4.789 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 59 Svar

Shih Tzu Hvalp vil ikke spise ( Orijen ) Shih Tzu Hvalp vil ikke spise ( Orijen )

Hej herinde.

har lige fået den skønneste lille shih tzu hvalp på 10 uger og alt er perfekt lige bortset fra det med maden.

han trives fint han er nærmest renlig , er glad og aktiv når han ikke sover og virker generalt tryg.

vi har valgt at fodre ham med orijen da han kommer fra en ekennel hvor de har brugt barf og orijen, acana som tørkost så vi valgte orijen da vi havde hørt det var det bedste.

vi har haft ham siden i lørdags og har kun tilsammen fået 100gr i ham og det er hvad han gerne skulle have dagligt i følge pakken med foder.

i starten lod vi maden stå fremme hele tiden men er nu begyndt kun at tilbyde ham det 2 gange om dagen i 30 min for at se om vi kan trikke ham men han nærmer sig det kun lige går så igen.

fik ham i går morges til spise hele 30 gr på en gang da jeg blandede lidt a38 i men det virkede ikke i morges så nu er jeg frustreret.

hende der har kennelen hvor vi købte ham siger at jeg skal holde fast og bare fortsætte med det jeg gør og til sidst vil han bukke under og forstå at vi bestemmer og ikke ham.

hun siger jeg har valgt det bedste foder jeg kan til ham at han nok skal lære det men nu er vi på 3 dag og jeg kan snart ikke mere.

undskyld romanen men håber nogen kan hjælpe mig.

dennis

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Shih Tzu Hvalp vil ikke spise ( Orijen )
  • #1   2. okt 2012 Har I kun haft hvalpen i tre dage?

• #2   2. okt 2012 hej malene.

Ja vi har kun haft ham i 3 dage.

hvorfor da.

• #3   2. okt 2012 opdrætter har ret, han er lige flyttet, der er så mange nye ting omkring ham, så det er helt naturligt. Jeg synes det lyder af meget med 100g pr dag.

• #4   2. okt 2012 At han ikke vil spise sin mad, har altså ikke noget med hverken stædighed eller at han vil "bestemme"..................
    Har han afføring i løbet af dagen ?
    Hvis svaret er ja, så får han jo noget i sig.........
    Giver I ham godbidder i løbet af dagen ?
    Hvis "ja", så er der ikke noget at sige til, at han ikke vil spise sin tørkost.
    HVIS I giver guffere, så stop med det.
    Tag lidt af hans mad og spred lidt ud på gulvet.
    Lad ham arbejde lidt for føden- det kan de allerfleste hunde/hvalpe godt lide

• #5   2. okt 2012 Han skal lige falde til. Det er en voldsom omvæltning at blive taget væk fra sin flok.

• #6   2. okt 2012 hej

vi giver ham god bidder når vi er ude og gå når han gør noget rigtigt. det måske max 3 om dagen.

han har afførring ca 2 gange om dagen og det er fast. vi har prøvet at sprede det lidt ud på gulvet men han tager en eller to piller og så gider han ikke mere.

efter vi er begyndt at kun at tilbyde det 2 gange dagligt har han virket lidt mere intrasseret i det men når det så kommer ned spiser han lidt og går så igen.

opdrætter siger at det er mig der har et anstrengt forhold til at han ikke spiser og det kan han mærke.

jeg spurgte hende også om han måske ikke kunne lide maden jeg havde valgt men som hun siger så har han fået det ved hende og spist det der men der har de jo været flere om buddet så der har han nok holdt sig til.

synes han har virket træt i dag i forhold til de andre dage men hvalpe på 10 uger skal sove meget ikk.?

• #7   2. okt 2012 I starten gad Fie heller ikke spise særlig meget, så der hældte jeg en sjat kogende vand over tørkosten, og "rystede" skålen så det hele blev lidt fugtigt..

Det gjorde tørkosten lidt nemmere at tygge, og det duftede mere kraftigt..

Der blev maden nærmest indhaleret med det samme..

Men stress nu ikke for meget over den ikke spiser helt som den bør, nu hvor du kun har haft den i en tre dage.. Det skal skam nok komme smiley

• #8   2. okt 2012 på orijen pakken står der 90 til 130 gram pr dag for en hvalp fra 6-12 uger på 1-3 kilo.

