{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.589 visninger | Oprettet:

Rottweiler angriber i Sverige.. {{forumTopicSubject}}

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1843884.ece

Der advares om stærkt materiale i linket.. men det er en Rottweiler der angriber en 6 årig dreng imens en masse prøver at fjerne hunden.. Puha er ellers vokset op med Rottweiler, men må sige at jeg som voksen efterhånden er rimelig bange for denne race.. øv jeg elskede ellers vores barndomshund..men det var desværre ikke en race jeg ville eje i dag smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rottweiler angriber i Sverige..
  • #1   11. okt 2012 Stakkels dreng og stakkels hund!!
    Imponerende at den race igen og igen havner hos de forkerte mennesker...

• #2   11. okt 2012 Den hund skulle satme skydes på stedet.

Hvad fanden sker der i bolden på en køter der angriber en lille dreng??

En ting er når det er andre forsvarløse hunde det går ud over, det er slemt nok i sig selv og jeg fatter ikke hvordan det kan slå klik, men at angribe et barn?? Jeg fatter det ikke og kommer heller ikk til det.

• #4   11. okt 2012 sikken en grim oplevelse for den lille knægt.. heldigvis har hunden kun fat i buksen, og ikke i hans lår..

men hvis jeg ser korrekt, så ser hunden glad ud!! ku godt ligne at den er vant til at få lov til at lege xtrem trække leg.. misforstå mig korrekt, synes ikke det er i orden, men det ligner meget den leger..

gad godt at ha set hvordan det starter..

• #6   11. okt 2012 Puuha... jeg får det helt dårligt af at se det klip smiley stakkels dreng

• #7   11. okt 2012 Enig med elin b.
    Tilføjer: Fornuftigt at ejer selv at kontakte politiet når nu ham der luftede hunden bare gik.

• #8   11. okt 2012 Det får man aldrig af vide, bare den liner en rottweiler så er det en ægte rotweiler .hunde skal ikke gå løse på legeplasser hvor der er børn der fare rundt ,så er det lige meget hvad for rasse det er for alle hunde ,kan finde på at bide ,har den bidt skal den aflives

• #9   11. okt 2012 Puuuuha altså, blev helt dårlig af at høre den stakkels dreng skrige sådan smiley

• #10   11. okt 2012 At hunden ser glad ud ?

Hunden har vel set det som en "leg" eller bytte, så skulle den så ked ud af det ?

• #11   11. okt 2012 Rigtig mange hunde logrer, selvom de ikke nødvendigvis mener det som leg.
    grimt klip..

• #12   11. okt 2012 Derudover hvis man kigger på videoen så stikker manden altså ikke bare af fra stedet, men går lige så stille væk...

• #13   11. okt 2012 Ja men de vil IKKE bruge forbud for det mener de ikke virker... smiley

• #14   11. okt 2012 Åh gud nej, får helt ondt af den lille dreng og tårene trillede frem af at høre ham råbe om hjælp (ja det hjælper absolut ikke at hormonerne kører på højtryk i forvejen lige pt.) skrækkelig oplevelse han har fået sig der smiley Godt det kun var bukserne hunden havde fat i!

• #16   11. okt 2012 Igen igen igen en rottweiler .. suk ...

Som den, der overfaldt og skambed en knægt, da han sammen med ejeren var ude at lufte den .. underlig race, det må man sq lade den ...

• #17   11. okt 2012 Sært at manden med hunden bare gik sin vej .. det synes jeg er mere underligt ..

• #18   11. okt 2012 Ja yderst underlig reaktion bare at gå.. Hmm.

• #19   11. okt 2012 Det er jo ikke ejeren af hunden på videoen men en af hans kammerater som lufter den.
    Ejeren af hunden har meldt sig og politiet har fået fat på kammien.

• #20   11. okt 2012 Kan være han er dybt chokeret?
    Kan være det er for barnets skyld at hunden bliver fjernet helt ?
    Kan være han vil have den væk fra stedet og derefter tager kontakt ?
    Kan også være han stikker af ... vi ved det ikke .

men Puuuuh en video smiley Stakkels dreng !!!! smiley

• #21   11. okt 2012 Jamen det er jo bare fantastisk for racen... NOT!!

Jeg er enig i at manden ikke bare skulle være gået, som i forladt stedet.. Men sådan som hunden er oppe og køre, ville jeg også vælge at trække væk, binde hunden og så vende tilbage..
    For den er jo stadig MEGET interesseret i drengen..

Svært at vide hvad der er sket siden den er gået på et barn, men tja ser ikke rigtig noget som kan undskylde den opførsel..

