5.345 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 145 Svar

L. M
L. M
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 39

HJÆLP !! HJÆLP !!

Jeg har idag haft min hvalp i 14 dage, hun er rigtig skidt og jeg har været ved dyrlæge med hende igår formiddags, til tjek om eftermiddagen og igen hertil morgen.

Hendes kæbe musklulatur er enormt hårde/spændte, og hun kan ikke åbne sin mund ret meget.
Det har hun ikke kunne fra dag 1, men jeg troede at hun bare var forsigtig fordi det hele var nyt osv. - men det har så vist sig nu ikke at være tilfældet.

Dyrlægen er inde på at ville aflive hende, eller sende hende igennem meget dybtegående undersøgelser/scanninger på dyrehospital.

Hun er en blandingshvalp, som jeg har købt privat d. 6/10.

Hvor står jeg henne ?? Kan jeg reklamere til sælger, og hvis ja, hvilke rettigheder har jeg ??

Jeg har ikke behov for moralprædiker omkring blandingshvalpe og privatkøb - JEG HAR LÆRT DET !!!

Dyrlægen har prøvet med pencilin/smertestillende.
Idag har de forsøgt med binyrebarkomon.

Hendes kranie er hævet og de håber at skudet idag, kan tage noget af hævelsen.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP !!
  • #1   20. okt 2012 er der mulighed for at du kan aflevere hende tilbage?

Det lyder helt crazy !!! Stakkels lille hvalp, og stakkels dig - det er en hårdt lærestreg at få smiley :(

Håber du finder en god løsning .

• #2   20. okt 2012 lad handlen gå tilbage. Hvis sælger hverken er til at hugge eller stikke i har du faktisk ikke andre muligheder end at gå til retten. Har du råd til det? og hvad med hunden i mellemtiden?
    Må indrømme at hvis det var mig og sælger ikke vil lade handlen gå tilbage så ville jeg få hunden aflivet og æde tabet.

• #3   20. okt 2012 Ifølge købeloven har du ret til at lade handlen gå retur, når varen er så fyldt med fejl.

• #4   20. okt 2012 Malene har ret. Og du har ret til at få alle pengene retur, da hvalpen højst sandsynligt skal aflives....sikke noget..stakkels hvalp. Hvordan i alverden kunne opdrætter finde på ikke at informere dig om hvalpens tilstand? Sagde han/hun slet ikke noget? Hvad er hvalpen blanding af, det kan være noget racerelateret??

• #5   20. okt 2012 Det er helt korrekt hun har ret til at lade handlen gå retur. Men i praksis er det desvære meget svært, dyrt og langvarigt at få sin ret hvis sælger nægter.
    Da TS ikke har nogen organisation i ryggen til at køre sagen for hende ville jeg i den situation ikke orke. Desvære.

• #6   20. okt 2012 Har du haft kontaktet dem du har købt hvalpen af? Ellers gør det med det samme.

• #7   20. okt 2012 Kan dyrlægen ikke siges hvad årsagen er ???
    Er hun ellers i normal stand, mener er hun tynd osv, har hun ikke kunnet spise normalt ??

Drejer det sig om spændt muskulatur, tænker jeg kiropraktik, akupunktur osv....

• #8   20. okt 2012 Enig med Calles, Malene og DKK Cocker

Evt. kig på forbrugerklagenævnet:
    (link fjernet)

• #9   20. okt 2012 Jeg troede at jeg købte en stille og rolig hvalp på 10 uger, hun er en blanding af cavalier king charles, papilon og jack russel.
    Hun ligner mest en cavalier king charles.

Men nu forstår jeg godt at hun er så rolig - Hun har det jo skidt.

profilbillede
  • #10   20. okt 2012 Hun er meget stille, og har svært ved at spise da hun ikke kan åbne munden mere end ca 1 cm.

Dyrlægen har ikke meget håb for at hun nogensinde vil få et helt normalt hundeliv.
    Hendes hovede er hævet, der samler sig vist noget væske så vidt jeg kan forstå.
    Han spurgte ind til hendes evne til at lære, men det syntes jeg går rimeligt.

• #11   20. okt 2012 Du kan nemt vinde sagen med hjælp fra forbrugerklagenævnet. Fejlen er jo tydeligvis medfødt, når hvalpen er så ung. Hvad siger sundhedsbogen fra dyrlægetjekket?
    Hvad siger opdrætter?

• #12   20. okt 2012 Dyrlægen aner ikke hvad det skyldes, det kræver scanninger osv at opklare det, men et gammelt brud som måske er vokset forkert sammen kunne være en mulighed, men han aner det ikke siger han.

Det vi ved med sikkerhed er at hun ikke kan åbne munden ordenligt, hun er hævet på hver side, og hævet omkring kraniet. Han syntes også at der var en form for unormal blødhed mellem øjnene.

Vi er rimelig meget på bar bund smiley

• #13   20. okt 2012 Jeg kan ikke få fat i opdrætter - jeg prøver desperat.

Jeg har sendt mail til dem, har desværre fået smidt deres nummer væk og de er flyttet smiley

Jeg har kontaktet dba i håb om at jeg kan få kontaktoplysningerne af dem.

• #14   20. okt 2012 stakkels hvalp

• #15   20. okt 2012 Stakkels lille vapsi... hvis du ender med at få hende aflivet så husk at sørge for at få hende obduceret, så du har dokumentation til evt. rettergang.

Held og lykke med hende...

• #17   20. okt 2012 Jeg må erklære mig enig med Maj-Britt. En hvalp med konstante smerter og muligt vand i hovedet bør aflives.

• #18   20. okt 2012 Ingen kontrakt ingen papirer overhovedet (for ellers havde du vel adressen og ikke kun en email) Du står meget dårligt. Er hunden chipet? Hvis den hverken er chipet i sælgers navn eller har været ved dyrlægen der, hvordan vil du så bevise sælger har solgt dig hunden?
    Når sælger ikke svarer må man jo nok gå ud fra h*n ikke har tænkt sig at stå ved sit ansvar. Uden papirer står du meget dårligt. Du har købt en syg hund fra et skod sted ser det ud til.
    Æd tabet og hjælp din hund. Stop dens lidelser

• #19   20. okt 2012 Hun er chippet, vaccineret og fået ormekur.

