Mangler sul på kroppen. {{forumTopicSubject}}
Godaften :o)
Min ene hund har tabt sig, ikke voldsomt, men man kan så småt fornemme ribbenene og rygsøjlen. Han spiser godt og fungere fint, er glad og livlig som han plejer, ingen ændringer der.
Lige pt. får hundene det billige mærke fra Brugsen, ja ved godt mange herinde nok kommer med beskeder om at det ville de aldrig fodre deres hunde med, men det bliver vores lige pt. Da vores anden hund er ret kræsen og er det eneste han gider spise.
Jeg er ikke så meget inde i hundefoder, hvad der er godt for hvad osv. Jeg ved at heste kan få poppede majs i deres foder der gerne skulle fede lidt, må hunde også få det eller er det no go?
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i evt har gjort ved hunde der skal "fedes" op og hvilket foder i har brugt.
Vores hund er korthåret og her på det seneste når han skal luftes skynder han sig ud i haven og gør hvad han skal og så hurtigt ind i sin kurv igen. Når vi lufter ham er han heller ikk meget for lange ture, men det hjælper at der er noget nyt og snuse til. Jeg har læst mig frem til at korthårede godt kan fryse om vinteren når det er koldt, og tænker han måske er begyndt at fryse. Dette har dog aldrig været et problem før. Som hestepige ved jeg at hesten kan tabe sig hvis den fryser, men er det det samme ang hunde?
Undskyld det bliv lidt langt og uoverskueligt.
dec 2006
Følger: 13 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 2 Svar: 241
Spørg i nærmeste foderforretning, de plejer at vide hvad de taler om
Og ja, hunde kan også tabe sig hvis de fryser for meget, for ofte, fordi de netop bruger mere energi på at holde varmen så.
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.462
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 26
Blev da lidt klogere efter at have læst jeres indlæg omkring hvad der skal være og hvad der IKKE skal være i foderet.
Jeg har fundet dette foder: Lupo Sensitive 24/10, det skulle ifølge hvad jeg kan læse, være et kornfrit produkt og til en overkommelig pris på 399 kr for 15 kg, og så skal hundene ha' ca 300 gram om dagen pr hund efter hvad jeg kunne læse mig frem til.
Nogen der kender eller har erfaring med dette foder??
Og ja, så må jeg nok også hellere få købt en jakke/dækken til vovsen, så han ikke fryser når han skal luftes.
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 1.417
en go ting at supplere med er at købe de store rå ben fra slagteren, der er gerne kød samt meget fedt rester, det har fungeret kanon her, med at få bassen op i vægt.
Min han får ca 2 store ben om måneden og her hvor jeg køber dem koster de 15 kr stykket.
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.602
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 12
aug 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 45 Svar: 433
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.991
Mangler sul på kroppen.