HJÆLP !! HJÆLP !!
Jeg har idag haft min hvalp i 14 dage, hun er rigtig skidt og jeg har været ved dyrlæge med hende igår formiddags, til tjek om eftermiddagen og igen hertil morgen.
Hendes kæbe musklulatur er enormt hårde/spændte, og hun kan ikke åbne sin mund ret meget.
Det har hun ikke kunne fra dag 1, men jeg troede at hun bare var forsigtig fordi det hele var nyt osv. - men det har så vist sig nu ikke at være tilfældet.
Dyrlægen er inde på at ville aflive hende, eller sende hende igennem meget dybtegående undersøgelser/scanninger på dyrehospital.
Hun er en blandingshvalp, som jeg har købt privat d. 6/10.
Hvor står jeg henne ?? Kan jeg reklamere til sælger, og hvis ja, hvilke rettigheder har jeg ??
Jeg har ikke behov for moralprædiker omkring blandingshvalpe og privatkøb - JEG HAR LÆRT DET !!!
Dyrlægen har prøvet med pencilin/smertestillende.
Idag har de forsøgt med binyrebarkomon.
Hendes kranie er hævet og de håber at skudet idag, kan tage noget af hævelsen.
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.386
Det lyder helt crazy !!! Stakkels lille hvalp, og stakkels dig - det er en hårdt lærestreg at få
Håber du finder en god løsning .
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.036
Må indrømme at hvis det var mig og sælger ikke vil lade handlen gå tilbage så ville jeg få hunden aflivet og æde tabet.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 159 Svar: 12.875
okt 2012
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.607
jun 2010
Da TS ikke har nogen organisation i ryggen til at køre sagen for hende ville jeg i den situation ikke orke. Desvære.
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.373
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 95 Hunde: 4 Emner: 957 Svar: 18.096
Er hun ellers i normal stand, mener er hun tynd osv, har hun ikke kunnet spise normalt ??
Drejer det sig om spændt muskulatur, tænker jeg kiropraktik, akupunktur osv....
jul 2010
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 210 Svar: 3.381
Evt. kig på forbrugerklagenævnet:
(link fjernet)
okt 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 39
Hun ligner mest en cavalier king charles.
Men nu forstår jeg godt at hun er så rolig - Hun har det jo skidt.
okt 2012
Dyrlægen har ikke meget håb for at hun nogensinde vil få et helt normalt hundeliv.
Hendes hovede er hævet, der samler sig vist noget væske så vidt jeg kan forstå.
Han spurgte ind til hendes evne til at lære, men det syntes jeg går rimeligt.
mar 2009
Hvad siger opdrætter?
okt 2012
Det vi ved med sikkerhed er at hun ikke kan åbne munden ordenligt, hun er hævet på hver side, og hævet omkring kraniet. Han syntes også at der var en form for unormal blødhed mellem øjnene.
Vi er rimelig meget på bar bund
okt 2012
Jeg har sendt mail til dem, har desværre fået smidt deres nummer væk og de er flyttet
Jeg har kontaktet dba i håb om at jeg kan få kontaktoplysningerne af dem.
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.624
apr 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 32 Svar: 221
Held og lykke med hende...
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.478
jun 2010
Når sælger ikke svarer må man jo nok gå ud fra h*n ikke har tænkt sig at stå ved sit ansvar. Uden papirer står du meget dårligt. Du har købt en syg hund fra et skod sted ser det ud til.
Æd tabet og hjælp din hund. Stop dens lidelser
okt 2012
okt 2012
Jeg er helt med på at det skal stoppes hvis det ikke kan være anderledes, men nu ser jeg lige om den behandling hun fik imorges virker - ellers må jeg gå den tunge vej
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.796
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.373
Jeg ville kontakte denne dyrlæge, både for at få oplyst data på opdrætteren, men også for at spørge nærmere ind til hvalpen.
Det undrer mig for øvrigt, at en dyrlæge har vaccineret den uden at have lagt mærke til dens skavanker i hovedet.