• #20   20. okt 2012 Lige nu prøver jeg netop at hjælpe hende ALT det jeg kan.

Jeg er helt med på at det skal stoppes hvis det ikke kan være anderledes, men nu ser jeg lige om den behandling hun fik imorges virker - ellers må jeg gå den tunge vej smiley

• #21   20. okt 2012 Det der blødhed i kraniet mener jeg at have hørt om før, og det er IKKE godt. Du er simpelthen nød til at hjælpe hende her, hjælpe hende over regnbuen...NU...

• #22   20. okt 2012 Når hun er chippet og vaccineret, fremgår dyrlægens navn og adresse m.m. af enten dens sundhedsbog eller vacc.attest, som du forhåbentlig har fået udleveret og ikke kun har opdrætterens ord for.

Jeg ville kontakte denne dyrlæge, både for at få oplyst data på opdrætteren, men også for at spørge nærmere ind til hvalpen.

Det undrer mig for øvrigt, at en dyrlæge har vaccineret den uden at have lagt mærke til dens skavanker i hovedet.

Hvalpen er vel også registreret i Hunderegistret eller hvad?

Bortset fra det, er det mest humant at få hvalpen aflivet.

• #24   20. okt 2012 tror jeg kun man kan hvis man ikke kan få kontakt til sælger og dyret lider

• #25   20. okt 2012 "Kan man det? Altså vælge at sige "Denne hund skal ikke tilbage til opdrætter og lide yderligere". Og så via opduktion, få rettens ord for at have krav på at få pengene retur?"

Ja, hvis dyrlægen vil dokumentere, at hvalpen led og at det var i strid mod Dyreværnsloven at at lade den leve.
    En obduktionsrapport vil kunne understøtte beslutningen om aflivning.

• #27   20. okt 2012 L.M. Jeg er helt enig i at det lyder som om den har haft brækket kæben og den så er vokset forkert sammen...Jeg har set det flere gange end jeg ønsker..
    Rent økonomisk så har vi den "Købelov" men jeg har selv købt tavlehunde som viste sig at være syge, men jeg kunne ikke få hjælp nogen steder da "Varen" skal koste et vist beløb for at de overhovedet vil prøve at hjælpe, og man står samtidigt med den syge hund og skal evt.betale for operationen, og nu hvor hun allerede viser tegn påvand i hovedet "som er meget udbredt hos Cavalieren" så ville jeg nok gi hende fred. Og det er kun pga. væsken der samler sig lige for enden af rygsøjlen omme i baghovedet så det trykker mere og mere på både hjernen og rygmarven, og det er uhelbredeligt.

Det gør mig virkeligt ondt for både dig og den smukke vaps, men hendes skæbne er bestemt, det drejer sig kun om tiden. KÆMPE TRØSTEKRAM.

• #28   20. okt 2012 Sorry..Jeg ved godt at du spurgte om kæben, og havde hun ellers været rask så havde jeg fået den opereret, men som sagt så gør "Cavalier-skavanken" at hun llever på lånt tid og desv. ikke lever et værdigt liv...ihvertfald ikke ret længe endnu..Så inden at du knytter dig mere til hende og bruger flere 1000er så brug din fornuft og ikke dit hjerte. Undskyld..men jeg syntes at du bør kende sandheden om din hvalp.

• #29   20. okt 2012 Hvor er det dog en frygtelig situation du er kommet i :(. Jeg ville også få aflivet hvalpen, så du kan få en ende på hendes lidelser :(. Og stakkels dig, ang det med at købe en hund uden tavle, så lærte jeg det også på den hårde måde smiley Og det gør naller smiley Så stor krammer til dig.

• #30   20. okt 2012 Jeg har nu talt med sælger, hun vil ringe og snakke med min dyrelæge og derefter vende det med sin egen som har lavet sundhedsbog på hvalpen d. 18/9.

Og så vender hun tilbage til mig.

Jeg er SÅ KED AF DET... Og ved sgu ikke hvad ben jeg skal stå på...

Et sted vil jeg gerne give hende fred, men når hun så får et lyst øjeblik og render i haven og leger, så syntes jeg at hun skal have en chance...

FUCK hvor er jeg splittet !!!

• #31   20. okt 2012 Hvis du ikke vil aflive... Så få undersøgt hendes tunge (indvendig i tungen). Har hørt om et tilfælde præcis magen til, bare med en hest, den var ved at dø, da en dyrlæge endelig opdagede at der inde i tungen sad en kanyle (tungen havde lukket sig om den igen, så kunne ikke ses uden undersøgelse)...
    Tænker det er et forsøg værd. Og det tager ikke lang tid at få undersøgt. Men jeg ville nok også bare give fred...

• #32   20. okt 2012 Netop sådan en situation kan få mit blod i kog!! Dette viser med tydelighed, at man ikke "bare" laver et "sødt" blandingskuld uden at undersøge forældredyrerne først for diverse arvelige sygdomme. Du har desværre købt "hunden i sækken", men opdrætteren er den der kan gnide sig i hænderne og tjene på dette. Magen til sløseri og uansvarlighed......Det er så uretfærdigt for både dig og hvalpen

• #33   20. okt 2012 Ja som Natravnen skriver så kan man det, men der skal foreligge en erklæring fra dyrlægen om at det strider mod dyreværnsloven at lade hunden leve yderligere...

• My
    My Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 556
    #34   20. okt 2012 Usch mitt hjärta bløder nåar jag läseer sånt här, KLåt då hundstakkaren få fred

• #35   20. okt 2012 Enten så får du de scanninger som kan klarlægge hvad hunden fejler og om det betyder den skal aflives eller der kan gøres noget, eller så afliver du den.
    Jeg ville ikke vente på at sælger kontakter den ene og den anden og den tredje før jeg tog stilling.

• #36   20. okt 2012 Hvornår kommer der så en afklaring på det hele? Hvornår vil hun tage fat i diverse dyrlæger?

• #37   20. okt 2012 Hun har skrevet at hun vil kontakte min dyrlæge mandag morgen så snart han åbner kl. 07.00, så det håber jeg at hun holder.

