Valg af hund Valg af hund
Hej,
Jeg flytter snart i lejlighed i KBH og mit største ønske er at få en hund, selvom jeg altid har ment, at hunde skal have mulighed for have.
Jeg flytter i en 67 kvm2 stor lejlighed sammen med min kæreste, og lejligheden har beliggenhed med 10 min. til Amager Strandpark og 5 min. til Lergravsparken.
Jeg er selv vokset op med hund, og de har derfor altid været en del af min hverdag.
Jeg er på udkig efter en lille/mellemstor hund, som ikke er alt for doven. Jeg er vild med hunde med pels, og det er derfor sådan en, jeg er på udkig efter.
Jeg har haft kig på en Shetland Sheepdog og en Keeshond, og jeg er især faldet for en Keeshond.
Hvad er jeres holdning til at have den race i en lejlighed?
Der skal selvfølgelig gås en masse lange ture, hvilket jeg også er helt frisk på.
Håber I vil give jer tid til at svare.
MVH
Trine Larsen
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 245 Svar: 6.757
Er der tilladelse til hund hvor i bor?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 418 Svar: 31.286
For mig vil det så være meget vigtigt at lære hunden et stabilt indkald, så der osse er mulighed for at slippe hunden og lade den rende løs på steder hvor det er muligt.
Jeg ved ikke med keeshound, men sheltie har tendens til at gø en del, så det skal du nok være opmærksom på når du bor i lejlighed
dec 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Jeg synes bare det er synd at have en hund af en hvis størrelse i en lille lejlighed.
mar 2007
sep 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 914
Hvis du spørger mig, ja så skal en hund jo alligevel ikke bruge en masse plads for den skal ikke have lov til at løbe rundt/lege vildt indenfor og når den skal være alene hjemme mener jeg et-to værelser er rigeligt.
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.332
Skal det være din hund, eller jeres begges ?
Jeg vil foreslå dig at finde en racebog og så gå igennem racerne. Her vil i kunne finde dem i finder interessant- ikke kun på pelskvaliteten
Og så kan i evt. ringe til opdrættere tale med dem om racen. Så er det også en god idé at møde flere forskellige hunde af den race- for at mærke om man svinger.
Hvad vil du/i bruge hunden til ? agility, lydighed eller nussehund ? Hvor lang tid skal den være alene hjemme ?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 418 Svar: 31.286
Jeg er overbevist om at Reiki og jeg kunne bo i et kosteskab, og alligevel ville han være helt tilfreds;o)
Lige nu bor jeg i lejlighed med lille have. Der er 70-75 kvm hvoraf lidt over halvdelen er på 1. sal hvor reiki ikke kan komme op. Det fungerer fint.
Til marts flytter vi i en ande lejlighed. 60 kvm hvor han kan være over det hele, men hvor der "kun" er en fælles have, som han dog gerne må være i så længe der samles op.
Me med alle de ture vi er på, sover han faktisk det meste af tide når vi er hjemme:o)
sep 2007
sep 2007
jan 2008
"Er det kun din hund? Hvad hvis dig og kæresten går fra hinanden? Hvad med jeres økonomi? Hvad med uddannelse? Hvad med jeres fremtid de næste ti til femten år? Det synes jeg er vigtigere at tænke over:) "
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 1.341
mar 2007
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 1.736
Men du skal nok være opmærksom på ikke at vælge en race der gør for meget.
Du kan iøvrigt se denne film fra dansk kennel klub:
http://www.dansk-kennel-klub.dk/999
Den forklare lidt om hvad man skal overveje inden man køber hund.
Held og lykke med det hele
jan 2008
Jeg tror du har misforstået- for jeg mener også sagtens man kan have en hund i lejlighed
Valg af hund