• #9   2. okt 2012 jeg strsser for sygt over det for det irretere mig når alt andet er perfekt jo.

kan han mærke jeg stresser over det.

skal jeg blive ved at give lidt A38 over det når det hjælper på appetitten.

• #10   2. okt 2012 Nej lad være med at vænne ham til, at der skal være noget på maden. Ellers skal du bare gøre det resten af hans dage

• #11   2. okt 2012 Jeg ved det kan være temmelig svært ikke at være bekymret, men der er nu trods alt kun gået tre dage...

Jeg var nok lige så pivet omkring Fie da hun var 10 uger og ikke rigtig ville spise..

Men tro mig, han skal nok begynde at spise mere, så tag det stille og roligt smiley

Min dyrlæge rådede mig til bare at hælde lidt varmt vand over tørkosten, og ikke alt det der med a38.. Og det virkede på min lille vuf smiley

Nu skal man nærmere holde øje med hun ikke æder for meget *gg*

• #13   2. okt 2012 Har du prøvet at bløde det op i vand og lade det stå nogle timer inden han får det serveret?

• #14   2. okt 2012 maj-britt

hvilke foder skal jeg vælge jeg har jo købt det som skulle være det bedste og det han er vandt til udover barf som vi ikke give ham.

hun har jo også givet ham orijen foder sammen med barf

• #15   2. okt 2012 Jeg tror det er den nye situation, der giver problemer, og ikke foderet. Måske han skal have det blødt lidt op i stedet for bare tørt. Giv lidt vand på, og lad det trække lidt.
    Endelig ikke begynd med alt muligt andet over.

Du nævner også gåtur? En lille hvalp skal slet ikke på tur endnu. Den skal falde til først, lære nærområdet at kende og sådan.

• #16   2. okt 2012 ville bløde det op i varmt vand og lade det køle lidt af.. for det kan godt være det er uappetitvækkende når det bare er tørt..
    måske ville jeg købe noget hvalpe vådkost eller en peté af en slags og mase det godt ud og blande en spiseske vand i til en spiseske mad.. og så er det lidt mere lækkert at spise..

Den prøver ikk på at bestemme. Det er en hvalp og den er der "bare"
    Den er utryk på et eller andet plan og derfor spiser den ikke.. men gør lidt for det.. og pas på med for meget A38 for det kan også slå maven i stykker hvis ikk der er noget galt med den

• #19   2. okt 2012 vi har ikke lyst til at barfe den er ikke længere det er noget vi har bestemt fra dag et.

vi har købt det bedste mad som er lavet på barf princip så den for det bedste den kan.

jeg vil ikke afvise at vi på et senre tidspunkt vil give den noget råt kød i skålen men det bliver sammen med tørkosten.

• #22   2. okt 2012 nu er hele denne diskution ikke noget der har med barf at gøre da han har været vandt til dette foder jeg giver fra opdrætter at han så har fået barf om aften er jo ikke noget jeg behøver at fortsætte med.

har bestemt valgt det tør kost hun har brugt da han skulle være vandt til fra opdrætter og så skulle det være det bedste tørkost man kunne få.

• #23   2. okt 2012 vi går ikke lange ture kun lige rundt om blokken her.

• #24   2. okt 2012 I har haft hvalpen i 3 dage. Det er en kæmpe omvæltning. Hvalpen er taget fra sin mor, og puha det hele er nyt.
    Hvalpen skal jo også lige falde til, og når det er så nyt, så er foder måske ikke lige det der er mest haps haps når man måske er lidt utryg ved det hele.
    Jeg syntes ikke du skal proppe a38 på. så vender du bare hvalpen til '' hvis jeg ikke spiser, så kommer der noget andet lækkert på ''.

Tag det roligt..