• #38   20. okt 2012 Mandag morgen? Hvor meget mad kan den stakkels hvalp få ind i sin mund? Som opdrætter af hvalpen skulle hun kontakte dyrlægen ASAP. Uanset om det er weekend eller ej. Det er hvalpen, der kommer i første række i denne sag

• #40   20. okt 2012 Kan du ikke tage til vagtdyrlægen? Det er altså længe for den lille hund, hvis den ikke kan åbne dens mund.

• #41   20. okt 2012 Håber du finder en løsning. Stakkels vapse smiley

• #42   20. okt 2012 Hun kan spise lidt - Jeg giver hende vådkost blandet med lidt torskerogn. Og hun har spist rimeligt her i eftermiddag. Hun er også glad for Royal canins nye cavalier king charles blanding til hvalpe, den er komme i denne uge og jeg var ude og købe den igår - Den er et hit (hun har spist godt af den, i forhold til de tidligere dage).
    Min egen dyrlæge har set hende igår morges, tjekket hende igen i går eftermiddags kl. 16.30 og igen imorges kl. 10. Så der bliver fulgt op på hende. Hun har perioder i løbet af dagen hvor hun render og leger og virker okay.
    Men samtidig ser fremtiden ikke skide lys ud.
    Men jeg håber stadig.
    Jeg har talt med dyrelægevagten tidligt på aftenen fordi mit lille pus virkede meget urolig/rastløs, hun mente at det lød til at min egen dyrelæge tog godt hånd om hende, og at uroen som jeg oplevede idag meget vel kunne skyldes det binyrebarkhomon som hun fik i formiddags.

• My
    My Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 556
    #43   20. okt 2012 Det kan sagtens være Binyrebarkhormonen der gør henne nervös, Min hund blev en helt anden hund og var mega bange når hun fick det, Efter 12 h og med blod i avföringen sagde jag stop. Puhaa førstår det er hårdt før dig.. men tænk då på den lille. Håber allt går godt før er. Uppdatera gerne efterhand.

• #44   20. okt 2012 Kan høre du tager ansvar for hende og har dyrlægen med indenover. Håber I finder en løsning mandag morgen.

• #45   21. okt 2012 Undskyld..men for pokker hvalpen har bevist at hun sagtens kan overleve med at kun kunne åbne munden 1-2cm. = kæbebrudet er jo ikke vokset sammen på et døgn.
    Det der undre mig er at du skriver at den har det meget godt IND IMELLEM i løbet af dagen, det er en meget ung hvalp og burde nyde livet 24/7 og ikke bare ind imellem.
    Så iGEN, brug din fornuft istedetfor hjertet, det har din hvalp brug for, alt andet er ondt, egoistiskt = for holdes den i live pga.du elsker den, så er det jo desv. egoisme.."Undskylder de grimme ord" men jeg bruger dem for at ligesom gi dig et WAKE UP CALL.. "Cavalier syndromet" vil gøre at hun får det værre og værre jo mere væske der ophobes, hun vil få spasmer, lammelser, besvær med balanceevnen, konstante smerter osv osv jeg har desv set mange cavaliers som vælter rundt pga ejerne ikke vil aflive da hunden jo har det godt "når den ligger og sover"..
    Som jeg skrev tidligere, så gør digselv og hvalpen den tjeneste at stop "kampen" jeg har været turen igennem med min egen Chi, dog var sygdommen en helt anden, men jeg ofrede over 40.000 på operationer og behandlinger men sjeg knyttede mig mere og mere til ham, det gjorde at selv om jeg har haft mange hunde i mere end 40år så tog hans død hårdest på mig af ALLE mine hundes, jeg græd uafbrudt i 9uger hvilket ALDRIG er sket før, da jeg forlængest havde lært at hunde ikke lever lige så længe som os og man altid må sige farvel på et tidspunkt.
    Jeg skriver sådan set bare disse indlæg til dig for at du ikke skal igennem samme tur som jeg gennemgik, men jeg lod desv hjertet råde mig med Chiki..Det sker ALDRIGT igen ligesom det aldrig var sket før.
    Og ang.retten, så vil det bare trække pinen ud.. Mit bedste råd er at give hvalpen fred og glem alt om erstatning, for jeg tror ikke på at du får nogen, da hvalpen må ha været så billig i indkøb, at en kamp om erstatning bare vil sætte dig i en enorm gæld istedet for.
    Men det er self.bare min erfaring, som gør at jeg råder dig til at gøre disse ting.
    Det er i sidste ende KUN og HELT op til dig selv hvad der skal ske.
    Som afslutning vil jeg spørge : Hvad ville DU råde en hvalpeejer til hvis en veninde eller en anden stod i samme situation som du gør nu. ?

• #46   21. okt 2012 Anita,hvad er det du kalder Cavaliersyndromet??

• #47   21. okt 2012 Hmmm - hvis du har haft den i 14 dage, skulle du så ikke have opdaget, at den ikke kunne åbne munden, noget før?
    På mig lyder det som noget fhv akut. Hvis hunden er hævet i hovedet, ikke kan åbne munden mm så kan det vel evt være en skade, der er opstået mens I har haft den? Det behøver jo ikke at være medførdt eller skade, sket hos avler. Det kan vel lige så godt være et fald e.a., der er sket inden for de sidste to uger?
    - bare lige for at sætte i perspektiv, at det IKKE nødvendigvis er en sag, hvor avler skal have svineren....

• #48   21. okt 2012 TS skriver i sit startindlæg, at det har været sådan fra dag 1.

• #49   21. okt 2012 Hvorfor så tage sådan en hund med hjem? Så burde dyrlæge og sælger da have været kontaktet før?? Jeg ville ikke have ventet mere end 14 dage, hvis min hvalp ikke kunne åbne munden - stakkels lille pus, kedelig situation smiley

• #50   21. okt 2012 (link fjernet)

Der står bla noget om krampe i kæbemuskulaturen

• #51   21. okt 2012 Pisse-nisse

Jeg har desværre ikke være så opmærksom på spise problemet, jeg har hæftet mig ved at hun havde svært ved at tygge selv småt mad, men troede at det var fordi hun var en lille hvalp, jeg har derfor prøvet mig lidt frem og bla. afprøvet at blande tørfoderet og med hvalpe vådfoder, og tænkte at alt jo skal læres. Men jeg tog fejl, det ved jeg nu.

