2.803 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
20 Svar
Hvad er et godt hundeliv for jer?? Hvad er et godt hundeliv for jer??
Ja hvad mener I? Der er sikkert lige så mange meninger om dette, som der er forskellige hunderacer.
Hvis jeg lægger ud selv, så er et godt hundeliv for mig, et liv hvor der er tid, rum og recurser til at give dem udfordringer og aktiviteter hver dag, også selv om det regner. Så når jeg kigger dem i øjnene er der ro og tryghed ved det at være til.
Så kom frit.
0 synes godt om
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.027
Havde et liv hvor man ikke keder sig
Være i god form
Få mad og frisk vand hver dag
Få nusetid, hvor man bare skal være
jul 2009
Følger: 32 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 166 Svar: 1.243
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.181
aug 2006
aug 2006
dec 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 118 Svar: 461
Vi går til agility, og vi går ture med hans hundevenner hver dag. De ture vi så går alene, bruger vi på at træne, både lydighed, agility og søge på græs. Tit kører vi også ud til skov/strand, og ellers går vi ned til en strand som er tæt på os. Der er selvfølgelig dage som er bedre end andre, men overordnet set og 8-9 ud af 10 dage sker det sådan som jeg skriver
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 64 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 1.140
Hvor hunden/ene får massere af motion,
jævnligt bliver tjekket af dyrlægen om den er okay,
får god mad, og rent vandt hver dag,
IKKE er i bur, men er i hjemmet som resten af familien som et familiemedlem, da det forhåbentlig er hvad hunden er.
Kommer ud og møde andre hunde og får lov at lege, men altid på hundens eget niveau...
Ja det var sådan lige hvad jeg ku komme i tanke om
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
aug 2006
Hvordan mon hundene oplever, at gå hele tiden på gader med en stærk og støjende trafik lige ved siden af. De er nødt til at have snor på, og de er nødt til at holde trit med ejer...Der er rigtig mange af sådanne hundeliv, og måske er det godt nok, jeg ved det ikke for sådan lever jeg og bjæfferne jo ikke....Turen går ned til et supermarked, hvor man så parkere hunden udenfor sammen med de andre hunde.Slet ingen her som lever i en storby, og har job??
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 159 Svar: 12.793
Nogle racer har behov for flere timers motion/træning dagligt, mens andre vil foretrække korte gåture og hjemlig hygge. Man kan ikke sige noget fælles for alle racer.
For min race vil et godt liv være noget i denne stil:
Et liv i flok, dvs flere hunde og flere mennesker. Tid i selen foran vogn + tid med nus og pleje. En have at ligge i, når det er hviletid. Hjernestimulering og opgaveløsning. God mad.
feb 2009
Og så synes jeg din generalisering angående hunde i storbyen er lige unuanceret nok.
Vi bor i byen, jeg har job - og Lulu bliver da aldrig bare trasket ned til butikken og parkeret. Tag et kig i mine albums, og du ser hvad et hundeliv i byen kan indeholde. Masser af ture på stranden, i skoven og i mosen. Hun lever ikke anderledes overhovedet efter vi flyttede til byen, sammenlignet med hvordan hun levede før.
aug 2006
mar 2009
Ofte tror jeg byhunde aktiveres mere end gårdhunde, fordi de netop ikke bare kan lukkes ud på marken.
aug 2006
aug 2006
feb 2009
Fordi storbyhundelivet ikke er anderledes end livet på landet for vores hund, så i min optik er der ikke meget andet at tage billeder af. Hun kommer på nøjagtig ligeså mange ture ud i naturen nu, som hun gjorde, da vi boede i en lille flække
Og nej, hun kommer ikke afsted hver dag, men hun kommer oftere afsted end langt de fleste hunde jeg kender til, som mange gange bare ryger en tur i haven.
Skal jeg være ærlig, så har hun heller ikke behovet for at komme afsted hver dag. Er vi taget i skoven i flere timer en dag, så sover hun som et barn mættet af indtryk dagen efter.
mar 2009
For det første vil de ikke ligge i sengen mere end 1 minut pga. varmen. For det andet vil de hellere ligge opad artsfæller end os ad os. Dejlig selvstændighed
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 817
Vi går "dagligt"(det kan jo smutte)tur i skoven, eller så kører vi ud til et andet sted...
Hun får ikke lov at løbe løs, da hun langt fra er sikker i sit indkald, og jeg vil ikke risikere noget, men hun render i en 10 meters line.. Vi træner i klubben søndag og tirsdag. derudover træner vi jo meget herhjemme..
Hendes liv er ikke perfekt, for jeg kan mærke hun savner en have, når vi besøger nogen der har en, men jeg føler ikke hun mangler noget, tror endda hun får oplevet mange flere ting ved at bo i byen ..
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 1.032
Vi arbejder 8-16 og efterfølgende er vores tid beregnet til Krøyer. Vi mødes stort set hver dag med vores faste hundevennner hvor de leger i parken. Går nogle gode ture, både med og uden snor. Og så har vi hundetræning 2 gange om ugen.
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.796
At de må være i møblerne, at de sover sammen med os, at de må hoppe rundt i en muddepøl, at de får god mad, de får af og til gaver, de får julegaver, de får fødselsdagsgaver, og vi gør noget ud af deres fødselsdag. Vi snakker meget med vores hunde, fortæller dem om forskellige ting, og om hvad der skal ske.
Selvom alle disse ting er små ting, måske ubetydelige for andre, skaber de glæde her i huset. Både for dem og for os
Hvad er et godt hundeliv for jer??