Hvalpen er vel også registreret i Hunderegistret eller hvad?
Bortset fra det, er det mest humant at få hvalpen aflivet.
jun 2010
mar 2011
Ja, hvis dyrlægen vil dokumentere, at hvalpen led og at det var i strid mod Dyreværnsloven at at lade den leve.
En obduktionsrapport vil kunne understøtte beslutningen om aflivning.
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.572
Rent økonomisk så har vi den "Købelov" men jeg har selv købt tavlehunde som viste sig at være syge, men jeg kunne ikke få hjælp nogen steder da "Varen" skal koste et vist beløb for at de overhovedet vil prøve at hjælpe, og man står samtidigt med den syge hund og skal evt.betale for operationen, og nu hvor hun allerede viser tegn påvand i hovedet "som er meget udbredt hos Cavalieren" så ville jeg nok gi hende fred. Og det er kun pga. væsken der samler sig lige for enden af rygsøjlen omme i baghovedet så det trykker mere og mere på både hjernen og rygmarven, og det er uhelbredeligt.
Det gør mig virkeligt ondt for både dig og den smukke vaps, men hendes skæbne er bestemt, det drejer sig kun om tiden. KÆMPE TRØSTEKRAM.
dec 2007
maj 2012
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 6 Emner: 22 Svar: 288
okt 2012
Og så vender hun tilbage til mig.
Jeg er SÅ KED AF DET... Og ved sgu ikke hvad ben jeg skal stå på...
Et sted vil jeg gerne give hende fred, men når hun så får et lyst øjeblik og render i haven og leger, så syntes jeg at hun skal have en chance...
FUCK hvor er jeg splittet !!!
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.040
Tænker det er et forsøg værd. Og det tager ikke lang tid at få undersøgt. Men jeg ville nok også bare give fred...
okt 2012
apr 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 32 Svar: 221
jul 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 556
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.496
Jeg ville ikke vente på at sælger kontakter den ene og den anden og den tredje før jeg tog stilling.
maj 2007
okt 2012
okt 2012
maj 2012
Følger: 36 Følgere: 31 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 1.628
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.013
okt 2012
Min egen dyrlæge har set hende igår morges, tjekket hende igen i går eftermiddags kl. 16.30 og igen imorges kl. 10. Så der bliver fulgt op på hende. Hun har perioder i løbet af dagen hvor hun render og leger og virker okay.
Men samtidig ser fremtiden ikke skide lys ud.
Men jeg håber stadig.
Jeg har talt med dyrelægevagten tidligt på aftenen fordi mit lille pus virkede meget urolig/rastløs, hun mente at det lød til at min egen dyrelæge tog godt hånd om hende, og at uroen som jeg oplevede idag meget vel kunne skyldes det binyrebarkhomon som hun fik i formiddags.
jul 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 556
aug 2008
dec 2007
Det der undre mig er at du skriver at den har det meget godt IND IMELLEM i løbet af dagen, det er en meget ung hvalp og burde nyde livet 24/7 og ikke bare ind imellem.
Så iGEN, brug din fornuft istedetfor hjertet, det har din hvalp brug for, alt andet er ondt, egoistiskt = for holdes den i live pga.du elsker den, så er det jo desv. egoisme.."Undskylder de grimme ord" men jeg bruger dem for at ligesom gi dig et WAKE UP CALL.. "Cavalier syndromet" vil gøre at hun får det værre og værre jo mere væske der ophobes, hun vil få spasmer, lammelser, besvær med balanceevnen, konstante smerter osv osv jeg har desv set mange cavaliers som vælter rundt pga ejerne ikke vil aflive da hunden jo har det godt "når den ligger og sover"..
Som jeg skrev tidligere, så gør digselv og hvalpen den tjeneste at stop "kampen" jeg har været turen igennem med min egen Chi, dog var sygdommen en helt anden, men jeg ofrede over 40.000 på operationer og behandlinger men sjeg knyttede mig mere og mere til ham, det gjorde at selv om jeg har haft mange hunde i mere end 40år så tog hans død hårdest på mig af ALLE mine hundes, jeg græd uafbrudt i 9uger hvilket ALDRIG er sket før, da jeg forlængest havde lært at hunde ikke lever lige så længe som os og man altid må sige farvel på et tidspunkt.
