{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
943 visninger | Oprettet:

Foder JUNGLEN! {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen.

Jeg er med garanti hverken den første, eller den sidste som render ind i dette dilemma.

Vå får om en god månedstid vores lille hvalp hjem, som er en Engelsk Bulldog - og jeg er lidt i Tvivl om hvilket foder jeg skal give ham. Har overvejet muligheden omkring BARF - men det er jo så også en jungle i sig selv. smiley

Måske i har nogle gode råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder JUNGLEN!
  • #1   24. okt 2012 Start med det foder hvalpen får hos opdrætteren.
    Det er bedst at undgå skift i foder samtidig med skift i miljø


  • #3   24. okt 2012 Jeg ville fortsætte med det som hvalpen har fået hos opdrætteren, og hvis den fungerer på det, ville jeg fortsætte med det foder.

  • #5   24. okt 2012 Vil anbefale Wolfsblut som er lidt ligesom bart, bare i tørfoder smiley Der er ingen korn i, og det fungere bare rigtig godt for min mops.

  • #6   24. okt 2012 Start ud med det den får ved opdrætter. Et pludseligt foderskift kan slå en hvalpemave helt ud af kurs smiley

    På længere sigt ville jeg vælge noget kornfrit foder, ikke fordi jeg er hellig, men fordi jeg langt hellere vil købe noget af kvalitet.
    Vi har været virkelig, virkelig glade for WolsBlut, som nok må siges at være mit ultimative yndlingstørfoder. Vi har prøvet SÅ mange forskellige mærker, men intet har kunnet måle sig med WB.
    - Lige nu har vi dog forsøgt os ud i at barfe på grund af en øreproblematik, som dog ikke er forårsaget af WB.

    Det ALLER vigtigste er dog at i ser på jeres hund. Tjekker at pelsen er fin og blank og ikke fedtet, ikke falder af i hobetal og ikke lugter - at øjnene er fine og frie for snavs og at afføringen er god og fast og ikke overdrevet mange gange. Det vigtigste er, at hunden trives, og det er så forskelligt hvilket foder der er det optimale. Med sund fornuft og øjne på hunden kommer man rigtig langt i foderjunglen smiley


  • #7   24. okt 2012 Vi har også tænkt os at fortsætte med det foder vi får med fra avler, det første stykke tid - og så muligvis skifte over.

    Stine H - Tak for dine links. Det skal jeg lige have læst godt igennem. smiley
    Men angående BARF så føler jeg også bare at det er noget man skal sætte sig 100% ind i, før man begynder på det. Og da det ikke er noget jeg har haft med at gøre før, så føler jeg mig lidt usikker på det? smiley



  • #8   24. okt 2012 Katrine - Jamen opdrætternes to hunde får begge to BARF, men hvalpene får Royal Canin til at starte med og indtil de skal væk.
    Har godt læst at man 'skal' vælge et foder som ikke indeholder korn, og det gør Royal Canin jo - så derfor tror jeg at vi skal have vendt ham fra det igen.
    Har også godt læst det med kalkun, i de første par dage. Men tror måske jeg tager en god snak med opdrætter omkring BARF, for hendes hunde ser lækre, sunde og glade ud smiley


  • #9   24. okt 2012 Jeg kan anbefale Kingsmoor pure, det er uden korn og indeholder mange naturlige produkter og olier.
    Især den nye med havfisk er et hit her i huset og kan bruges som guffer til min kræsne Baldur, det er det første foder hvor jeg har oplevet at han med glæde spiser sin mad og hvor jeg er nød til at holde igen med foderet så han ikke spiser så meget at han går hen og bliver for tyk. smiley


  • #10   24. okt 2012 Bente - okay, jamen kan høre der er en helt masse gode foder typer jeg skal ud og have undersøgt meget mere om. (: Jo også fordi man bare vil give sin hund det aller bedste.

    Katrine - hehe, kalkun - flot stavet Maibrit! smiley


  • #12   25. okt 2012 Stine H - Jamen det ser også spændende ud. Køber man det også i sække, og er det i 'pilleform' eller hvordan er det? Synes jeg ikke rigtig man kan se inde på hjemmesiden? bliver det kun forhandlet over nettet - eller er det også i nogle butikker?

  • #14   26. okt 2012 Stine H - Men hvor meget køber man så hjem? og hvor meget skal hunden have om dagen? Der er lige med at have helt styr på det hele. smiley

  • #16   26. okt 2012 Stine H - Mange tak for alle dine svar, og hjælp. smiley
    Jeg vil melde mig ind i gruppen, så jeg kan få flere gode råd omkring det - der er jo heldigvis lidt tid endnu før vi får ham hjem, så mon ikke jeg når at få 'helt' styr på det inden da. smiley God weekend!


Kommentér på:
Foder JUNGLEN!

Annonce