Jeg er bare godt og grundigt træt af at der kommer sådanne sager frem konstant..
    Hvornår lærer folk at racen ikke er allemands race, og at der altså skal opdragelse til for at have den?!?

Altid noget ejer selv har kontaktet politiet efterfølgende!

• #22   11. okt 2012 Henriette -

Jeg tænker sådan lidt .. er det mon drengen, den hund går på ? Altså, er den ude efter at skade drengen, eller er den bare blevet tricket og leger ?

Nu har jeg set den video et par gange, og jeg synes ikke hunden på nogen måde virker aggressiv .. og den accepterer uden problemer at bliver håndteret voldsomt af en fremmed (den person med kasketten, som smasker den ned i vejen, så den bliver halt på venstre forben) .. ville en aggressiv hanrottweiler finde sig i den behandling ?

Ikke at det på nogen måde er OK - men havde drengen ikke været skadet, hvis hunden havde været interesseret i at "æde ham" ??

• #23   11. okt 2012 Martine..
    Ærligt, så tror jeg at han var FLÅET hvis hunden virkelig ville ha gjort ham ondt..
    Har lige set videoen igen, og ser ud til den udelukkende har fat i hans bukser??

Hvis det er korrekt, kan det måske tænkes at drengen enten har noget legetøj i lommen, eller noget spiseligt?
    Det er slet ikke en undskyldning, for det er stadig på ingen måde i orden..

Men som du skriver, en hanhund der var SUR ville ha prøvet at æde personen med kasketten på, det prøvede den rotte som angreb mine, i hvert fald med mig da jeg stoppede den..

• #24   11. okt 2012 Martine, ja den får 2 slag over snuden synes jeg det ligner hvor den så slipper taget i bukserne, derefter en fremmede der har fat i den hvor den virker lidt desorienteret, var den aggressiv ville jeg mene den ikke havde fundet sig i den behandling efter den havde sluppet bukserne, men bidt ud efter folk...

Jow ville jeg mene at han havde været.

Synd er det for drengene, han er virkelig skræmt klart nok :o( men mærkeligt hvad der har fået rotten til at bide sig fast i bukserne....

• #25   11. okt 2012 Ja, jeg tror altså også jeg var lige hurtig nok på aftrækkeren .. jeg tror ikke rotten var vred - jeg tror den legede.

Skide uheldigt er det, forfærdelig oplevelse for den stakkels skrækslagne dreng, ikke lige hvad racen står og mangler ...

- men nej, jeg er langtfra sikker på, at rotten var andet end i lege-mood.

• Ask H
    Ask H Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12
    #26   22. maj 2013 helt enig i at den hund der ikke var aggresiv, min unge rotte kan godt finde på at tage fat i mine bukser og trække lidt når den vil leges med, og havde jeg vejet en 20 kg som den stakkels lille dreng der og min hund havde vejet en 60kg som den hund der havde det også set sådan der ud når hun lige ville trække i mine bukser. kan sagtens se for mig en 6årig dreng komme til at "tricke" en hund til leg ved et uheld evt stå og lege lidt med den fordi den ser sød ud også pludselig løbe væk.

ikke i tvivl om det har været en meget traumatisk oplevelse for den lille dreng men hunden har nok heller ikke synes det var så sjovt at blive slået og sparket af 10 fremmede mennesker mens den legede en leg den sikkert tit har leget med sin ejer.

bider en aggresiv hund et menneske så mennesket kommer til skade skal hunden klart aflives uanset hvad.

men synes ærligtalt det synd for den hund der den nu mister livet fordi den har leget trækkeleg med et par bukser

• #27   22. maj 2013 Jeg har intet andet at sige end.. Stakkels dreng. Får helt ondt i hjertet af at høre ham skrige sådan ):

Aggressiv hund eller ej, den dreng er skræmt fra vid og sans.

• #28   22. maj 2013 Stakkels barn OG hund. Ja, jeg synes også mest den ligner en, der tror den skal lege...

• Ask H
    Ask H Tilmeldt:
    jan 2013

#29   22. maj 2013 det forfærdeligt som medierne hyper sådanne sager ekstrabladet skriver under videoen: Hunden, der havde sat sin kraftfulde kæbe fast i den lille drengs lår, slæbte den hjælpeløse dreng hen over pladsen i parken, før tilildende folk i parken kom ham til undsætning.

den havde jo ikke "sat sine kraftfulde kæber i nogens lår"

forslag til overskrift: legesyg hund trækker bukser af barn og mister livet som straf. smiley

• #30   22. maj 2013 Legesyg??

• #31   22. maj 2013 Ask..
    Kan godt følge din tanke, men for det første..
    Mange ikke hunde kyndige mennesker, kan ikke se at den hund der er i lege mode smiley Selv nogle herinde, jeg selv inklusiv, så første gang kun en virkelig virkelig skræmt dreng, der blev trukket rundt af en rotte..