Jeg skriver sådan set bare disse indlæg til dig for at du ikke skal igennem samme tur som jeg gennemgik, men jeg lod desv hjertet råde mig med Chiki..Det sker ALDRIGT igen ligesom det aldrig var sket før.
Og ang.retten, så vil det bare trække pinen ud.. Mit bedste råd er at give hvalpen fred og glem alt om erstatning, for jeg tror ikke på at du får nogen, da hvalpen må ha været så billig i indkøb, at en kamp om erstatning bare vil sætte dig i en enorm gæld istedet for.
Men det er self.bare min erfaring, som gør at jeg råder dig til at gøre disse ting.
Det er i sidste ende KUN og HELT op til dig selv hvad der skal ske.
Som afslutning vil jeg spørge : Hvad ville DU råde en hvalpeejer til hvis en veninde eller en anden stod i samme situation som du gør nu. ?
aug 2004
Følger: 47 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 85 Svar: 2.044
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Svar: 74
På mig lyder det som noget fhv akut. Hvis hunden er hævet i hovedet, ikke kan åbne munden mm så kan det vel evt være en skade, der er opstået mens I har haft den? Det behøver jo ikke at være medførdt eller skade, sket hos avler. Det kan vel lige så godt være et fald e.a., der er sket inden for de sidste to uger?
- bare lige for at sætte i perspektiv, at det IKKE nødvendigvis er en sag, hvor avler skal have svineren....
mar 2011
mar 2007
nov 2009
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 6 Emner: 49 Svar: 1.815
Der står bla noget om krampe i kæbemuskulaturen
okt 2012
Jeg har desværre ikke være så opmærksom på spise problemet, jeg har hæftet mig ved at hun havde svært ved at tygge selv småt mad, men troede at det var fordi hun var en lille hvalp, jeg har derfor prøvet mig lidt frem og bla. afprøvet at blande tørfoderet og med hvalpe vådfoder, og tænkte at alt jo skal læres. Men jeg tog fejl, det ved jeg nu.
Jeg har ikke tidligere været Cavalier King Charles hvalpe ejer, men har tidligere haft en hvalp som går ind under jagthund, og har nok bare tænkt "hold da op en forskel der er på de racer".
Hun er en fantastisk hvalp, stille og rolig, halen logre så hele bagpartiet svinger når man snakker til hende, hun ser en eller man tager hende op. Hun har perioder i løbet af dagen hvor hun fjoller rundt, leger, jagter blade ude i haven osv.
Da jeg var ude og gå i dag mødte jeg en kammerat, han kunne slet ikke se at hun var syg, hun var så glad, hopper op, slikker folk osv.
Lige nu snuser hun hele huset rundt - måske nogen havde tabt noget godt
Det er altså ikke sådan at hun bare ligger og ligger og ikke kan noget som helst.
mar 2007
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.335
Og med linket til EFS vil jeg også det ikke lyder som det, da hunden vil blive stiv i hele kroppen imens det står på og et anfald ikke vare så længe af gangen.
Jeg tror også nærmere den har haft et brud i kæben eller en medfødt defekt.
TS en cavalier er en dejlig glad og nem lille hund, så der tager du ikke fejl, men den skal være fræk og frisk som hvalp
Så hvis det er en race du kan lide så køb for gud skyld en med DKK bog efter gennemtjekkede forældre næste gang
Men jeg ville nok også vælge at aflive det lille pus, for det er ikke fair over for så lille en hvalp at holde den i live hvis den lider
okt 2012
Hun er fræk og fjollet, men ikke ret længe af gangen - Desværre. Jeg håber at jeg bliver klogere imorgen - Tiden er gået langsomt siden igår morges.
