{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.256 visninger | Oprettet:

Angst?? {{forumTopicSubject}}

Sidder her med en hund der er helt mærkelig...
Hun ligger under sofaen og vil ikke komme frem... Hun pruster og stønner og hendes øjne er helt udspilede...
Hun har aldrig været glad for torden eller fyrværkeri, men der har været ingen af delene her til aften...
Hele aftenen har jeg grebet hende i at gå ovenpå og ligge sig i min seng, som hun aldrig har måttet... Til sidst måtte jeg sætte noget i vejen på trappen og alligevel prøvede hun at få det ned så hun kunne komme op...
Er totalt i vildrede... Har aldrig oplevet hende sådan...
Har lige været ved dyrlægen med hende for 2 uger siden, hun er sund og rask...
Nogle råd til hvordan jeg får hende ud og beroliget hende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Angst??
  • #1   15. okt 2018 Jeg ville ringe til vagtdyrlægen.

    Muligt at nogen ville synes det er at overreagere - men du har ikke lagt mærke til noget bestemt der udløser denne tilstand, og det har stået på over hele aftenen hvor hunden har udvist atypisk adfærd. Taget i betragtning af at cavalieren endda ofte døjer med dårligt hjerte, så better safe than sorry!


  • #3   15. okt 2018 Det ville jeg måske også havde gjort hvis det ikke var fordi hun lige havde været der. Og hjerte og alting er som det skal være...
    Jeg er i tvivl om det kan være noget opstart til løbetid... Hendes adfærd i løbetiden er blevet mere og mere mærkelig de sidste par år, men kan slet ikke huske hvornår hun var sidst.
    Eller om det er decideret angst? Men det opstår vel ikke bare sådan...
    Har oplevet 5-6 gange inden for de sidste par uger at hun har skrabet på døren. Hun sover i bryggerset. Og det har hun heller ikke gjort før


  • #4   15. okt 2018 Jinx. Hun listede stille med mig ud og fik godbidden som hun spiste alt for hurtigt. Hun har en skuffe der hvor hun sover...
    Da vi gik i stuen igen nåede jeg at distrahere hende til at komme op i sofaen i stedet. Men hun sidder og er meget årvågen og kigger rundt


  • #5   15. okt 2018 Du har måske et genfærd / spøgelse , der render rundt i dit hus …. som kun hunden kan se . … smileysmiley
    Det er der sikkert nogen herinde på HG , der har mere forstand på end mig . .. smiley

    Jeg synes at kunne huske , der har været skrevet om noget lignende herinde før.


  • #6   16. okt 2018 hvordan har hunden det nu?

  • #7   16. okt 2018 Hun kan ikke være parret vel? En hund i opblokning kan opføre sig sådan der.

    Ellers tænker jeg at din hund har det rigtigt dårligt. Jeg ville straks bringe den til dyrlægen.


  • #8   16. okt 2018 Der er vel ikke noget umuligt i at blive syg to uger efter man har været ved dyrlæge ?? Eller for den sags skyld samme dag. Håber du snart finder ud af hvad det er.

  • #9   16. okt 2018 Jeg håber,det går bedre nu.

    Men jeg kom til at tænke på, at jeg har oplevet en hund reagere på en brandalarm i huset, der skulle have skiftet batteri. Der kom med jævne mellemrum sådan en lille bip lyd, som for mig mest lød som en fårekylling, så det varede et godt stykke tid, før det gik op for mig, hvad der var galt. Men Rille nægtede at opholde sig i huset, indtil jeg fik skiftet batteriet.
    Nogen gange skyldes sådan noget bare nogle små dumme ting, som man ikke forestiller sig ville være et problem.


  • #10   16. okt 2018 Har hunden haft en flåt indenfor de sidste måneder ??

    Min yngste havde for år tilbage en flåt sidst i marts, ca. 2½ måned senere begyndte den at få angst anfald, det kom fra det ene øjeblik til det andet ...

    det viste sig at være den flåtbårne Anaplasmose der havde sat sig på hendes hjerne


  • #11   16. okt 2018 Falsk drægtighed?

  • #12   16. okt 2018 Hvordan har hunden det nu?

  • #13   16. okt 2018 Altså i dag er hun mere normal, men hun virker stadig lidt nervøs...
    Er som om hun ikke helt slapper af... Og hun ligger sig væk fra mig med ryggen til og kigger ud i rummet.

    Nej det kan godt lade sig gøre at være syg selvom hun lige har været ved dyrlægen. Men hun blev bare så tjekket igennem og fik også taget blodprøver osv.
    Jeg synes bare umiddelbart det virker mere som noget adfærd end sygdom...
    Det ligner virkelig hun kan hører noget jeg ikke kan eller sådan noget. Ved det ikke.
    Men i eftermiddags har hun været i skoven med kæresten. Klik.13.30 kørte han og kl.18.30 kom jeg. Nu har vi lige gået en 20 min. aftentur og så er det ligesom "særheden" kommer lidt.
    Dog slet ikke som i går


  • #14   16. okt 2018 du har ikke svaret på om hun har haft flåter indenfor de sidste måneder ..

  • #15   16. okt 2018 Sygdom kommer til udtryk i adfærd.

    Du kender selvfølgelig din hund bedst, og om det er muligt, at det kan være falsk drægtighed eller andre ting i omgivelserne. Jeg ville nu stadig give dyrlægen et kald, hvis jeg observerede så atypisk en adfærd over en periode. Det behøves ikke engang være vagtdyrlægen.


  • #16   16. okt 2018 voldsomme pludselige ændringer i adfærd skyldes oftest smerter.

  • #17   18. okt 2018 Altså cavalieren er jo disponeret for den der sygdom hvor kraniet er for lille til hjernen. Er hun tjekket for det?

    Beklager hvis jeg har overset et svar og er kommet til at gentage nogen.


  • #19   18. okt 2018 synes ogsåsagtens detkunne lyde som smerter

Kommentér på:
Angst??

Annonce