{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.264 visninger | Oprettet:

angst {{forumTopicSubject}}

Min hund har altid været bange for fyrværkeri. så nytårs aften er altid et helved. men her i Juli mdr. 2012 var der studenter som skulle hyldes med fyrværkeri ca 150 meter fra casmo og jeg. Casmo gik løs men jeg fik kaldt ham til mig men i det jeg skal tage snor på ham kommer der et skud mere og casmo løber.

jeg kalder og kalder og tilsidst kan jeg se at han ikke kommer så jeg løber efter ham og jeg løber alt hvad kan og da jeg ser ham er der en masse mennesker som prøver at fange ham men han løber fra dem han ville hjem jeg fanger ham ca 30 sek under han stopper ved vore hjem og jeg prøver at berolige ham. det virker lidt .


siden den dag har casmo ikke ville ud og gå hans hale er nede og han er meget stresset har i nogle forslag på hvordan skal håndtere den sag her .

jeg gør pt meget ud af at gå ruter som han kan li og som han er rolige på men kommer der en hund eller stor voldsomt lyd så tager han halen mellem benene og stresse hvad skal jeg gøre ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  angst
  • #2   14. sep 2012 Ellers kan du prøve at få de dersens lyd-cd'er hvor der er alle slags lyde, de varier mellem fuglesang til fyrværkeri.. Spil dem ganske lavt først (LAD dem variere) også skru langsomt op... Det kan muligvis være at når han bliver bombet med det at han så langsom kan vænne sig til nogen lyde..

  • #3   17. sep 2012

    tusind tak for de gode råd vi har haft ham på noget beroligende kan ikke lige huske hvad det hedder men det undersøges når jeg kommer hjem men han er stadig obs på div lyde men her de sneste 3-4 dage er han begyndt godt at kunne få godbidder.
    dem får han når han er lydig og kommer hen til mig når jeg kalder og det har det har bl.a. gjort ham lidt trygger ved at komme ud og gå.

    det vi plejer nytårs aften:
    lufter ham ca hver 2-3 time lige ind til kl den er 23:45 der begynder de nemlig helt vildt at skyde af.
    så der holder vi ham inde for hvor han er på stærkt beroligende som jeg heller ikke husker lige nu. når vi ser det begynder at stille af går vi lidt ud med ham igen men kun kort det er et rent maridt... smiley

    kender ingen ud af mod landet smiley så det er ikke engang muligt

    det med fyrværkeri på CD virker heller ikke for han kan både hører og se det er på tvét så der hverken gør han eller noget..
    men det er ikke kune fyrværkeri nu det er også bil døre - skraldespands låg altså alle høje lyde som bare minder om

    jeg ved bare ikke om det måske er forkert at mig at gå med lang snor så længe halen er oppe og når jeg kan se hans krops sprog at nu er det ved at være farligt så kalder jeg ham ind til mig giver ham en godbid og har ham lidt korte snor

    jeg går mig de samme ruter for at han kan føler sig tryg og så udviger jeg ruten lidt hver uge . men er det for lang tid der går i mellem ? jeg prøver også at distrahere ham med lidt træning i natur.
    vi går ikke så meget på vej men vi går lidt som sagt vi udviger vejene hele tiden så de bliver længere og mere trafikeret


    er det forkert ?



  • #6   18. sep 2012 ja det ved jeg godt hvorfor vi er ud med ham så ofte er fordi han holder sig ellers og han tør ikke benytte vores have til at tisse i med mindre vi er med og han er i snor
    som sagt casmo er lidt for klog og han søger efter lyset for fyrværkeriet også selv om vi spiller musik og tænder tvet så søger han efter det smiley


  • #7   18. sep 2012 Det er da godt han holder sig smiley

    Og det lyder MEGET ulogisk at sige en hund søger noget den er bange for...


  • #8   18. sep 2012 det er skam sandt han sidder og kigger op mod himlen hele aften og når det kommer fra tv'et kigger han ind på tvet og lægger sig til at sove igen smiley

  • #10   19. sep 2012 det er det første nævnte altså i hverdagen

  • #12   19. sep 2012 ja det er også det jeg prøver på.. det ikke at være styrret af at han er angst men stadig respektere at han er det så jeg har godbidder med og udviger vejene hele tiden så ikke når at føle sig stresse så det når at blive en god tur smiley

  • #13   21. sep 2012 hold da op en masse hjælp tusind tak det nenmlig rigtig det er at jeg vil have min hund tilbage som var glad og en god energi bombe når vi skulle ud og gå ture og ikke en som var nervøs og stress og bange for en smule høje lyde

    det med biler er han okey med nu men hvis de det er for stor en mortor og de kører stærkt så kan han godt finde på at tage halen kort mellem benen hvor jeg siger casmo kom kom kom-- også kommer hans hale mere op

    der er intet brug problem at kalde ham til mig når vi bare går og der ingen høje lyde er men sådan der bliver smækket med en bil dør så kan man se hele hans vejr trækning bliver hurtigere og tungen klapre og bliver til en spids og når han så har været i stress felt ? i for lang tid kan jeg ikke kalde ham til mig eller berolige ham og det er det jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at det korrekt jeg prøver nogle gange at disthere ham med en pind eller løb lidt på noget græs eller at han skal springe over noget bestemt og når han gør det som jeg ber om om får han en god hapser

    er det forkert ?


  • #15   24. sep 2012 okey tusind mange tak

    jeg prøvede igen igår og være ligeglad med lyden også selvom han var angst men jeg fik ham til at sætte sig ved siden af mig hvor vi bare stod og kiggede og jeg snakkede lidt med min kæreste hvor casmo ingen godbidder ville have da jeg kaldte ham til mig
    men da vi gik videre og jeg forsat var ligeglad med situation så begyndte han at slappe lidt af jo længere turen blev og tilsidst ville han gerne have god bidder og der var intet

    kan Dufte også gøre dem nervøse ?? for nogle dufte der sænker han halen og drejer rundt om sig selv ??? er det normalt


Kommentér på:
angst

Annonce