TRO MIG - Jeg HAR lært det - Det bliver en med stambog og det hele næste gang, hvis vi må sige farvel til vores lille skat nu.
Så jeg modtager gerne besked hvis nogen har kendskab til hvalpe med stambog som sælges - Jeg er gået på udkig, i tilfælde af. Jeg håber selvfølgelig at jeg får bedre nyheder imorgen, så hun kan blive rask.
Nat nat alle sammen.
Skriver lige en update imorgen.
feb 2005
okt 2012
Hun har fået et skud binyrebarkhomon igen og jeg har bestilt tid til en alm røngten imorgen, så er jeg spændt på om den kan gøre os klogere.
mar 2009
okt 2012
mar 2009
jun 2010
Syndes ikke jeg kan se du skriver noget om hvad i er blevet enige om efter den samtale.
okt 2012
Ja sælger skulle snakke med min dyrlæge imorges
Sælger er ret fokuseret på tanken om et brud som ikke er vokset ordenligt sammen, det skulle være sket efter hun er kommet fra dem - Det nægter jeg at tro på, da hvalpen ikke har ændret personlighed fra vi hentede hende og til nu.
Men det burden den røngten som bliver foretaget imorgen, jo kunne af eller bekræfte, og skulle det blive bekræftet at der er tale om et brud, så må det jo kunne anslåes hvor gammel det er.
Hun har altid været meget stille og egentlig for rolig - det er hun stadig. Hun var den mindste og roligste i kuldet da vi hentede hende. Og hun er stadig ualmindelig rolig/stille.
mar 2009
okt 2012
Men jeg vil gerne sige at den ikke lader sig aflive ret nemt når man ikke kan åbne munden mere end hun kan
Hun er såmænd frisk nok hvis man ser bort fra det med munden, ellers er hun glad
Nu venter jeg bare på at det skal blive imorgen, så jeg forhåbentlig kan blive lidt klogere på den mund efter røngten.
Malene: Hun virkede rimelig frisk da vi hentede hende, dog ikke så meget krudt som hendes søskende. Må indrømme at jeg ikke tjekkede hvorvidt hun kunne åbne munden, og hvor meget. Jeg kiggede på hende og så en rolig og glad hvalp som var noget af det skønneste man kunne forestille sig, så det var hende jeg valgte.
okt 2012
Turen går til dyrlæge om lidt, maven vender lidt rundt - Er sgu lidt spændt/nervøs
okt 2012
okt 2012
Først hos min egen dyrelæge, som bedøvede hende og tog røngten billeder, han mente at hendes kæbe måske er gået afled, men at det ud fra musklernes reaktion er sket for "mindst nogen uger siden".
Jeg fik billederne i hånden og blev til forundersøgelse på et dyrehospital.
Han er i tvivl, og vil gerne tage nogen bedre og mere dybdegående billeder på fredag. Han er inde på at det er "en bygningsfejl" i hendes kæbe. Da det normalt er sådan at hvis kæben er gået afled, så vil de enten ikke kunne lukke munden, eller bidet vil være skævt - intet af dette er tilfældet her.
Så planen er at hun skal bedøves og undersøges igen på fredag.
Det var lige status herfra.
okt 2012
aug 2004
okt 2012
Jeg havde håbet at det kunne ende anderledes, men hun havde det rigtigt skidt igår, og havde svære ved at spise, så hun skulle ikke igennem mere.
Jeg skal nu finde en ny hvalp som vi kan kaste vores kærlighed på, ikke en blanding, men en lille hunde race.
Nogen med kendskab til lækre hvalpe der ville passe ind i en børnefamilie, og som helst ikke koster "spidsen af en jetjager", da denne omgang med Mille har være en uheldig og omkostelig affære.
Så høre jeg MEGET gerne fra jer.
(Er ikke intresseret i mops, chihauhau samt bulldogs)
1000 tak for jeres råd, vejledning og støtte, det har betydet utrolig meget for mig.
jul 2010
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 210 Svar: 3.381
Ang. anden hund, hvad pris tænker du ?
