2 uger gamle . . selvom vi ikke er meget for det . . men de kan jo ikke holde sig væk . .
    men de vælger først når de når 4 - 5 ugers alderen vidst . . ikek før de kan gå og lege og pjatte rundt og hvad ved jeg . . ;o))

• #5   10. apr 2007 søster særling: jeg synes det er dejligt når opdrætteren råder en til hvilken hvalp der muligvis ville passe bedst til en men når har jo altså også selv noget at skulle have sagt.
    Skiilotte: Lyder meget fornuftigt. selvfølgelig kan de da komme og kigge men jeg synes bestemt det tildels også er oprætterens ansvar at finde de rigtige familier til deres hvalpe og dette kan jo også være meget svært når opdrætter jo heller ikke kan se hvilket stof hvalpen er gjort af.

• #6   10. apr 2007 Ved min race kan de ikke engang se farven...De bliver alle født hvide:o))
    Jeg råder gerne mine hvalpe købere at vente til hvalpene er 3-4 uger gamle, så er der lidt mere i dem end små pølser. Men vælge gør de i samarbejde med mig efter hvad de søger i en hund, men først fra 6-8 ugers alderen.

• #7   10. apr 2007 Kennel House Of Hunters og annika C - lyder meget fornuftigt.

Alias...

Kan godt se hvad du mener og det lyder også korrekt, men man kan jo godt vente med at reservere hvalpen indtil man kan se hvilket stof de er gjort af. på den måde venter man jo også men det er bare uforpligtende hvis man nu indser at hvalpen ikke passer sammen med en i temp.

• #8   10. apr 2007 Søster
    Der ses desværre også alt for tit, hvor alle hvalpene er afsat inden tæven er nedkommet, og jeg har lidt svært ved at forstå, hvordan man kan sikre sin hvalp at den kommer til det helt rigtige hjem. Man aner ikke det fjerneste om hvordan den respektive hvalpe vil komme til at udvikle sig...men det er måske mindre væsentligt for opdrætterne?

/ trine

• #9   10. apr 2007 Som jeg skrev i et andet indlæg kan der lange ventelister på nogle racer, men hvis man vil have en kvalitetshund er den værd at vente på. Og tiden kan man så udnytte til at sætte sig ind i racens behov og se om det er den rigtige hund som matcher ens eget behov så man får et langt og lykkeligt liv sammen.

/ Trine

• #10   10. apr 2007 Ja det er svært at bedømme en 2 uger gammel hvalp, men tag en chance vind en bamse.

• #11   10. apr 2007 Vi har holdt nogen hvalpe tilbage til nogen som vi sagde den skulle de have . . for den passede til dem . .
    derimod så er de andre hvalpekøbere kommet og sagt den hvalp skal i have . . neeej det skal i ikke for den passer slet ikke til jer . . alt for aktiv osv . .
    opg vi har bevist nu at de i hvertfald IKKE skulle have den hvalp de ville have haft . . :o/

• #12   10. apr 2007 Altså- når nogen reserverer en hvalp ved mig, så reserverer de enten en tæve eller han. Hvilken af hannerne eller tæverne bliver først besluttet senere.
    Når hvalpene er 3 uger gamle tar jeg 1500 kr i "reservationsgebyr", som så trækkes af prisen. Hvis de hopper fra, så ser de dog ikke de penge igen. Allerede der springer de "useriøse" fra.
    Det længst nogen har stået på venteliste ved mig er lidt over 1 år.

Jeg har endnu ikke haft nogen hvalpekøbere der synes at de har fået den forkerte hvalp - eller en hvalp der ikke passer til dem med hjem, så det kan ikke være helt forkert sådan som jeg gør det.

Kommentér på:
reservation af hvalp

Annonce