821 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Trine L
Trine L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Valg af hund Valg af hund

Hej,

Jeg flytter snart i lejlighed i KBH og mit største ønske er at få en hund, selvom jeg altid har ment, at hunde skal have mulighed for have.

Jeg flytter i en 67 kvm2 stor lejlighed sammen med min kæreste, og lejligheden har beliggenhed med 10 min. til Amager Strandpark og 5 min. til Lergravsparken.

Jeg er selv vokset op med hund, og de har derfor altid været en del af min hverdag.

Jeg er på udkig efter en lille/mellemstor hund, som ikke er alt for doven. Jeg er vild med hunde med pels, og det er derfor sådan en, jeg er på udkig efter.

Jeg har haft kig på en Shetland Sheepdog og en Keeshond, og jeg er især faldet for en Keeshond.

Hvad er jeres holdning til at have den race i en lejlighed?

Der skal selvfølgelig gås en masse lange ture, hvilket jeg også er helt frisk på.

Håber I vil give jer tid til at svare.

MVH
Trine Larsen

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher not working 900 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Udskiftning af dørbælg på Samsung EcoBubble vaskemaskine 750 kr.
  • Handyman needed – URGENT (Before 12:00 Today) 1.200 kr.
  • IKEA sofa moduler monteres 800 kr.
  • Stikkontakt 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af hund
  • #1   16. feb 2009 Racen er for mig lige gyldig, det kommer helt an på hvor meget tid i gider bruge på den..

Er der tilladelse til hund hvor i bor?

• #2   16. feb 2009 Det er meget få racer jeg ikke mener man kan holde i lejlighed (men de findes), så længe der tages højde for at det så kræver noget ekstra af en som ejer, da hunden jo så skal have al sin aktivitet på lufteturene.
    For mig vil det så være meget vigtigt at lære hunden et stabilt indkald, så der osse er mulighed for at slippe hunden og lade den rende løs på steder hvor det er muligt.

Jeg ved ikke med keeshound, men sheltie har tendens til at gø en del, så det skal du nok være opmærksom på når du bor i lejlighed

• Trine L
    Trine L Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   16. feb 2009 Der er tilladelse til hund i lejligheden, den må dog ikke generer de omkringliggende lejligheder.

Jeg synes bare det er synd at have en hund af en hvis størrelse i en lille lejlighed.

• #4   16. feb 2009 Der er nogne herinde der har grnad danois i lejlighed, det kommer helt an på hvor meget tid man vil bruge på hunden smiley

• #5   16. feb 2009 Du kan sagtens have hund i lejlighed næsten uanset race, men som der allered er blevet sagt er der racer der har tendens til at gø meget.. Det du skal være opmærksom på er at store racer ikke har godt af trapper og derfor skal løftes det første år og at der er forskel på hvilke racer boligforeningerne tager ind, ikke kun med hensyn til muskelhunde og andre hunde, men også størrelsesmæssigt.
    Hvis du spørger mig, ja så skal en hund jo alligevel ikke bruge en masse plads for den skal ikke have lov til at løbe rundt/lege vildt indenfor og når den skal være alene hjemme mener jeg et-to værelser er rigeligt.

• #6   16. feb 2009 Det vigtigste er ikke om i har have- men om i kan aktivere den nok smiley
    Skal det være din hund, eller jeres begges ?
    Jeg vil foreslå dig at finde en racebog og så gå igennem racerne. Her vil i kunne finde dem i finder interessant- ikke kun på pelskvaliteten smiley
    Og så kan i evt. ringe til opdrættere tale med dem om racen. Så er det også en god idé at møde flere forskellige hunde af den race- for at mærke om man svinger.
    Hvad vil du/i bruge hunden til ? agility, lydighed eller nussehund ? Hvor lang tid skal den være alene hjemme ?

• #7   16. feb 2009 Trine -størrelsen betyder faktisk ikke så meget (hvis man selv kan leve med at hunden optager en del plads), hvis bare hunden får nok ture/leg osv udendørs.

Jeg er overbevist om at Reiki og jeg kunne bo i et kosteskab, og alligevel ville han være helt tilfreds;o)

Lige nu bor jeg i lejlighed med lille have. Der er 70-75 kvm hvoraf lidt over halvdelen er på 1. sal hvor reiki ikke kan komme op. Det fungerer fint.
    Til marts flytter vi i en ande lejlighed. 60 kvm hvor han kan være over det hele, men hvor der "kun" er en fælles have, som han dog gerne må være i så længe der samles op.
    Me med alle de ture vi er på, sover han faktisk det meste af tide når vi er hjemme:o)

• #8   16. feb 2009 Trine L: Det er det ikke:) Tro mig, de indstiller sig på det. Så længe de får den motion og aktivering de kræver så er de tilfredse.. Er det kun din hund? Hvad hvis dig og kæresten går fra hinanden? Hvad med jeres økonomi? Hvad med uddannelse? Hvad med jeres fremtid de næste ti til femten år? Det synes jeg er vigtigere at tænke over:)

• #9   16. feb 2009 Hihi, det lød næsten som om I skulle have et barn.. Men altså, der er mange ting at tænke over:)

• #11   16. feb 2009 Er fuldstændig enig med Rebecca i disse overvejelser/spørgsmål:
    "Er det kun din hund? Hvad hvis dig og kæresten går fra hinanden? Hvad med jeres økonomi? Hvad med uddannelse? Hvad med jeres fremtid de næste ti til femten år? Det synes jeg er vigtigere at tænke over:) "

• #12   16. feb 2009 Hvor meget vil I træne med hunden?

• #13   16. feb 2009 Bella & vuffen - man kan sagtens aktivere en hund nok uden man har have, det kræver bare der er et område hvor man kan slippe hunden løs i

• #14   16. feb 2009 Jeg bor i en et-værelses lejlighed på 37 kvm2 uden have med en engelsk springer spaniel. Det er ikke nødvendigvis optimalt, men det kan sagtens lade sig gøre. Min hund ser i hvert fald ikke ud til at være generet af det.

Men du skal nok være opmærksom på ikke at vælge en race der gør for meget.

Du kan iøvrigt se denne film fra dansk kennel klub:

http://www.dansk-kennel-klub.dk/999

Den forklare lidt om hvad man skal overveje inden man køber hund.
    Held og lykke med det hele smiley

• #15   16. feb 2009 Tanja
    Jeg tror du har misforstået- for jeg mener også sagtens man kan have en hund i lejlighed smiley

Kommentér på:
Valg af hund

Annonce