Shih Tzu er en utrolig dejlig hund, der er gang i den når der sker noget men den er meget rolig når der er roligt omkring den. Der er dog lidt pelspleje hvis man ikke får den klippet.
Ellers kunne jeg tænke mig en Cavalier måske er det rigtige for jer, men en ægte.
Og vil anbefale med en DKK tavle da du står bedst hvis uheldet skulle være ude.
Hvis du gerne vil hører mere om Shih Tzu så vil jeg anbefale du griber fat i Peter F her inde fra, hans hjemmeside er http://www.bigchoice.dk/
Ved de planlægger parring i starten 2013 og så er der lidt tid til at læse om racen og evt. snakke yderligere med dem.
Han er også behjælpelig med at finde hund anden sted hvis det haster - og så kan han fortælle om en Bhicon Havanese.
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.247
Ikke at det hjælper på at I har mistet jeres hvalp, men alligevel synes jeg det er det rigtigste.
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.869
okt 2012
Jeg har fat i sælger og hun vil gerne returnere pengene, men da hun ikke har den er det noget der vil foregår i små afdrag over længere tid
Jeg vil rigtig gerne have en cavalier igen (en ægte), men er da også åben for andre muligheder.
jul 2010
Mht. Shih Tzu er der 2 typer http://www.shihtzudanmark.dk/Engelsk-Amerikansk.html
Mht. Cavalier kunne du evt. prøve at tage fat i http://www.hundegalleri.dk/bruger/82027-cavalier_tossen___dkk
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.334
Du skal jo bruge dem til at få en ny lille hund
mar 2011
Held og lykke!
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 963 Hunde: 8 Emner: 241 Svar: 9.474
Kram til dig.
RIP lille hund.
maj 2012
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 6 Emner: 22 Svar: 288
aug 2008
okt 2012
mar 2009
Følger: 47 Følgere: 42 Hunde: 5 Emner: 84 Svar: 997
http://www.marvistavet.com/html/body_masticatory_myositis.html
Ikke at jeg siger at det er det, men det kunne godt lyde sådan.
I forhold til EFS, kan dette syndrom godt give kæbekramper.
Håber at dette køb gør, at du næste gang køber en Cavalier med DKK tavle.
Endnu en gang, jeg er ked af dit tab:-(
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.764
Held og lykke i jagten på en ny lille Cavalier
feb 2005
Men det gør mig ondt din lille mus ikke klarede den, tager dog hatten af for du gav hende fred når hun led sådan
jun 2010
Jeg er sikker på det var det rigtige valg du tog.
Helt ærligt. Sælger har bare at betale. du skal jo naturligvis bruge pengene til en ny hund.
Det er lige præsis derfor man IKKE bruger pengene fra salg af hvalp før man er nogenlunde sikker på de ikke skal returneres. Om hun har dem eller ej er ikke dit problem du skal have DINE penge retur. Så må hun jo låne dem et sted så du kan få en ende på den her historie.
okt 2012
Jeg kan hente hende i næste weekend - glæææææder mig !!!
1000 tak for jeg støtte, råd og søde ord.
Navn til det lille pus søges
Gerne navn i to-stavelser, så det er nemt for børne at sige også
jun 2010
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.240
Håber dog du får noget kompensation fra den anden sælger (opdrætter vil jeg ikke kalde vedkommende)
Pøj pøj med lillepigen
okt 2008
Det er der en Cavalier, som hedder her.
Det lyder bare så sødt, når deres datter kalder på den.
Tillykke med hende:-)
mar 2009
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 809
Jeg ville ikke ku få en ny hund så hurtigt efter et tab af min gamle hund men sådan tackler man det jo forskelligt.
Tillykke med hende
jan 2010
Følger: 47 Følgere: 46 Hunde: 6 Emner: 511 Svar: 4.063
men håber det er den helt rigtige hvalp i har fundet.
