{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.185 visninger | Oprettet:

Min stakkels altid glade hund {{forumTopicSubject}}

Min lille pige kom til skade med sit ene bagben igår.
Åhh hvor gjorde det ondt at hun har gemt sig så mange timer uden vi har kunne finde hende. Men godt hun til sidst turde vise sig så hun kunne komme til dyrlægen blev lappet sammen, og heldigvis uden skader på bevægaparatet, det er jeg fantastisk glad for, og jeg må indrømme da jeg så benet troede jeg godt nok det blev en dyr fornøjelse, det er fuldtstændig uden betydning, men vi slap med 2700 kr.
Til gengæld har hendes mentalitet lidt et ordentligt knæk. Jeg er totalt chokkeret over at min hund har trukket sig totalt fra os fordi hun er kommet til skade, jeg har ellers følt vi har klikket 100%, og det var faktisk mit indtryk at hun havde stor tiltro til mig, så selvom jeg godt ved det ikke er unormalt, så er jeg dybt skuffet over mig selv.

Hun skal have tid derom hersker ingen tvivl, men på trods af den hårde omgang, så er jeg faktisk midest talt overrasket over så påvirket hun er.
Det har ikke været mit indtryk hun er en pivet hund, men min altid glade, imødekommende, arbejdsivrige, larmende sheltie pige er gået totalt i stampe.!
Hun ligger eller sidder stort set konstant stille, hun kommer ovehovedet ikke når jeg kalder, ikke så meget som overvejer det (hun plejer at være omkring mig hele tiden) Hun bliver let skræmt, hvis hun først er kommet ud i haven, ryster hun som om hun er bange, og hun var hos min mor idag (jeg synes ikke hun skulle være alene hjemme) og hun virkede meget nervøs over det hele, altså ikke at hun tonser rundt, hun ryster og finder ikke ordentligt ro, hun siger INGEN ting, ikke så meget som et lille vuf, hun snakker ellers normalt rigtig meget.
Hun vil gerne kæles og bæres, men ellers bare ligge stille.
Hun ville gerne sove hos mig i nat, hendes hule er ellers under sengen, det burde være godt, men det bekymrer mig ondssvagt nok, selvom jeg nød det.
Hun får smertestillende, så hun burde vel ikke have ondt.
Kort sagt, var hun blevet farvet en anden farve, så tror jeg knapt jeg havde kunne mærke det var Kaya. Hun er simpelthen så påvirket, så hun er sin egen totale modsætning.

Her virker alt for stille, og på en eller anden mærkelig måde tomt, på trods af hun stadig er her, men der er jo så ualmindeligt stille.

Hun får en masse fred og ro, en masse kæl og beroligende snak.
Jeg har ikke været på tur med hende endnu,hun har kun været i haven, men det er min akutte plan at vi er nødt til at komme lidt af sted imorgen selvom jeg ikke tror hun vil bevæge sig overhovedet.

Hun er slet ikke alene pt. det vil jeg ikke byde hende, jeg forsøger ikke at ynke hende, men måske kan hun mærke på mig jeg er påvirket..

Åhh mit spørgsmål lyder, hvad kan jeg gøre for at hjælpe min lille skat?

Hvordan kan jeg få hendes tiltro tilbage?


Kommentarer på:  Min stakkels altid glade hund
  • #1   12. sep 2012 Det var trist at høre med din pige... smiley Nu har jeg en veninde og en moster som begge er hundeadfærdsterapeuter, så jeg ved lidt om det. Det du gør indtil videre er rigtig godt, hun skal have omsorg og kærlighed som hun plejer. Hvis hun må for dyrlægen, så kom ud og gå nogle ture med hende hvor i bruger naturen. Evt træning i naturen (Det gør jeg selv med min egen hund) f.eks (sten, træstammer osv) Alt hvad i kan finde! Op og ned af sten, stå på sten, balancere på træstammer og selvfølgelig husk godbidderne og ros hende når hun gør noget godt. Når i laver noget anerledes end hvad i plejer, knytter i jer tættere fordi i prøver noget nyt, Sammen.

    Ikke for at virke for hård, men så må du "tvinge" hende til nogle gåture ude i samfundet, hvor der er andre mennesker/hunde/biler osv smiley Vis hende du er hos hende og at hun kan stole på hende, så burde det komme igen. Hvis du ellers har spørgsmål kan du bare skrive, så spørger jeg min moster smiley


Kommentér på:
Min stakkels altid glade hund

Annonce