{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.534 visninger | Oprettet:

hvordan stopper man andres hunde i at tisse ens ting {{forumTopicSubject}}

Ja overskriften kan godt være lidt rodet, men sagen er den at jeg har nogle blomster som jeg er rigtig glad for, stående i nogle wiskytønder lige ved indgangen til vores have, de står på vores egen grund.
Problemet er så den at vejens hanhunde har fundet det dejligt at tisse i dem, her er der altså tale og tre forskellige hunde der tisser i dem flere gange om dagen, dette har altså udviklet sig til at mine pæne blomster ikke dufter særlig behageligt mere, men mere som et offentligt herre toilet, så jeg nu flere gange om ugen er nødt til at skylde blomsterne rigtig godt og grundigt for at de er til at holde ud at have i nærheden, men dette stopper ikke de kærer herrer i at urinere lystigt igen på dem, når jeg vender ryggen til.
Vores område er bygget lidt specielt op, selvom at det er en offentlig vej er den lavet af grus og ligger sådan lidt afsidigt væk fra alt andet, og husene ligger i sådan klynge agtig, så vores huse ligger tæt klynget, smatidig ligger der et stort landbrug lige i midten af den hele, faktisk kunne det hele godt bare ligne en indkørsel til gården, men det offenlig vej.
Mange af hundene bliver så luftet løs, da man kun kommer ind i vores område hvis man har tilknytning til det, det er jo som sådan rigtig hyggeligt, bare ikke når ens planter bliver molestreret af urin af alle hunde der kommer forbi, og da nogen af dem går løs det meste af dagen har de frit lejde til at tisse hvor de vil.
Jeg har prøvet flere gange at kontakte ejerne med mit problem, men svaret har egentligt for det meste været, det har de ikke set eller det er jo naturligt for hunde at mærke territorie af, men nu er det begyndt at blive lidt træls, især efter at vi har været nødt til at fjerne indhegningen til haven pga ombygning, og en hund har har taget chancen og lagt en lort der ville have gjort mine heste misundelige, det er altså bare ikke fedt slet ikke når man har en søn på 2 snart 3 som elsker at lege udenfor, at man så er nødt til at skulle ud fjerne lorte så store at jeg ikke overdriver når jeg fortælle at den fyldte hele posen.
Så nu er mit spørgsmål hvordan stopper man hundene i at egentlgit både pisse og skide på ens grund, for ejerne virker ikke til at de vil være behjælpelige med at stoppe problemet, det skal lige siges at haven vil blive hegnet ind igen når ombygningen er færdig.
Kan man plante nogle planter så hundene holder sig væk eller sprede et eller andet med luft så de holder sig væk ? evt vil jeg være verdens ondeste menneske hvis jeg sættet stødhegn op i planterne, så mine wiskytønder med blomster ikke er så atraktive at urinere i ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan stopper man andres hunde i at tisse ens ting
  • #1   21. sep 2012 Altså hjortetaksolie (staves?) er vildt ulækkert for katte, så tænker lidt om det måske hjælper på hunde?

  • #2   21. sep 2012 Sprøjt evt. med gå-væk-hund, det hjalp min mormor, da hun havde samme problem som dig.

  • #3   21. sep 2012 gå væk hund det tror jeg at jeg vil prøve smiley
    Jeg er bare nået til et tidspunkt hvor jeg ikke rigtig mener at der er nogen gensidig forståelse med de hunde, jeg har intet imod at de render frit, når ejeren er ude, og tis og pølse ville ikke være noget gennerelt problem, men det er bare alt for koncetreret til mine blomster og så lige en lort i den str midt i vores have, synes jeg er en anelse provokerende, men jeg har overvejet at hvis det sker igen så få den op på en paptallerken med en lille sedel hvor der står "din hund har tabt noget min grund, nu tilbageleveret til rette ejermand"


  • #4   21. sep 2012 Det kan du hvert fald ikke selv lugte smiley
    Men ja det er da utroligt så lidt respekt nogen kan ha over for andres ting!!


  • #5   21. sep 2012 Hjortetaksolie kan måske nok holde vovserne væk (men helt ærligt tror jeg det ikke), men det kunne dælme osse afholde mig fra at nærme mig planterne og så er man vel lige vidt.

    Gå væk hund har jeg heller ikke nogen positive erfaringer med.

    Og nej jeg synes ikke du ville være verdens ondeste menneske hvis du satte strøm op, forudsat der self ikke bruges for kraftig strøm på det lilel bitte stykke der skal hegnes.
    Og så skal det jo gerne sættes op så både hund og ejer kan se det er der, så tisser de der næppe mere end en gang smiley




  • #6   21. sep 2012 Det eneste i verden der ser ud til at kunne holde min hund væk er antiseptisk sårspray der hedder Cothivet.

    Har prøvet alt andet fra chili til gåvækhund etc.

    Cothivet lugter af teatreesolie


Kommentér på:
hvordan stopper man andres hunde i at tisse ens ting

Annonce