Jeg har ikke tidligere været Cavalier King Charles hvalpe ejer, men har tidligere haft en hvalp som går ind under jagthund, og har nok bare tænkt "hold da op en forskel der er på de racer".

Hun er en fantastisk hvalp, stille og rolig, halen logre så hele bagpartiet svinger når man snakker til hende, hun ser en eller man tager hende op. Hun har perioder i løbet af dagen hvor hun fjoller rundt, leger, jagter blade ude i haven osv.
    Da jeg var ude og gå i dag mødte jeg en kammerat, han kunne slet ikke se at hun var syg, hun var så glad, hopper op, slikker folk osv.
    Lige nu snuser hun hele huset rundt - måske nogen havde tabt noget godt smiley Bolden får også lige et skub med på vejen.

Det er altså ikke sådan at hun bare ligger og ligger og ikke kan noget som helst.

• #52   21. okt 2012 Det lyder trist for jer, håber I finder ud af årsag og behandling. Pøj-pøj

• #53   21. okt 2012 Anita cavalieren har ikke problemer med vand i hoved, ved ikke lige hvor du har det fra? Det du sikkert tænker på er sm som er kraniet der er for lille til en del af hjernen, men det lyder slet ikke som det.

Og med linket til EFS vil jeg også det ikke lyder som det, da hunden vil blive stiv i hele kroppen imens det står på og et anfald ikke vare så længe af gangen.

Jeg tror også nærmere den har haft et brud i kæben eller en medfødt defekt.

TS en cavalier er en dejlig glad og nem lille hund, så der tager du ikke fejl, men den skal være fræk og frisk som hvalp smiley
    Så hvis det er en race du kan lide så køb for gud skyld en med DKK bog efter gennemtjekkede forældre næste gang smiley Det er en fantastisk hund er selv på nr 2 og håber på en mere inden for de næste par år smiley
    Men jeg ville nok også vælge at aflive det lille pus, for det er ikke fair over for så lille en hvalp at holde den i live hvis den lider smiley

• #54   21. okt 2012 Nadja

Hun er fræk og fjollet, men ikke ret længe af gangen - Desværre. Jeg håber at jeg bliver klogere imorgen - Tiden er gået langsomt siden igår morges.

TRO MIG - Jeg HAR lært det - Det bliver en med stambog og det hele næste gang, hvis vi må sige farvel til vores lille skat nu.

Så jeg modtager gerne besked hvis nogen har kendskab til hvalpe med stambog som sælges - Jeg er gået på udkig, i tilfælde af. Jeg håber selvfølgelig at jeg får bedre nyheder imorgen, så hun kan blive rask.

Nat nat alle sammen.

Skriver lige en update imorgen.

• #55   22. okt 2012 L M send mig en pb men hvad i evt vil have så sender jeg dig lige en liste med gode opdrættere der har hvalpe i morgen, er på vej i seng nu, men kender flere med sunde skønne hvalpe lige nu smiley

• #56   22. okt 2012 Jeg har nu været hos dyrlægen igen, hævelsen ved hovedet er faldet, men kæben er det samme.
    Hun har fået et skud binyrebarkhomon igen og jeg har bestilt tid til en alm røngten imorgen, så er jeg spændt på om den kan gøre os klogere.

• #57   22. okt 2012 Jeg er spændt på at høre hvad røntgenbilledet viser

• #58   22. okt 2012 Det er jeg også meget spændt på, om den overhovedet gør os klogere.

• #59   22. okt 2012 Både brud og gevækster kan ses på røntgen, så jeg håber I finder en forklaring og en fremtidsudsigt.

• #60   22. okt 2012 Har du hørt fra sælger? Hun skulle jo tale med dyrlægen i mandags.
    Syndes ikke jeg kan se du skriver noget om hvad i er blevet enige om efter den samtale.

• #61   22. okt 2012 Calles Moar.

Ja sælger skulle snakke med min dyrlæge imorges smiley Det har hun gjort og fået samme besked som jeg havde givet hende.

Sælger er ret fokuseret på tanken om et brud som ikke er vokset ordenligt sammen, det skulle være sket efter hun er kommet fra dem - Det nægter jeg at tro på, da hvalpen ikke har ændret personlighed fra vi hentede hende og til nu.
    Men det burden den røngten som bliver foretaget imorgen, jo kunne af eller bekræfte, og skulle det blive bekræftet at der er tale om et brud, så må det jo kunne anslåes hvor gammel det er.
    Hun har altid været meget stille og egentlig for rolig - det er hun stadig. Hun var den mindste og roligste i kuldet da vi hentede hende. Og hun er stadig ualmindelig rolig/stille.

• #62   22. okt 2012 Næste gang, så vælger du den midterste hvalp, hvis du bare skal den bruge den som alm familiehund. Det er en god tommelfingerregel. Man må aldrig få medlidenhed med den lille syge i hjørnet. Den bliver aldrig som andre hvalpe.

• #63   22. okt 2012 Det går rigtig godt med hende, lige nu leger hun rundt og prøver at aflive et pivdyr smiley
    Men jeg vil gerne sige at den ikke lader sig aflive ret nemt når man ikke kan åbne munden mere end hun kan smiley
    Hun er såmænd frisk nok hvis man ser bort fra det med munden, ellers er hun glad smiley Hun har sovet rigtig meget idag, men det skyldes nok også behandlingen.

Nu venter jeg bare på at det skal blive imorgen, så jeg forhåbentlig kan blive lidt klogere på den mund efter røngten.

Malene: Hun virkede rimelig frisk da vi hentede hende, dog ikke så meget krudt som hendes søskende. Må indrømme at jeg ikke tjekkede hvorvidt hun kunne åbne munden, og hvor meget. Jeg kiggede på hende og så en rolig og glad hvalp som var noget af det skønneste man kunne forestille sig, så det var hende jeg valgte.

• #65   23. okt 2012 Tak Palle.

Turen går til dyrlæge om lidt, maven vender lidt rundt - Er sgu lidt spændt/nervøs smiley

• #66   23. okt 2012 Hvad blev konklusionen ved dyrlægen?