• #26   2. okt 2012 Hehe Maj-Britt, nogen gange er jeg teeeemmelig sikker på Luie kan ligge to og to sammen *gg* smiley

• #27   2. okt 2012 maj britt du virker genralt lidt negativ i dine kommentare fornemmer jeg.

jeg spørger kun til hjælp fordi jeg ikke har 3 voksne hunde her hjemme så jeg lige ved hvad der skal gøres.

det jo ikke alle der har en extra fryser stående til barf og jeg vil af princip ikke have hunden her i huset æder råt kød det er jeg nok ikke den enste hunde ejer der er imod.

jeg har købt det bedste tør foder jeg kunne opdrive ihvertfald i test eller hvad opdrætter har fortlt.

jeg har fulgt de råd jeg har fået og nu vil jeg prøve at bløde det lidt op i vand så det måske ikke er så tørt.

måske det hjælper måske gør det ikke men han sulter nok ikke sig selv ihjel.

han er jo kun 10 uger

• #28   2. okt 2012 Hvorfor stoppe med barf for så måske på et senere tidspunkt at give den råt i skålen, gør I det bare fra nu, det vil den nok nyde da den jo allerede er van til det :o)

• #30   2. okt 2012 Jeg forstår dig udmærket!

Fik selv min hvalp lørdag. Han spiser ikke den mængde der er anbefalet. Men han spiser noget. Eftersom han kan ligge en lort ca. 2 gange om dagen.

Jeg har maden til at stå konstant fremme, så han kan spise når han har lyst.
    Jeg bløder det ikke op, eller på anden måden gør noget ved det.

Han spiser mere og mere. Så bare rolig der er håb forude. Bare giv hvalpen lidt tid smiley

Desuden går vi kun en lille tur en gang om dagen. Ellers er det haven som flittigt benyttes smiley

• #31   2. okt 2012 Prøv med vandet som nogle foreslår, at han har spist det hos opdrætter betyder ikke han spiser det hos dig smiley min er meget kræsen og derfor har jeg flere forskellige slags mad stående. men når det kommer en anden hund indenfor dørene så kan du tro han spiser for de skal ikke spise hans mad smiley Jeg har valgt Ziwipeak, Oliver, Orijen og Henne, Acana og WB gider han ikke spise overhovedet. Jeg blander lidt godt oveni , list tun, eller makrel i tomat( også godt mod forhuds snask) lidt rugbrød med leverpostej eller lidt råt oksefars. Jeg ved godt at det ikke er det smarteste men da min vejer 4,5 kg og det ikke skader ham og kun koster mig lidt ekstra så er det mit valg smiley og jeg slipper for at være urolig for om han spiser.
    Forøvrigt glem de mængder der står på poserne, min har aldrig kunnet æde al det, kun Ziwipeaken men der skal de også bare have 43 g om dagen.

• #32   2. okt 2012 skal det være varmt eller koldt vand og skal det være kogt.

• #34   2. okt 2012 Dennis B Vi bruge koldt vand og lod det stå en 4-5 timer, så kan du evt mose det lidt

• #35   2. okt 2012 Kogt vand ikke for varmt. Husk det må ikke stå fremme så længe når du har hældt vand på.

pia , enig, men jeg får så mange verbale tæsk pga jeg gør som jeg gør derfor forsøgte jeg at skrive at det måske ikke er smart,:-) Du ved den gamle historie med at hunden spiser når den er sulten ellers kan den lade være, en mening jeg ikke er enig med dem i , jeg kan f.eks ikke lide lam, min hund spiser heller ikke noget med lam i og hvorfor skal han tvinges til at spise noget han ikke kan lide bare fordi jeg har valgt og købt noget til ham. Desuden bliver min meget hurtigt træt af en slags mad, derfor varierer jeg. Vådforder giver desværre dårlig mave herhjemme Nogle kalder han forkælet, ok med mig . Jeg spiser også kun ting jeg kan lide så er jeg nok ogsp forkælet smiley

• #38   2. okt 2012 som jeg skrev tidligere har vi bare for starten besluttet at den ikke skulle have barf.

hele barf projektet har vi bare for starten valgt fra da det er for omfattende for os som familie med børn og hverdag og samtidig har vi en hund og ikke et rov dyr.

men hey det er vores holdning du har din jeg har min. når det kommer til hundefoder så det jo nærmest som religion.

• #39   2. okt 2012 hvor længe må det stå fremme når der kommet vand på.???

