Min hund er nervøs over for alt ? Hjælp ! {{forumTopicSubject}}
Hej jeg har en bette blandingshund på 11 måneder som virker nervøs over for alt. Man kan se på hans kropsprog at han er bange.
Altså han er en meget glad hund men det er som om han holder tilbage med at vise det. Hvis man bare hæver stemmen det mindste løber han væk fra en med hallen mellem benene.
Han vil gerne logere og vær en glad hund men det virker som om han ikke rigtig tør. Han vil aldrig rigtig lege med mig eller andre hunde. En gang imellem kan jeg få ham til at hente en bold men det er ikke ret tit.
Jeg skriver herinde for at høre om der evt er nogle der ved hvad jeg kan gøre for at han kommer til at stole mere på mig eller noget der evt vil hjælpe ?
Håber på nogle der ved noget for har aldrig lagt en finger eller noget på ham for det er godt nok sjældent han gør noget galt men han kommer fra en meget forvirret opdrætter.
Men hvis der er nogle der kender noget der måske vil hjælpe så skriv endelig.
Mvh. Nanna Louise Jensen
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.907
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.947
Og er han undersøgt for evt. smerter, en hvalp (unghund) på 11 mdr, burde da gerne ville lege.
Kan han lege alene i haven fx.?
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.167
Prøv at lege bold eller andet med ham alene uden i haven, hver gang han .f.eks kommer med bolden =godbid, masser af ros med lys stemme.
Gå tur med ham alene, mens i små træner, sit, kontakt, sekundet kan gør som han skal =godbid og ros ham altid med lys og glad stemme. Måske er han lidt usikker og har ikke rigtigt fået lavet bånd til dig og derfor ved han ikke at du nok skal beskytte ham hvis noget sker. Held og lykke.
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 1
Han er ikke så glad for mad og godbidder så jeg kan ikke rigtigt bruge dem som en belønning.
Jeg har fået checket ham ved en dyrelæge og han kunne intet se.
Jeg har ingen have. Men han er rigtig god til at sitte og gå uden snor og kommer også når jeg kalder hvis jeg bruger en blid stemme.
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.947
Hvad slags godbidder har du prøvet?
Der er jo ost, kalkun, torserogn osv. det kan mange hunde godt lide.
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.167
Tror også som Maj-Britt at agility kunne være godt, det styrker dit bånd med hunden og tvinger den på en sjov måde til at prøve noget nyt, min er også lidt en kylling men efter 2 gange agility løber han over og igennem alt og elsker det.
Min hund er nervøs over for alt ? Hjælp !