• #67   23. okt 2012 Så er Mille blevet tjekket - 2 forskellige steder idag.

Først hos min egen dyrelæge, som bedøvede hende og tog røngten billeder, han mente at hendes kæbe måske er gået afled, men at det ud fra musklernes reaktion er sket for "mindst nogen uger siden".

Jeg fik billederne i hånden og blev til forundersøgelse på et dyrehospital.

Han er i tvivl, og vil gerne tage nogen bedre og mere dybdegående billeder på fredag. Han er inde på at det er "en bygningsfejl" i hendes kæbe. Da det normalt er sådan at hvis kæben er gået afled, så vil de enten ikke kunne lukke munden, eller bidet vil være skævt - intet af dette er tilfældet her.

Så planen er at hun skal bedøves og undersøges igen på fredag.

Det var lige status herfra.

• #68   23. okt 2012 smiley Puha, det blev du da ikke klogere af

• #70   23. okt 2012 håber der kommer en løsning på fredag.

• #71   25. okt 2012 Jeg har trukket det svære valg, og Mille fik fred igår smiley

Jeg havde håbet at det kunne ende anderledes, men hun havde det rigtigt skidt igår, og havde svære ved at spise, så hun skulle ikke igennem mere.

Jeg skal nu finde en ny hvalp som vi kan kaste vores kærlighed på, ikke en blanding, men en lille hunde race.

Nogen med kendskab til lækre hvalpe der ville passe ind i en børnefamilie, og som helst ikke koster "spidsen af en jetjager", da denne omgang med Mille har være en uheldig og omkostelig affære.
    Så høre jeg MEGET gerne fra jer.
    (Er ikke intresseret i mops, chihauhau samt bulldogs)

1000 tak for jeres råd, vejledning og støtte, det har betydet utrolig meget for mig.

• #72   25. okt 2012 Ked af at hører det endte sådan smiley

Ang. anden hund, hvad pris tænker du ?

Shih Tzu er en utrolig dejlig hund, der er gang i den når der sker noget men den er meget rolig når der er roligt omkring den. Der er dog lidt pelspleje hvis man ikke får den klippet.

Ellers kunne jeg tænke mig en Cavalier måske er det rigtige for jer, men en ægte.
    Og vil anbefale med en DKK tavle da du står bedst hvis uheldet skulle være ude.

Hvis du gerne vil hører mere om Shih Tzu så vil jeg anbefale du griber fat i Peter F her inde fra, hans hjemmeside er http://www.bigchoice.dk/
    Ved de planlægger parring i starten 2013 og så er der lidt tid til at læse om racen og evt. snakke yderligere med dem.
    Han er også behjælpelig med at finde hund anden sted hvis det haster - og så kan han fortælle om en Bhicon Havanese.

• #73   25. okt 2012 Har du kontaktet opdrætter, for det er jo en fejl ved hvalpen, så du skal da have dine enge tilbage.

Ikke at det hjælper på at I har mistet jeres hvalp, men alligevel synes jeg det er det rigtigste.

• #74   25. okt 2012 Hunde med stambog koster mere, jeg vil råde til ikke at drøne ud og købe en ny hvalp nu, men kig jer omkring og find jeres race, spar sammen og vent på det sted I vil havde hvalp fra får hvalpe :o) Held og lykke med det :o)

• #75   25. okt 2012 Kennelmor!

Jeg har fat i sælger og hun vil gerne returnere pengene, men da hun ikke har den er det noget der vil foregår i små afdrag over længere tid smiley

Jeg vil rigtig gerne have en cavalier igen (en ægte), men er da også åben for andre muligheder.

• #77   25. okt 2012 Enig med Kennelmor :o)

Mht. Shih Tzu er der 2 typer http://www.shihtzudanmark.dk/Engelsk-Amerikansk.html

Mht. Cavalier kunne du evt. prøve at tage fat i http://www.hundegalleri.dk/bruger/82027-cavalier_tossen___dkk

• #78   25. okt 2012 Jeg synes det er for dårligt af opdrætter. Så må h'n sgu ud og låne de penge.
    Du skal jo bruge dem til at få en ny lille hund

• #80   25. okt 2012 Jeg synes, det var den helt rigtige beslutning af hensyn til hvalpen, men jeg ville også få hende obduceret, så det kan fastslås, hvad der var galt med hende, især kæben.

Held og lykke!

• #81   25. okt 2012 åh gud hvor jeg føler med dig.. at skulle aflive en hvalp må være ubeskriveligt hårdt.. smiley Men det rigtige for Mille.

Kram til dig.

RIP lille hund.

• #82   25. okt 2012 Øv det er jeg ked af at høre smiley Stakkels jer - men godt at hun fik fred.

• #83   25. okt 2012 Øv smiley

• #84   25. okt 2012 En trist slutning for den lille hvalp, men helt sikkert den rigtige for jer og hvalpen. Lad nu være med at forhaste jer. Se jer omkring og så vælg med hovedet næste gang (selvom det er svært).

• #85   25. okt 2012 Hej Trådstarter, er ked af at jeg først læser dette indlæg nu. Der er set tilfælde af Masticatory Myositis hos Cavalieren. Dette link ville måske have været gavnligt for din dyrlæge at læse i udredningen af din lille hund.
    http://www.marvistavet.com/html/body_masticatory_myositis.html

Ikke at jeg siger at det er det, men det kunne godt lyde sådan.

I forhold til EFS, kan dette syndrom godt give kæbekramper.

Håber at dette køb gør, at du næste gang køber en Cavalier med DKK tavle.

Endnu en gang, jeg er ked af dit tab:-(

• #86   25. okt 2012 Hvor er jeg ked af det på jeres vegne, men ingen tvivl om, at I traf den rigtige beslutning, selv om det må have været hårdt.
    Held og lykke i jagten på en ny lille Cavalier smiley

• #87   25. okt 2012 www.cavalierklubben.dk er der hvalpe anvisere prøv at ringe til Line, hun har selv hvalpe lige nu ved dog ikke om de er afsat, men det er forsøget hver smiley

Men det gør mig ondt din lille mus ikke klarede den, tager dog hatten af for du gav hende fred når hun led sådan smiley

• #88   25. okt 2012 Trist ende det fik for din dejlige lille hvalp.
    Jeg er sikker på det var det rigtige valg du tog.
    Helt ærligt. Sælger har bare at betale. du skal jo naturligvis bruge pengene til en ny hund.
    Det er lige præsis derfor man IKKE bruger pengene fra salg af hvalp før man er nogenlunde sikker på de ikke skal returneres. Om hun har dem eller ej er ikke dit problem du skal have DINE penge retur. Så må hun jo låne dem et sted så du kan få en ende på den her historie.