• #41   2. okt 2012 Vi tog en lille kaffekop, puttede lidt piller der i og lidt vand så det dækkede og stanniol over.
    Når det blev serveret, spiste han og da han gik fra tog jeg det og smed væk, for jeg tror ikke det har godt af og stå for længe - når der har været vand på.

Men giv det et forsøg

• #43   2. okt 2012 Opblødt tørfoder sætter sig mere fast på tænderne ikk?

• #45   2. okt 2012 jeg prøver med lidt kogt vand og lader det stå i 30 min hvis han ikke har spist tager jeg det væk og han for først igen i morgen er det korrekt forstået.

ja jeg har et rov dyr men her skal det ikke opdrages sådan og det har jeg sagt for dag et.

jeg har 13.5 kilo orijen stående her og det kommer han til at æde med tiden så må jeg supplere op med rå æg , tun eller hvad fanden jeg finder på hvis han ikke tager det som det.

gider ikke barf diskutionen mere nu for det kommer ikke på tale her.

• #46   2. okt 2012 Blander man med f.eks. paté, så må det også hænge fast, godt der findes tandbørster og dental sticks osv. ;o)

Mine vil ikke spise råt, men kogt kød er vel også okay bare det ikke er krydret ikk?

• #49   2. okt 2012 man opdrager da ikke hunden som et rovdyr part out fordi man barfer den ? er det bare mig der er helt galt på den her eller....... ?

• #51   2. okt 2012 Vil du ikke give andet end det I giver, så må det jo være sådan, men som andre skriver flere steder, det hele er nyt for hvalpen, så tag det stille og roligt, r*v sygt må det dog være at få sit foder i skålen, især hvis man gerne vil være i nærheden af sine mennesker, de vil jo gerne følge med i så meget som muligt ;o)
    Du kunne evt. købe sådan noget man kan putte lidt guf i, så som sådan en her: http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundesport_hundelegetoej/intelligenslegetoej/aktivitet/248896
    Min Shih Tzu er meget glad for den, har begge str. da jeg ikke viste hvilken en jeg skulle købe ;o) man kan også få andre til noget sådanne på den side, bare kig her: http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundesport_hundelegetoej/intelligenslegetoej

• #52   2. okt 2012 jeg giver op tak for hjælpen.

ked af at have trådt på alle jer barf fanatikkere det var ikk mennigen. i ved jo hvad der rigtigt for en hund.

vi vil ikke barfe den sådan er det bare så kan i komme med nok så mange gode argumenter. Det er jo ikke alle der barfer deres hunde der er da mange der giver tør foder. vi vil prøve at få det tørkost op at kører for den sulter jo nok ikke sig selv ihjel på et tidspunkt må han da overgive sig.

• #53   2. okt 2012 Dennis gør det , det lyder fornuftigt, men køb noget andet mad også så du har lidt at skifte med. Jeg har en lille hund og jeg køber aldrig mere en 2 kg poser, eller 5 kg hvis det er det mindste, så når han at spise dem inden de bliver endnu mere tørre smiley
    For selvom du har den i lukket pose i tønde så slipper der luft ind hver gang du åbner for at fodre.
    Maj-Britt nej det gør min ikke smiley og jeg ved faktisk ikke rigtigt hvad jeg mener om Barf smiley men jeg ved at jeg mener at en hund bør fodres varieret og der gør jeg, samtidigt med han får lidt rådt når vi eks får oksekød. Rå kylling eller rå laks spiser herren ikke smiley
    Dennis, han overgiver sig måske, jeg var på kursus og der fortalte dyrlægen at ikke alle hunde overgiver sig , de får sommetider usultede hunde ind fordi de nægter at spise det ser serveres. Min egen mening er så at hvorfor skal han overgive sig , hvorfor ikke bare finde et foder eller 2 han kan lide ?

