5.473 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Keeshond! - Jeres meninger og erfaringer! :D Keeshond! - Jeres meninger og erfaringer! :D

Nu har jeg efterhånden læst lidt om den race og.. tja, den er vist ikke så kendt i Danmark o.o
- Mit udtryk er, at det er en ret nem hund, sådan helt psykisk, den virker glad, udadvendt og meget klistre og lærenem, hvilket er præcis, hvad jeg gerne vil have. Og fordi min søster ikke vil have en sheltie, er vi blevet enige om, at vi vil kigge lidt på fx. den her race ^^ Meget pelspleje, men skidt pyt! Det kan klares ^^

- Hvad er jeres erfaringer og oplevelser af Keeshonden? Jeg har aldrig selv mødt en, så har lidt svært ved at forme en mening. Skal have fundet nogen, men tænkte det her var en god ting at bruge min sygedag på xD

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Keeshond! - Jeres meninger og erfaringer! :D
  • #1   12. sep 2012 Som jeg har forstået det, er den muligvis lærenem, men ikke nem at træne - hvis I har kig på en sheltie, er en keeshond jo i en noget anden boldgade, det er jo en spidshund og derfor er de mere selvstændige..

Jeg har mødt nogle stykker på udstilling, min race er lavet af blandt andet keeshonds, så jeg synes, det er sjovt at se dem smiley De har virket imødekommende, men de gør altså en del, jeg ville synes det var irriterende hvis det var min hund.

Hvordan deres sind ellers er, kan jeg ikke svare på smiley

• #2   12. sep 2012 Lisbeth; Ja, det ved jeg, men min søster vil ikke rigtig sheltien, og derfor gik vi over til noget helt andet, eftersom det er svært at finde en hund, som minder om dem, som min søster gider.
    Jeg har prøvet at snakke med hende, men hun synes bare ikke om sheltien. Ikke at jeg forstår hende xD

Pt har vi en hund, som er svær at træne, og som også er meget selvstændig. Han er ret forfærdelig nogengange, men er næsten sikker på, at det er fordi, vi ikke trænede ham som hvalp ):
    Og Vaks gør også meget, så det er ikke andet, end vi er vant til ^^
    Vaks er hyrdehund med stort H. Der er ikke meget selskabshund i det lille pjok, lol.

Men tak for svar! Vil lige vente på, at nogen kan fortælle mig, hvordan de er at træne, for det er ikke altid racebeskrivelserne er helt som virkelighed :3

• #3   12. sep 2012 Snak med flere der har dem,,før i beslutter jer
    Min erfaring siger mig også de er svære.

Jeg kender til et kuld som alle var skønne imødekommende hunde men har også set de er solgt den ene gang efter den anden i blå avis

• #4   12. sep 2012 Det har vi helt klart også tænkt os! Vi prøver bare pt at finde en race, så rent faktisk passer til os ^^ Det er først om 2-3, tja, måske 4 år, at vi skal have den her hund, vi går og snakker om nu ^^

• #5   12. sep 2012 Det er en dejlig hund.. En rigtig skøn basse.. Det er den største af de tyske spidser (wolfspitz).. Da det er en spidshund er det en utrolig egenrådig hund, som ikke altid syntes at det du siger er det rigtige, eller at den i det hele taget hører dig.. På grund af det skal du træne utrolig meget for at få en ordentlig hund du kan gå løs med.. En anden ting man skal være efter er deres gøen, og det er lige for starten.. Får man styr på de ting har får du verdens dejligste, trofaste, kærlige hund som vil gøre alt for og med sin ejer..

Jeg vil råde dig til at tá på udstilling, evt spidshundeklubbens udstillingen, møde racen og tale med nogle opdrættere..

• #6   12. sep 2012 Så det vil sige, at den egentlig ikke er så lydig, som jeg har læst den til at være? Eller skal man bare starte helt fra bette hvalp af, for at få en lydig hund?

• #7   12. sep 2012 Man skal starte fra hvalp.. Og ved lige holde det alle årene.. Men der er bare nogle ting der følger med hvis man vælger en spids..

• #8   12. sep 2012 Ja, det er der vel med alle typer hunde :3

• #9   12. sep 2012 Det er en lækker hund. En spids, så det skal man kunne lide. Det er ikke en hund, som vil følge dig pr automatik eller vil danse efter din fløjte. Du kan sagtens få en lydig hund, men det kræver, at du altid tilbyder noget, som er bedre end det, som den selv kan finde på.

Jeg har mødt en del på udstilling, og jeg er helt solgt. De er meget kælne og sociale sammen med den selvstændige attitude.