• #89   27. okt 2012 Jubiiiii jeg har fundet en ny hvalp - med stamtavle, og rigtig god kemi til sælger.

Jeg kan hente hende i næste weekend - glæææææder mig !!! smiley

1000 tak for jeg støtte, råd og søde ord.

Navn til det lille pus søges smiley
    Gerne navn i to-stavelser, så det er nemt for børne at sige også smiley

profilbillede
  • #90   27. okt 2012 Ej men stort tillykke da 8-)

• #91   27. okt 2012 Åååårh.... Så synd for jer, at det gik sådan, men nu ser det hele jo lyst og dejligt ud. Tillykke og alt held med den lille ny.

Håber dog du får noget kompensation fra den anden sælger (opdrætter vil jeg ikke kalde vedkommende)

Pøj pøj med lillepigen smiley

• #92   27. okt 2012 Hun er da en lille Maggie smiley
    Det er der en Cavalier, som hedder her.
    Det lyder bare så sødt, når deres datter kalder på den.
    Tillykke med hende:-)

• #93   27. okt 2012 Hvor er hun fra?

• #94   27. okt 2012 Det var godt nok hurtigt! Hvordan har i nået at finde en ny opdrætter så hurtigt hvor i ved det er i orden? Der findes jo også dårlige opdrættere selvom det er med tavle.
    Jeg ville ikke ku få en ny hund så hurtigt efter et tab af min gamle hund men sådan tackler man det jo forskelligt.
    Tillykke med hende smiley

• #96   27. okt 2012 tillykke med den nye pige.. hvor er hun fra? stamtavle er nemlig ikke altid det samme som kvalitet.
    men håber det er den helt rigtige hvalp i har fundet.

• #97   27. okt 2012 Maggie er da et superfint navn til hende....

• #98   27. okt 2012 Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvilken stamtavle hun har, hvis du vil oplyse det.
    Hun ser sød og dejlig ud, tillykke med hende smiley

• #99   27. okt 2012 Tillykke,jeg spørger ligesom de andre,hvorfra ??

• #100   27. okt 2012 Tillykke med hende smiley

• #101   27. okt 2012 Cavaliertossen (Betina) Tak for link. Det har jeg godt nok ikke hørt om før nu, men rigtig rart med sådan en viden, så vil den jo ligge i baghovedet just in case at man skulle ramle ind i et tilfælde som dette.

• #102   29. okt 2012 Tak alle sammen smiley

Jeg skal hente hende i Esbjerg, hun får stamtavle fra DRU.

Jeg har brugt 3-4 dage på at søge nettet igennem, og jeg mener dage - ikke bare et par timer hver dag.
    Jeg har fundet en opdrætter, som har prøvet det med hvalpe før.

Jeg har en rigtig god mavefornemmelse, og glæder mig helt vildt smiley

Vi har lavet en "familieafstemning", og Maggie var ellers min favorit, men jeg er nedstemt - Hun skal hedde Thilde smiley
    (Hvilket jeg også syntes er super sødt)

• #108   29. okt 2012 Det er muligt at nogen syntes det er hurtigt, men jeg "bliver nødtil det", det har været en hård omgang med Mille, men jeg nåede altså kun at være hundeejer i 2½ uge, så min lyst er altså ikke stillet.
    Jeg nåede dog at tabe mit hjerte til hende fuldstændigt, og mangler nu en at putte med i sofaen, gå tur med osv.

Jeg lever nok tit efter mottoet "Op på hesten igen" - og så må man håbe og krydse fingre for at det går bedre denne gang.

Jeg har også to børn, hvis højeste ønske kun var opfyldt i 14 dage.

Vi glæder os alle sammen helt vildt, og stemningen er ikke helt så trykket mere nu hvor der er udsigt til at vi snart har en lille 4 benet i familien igen.

• #110   29. okt 2012 Det hele er sikkert i orden når du nu har undersøgt det hele.
    Kan alligevel ikke lade være med at tænke lidt over det du skriver med at forældrene skal testes igen i denne uge. Og du også skal hente i næste weekend.
    Stambøger skal i dru sendes ind, inden hvalpen er 6 uger, og der skal test resultater på forældrene sendes med for at der kan laves stambog.

Men må gå ud fra opdrætter har styr på det når hun har prøvet det før;-)før

Og fint navn i har fundet til den lille ny;-)

• #111   29. okt 2012 Michelle - Det kan ikke afvises at jeg har misforstået et eller andet. For jeg har smset med sælger efter jeg skrev det indlæg, om hun skulle bruge mit navn eller adresse til chipning eller stambøger - og hun skriver at de allerede er lavet, så jeg har nok rodet rundt i noget... he he

• #113   29. okt 2012 Hmm held og lykke.

• #114   29. okt 2012 Jeg håber ikke at der er kennel Birkedal hunde indblandet i den stamtavle,selv DRU fik nok af hende tilsidst,hun har voldavlet i stor stil på alt hvad der bevæger sig og gør det vel stadig,hendes hunde er IKKE testet for noget.

• #115   29. okt 2012 L.M det lyder godt. så skal der nok være styr på det smiley

• #117   29. okt 2012 Ja,der er jo ikke noge andre der vil have hende,så må hun jo finde nogle ligestillede og lave sin egen "klub"

• #119   29. okt 2012 LM: du skal have stambogen med når du henter hvalpen når den er 8 uger. Med andre ord: tag kun hvalpen med hjem hvis du får stambogen i hånden sammen med hvalpen. Spis dig ikke af med "den bliver sendt til dig senere".
    Jeg er sikker på alt er i orden, men nu siger jeg det lige alligevel.