• #54   2. okt 2012 jeg barfer heller ikke - af flere grunde - men er ked af når folk vælger ikke at barfe pga gamle myter og skrøner smiley Derfor jeg skriver herinde nu smiley

barf er SKIDE smart, og specielt til en hund der ikke vil spise. Det styrker intet dårligt i hunden - til gengæld får din hund en masse dejlig mad, som stimulere den og gør den glad + renere tænder smiley ;) Der er næsten kun fordele ved barf - eneste minus er nok penge ( hvis man altså ikke i forvejen giver 600 kr for 13 kg smiley ) og plads til fryseren smiley

• #55   2. okt 2012 Pia, yups nok ikke så rart, jeg er dog gået væk fra paté...
    Gemte vand fra sådan kylling (hurra for isterning poser) man kan vel gøre det samme nummer med meget andet kød?
    Må jeg lige høre hvad I synes om lever, det bør de ikke få for meget af vel? synes at huske noget med pga. en levers funktion imens den er i brug.....

• #58   2. okt 2012 er der noget tør foder der er bedre end orijen ? er det noget andet jeg skal vælge synes bare jeg har kunne læse mig frem til at det var det bedste.

• #59   2. okt 2012 Dennis, det er ikke barf fanatiker ;o) men folk der mener man skal forsøge at variere lidt i stedet for hunden skal spise det samme og samme hver dag, hvilket sikkert bliver hurtigt kedeligt. Du kan jo bare købe sådan paté, de købes til lige under 6,- mener jeg det er i Lidl, mine kunne godt lide den med oksekød.
    Jeg delte sådan en i 4 (de får mad 1 gang i døgnet også alt muligt andet i løbet af dagen, så som gulerod, hudpinde, dental sticks osv.), så var der til 2 dage til mine hunde, altså hvor det blev blandet med tørfodret. Du bør nok fryse de 2 stykker og tage op på 3 dagen, for den holder kun 2 dage i køleskabet efter åbning.

• #60   2. okt 2012 er der noget tør foder der er bedre end orijen ? er det noget andet jeg skal vælge synes bare jeg har kunne læse mig frem til at det var det bedste.

• #61   2. okt 2012 Prøv at søg i forum, der er mange tråde om foder, mange forskellige meninger om hvad de forskellige synes er bedst....

• #62   2. okt 2012 jeg vil skarm gerne variere og putte lidt lækre ting ned sammen med tør kosten men skal jeg ikke først have ham til at spise tørkosten alene inden jeg begynder at blande alt muligt i den.

jeg kunne sagtens finde på at smide et råt æg i eller lidt kylling eller hakket okse kød råt men sammen med tør kosten og ikke alene så han vender sig til at det er en del af hans mad hverdag

• #65   2. okt 2012 det har orijen også 80% kød ingen korn.

det skulle være det tør kost der var tættest på barf.

opdrætter sagde ihvertfald at det var det bedste tør kost jeg kunne give ham.

• #66   2. okt 2012 Nej, meget nemmere og mere lækkert for ham at få det blandet fra start hvis det er det du vil :o)

• #68   2. okt 2012 Jeg fatter ikke al den foderproblematik.

Hunde er altædende og jo mere alsidig kost, de får, des større er sandsynligheden for, at de får den (rigtige) næring, de har behov for.

Mine hunde har alle lige fra hvalpetiden haft tørkost stående frit fremme (simpelthen fordi jeg er doven), men derudover har de fået alt lige fra en bid æble, karloffel, havregrød, en skive rugbrød. både kogt og råt kød + indmad, rå gnaveknogler osv.

Ingen har været overvægtige. De har haft "strudsemaver" og er blevet pænt gamle.
    Den sidste blev næsten 17 år.

Af tørkost har de fået forskelligt, f.eks. Taste of the Wild, Sience Diet, Hennes Basic osv.

• #69   2. okt 2012 Prøv at kigge på Ziwipeak, det er ikke piller men ligner kebab, det er et tørfoder uden nogle tilsætningsstoffer. Det findes som godbidder også og det er det samme der er i , så du kan købe bitte små poser og prøve hvilket den bedst kan lide.
    Det er dyrt men du har en lille hund så den skal ikke have meget, hvad jeg dog vil anbefale dig er at spørge om den skal have noget tilskud , nu da den er hvalp, der står at man kan bruge det til hvalpe men det er jeg ikke sikker på, jeg brugte det fra Peanut var 6-7 mdr.
    Der findes også noget der hedder K9 , jeg har ikke prøver det for man skal købe så meget på nettet og min fryser er mini mini

• #70   2. okt 2012 vi har pt Kingsmoor - og nøjs det er godt synes pølsen smiley hun elsker det simpelthen !

og jeg er rigtig glad for at foderpillerne er så store at hun skal tygge hver enkelt flere gange ,så spiser hun langsommere smiley

• #71   2. okt 2012 kogte lidt vand og lod det stå til det var lunkent og så en smule over maden.

og så satte jeg det ned til ham og 2 min efter havde han spiste det halve. han kunne ikke få det sidste op så det kom ud på gulvet og så spiste han det hele.

jeg er glad nu!!!

