1.952 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 49 Svar

hvad er bambi blanding af? hvad er bambi blanding af?

jeg købte for 5 år siden min dejlige hund bambi. jeg fik afvide at hans mor var blanding mellem papillon og chihuahua og at hans far var ren papillon. da bambi var ca 1 år lagde jeg mærke til at han jo faktisk slet ikke lignte andre papilloner, han var alt for stor, og havde mega lange ben. jeg prøvede at få fat i ham der havde solgt mig bambi, men han svarede ikke på mine beskeder og slettede sin mail. jeg ville jo bare se hans søskende om de også så sådan ud. i lang tid har jeg været ligeglad med hvad bambi er foren, for elsker ham jo lige meget hvad, men da jeg forleden var ude at gå, mødte vi en grayhound miniatyre, og det er den eneste hund der nogle sinde har kunne følge med bambi når de lejede, og de løb på samme måde.. grunden til at jeg nu gerne vil hvide hvad han er, er pga de forskellige måder man opdrager og behandler forskellige hunde på. troede bambi havde damp, fordi små hunde ikke opføre sig dom store muskel hunde, men han gør smiley hehe, nogle der kan hjælpe mig? jeg har overhoved ikke forstand på hunde racer og sådan ? smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad er bambi blanding af?
  • #2   18. okt 2012 det har jeg også tænkt, men han har stadig for lange ben smiley

• #3   18. okt 2012 Jeg vil også sige der er noget DSG i ham..
    Evt blanding af DSG og Papillion smiley

• #4   18. okt 2012 yes jeg ville også sige dgs + papillion, pga ørene smiley Evt en langbenet dsg - de ses rundt omkring, men de er nok yderlige blandet af lidt af hvert.

• #6   18. okt 2012 det er bare ikke rigtigt, at små racer ikke opføre sig som store hunde, mange af de små racer er nogle seje størrelser og har selvtilliden i orden.
    og mange små racer høre til de racer, der er allermest aktive.

jeg synes du skal tage udgangspunkt i din hund og så opdrage ham efter hvordan han nu er.
    selvom du finder ud af hvad han er blandet af, er det jo ikke sikkert en af racerne har slået 100% igennem og så er du lige vidt.

det er jo den risiko man tager når man køber en blandingshund

• #7   18. okt 2012 Jeg tænkte med det samme DSG og Papillion.

• #8   18. okt 2012 hmm, så ingen kan se noget mini greyhound eller måske noget whippet i ham? for han er på ingen måde som en skødehund. jeg er ikke i tvivl om papillon men tror værken på chihuahua eller DSG.. men tak for input alligevel smiley

• #9   18. okt 2012 Whippets er ikke total damp hunde, de er efter min erfaring rolige hunde der elsker at putte smiley

• #10   18. okt 2012 han løber vild hurtigt hvor hverken store eller små hunde kan følge med.. han kan hoppe op i en himmel seng hvor der er halvanden meter op, og han gider ikke andre små hunde. /:

• #11   18. okt 2012 Prøv og se min DSG, hun ér langbenet smiley

• #12   18. okt 2012 ville virkelig ønske du havde nogle flere billeder i fuld figur.

jeg tror ikke der er hold i det jeg tænker, men så alligevel, hvad om der var noget breton i ham? eller en anden spaniel, han ser stor ud ud fra det jeg kan se, og pletterne på ben er jo hos pappilon sjældne de plejer at have helt hvide ben, men han ser også kraftigere ud end papillon og chihuahua.

er han større end en alm DSG? vil virkelig gerne se et billede i fuld figur med et menneske ben stående ved siden af eller noget

breton er en meget energisk og meget hurtig race også

• #13   18. okt 2012 DSG er jo heller ikke en skødehund... Det er en lille hund med damp som skal trænes og bruges smiley
    (Ihvertfald dem jeg har oplevet) smiley

• #14   18. okt 2012 Dsg og papillon er mit gæt ^^

• #15   18. okt 2012 ved siden a en stor flaske

profilbillede
  • #16   18. okt 2012 ..

profilbillede
  • #17   18. okt 2012 Er han langhåret normalt? For så skal der være mere i end DSG, de er jo korthåret.
    Men synes han ligner en kortklippet stor papillon.