• #120   29. okt 2012 Det er IKKE Kennel Birkedal, som skrevet tidligere har jeg tjekket op på folk, og de ting jeg kunne finde på nettet om dem og deres forhold, vil jeg ikke støtte.

Det ville sgu være nemmere at smutte derop og hente hund, men jeg har valgt at tage turen til syd/vestjylland i stedet for smiley

• #121   30. okt 2012 Det var ikke det jeg mente,om du købte ved kennel Birkedal,jeg mente om der ikke var hunde fra kennel birkedal i den stamtavle.

• #122   30. okt 2012 Det er der formentlig ikke, for sælger har ikke hørt om den kennel, så det virker ikke sandsynligt smiley

• #123   30. okt 2012 Men det skulle så alligevel ikke være hende - Hun bestod ikke dyrlægetjekket, og skal nu hjertescannes... Så jeg leder videre........

• #124   30. okt 2012 L M gå for din egen skyld ind på cavalierklubben.dk og kige på hvalpeliste og ring evt til Line som er HValpeanviser, så er du sikker på en gennemtjekket hvalp efter sunde og raske forældre.

• #126   31. okt 2012 jeg kender også til flere som venter hvalpe, og det er fra helt gennemtestet forældre.

du må gerne sende mig en PB hvis du kunne være interesseret.
    og så syntes jeg du skal kigge mere rundt.

gå efter at få en god og sund hvalp, i stedet for at skulle have den hurtigt.

• #128   31. okt 2012 Maj-Britt

kunne du ikke fortælle mig hvad forskellen er på:
    -en hvalp med DRU tavle, hvor forældre er hjertescannet-DNA testet-PL testet-øjenlyst.

og så på:
    -en hvalp med DKK tavle, hvor forældre er hjertescannet-DNA testet-PL testet-øjenlyst.
    ?

• #129   31. okt 2012 DKK har gjort det i flere år fast,der er flere generationer bag undersøgelserne,DRU har haft opdrættere,der har gjort det frivilligt,men ikke som et must+der er bedre juridisk opbakning i DKK ved problemer end DRU har.

• #130   31. okt 2012 savner A.

ja, men frivilligt er vel også godt nok? eller er det kun når det er et krav?
    mine hunde er testet i lige så mange generationer som DKK hunde (måske fordi det er de samme linjer af hunde)
    og ved der er flere der har hunde der er lige så testet.

• #131   31. okt 2012 Ren nysgerrighed: Står er på en DRU tavle at hundene "bagud" er testet for disse ting og status på tests?

• #132   31. okt 2012 mette - nej det gør der desværre ikke. men håber det vil komme på et tidspunkt. ved i hvertfald der er snak om en database ala. hundeweb, så kan da håbe at det også kommer på tavlen når det bliver lavet.

• #133   31. okt 2012 Ja Michelle,det er fint at du har gjort det,men så bliver hunde som dine parrede med utestede og så ved man ikke hvad det kommer ud af det,jeg læste engang ,om chihuahua at patella kunne springe 8 generationer over,det giver stof til eftertanke

• #134   31. okt 2012 ved ikke lige hvad du mener med utestet?
    alle skal jo testes for at kunne lave stamtavle.
    og med hensyn til patella, og også øjenlysningen, så er det jo heller ikke alle i DKK som tester for det?

• #135   31. okt 2012 For din egen skyld, så køb en DKK hund, de er testet flere generationer tilbage. Håber at du vil lytte til vores råd. En Cavalier køber man ikke bare fra hvem som helst.
    Dette skriver jeg ikke kun fordi at jeg er DKK opdrætter, men fordi jeg selv har stået med en syg hund.

• #137   31. okt 2012 ok, så det er ikke hunden med klubben der er forskellen?

hvad er så det med syge hunde fra andre klubber end DKK?
    syge hunde og dårlige opdrætter forekommer vel alle steder? jeg kender da op til flere som har stået med en syg cavalier fra DKK, så det forekommer vel alle steder?

• #138   31. okt 2012 cavalier tossen.

er det chicco der er syg?
    blev han ikke brugt til avl i DDH engang?

• #140   31. okt 2012 hmm, fordi jeg ikke syntes det er det mest seriøse smiley

• #142   31. okt 2012 Maj-Britt, Yep, det synes jeg man ser gang på gang ;o) selvfølgelig er der nogen der slet ikke vil, men nogen kan godt godt få "blod på tanden" ved gentagende gange at høre fra andre de har en flot hund ;o)

• #143   31. okt 2012 ja, jeg har hørt om jeres udstillings tur.

vil så sige at på sjælland er der sjældent ret mange til DRUs udstillinger.
    på fyn og i jylland er der flere.

og især cavalierne. sidst jeg var på udstilling var der 10 tæver i åbenklasse, og lige så mange hanner.

kan godt være det ikke er lige så mange som ved DKK ja. men set ud fra medlemstal i de forskellige klubber, så er der ret mange repræsenteret ved DRU udstillinger.

men igen, jeg syntes ikke man kan sammenligne de to ting smiley

• #144   31. okt 2012 Det kan man heller ikke, jeg råder gerne til DKK netop for hvis man kommer efter man vil mere end man troede til at starte med, også for at man er bedre hjulpen hvis der sker ting som savner A skriver højre oppe :o) osv...

• #146   31. okt 2012 Åh det aner jeg ikke. Men nu er det jo også cavalier ts søger.
    Så hun skal jo ikke bruge en corgi til noget smiley

• #148   31. okt 2012 Så har du misforstået mig. Skriver netop at det ikke kan sammenlignes;-)
    Sidste udstillingvar der en corgi og en irsk ulve hund.

Men det jeg prøver at sige er, at for cavalier ser jeg ikke stor forskel inden for opdrætter. Og mange af linjerne er også de samme.

• #150   31. okt 2012 Hvilke hunde snakker du om Pia?

• #151   31. okt 2012 Michelle er ked af at sige det men der er godt nok mange cavalier i DRU der slet ikke er racetypiske, og alligevel er champion, det giver jeg intet for, hos DKK har du mulighed for at se 11 år tilbage med hjertescanninger osv det kan du ikke hos DRU.