• #72   2. okt 2012 Så kan du slappe af Dennis smiley

For resten er det en god idé at give foderet på et fad eller flad tallerken og ikke skål.
    Mange hunde bryder sig ikke om at skulle stikke hele snuden ned i en skål og vil også gerne se, hvad de spiser.

• #73   2. okt 2012 Appetitten skal nok komme. Ingen rask og frisk hund der får tilbudt foder sulter. Så vær du i stedet bare glad for du har en hvalp der kan mærke om den er sulten. Det er kun sundt.
    Og tag endelig producenternes vejledning som netop vejledning. Hunde er forskellige.
    Tænk du er heller ikke lige sulten hver dag vel?

• #74   2. okt 2012 det er sjovt du siger det natte ravn for da han havde spist det øverste stoppede han.

så satte jeg mig ned med ham og kastede resten ud på gulvet så spiste han også det så tror bestemt du har ret med skålen selvom vores er rigtigt lave så vil jeg gøre som idag og hjælpe ham til sidst.

• #75   2. okt 2012 Super, eller læg det i en sok, rul det i et håndklæde eller i et af de utallige foder spil Du kan også gemme det rundt i huset, det gør at maden forbliver interessant .

• #77   6. okt 2012 hej stine.

tak for indlægget.

je har fundet ud af at lille otto er af samme type hund som din. han gider ikke spise det alene og det har jeg forstået så om morgen for han en te ske eller 2 A38 over sin tør kost og om aften blande vi lidt tun i olie i, rå kylling,pate eller et æg i alt efter hvad vi har.

nogen dage for han også kun vand i det vi veksler lidt da han ikke vil spise det alene eller ihvertfald ikke nok af det.

har i her inde nogen gode forslag til hvad man kan blande i af ting så han kan tage lidt på den lille.?

• #79   6. okt 2012 Makrel i tomat ( forbygger også forhudsbetændelse hos nogle)
    Fiskeboller ( på dåse) væden derfra er også god.
    Torskerogn
    Fiskefrikadeller
    Kødboller
    Frikadeller
    og så giver jeg altid en klat råt hakket køb når jeg laver eks kødsovs.

• #80   6. okt 2012 jordnødden.

må han gerne få det når han er hvalp.

pia vil gerne beholde tørfoder som hoved konsistens da jeg kan få det i ham når der er blandet en smule i det.

så jeg skal bare have nogen alternativer til hvad jeg propper i det.

kan hvalpe tåle af få noget nyt i hver dag?

• #84   6. okt 2012 Dennis, Få hvad ? smiley min fik alt det jeg foreslog da han var hvalp, han fik dog ikke meget men iblandet i hans hvalpefoder så ja det kan de fleste godt tåle.
    Fordi min får flere slags foder ( gode mærker ) og flere forskellige ting i blandet så har jeg ikke store problemer med at han får dårlig mave fordi han får noget forskellligt, men jeg må så indrømme at hans mave og afføring var mere ensartet da han i starten kun fik RC men det stoppede han med at spise så jeg var nødt til at finde på noget andet og jeg har nok købt 10 forskellige slags mad som han spiser 1 eller 2 dage og stopper igen, så derfor valgte jeg at varierer.

• #89   6. okt 2012 Ja Ziwipeak har jeg også og det er det der virker bedst, dog kun den ene smag smiley Vådfodret har jeg aldrig turde prøve fordi han en gang fik meget tynd mave ( af en mærke fra maxizoo.
    Min spiser også helst ved frokost tid og aften, aldrig om morgenen, det har han nok fra mig smiley

Kommentér på:
Shih Tzu Hvalp vil ikke spise ( Orijen )

Annonce