• #18   18. okt 2012 ja han er langhåret, men ikke helt så langt som en nårmal papillon.. han har meget hår på brystet. men de andre steder er det ikke vild langt.. jeg finder lige et billed hvor han ikke er klippet smiley

• #19   18. okt 2012 ja hvis den er klippet (som det ser ud til på de nye bilelder) så hælder jeg også mest til at det er papillon, der jo fås i en stor størrelse også

og en pappilon kan være en ualmindelig aktiv race også, der var en der lagde en film op af en super dygtig lille hvalp, der virkelig havde fart på også

• #20   18. okt 2012 Vil da også sige hun kan være DSG Papillon

• #21   18. okt 2012 bambi med hår

profilbillede
  • #22   18. okt 2012 Gætter også på DSG og papillon..

• #23   18. okt 2012 hvor meget vejer en stop papillon?

• #24   18. okt 2012 Men så skal gårdhunden indeholde noget langhåret, for det korthåret gen er dominant og det ville give rene korthåret hvalpe hvis man parre de to.

Så måske er det en Papillon parret med en Gårdhund/Papillon. Men det er svært at sige. Jeg har set Papilloner uden stambog der er større end Silas smiley

• #25   18. okt 2012 Jeg siger helt klart papillon DSG stadigvæk!
    Dsg er jo nærmest kendt for at være fuld af energi og for at hoppe højt - Og med den pels og de farver, plus ører - Helt klart papillon.

• #26   18. okt 2012 Papillonen er også fuld af energi og kan hoppe højt. Min fætter har en i den anden ende af skalaen, en meget lille en. Han er et dampbarn.

• #27   18. okt 2012 Ginger; Kan jeg så ikke sige, har ikke mødt nogen papilloner, der har været sådan.
    Men synes bare den her hund ser meget robust ud, hvis den skulle være ægte papillon?

• #28   18. okt 2012 jeg har mødt en papillon på størrelse med en slank lille coccker, især med det nyeste billede har jeg ikke problemer med at tro på 3/4 papillon og 1/4 chihuahua, HVIS papillonerne er af de større typer og ikke de helt små smiley

for en papilllon er UTROLIG aktiv især hvis man giver den mulighed for at være det

• #29   18. okt 2012 jeg tror også dsg og papillon..der er jo også både forskellige typer papillon og dsg, nogle med lange ben, andre med korte. jeg har to papilloner, den ene kan altså også hoppe sindssygt højt, han er også forholdsvis langbenet ifh. til hans størrelse. Jeg ser ingen greyhound i ham, heller ikke selvom han kan løbe stærkt, det kan andre racer nu også smiley papilloner kan der også være gang i, og dsg er også en ret aktiv race smiley at han ikke gider andre små hunde er nok mere ham end hvad han er blanding af

• #30   18. okt 2012 jeg kan Slet ikke se noget cavalier i ham, ud over farven smiley hehe

• #31   18. okt 2012 Enig Louise. Og hvis forældrene har været uden stambog kan alt ske.
    "Racerene" uden bog kan jo indeholde alle mulige racer igennem tiden.