• #152   31. okt 2012 Nadja. Muligvis. Men det ses også i dkk. Og ja i kan se tilbage via hundeweb. Mendet kan jeg også på en del af de hunde der ligger tilbage i mine hundes gener, da alle mine hunde stammer fra dkk /fci linjer.

• #154   31. okt 2012 Maj-britt. Nu er det ikke mig der har avlet dem. Så det ee ikke mig der "vil have linjerne"
    Men du vil blive overrasket over hvor mange af dru hunde som har fci linjer. Og næste alle dru hunde stammer jo fra nogle dkk.

• #155   31. okt 2012 Og så ved jeg ikke om du skal sige stakkels de opdrætter. Mange sælger gerne, det vigtigste er jo at hunden har et godt liv. Selvom jeg har set det påstået at hundene får et dårligt liv fordi ejer er i dru.

• #157   31. okt 2012 det skal jeg ikke kunne svare dig på. jo der burde vel være hunde nok smiley

cavalier tossen - du har ikke svaret mit spørgsmål?

nå, men nu vil jeg tage til hvalpetræning.
    god aften. smiley

• #158   31. okt 2012 Michelle nej det er helt rigtigt set at jeg ikke har svaret på dit spørgsmål, for har andet at lave end at sidde på HG hele dagen.
    Chicco er syg ja og nej han har aldrig været brugt i avl, netop fordi at han blev syg. Guske tak og lov for det da, for ellers ville der da have været mange børnefamilier som var blevet kede af det.
    Lige nu nyder han den sidste tid, dyrlægen har givet ham 1 år at leve i smiley

• #160   31. okt 2012 Michelle kan du fortælle mig lidt mere om de opdrættere fra DKK som er mere end villige til at sælge til DRU opdrættere????

• #162   31. okt 2012 Pia H: lige præcist:-)

• #163   31. okt 2012 Jeg vil ikke begynde at nævne navne. Men har hørt rundt omkring at der er flere som sælger. Og frivilligt ja. Syntes ikke det er fair at skjule hvem man er som du siger Pia.

Øv træls med chicco:-(. Heldigt han ikke nåede i avl så.

• #164   31. okt 2012 Ved det er en pokkers svær beslutning, men det lyder som om din hvalp er bedst tjent med at sige "det var det liv" og så lade den få fred.
    Som en anden foreslår, så få den obduceret bagefter, hvis du vil gå rettens vej.
    Synes på INGEN måder at hvalpen skal tilbage til opdrætter, for så vil den formentlig bare blive solgt til nogle andre som så står med samme problem som dig og det er den lille hvalpe absolut ikke tjent med.

• #165   31. okt 2012 Anne R: Hvalpen er blevet aflivet

• #166   31. okt 2012 Henriette B
    Det havde jeg lige misset - havde ikke læst hele denne lidt lange tråd. Men godt for hvalpen - synd for hende som havde købt hvalpen.

• #167   31. okt 2012 Anne R: det er helt i orden smiley
    men ja bedst for hvalpen. Den mærker jo heldigvis ikke den bliver aflivet, men hårdt for TS og hendes familie.

TS: Har du snakket med opdrætteren omkring det at du skal have købsprisen retur? Havde godt fået fat i hun ville betale dig tilbage men at det ville være i små doser. Her siger jeg som de andre at det er ikk dit problem hun ikk har pengene. Det er noget man må ta med når man laver hvalpe, at man har et ansvar. Har du haft fat i hende igen?

• #168   1. nov 2012 Hej Henriette

Jeg har lidt kontakt med sælger, hun er med på at jeg skal have pengene retur, men da hun har brugt dem vil det blive i mindre afdrag - Og hvad kan jeg gøre - Kan jo ikke plukke håret af en skaldet, så risikere jeg jo slet ikke at få nogen.

Men hold da op hvor ville det være rart med de penge, de ville give lidt mere "at købe hund for".

Det er sgu svært at finde en ny lille hvalp at kaste kærligheden på.
    Jeg er så småt begyndt at kigge efter andre racer, da det ser sort ud med en cavalier som jeg kan betale. Øv øv.

Håber at vi snart får en lille 4 benet "baby" i huset igen - Savner det sgu heeelt vildt, og det gør mine piger også, jeg var slet ikke "hunde-mættet", det sluttede sgu for hurtigt.

• #169   1. nov 2012 Og til den store debat omkring stamtavler og foreninger, så er jeg faktisk ligeglad med hvad de hedder, så længe der er stambøger, og de er dokumenteret FRI i div sygdomme.

• #170   1. nov 2012 Jeg ønsker dig al mulig held og lykke i din søgning smiley
    Måske var det ikke en dårlig ide, at kigge efter en anden race, som måske ikke er så udsat rent sygdomsmæssigt!

• #172   1. nov 2012 det er nok en meget god ide, hvis I får lavet en skriftlig aftale omkring hvorfor pengene returneres, afdragenes størrelse og 'varighed', som I begge kan underskrive og sælger få en kopi af.
    Just in case at sælger begynder at sylte 'afdragene' fordi nu var der sørme ikke penge på kontoen alligevel (teknisk set er det jo ikke købers problem om sælger ingen penge har).

• #173   1. nov 2012 Måske skal du kigge på japansk spids? Det er ca samme størrelse og de skulle være meget nemme, gode familiehunde og ikke mindst en meget sund race

• #175   1. nov 2012 held og lykke med at finde den hvalp som lige passer jer.

hvis det er cavalier i vil have, så syntes jeg ikke i skal gå på kompromis. der skal nok komme en hvalp til jer hvis bare i har lidt tålmodighed.

husk at en god hvalp er værd at vente på >:)

• #176   15. nov 2012 Mht stamtavler, så er en stamtavle altså ikke bare en stamtavle, rigtig mange stamtavler er ikke en hylende fis værd, og ejerne kan stort set skrive på hvad de vil.

Vil du have en hund med stamtavle, så sæt dig ordentlig ind i det, spørg hvis du synes det er svært - og køb så en hund med en ordentlig tavle, hvor du kan stole på det der står på den tavle og hvor du kan stole på de sundhedsoplysninger der er angivet.

• #177   15. nov 2012 sygdomme hedder det samme, uanset hvor stambogen er fra.!

Kommentér på:
HJÆLP !!

Annonce