2. Der er ingen der ved om hunden er aflivet efterfølgende, eller hvad der er sket smiley

3. Selvom hunden kun leger, så er det dælme ikke en i orden situation.. Og selvfølgelig er folk forfærdet og tror det værst tænkelige. Vi ved at EB o.s.v skal sælge deres aviser, og det gør de med sådanne overskrifter smiley

• Ask H
    Ask H Tilmeldt:
    jan 2013

#32   22. maj 2013 det bare den slags overskrifter der kommer til at gøre en ende på rotter i danmark, og at at vi måske allerede fra juli i år skal til at gå med mundkurve på vores dejlige rotter som i virkeligheden ikke er farligere end en lab. i de forkerte hænder kan være.

bare tanken om de blikke og den måde andre folk vil stemple en på når man kommer gående med sin "ulovlige" hund i mundkurv.

• #33   23. maj 2013 Der er jeg nu ikke helt enig med dig Ask smiley
    Jeg brænder for rotten, men jeg er ikke bange for at stå ved, hvad de kan lave af ballade..

Deres bid har altså en styrke, som kun meget få smiley Og når de bliver gale, så er de dælme ikke sjove at lege med..
    Jeg har stået i den anden ende, og har på egen krop oplevet et flænset skinneben, p.g.a en sur rotte..
    Der er MANGE racer, jeg hellere ville opleve sure, end rotten smiley

Selvom jeg elsker racen overalt, og håber på at kunne ha den indenfor mine døre for altid, så synes jeg det er naivt at skrive, de ikke er mere farlige end andre racer smiley For en rotte uden god opdragelse, eller med en brist i hovedet, er dælme ikke sjov smiley
    Ligeledes mener jeg bestemt ikke, det er en race, som alle og enhver bør kunne købe smiley Man skal have respekt for hvad man får mellem hænderne, og kyndig viden omkring dem smiley

• #34   23. maj 2013 det med at de forkerte folk får fat i de farlige hunde kunne måske afhjælpes hvis man skulle have et kursus i at have hund for i 80% af angrebene er det fordi at folk ikke er klar over hvor farlig deres hund er

• #35   23. maj 2013 jeg kender en der har en rottweiler hanhund den er den dejliges store bamse og en tøsedreng men ham der har den siger at man aldrig må glemme at det er en stor og farlig hund man har

• #38   23. maj 2013 Stakkels dreng, hvor er det synd han skal have den oplevelse.

Jeg opfatter heller ikke hunden som aggressiv, men opførsel er selvfølgelig ikke ok. Man må håbe ejeren tager ved lærer, hvis hunden da ikke aflives.

• #39   23. maj 2013 Det kan jo ikke passe at opdrætterne af rasen ikke snart kan sige nej til nogle af dem der kommer for at købe hund ,har fådet den opfattelsel at når man parre hvis hvalpene ikke er solgt når de når ca 16 uger så går de for en laver pris og man er lige glad hvor de ender ,for det nye kuld ligger der måsked allerede,,og så skulle der måsked lige ligge en dæmper på deopdrætterder har både 4-5-6 kuld hvalpe på et år,

• #40   23. maj 2013 Hunden ser nu mere ud som om den leger vildt, men igen det burde ikke ske...
    Og som andre Rotte mennesker herinde siger så burde man vide hvad man får i hænderne...
    Og som Laika skriver ja sådan er det... har set det mere end jeg kan tælle på mine hænder og fødder... smiley

• Ask H
    Ask H Tilmeldt:
    jan 2013

#42   23. maj 2013 ikke sikker på prisen gør det store? hvis man vil ha en hund betaler man det den koster og de "træls typer" har jo også råd til at betale 10.000 for en hund, har der ikke været snak om et hundekørekort? hvis man kunne få det lavet på en smart måde og med skærpede regler for unge mennesker og første gangs hundeejere så mohammed på 18 år ikke bare kan gå ud og købe en muskelhund for det han har tjent på at sælge et par plader hash.

• #43   23. maj 2013 det er jo ikke kun Mohammed på 18 år det gælder også dansker i alle alder ,kan fortælle at jeg havde en skrevet op til hvalp her hos mig ,da han ikke kunne få den med hjem på den 6 ugers fødselsdag ,afbestilted han hvalpen for han kunne få en hos en anden kennel af rasen,har også haft voksen mensker ,der bode i lejlighed og ringe på hvalp selv om de var stang stive og ikke må havde de hunde i deres boligforening.

Kommentér på:
Rottweiler angriber i Sverige..

Annonce