• #10   12. sep 2012 Julie; Aha, hm ^^ Skal lige overvejes, det er helt sikkert ^^

• #11   12. sep 2012 Altså hvis man godt kan lide, at hunden vil please, så er det ikke spidshunde man skal kigge på. Men hvis man som mig godt kan lide, at hunden har en masse personlighed men samtidig gerne vil og kan lære- tag ikke fejl, de er lynende intelligente- så er det en perfekt hund.

• #12   12. sep 2012 Nemlig, det er der, jeg er splittet, og også derfor jeg kiggede på sheltien o.o
    Men min søster er ikke enig.
    Jeg vil utrolig gerne have en pleaser af en hund, som bare... gør alt for mig, men min søster tænker mere på størrelse og udseende, hvilket jeg selv synes er forkert. Men det skal jo være vores hund, så...

• #13   12. sep 2012 Okay. Jamen så synes jeg, at I skal kigge væk fra kees'en. For så får I/du altså ikke, hvad du gerne vil have.

• #14   12. sep 2012 Nej, det gør jeg nemlig ikke.
    Vaks er dog selvstændig og ham elsker jeg også herfra og til månen, men jeg har sagt til mig selv,at jeg vil have en lidt nemmere hund. Derudover, så regner jeg også med, det bliver mig, der passer hunden mest, for det har det været med Vaks.
    - Så skal snakke med hende igen, for nu håbede jeg, at jeg havde fundet en anden pleaser hund ^^

• #15   12. sep 2012 Hvad med cavalieren?

• #16   12. sep 2012 Den race siger mig bare ikke noget o.o

• #17   12. sep 2012 Hmmm... Det er ellers en god størrelse og de er meget nemme uden at miste personligheden.

• #18   12. sep 2012 Altså.. kan altid kigge på dem, men hælder stadig mest på sheltien.

• #19   12. sep 2012 Hvad er problemet med sheltien for din søster? Den har da meget af de samme træk (pelsen, ørerne og snuden) som kees'en?

• #20   12. sep 2012 Ja, ikke?
    Jeg ved det ikke, hun siger bare ''Kan bare ikke lide den''. Tror det er pga. udseende, mest. For den er ikke stor, men den er heller ikke helt lille, og det er derfor, hun ikke gider den.

Jeg synes det er meget forkert at se sådan på hunde, men det gør hun åbenbart.

• #21   12. sep 2012 Collie, puddel, border, cocker..

• #22   12. sep 2012 Altså kees'en er jo ikke meget større

• #23   12. sep 2012 Nej, det sagde jeg også, men altså.. min søster tænker kun på deres udseende.
    Jeg skal snakke med hende igen.

Colle; Collie og border bliver for krævende for mig, både i motionsbehov og træningserfaring.
    Jeg har ikke meget erfaring, jeg har haft én hund, og for at være ærlig, så er han ikke ligefrem velopdragen.
    Jeg må have en hund, som ikke kræver ALT for meget. Ja, sheltien kræver også meget, men er man syg en dag, så dør den heller ikke af det o.o

• #25   12. sep 2012 Tak for det Karin, det gør jeg lige en dag! ^^

• #27   12. sep 2012 Min weekend er allerede planlagt, så.. ^^

• #28   12. sep 2012 Jeg kender et søskende par og deres mor der har en. Må ærlig indrømme at det er IKKE en hund jeg ville komme til at eje. De går til træning med den og den hører stadig som 5 potter pis! Synes faktisk den er rigtig træls, fordi den altid skal slikke en i fjæset, hopper på en hvis man sidder i sofaen og hører den knap nok efter! Er hellere ikke så meget til de langhåret hunde, der er for meget arbejde i det til jeg gider.

• #29   12. sep 2012 Tja, du ville ikke være glad for Vaks heller, kan jeg høre xD

• #30   12. sep 2012 Hvis han forstår et nej og stop, så ville det ikke være så gøre så meget.
    Indrømmer da også gerne at min shirley er heller ikke den der er bedst opdraget, men hun forstår et nej og et stop.

• #31   12. sep 2012 Vaks forstår det, men han skal lige finde ud af, om han rent faktisk gider gøre det, hahaha xD
    Vaks er faktisk rigtig lydig... når han gider.

• #32   12. sep 2012 Hmmm de fleste spidser jeg kender, kan nu både forstå nej og stop...

• #33   12. sep 2012 den her gør ikke. Jeg er stoppet med at besøge dem pga den hund, nu er det også nogle af min kærestes venner, og bryder mig ikke helt vildt om den ene bror, men hunden er værre endn han er. Kan godt ske den har lært det siden, den er jo kun 1 år siden, de fik den ihvertfald efter jeg fik shirley.

Kommentér på:
Keeshond! - Jeres meninger og erfaringer! :D

Annonce