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.981
apr 2011
Hun ser sød og dejlig ud, tillykke med hende
aug 2004
aug 2008
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.481
okt 2012
Jeg skal hente hende i Esbjerg, hun får stamtavle fra DRU.
Jeg har brugt 3-4 dage på at søge nettet igennem, og jeg mener dage - ikke bare et par timer hver dag.
Jeg har fundet en opdrætter, som har prøvet det med hvalpe før.
Jeg har en rigtig god mavefornemmelse, og glæder mig helt vildt
Vi har lavet en "familieafstemning", og Maggie var ellers min favorit, men jeg er nedstemt - Hun skal hedde Thilde
(Hvilket jeg også syntes er super sødt)
okt 2012
Jeg nåede dog at tabe mit hjerte til hende fuldstændigt, og mangler nu en at putte med i sofaen, gå tur med osv.
Jeg lever nok tit efter mottoet "Op på hesten igen" - og så må man håbe og krydse fingre for at det går bedre denne gang.
Jeg har også to børn, hvis højeste ønske kun var opfyldt i 14 dage.
Vi glæder os alle sammen helt vildt, og stemningen er ikke helt så trykket mere nu hvor der er udsigt til at vi snart har en lille 4 benet i familien igen.
jan 2010
Kan alligevel ikke lade være med at tænke lidt over det du skriver med at forældrene skal testes igen i denne uge. Og du også skal hente i næste weekend.
Stambøger skal i dru sendes ind, inden hvalpen er 6 uger, og der skal test resultater på forældrene sendes med for at der kan laves stambog.
Men må gå ud fra opdrætter har styr på det når hun har prøvet det før;-)før
Og fint navn i har fundet til den lille ny;-)
okt 2012
mar 2009
aug 2004
jan 2010
aug 2004
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.481
Jeg er sikker på alt er i orden, men nu siger jeg det lige alligevel.
okt 2012
Det ville sgu være nemmere at smutte derop og hente hund, men jeg har valgt at tage turen til syd/vestjylland i stedet for
aug 2004
okt 2012
okt 2012
feb 2005
jan 2010
du må gerne sende mig en PB hvis du kunne være interesseret.
og så syntes jeg du skal kigge mere rundt.
gå efter at få en god og sund hvalp, i stedet for at skulle have den hurtigt.
jan 2010
kunne du ikke fortælle mig hvad forskellen er på:
-en hvalp med DRU tavle, hvor forældre er hjertescannet-DNA testet-PL testet-øjenlyst.
og så på:
-en hvalp med DKK tavle, hvor forældre er hjertescannet-DNA testet-PL testet-øjenlyst.
?
aug 2004
jan 2010
ja, men frivilligt er vel også godt nok? eller er det kun når det er et krav?
mine hunde er testet i lige så mange generationer som DKK hunde (måske fordi det er de samme linjer af hunde)
og ved der er flere der har hunde der er lige så testet.
maj 2007
jan 2010
aug 2004
jan 2010
alle skal jo testes for at kunne lave stamtavle.
og med hensyn til patella, og også øjenlysningen, så er det jo heller ikke alle i DKK som tester for det?
mar 2009
Dette skriver jeg ikke kun fordi at jeg er DKK opdrætter, men fordi jeg selv har stået med en syg hund.
jan 2010
hvad er så det med syge hunde fra andre klubber end DKK?
syge hunde og dårlige opdrætter forekommer vel alle steder? jeg kender da op til flere som har stået med en syg cavalier fra DKK, så det forekommer vel alle steder?
jan 2010
er det chicco der er syg?
blev han ikke brugt til avl i DDH engang?
jan 2010
jul 2010
jan 2010
vil så sige at på sjælland er der sjældent ret mange til DRUs udstillinger.
på fyn og i jylland er der flere.
og især cavalierne. sidst jeg var på udstilling var der 10 tæver i åbenklasse, og lige så mange hanner.
kan godt være det ikke er lige så mange som ved DKK ja. men set ud fra medlemstal i de forskellige klubber, så er der ret mange repræsenteret ved DRU udstillinger.
men igen, jeg syntes ikke man kan sammenligne de to ting
jul 2010
jan 2010
Så hun skal jo ikke bruge en corgi til noget
jan 2010
Sidste udstillingvar der en corgi og en irsk ulve hund.