• #32   18. okt 2012 en stor papillon kan godt veje omkring 5 kg

• #33   18. okt 2012 jeg ved ikke om det måske er billederne hvor han ser mindre ud end han er.. men aller vi møder på vores ture, spørg hvad ham er for en, og kigger underligt når jeg siger papillon med lidt chuhuahua i. det kan de slet ikke få til at hænge sammen smiley

• #34   18. okt 2012 lærke M, in vejer 8 kg

• #35   18. okt 2012 rebecca, cavalier tror jeg ikke på det er i ham, farven kan sagtens komme fra papillon smiley

• #36   18. okt 2012 Den store Papillon vi kender, den vejer nok 8-9 kg smiley

• #37   18. okt 2012 nu ved jeg ikke hvad dsg ligger i i vægt, men det kunne godt være muligt

• #38   18. okt 2012 ginger-wow den er godt nok kæmpe så smiley mine to vejer 3,4 og 3 kg

• #39   18. okt 2012 ginger, har du et billed a den? og hvor gammel er den:)

• #40   18. okt 2012 Det er også en uden bog. Man aner jo ikke hvad der ligger i sådan en hund igennem tiden. Den ligner nu meget godt en Papillon, bare en forvokset slags.

Men Rebecca, du kan vælge at gøre som mig. Jeg er ikke helt enig med opdrætteren af Lilly i at hun Pekingeser/Foxterrier. Så når folk spørger mig på gaden siger jeg at hun er Pekingeserblanding. Du kunne jo vælge at sige at han er Papillonblanding og så bare holde ved det. For det er tydeligt at se Papillon i ham.

• #41   18. okt 2012 Har desværre ikke noget billede af den, da det er en vi møder til hundetræf. Den er nok 5-6 år gammel måske ældre.

• #42   18. okt 2012 ved du hvor den er købt tilfældigvis.. tænker bare at hvis den er ligeså stor som bambi, og er ligeså gammel er det måske en søster eller bror smiley

• #43   18. okt 2012 ginger-ja okay, så er den nok ikke helt ren selvom den ligner. begge mine har tavle og ligger på de der 3 kg ca..Masons mor var stor og vejde 5 kg ca.

• #44   18. okt 2012 men bambi's mor var lille som en chihuahua og faren så jeg kun et billed a, de sagde han vejede 4-5 kg. så tror altså at hans mor har bolled udenom smiley hihi

• #45   18. okt 2012 Lærke: Racehunde uden stambøger er ofte ikke helt rene, men at gætte på hvad der er i dem er umuligt - for der kan jo ligge de første 10 forskellige racer i dem.
    Mange af de Pekingesere vi fx ser uden stambog ligner på ingen måde Pekingesere med DKK stambog. Men det gør dem ikke til mindre Pekingesere i folks øjne. Det samme med Dansk Svensk Gårdhund smiley

Rebecca: Det ved jeg ikke. Men kunne forestille mig at hunden er købt her i Nordjylland smiley

• #46   18. okt 2012 Min kærestes DSG vejer 7 kg, når vi møder andre hunde kan de aldrig følge med når han spurter. Så jeg holder stadig på DSG og Papillon

• #47   18. okt 2012 Men igen - hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre for en ren Papillon at blive stor og veje 8-9 kg. Det sker for min race hele tiden. Tag Silas som eksempel, han er jo med DKK stambog.
    Racen siger at han max må veje 5,5 kg og mange i racen vejer mindre end det. Han vejer 7 kg og han er bestemt ikke den største. Hans storebror var endnu større og tungere, fordi han var mere robust bygget. Han vejede vel 8 kg.

• #48   18. okt 2012 ginger-ja lige præcis, det er helt umuligt at gætte på. Mange papilloner uden tavle har en helt anden pels, måske ingen faner på ørerne osv. men de er også papilloner i folks øjne. Det er de jo også..og så alligevel ikke smiley Det kan det nok også godt, det er bare meget sjældent man ser en så stor "ren" papillon uden tavle..men jo det kunne da nok lade sig gøre

• #49   18. okt 2012 når okay, min er køåbt i geldsted smiley

• #50   18. okt 2012 Altså vores dansk/svensk gårdhund har meget korte ben og er ikke så høj, hvor jeg har set andre være højere? smiley

• #52   18. okt 2012 ja det kan godt være i har ret, 1000 tak for svarene alle sammen smiley

Kommentér på:
hvad er bambi blanding af?

Annonce