Men det jeg prøver at sige er, at for cavalier ser jeg ikke stor forskel inden for opdrætter. Og mange af linjerne er også de samme.
jan 2010
feb 2005
jan 2010
jan 2010
Men du vil blive overrasket over hvor mange af dru hunde som har fci linjer. Og næste alle dru hunde stammer jo fra nogle dkk.
jan 2010
jan 2010
cavalier tossen - du har ikke svaret mit spørgsmål?
nå, men nu vil jeg tage til hvalpetræning.
god aften.
mar 2009
Chicco er syg ja og nej han har aldrig været brugt i avl, netop fordi at han blev syg. Guske tak og lov for det da, for ellers ville der da have været mange børnefamilier som var blevet kede af det.
Lige nu nyder han den sidste tid, dyrlægen har givet ham 1 år at leve i
mar 2009
mar 2009
jan 2010
Øv træls med chicco:-(. Heldigt han ikke nåede i avl så.
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.327
Som en anden foreslår, så få den obduceret bagefter, hvis du vil gå rettens vej.
Synes på INGEN måder at hvalpen skal tilbage til opdrætter, for så vil den formentlig bare blive solgt til nogle andre som så står med samme problem som dig og det er den lille hvalpe absolut ikke tjent med.
dec 2009
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.327
Det havde jeg lige misset - havde ikke læst hele denne lidt lange tråd. Men godt for hvalpen - synd for hende som havde købt hvalpen.
dec 2009
men ja bedst for hvalpen. Den mærker jo heldigvis ikke den bliver aflivet, men hårdt for TS og hendes familie.
TS: Har du snakket med opdrætteren omkring det at du skal have købsprisen retur? Havde godt fået fat i hun ville betale dig tilbage men at det ville være i små doser. Her siger jeg som de andre at det er ikk dit problem hun ikk har pengene. Det er noget man må ta med når man laver hvalpe, at man har et ansvar. Har du haft fat i hende igen?
okt 2012
Jeg har lidt kontakt med sælger, hun er med på at jeg skal have pengene retur, men da hun har brugt dem vil det blive i mindre afdrag - Og hvad kan jeg gøre - Kan jo ikke plukke håret af en skaldet, så risikere jeg jo slet ikke at få nogen.
Men hold da op hvor ville det være rart med de penge, de ville give lidt mere "at købe hund for".
Det er sgu svært at finde en ny lille hvalp at kaste kærligheden på.
Jeg er så småt begyndt at kigge efter andre racer, da det ser sort ud med en cavalier som jeg kan betale. Øv øv.
Håber at vi snart får en lille 4 benet "baby" i huset igen - Savner det sgu heeelt vildt, og det gør mine piger også, jeg var slet ikke "hunde-mættet", det sluttede sgu for hurtigt.
okt 2012
okt 2008
Måske var det ikke en dårlig ide, at kigge efter en anden race, som måske ikke er så udsat rent sygdomsmæssigt!
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 99 Hunde: 2 Emner: 357 Svar: 6.127
Just in case at sælger begynder at sylte 'afdragene' fordi nu var der sørme ikke penge på kontoen alligevel (teknisk set er det jo ikke købers problem om sælger ingen penge har).
aug 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 300
jan 2010
hvis det er cavalier i vil have, så syntes jeg ikke i skal gå på kompromis. der skal nok komme en hvalp til jer hvis bare i har lidt tålmodighed.
husk at en god hvalp er værd at vente på >:)
apr 2011
Vil du have en hund med stamtavle, så sæt dig ordentlig ind i det, spørg hvis du synes det er svært - og køb så en hund med en ordentlig tavle, hvor du kan stole på det der står på den tavle og hvor du kan stole på de sundhedsoplysninger der er angivet.
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.990
HJÆLP !!